2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään muuten ajatuksia zero-limsoista? Limut ovat yksi suurista paheistani, joten vaihdoin ne zero-versioihin. Olen joskus jostain lukenut että joku ainesosa niissä hidastaisi painon putoamista. Löytyykö muita limuhirmuja? Millä olette korvanneet hiilihappojuomat?
-Ellu
Zerossa ja Pepsi Maxissa on kofeiinia ja arvelen, että se voi sekoittaa näläntunnetta ja tulee syötyä enemmän sen vuoksi. Luulen tosiaan, että jos juo paljon em. juomia, hämärtyy itseltä se tunne, milloin on oikeasti nälkä. Tämä on siis ihan omaa mutuani aiheesta, mutta tunnen myös ylipainoisen henkilön, joka juo pari puolentoista litran pepsimaxia päivässä.:/
Yhdessä laihdutusohjelmassa oli ylipainoinen mies, joka korvasi limut vesillä, joihin laittoi kaikkea tuoreita antamaan makua: appelsiiniviipaleita, kurkkuviipaleita, mansikkaa. Hän oli sitä ennen juonut tölkkikaupalla limuja päivittäin.
Huhuu! Popi tässä päivittää. Paino pudonnut 4,4kg vuoden alusta. Suunniteltuun tahtiin siis edetään. Liikuntaa 3-5kertaa viikossa (kuntosalin ryhmäliikuntaa ja juoksua). Vielä 6,6kg jäljellä niin olen tavoitteessani (65kg/174cm). Normaalipainon sisällä hiljalleen laihduttelen yrittäen polttaa rasvaa lihaksia turmelematta ja niitä mieluusti kasvatellen sen sijaan. Liikkumisesta on tullut ilo ja aina seuraavaa treeniä odotan kovasti!
Hienoja saavutuksia! Tervetuloa uudetkin joukkoon!
-Popi
Harmittaa! Olen nyt kaksi päivää repsahdellut, se on liian helppoa! Ensin oli töissä tarjolla synttärikakkua (yllätykset ovat näköjään minulle vaikeita, kun ei ole ehtinyt tsempata ettei repsahtaisi), sitten on tehnyt vähäsen mieli kaikkea: muutama suklaapala ruuan jälkeen, puoli askillista salmiakkia illalla... Täytyy pysäyttää tämä nyt heti alkuunsa. Paino on noussut vähän, mutta toisaalta sekä sen että makeanhimon takana voivat kai olla lähestyvät kuukautiset...
-Ellu
Viikonloppuna tuli käveltyä melkein 30 kilometriä :). Tällä viikolla sitten jotain muuta liikuntaa.
T. 162cm/nyt 65.0kg/pudotus 3kg
Täällä oli viimeviikolla jo saavutettu -5.8 kg alkuvuoteen nähden, mutta unohdin viime vkon pe mitata ja nyt ei kannata mittoja ottaa naistenvaivojen takia. Oon niin turvonnut, että en mahdu edes mieheni vaatteisiin :D T.hampparityttö
Ai että, tänään tuli niin paha mieli - nimittäin kokeilin yhtä vanhaa paitaa jonka ajattelin laittaa viikonloppuna erääseen tapahtumaan. Auts. En ehkä ole oikeasti vieläkään tajunnut, kuinka paljon lihoin syksyllä, vaikka vaaka näyttikin järkyttävää lukemaa. Nyt tuo paita kyllä masensi tehokkaammin kuin mikään!
Mutta ei saa luovuttaa. Kävin 45 minuutin lenkillä sekä tein 30 minuutin käsitreenin. Ruokailut meni vähän pertsiilleen, mutta huomenna sitten taas ne kuntoon. Kyllä minä tämän selätän!!
Vaatekauppaan on tosin pakko mennä ennen viikonloppua.
T. 162cm/nyt 65kg/pudotus 3kg
83 kiloa nyt, mutta ei niinkään ohjelmaan seuraamisesta vaan paniikkihäiriöstä. Sain päähäni, että tässä kämpässä, joka ostettiin viime kesänä on homevaurio, ja kuvittelin, miten kukaan ei suostu korjaamaan sitä ja joudutaan riitoihin sekä myyjän että taloyhtiön kanssa. Joo, tänään sitten siivosin, ja nenä ei ole yhtään tukkoinen. :D (Paitsi voi täällä silti olla sädsieni, kuiskuttaa pieni ääni...)
Nyt olen siis toteuttanut sitä aina maagisesti suositeltua puoli kiloa per viikko tahtia, ja sehän on oikein hyvä. Jos on näin kauan eli noin 20 vuotta ollut liikakiloja niin mikäpä kiire niitä on karistaa.
Tsemppiä kaikille kanssalaihduttajille.
Jeij, oon onnistunut pysymään ruodussa, aamupaino oli 72.1kg, eli oon nyt takas mun aikuisiän pitkän ajan "vakkaripainossa", ennenkuin aloin loppuvuonna repsahtelemaan urakalla.
Eli pudotettavaa vielä noin 7kg, mutta meen enemmän peilin mukaan kuin vaa'an. Oon siis aika pitkä, niin vaikea arvioida pelkkää painoa,en osaa arvioida yhtään miltä peilikuva näyttää kun vaa'an numerot alkaa 6:lla :D
-Zelda
Kävin tällä viikolla kehonkoostumusmittauksessa 2,5 vuoden mittaustauon jälkeen. Lihasmassa ja rasvaton massa pysyneet suht samoissa lukemissa, mutta painoa olikin nyt melkein 6 kg vähemmän kuin viimeksi. Rasvaprosentti pienentynyt lähes 6% ja rasvamassaa lähtenyt reilu 5 kg ja olen saanut alavartalon tasapainoon! Viimeksi jalkojen lihasmassoissa oli isohko ero, mutta nyt oli tasoittunut.
Oon kyllä tosi tyytyväinen ja huomaa, että salitreeni on ollut oikeanlaista :) nyt ei muuta kun jatkaa samaa linjaa ja yrittää tikistää vielä 1-2 kg rasvaa pois. Suosittelen lämpimästi kaikille tämänkin ketjun viestittelijöille! Antaa kummasti lisää intoa tekemiseen, kun näkee ne todelliset lukemat :)
Oho, viime viikolla paino nousi ensin 600g, sitten laski 500g ja nousi 700g. Nyt 12. päivänä paino -2kg!
Miten näinkin pieni pudotus voi tuoda niin paljon iloa ja lisämotivaatioa jatkoon :)
Todella mukava lukea muidenkin onnistumisia täältä, saan näistä niin paljon lisää positiivista energiaa!
- Pullis
Huomenta ja hyvää viikonloppua kaikille!
Samaa menoa edelleen, paino on pysynyt paikoillaan, vaikka kaikkea ruokaa en ole nyt punninnut. Arvioinut kuitenkin ja laittanut kalorilaskuriin. Yhden laskiaispullan söin pullamäen ja hernesopan jälkeen viime viikonloppuna, oli hyvää, mutta ei se pulla nyt niin hyvää kuitenkaan ollut, kuin olin muistanut.
Tällä viikolla ollut paljon työasioita ja läjäpäin hoidettavia paperiasioita ja ympäriinsä soitteluita, asiat pyörii päässä 24/7, herään välillä öisin panikoimaan yritysasioita mitä pitää muistaa. Nyt kuitenkin on kaikki asiat siltäosin suht kunnossa ja töitäkin pitäisi olla seuraavat pari viikkoa vähemmän. Voin taas lisätä liikuntaa viikkoihin runsaammin ja jos se painokin lähtisi sitten alas päin taas. Tällä viikolla ehdin tehdä vain yhden Bodypumpin.
-Katri-
Huomenta! Täällä just aamupuuro vedetty ja nätti ilma houkuttaa pitkälle kävelylenkille :) Muuten en olekaan juuri ehtinyt liikkumaan viime aikoina.
Syömiset ollu ihan persiillään. Mulla on ollut todella iso elämänmuutos ja työkuviotkin meni täysin uusiksi. Positiivista toki, mutta stressaa ja jännittää ja se sit purkautuu tuohon herkutteluun. Mietityttää vähän että miten löydän taas tasapainon, nykyään on entistä enemmän kaikenmaailman kissanristiäisiä ja edustustilaisuuksia joissa on aika vaikea noudattaa mitään tiukkaa ruokavaliota. Ja stressitaso tietysti ihan uusissa sfääreissä :P
Toisaalta nyt olen havahtunut siihen, että se pitsasta ja punkusta saatu lohtu ei ole loppupeleissä kovinkaan pitkäaikainen. Yritän tosissani taas tsempata ja pakotan itseni kirjoittamaan tänne päivittäin. Muuten en pysty tähän! Mulla ei ole IRL ketään jonka kanssa puhua laihdutuksesta tai jolta saisin tsemppiä, joten te olette mulle tosi tärkeä apu <3
Raksu
Onko kukaan paastonnut mehuilla laihdutuksen aikana?
-Popi
Täällä on keskimäärin sentti-pari lähtenyt ympäriinsä. Reidet yllätti, -3cm viimeisen parin viikon aikana. Lantiosta ei taaskaan mitään... Vyötäröltä -1cm ja rintakehästä -2cm. Oon positiivisesti yllättynyt, luulin saavani uuden nollatuloksen kun on tullut pari laskiaispullaa syötyä ja salmiakinhimoa on tullut tyydytettyä kohtalaisesti, sekä lisäksi askeleitakaan ei ole kertynyt entiseen malliin :D
Ottaako täällä muut osaa maaliskuun Kyykkyhaasteeseen? Ideana siis on että maaliskuun eka päivä lähdettiin 50 kyykystä ja niitä lisäillään sitten päivittäin (joka 4. päivä lepopäivä) päätyen lopulta 250 kyykkyyn maaliskuun lopussa. Mukaan ehtii vielä, ite unohdin ekan päivän mutta korvasin sen sitten eilen kun piti olla lepopäivä. Vähän tuntuu reisissä mutta sillein mukavasti ettei haittaa muuta menoa ollenkaan :) Toivottavasti tällä sais vähän reisiläskit ja pakarat kyytiä!
Tarkoituksena olis nyt sitten aloittaa pikkuhiljaa hölkkäilykin, jos sillä alkaisi tuosta keskivartalostakin pikkuhiljaa läskit sulamaan (joo joo, tiedän että läskit lähtee mistä lähtee eikä niitä voi paikallisesti sulattaa mutta aina voi unelmoida). Haasteena se että mun koira on vielä pentu eli sitä ei voi juoksulenkille vielä ottaa eli täytyy sitten erikseen tehdä koiran kanssa lenkit, plus kauppareissut koska koiraa ei voi niillekään viedä. Saa nähdä miten käy, kyllästynkö nopeasti.
Tsemppiä kohta alkavaan viikkoon!
-Alma
Osaatteko suositella hyvää vaakaa? Mulla on clas ohlsonin digitaalivaaka, joka näyttää mitä sattuu. Aamulla punnitsin ja tulos 69.8kg, ja tiesin ettei se voi pitää paikkaansa ja kun punnitsin heti uudestaan niin paino olikin 73kg. Koitan aina seistä samassa kohtaa, mutta lukema näyttää välillä mitä sattuu.
Mulla on nyt cheat-vkl, eilen oli aivan kamala "nälkävelka" olo koko päivän, pysyin terveellisissä ruuissa, mutta söin varmaan tuplasti enemmän. Ja nälkä oli silti.
Nyt herkkutelin myöhäistä aamupalaa yhdellä croissantilla, karjalanpiirakalla ja kuivatuilla banaaneilla (joo näissä on kyl lisättyä sokeria...)
Lounaasta lähtien palaan taas ruotuun ja ilalla on vielä treenit.
Zelda
Mä koitan nyt hiilihydraattien rajoittamista, koska tuloksia ei ole hetkeen tullut. Kahden kuukauden päästä mulla on varattuna pitkä viikonloppu erääseen lämpimään paikkaan ja haluan pystyä pitämään siellä jotain söpöä t-paitaa ja hametta tuntematta itseäni valaaksi. Viitisen kiloa haluan pois!
Yhdeksän viikkoa kevennystä takana! Tähän alkaa jo tottua :)
Hyvä mieli siitä, että pudotus oli tällä viikolla peräti 900g. No, parina edellisenä viikkona tiputusta olikin vain 200g :/
Tällä hetkellä pudotusta lähtöpainoon 5kg. Joka oli siis 66kg. Jihuu, olen puolessa välissä tavoitetta!!
Peilistä ja vaatteista havaitsen itsekin jo muutoksen, joka tietysti ilahduttaa ja kannustaa eteenpäin.
Tsemppiä ja sinnikkyyttä kanssapudottajille!
N49, 162cm ja 61kg
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän viikkoa kevennystä takana! Tähän alkaa jo tottua :)
Hyvä mieli siitä, että pudotus oli tällä viikolla peräti 900g. No, parina edellisenä viikkona tiputusta olikin vain 200g :/
Tällä hetkellä pudotusta lähtöpainoon 5kg. Joka oli siis 66kg. Jihuu, olen puolessa välissä tavoitetta!!
Peilistä ja vaatteista havaitsen itsekin jo muutoksen, joka tietysti ilahduttaa ja kannustaa eteenpäin.
Tsemppiä ja sinnikkyyttä kanssapudottajille!
N49, 162cm ja 61kg
Hyvä hyvä! Oot jo siinä missä mä toivon olevani parin kuukauden päästä! Eli jatka samaan malliin.
Olen vetänyt 6:1:stä kolme viikkoa ja tänään vaa'alla lukema alkoi 68 69:n sijaan. Olen siis laihtunut joko kilon tai vain tyyliin 700 g. Hyvä suunta sekin ja tietysti hyvä ymmärtää, että jos paastopäiviä on vain yksi viikossa, niin ei se tahti tule olemaan nopea. Mutta aion nyt yrittää olla tyytyväinen siihen. Ensi viikko näyttäisi siltä, että pystyisin pitämään kaksi 500 kcl paastopäivää.
Tietty joustoa edellyttää edes tuon yhden paastopäivän ohjelma. Liikuntaa en silloin mitenkään jaksa harrastaa ja monet muutkin aktiviteetit voi unohtaa. Olisi ollut yksi kiinnostava konsertti tällä viikolla mutta paastopäivä osuu nyt sille päivälle, ei voi mitään.
Mitä muuhun syömisiin tulee niin ajattelen, että olen minä vuosien varrella jo kaikenlaisia herkkuaterioita ja herkkuja syönyt. Jos siis en enää syö kokonaista pizzaa tai ahda itseäni täyteen ruotsinlaivan buffassa niin se ei ole menetys, koska kyllä minä tiedän, miltä se tuntuu ja olen tähänastisen elämäni aikana monesti jo sen kokenutkin. Toisaalta ei ole niin, että en nyt sitten voisi syödä jotain, mitä tekee mieli, mutta mässäilyn lopettaminen ei tule olemaan minulle menetys.
Tietysti pitää tarkentaa, että ei mun tänhetkiset liikakilot ole seurausta nimenomaan mässäilystä vaan useampikin tekijä siinä jutussa on. Oli rakastuminen, liikunnan väheneminen, mahdollisuus syödä mitä vain, stressi..
Tsempit muille laihduttajille:)
Lisbeth