Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
741/897 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu sujunut kohtalaisesti, viikkoon verrattuna ihan loistavasti. Eilen meni vähän extrakuivaa skumppaa, mutta syömiset pysyi kuosissa. Hiihdon MM-kisatkin päättyivät, saa nähdä iskeekö kisakrapula ;)

Tiukka viikko edessä ja pitkiä päiviä tiedossa. Yritän tehdä parhaani, vähän haasteellista on kyllä syömisten järkkäily ja liikkumaan en taida juurikaan ehtiä. Tiistaina tulee muuten 2kk täyteen tätä laihdutusta, voi kun oli hyvä alku mutta sitten tuli liikaa muuttujia. Mut yritän, yritän !!

Raksu

Vierailija
742/897 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksän viikkoa kevennystä takana! Tähän alkaa jo tottua :)

Hyvä mieli siitä, että pudotus oli tällä viikolla peräti 900g. No, parina edellisenä viikkona tiputusta olikin vain 200g :/

Tällä hetkellä pudotusta lähtöpainoon 5kg. Joka oli siis 66kg.  Jihuu, olen puolessa välissä tavoitetta!!

Peilistä ja vaatteista havaitsen itsekin jo muutoksen, joka tietysti ilahduttaa ja kannustaa eteenpäin.

Tsemppiä ja sinnikkyyttä kanssapudottajille!

N49, 162cm ja 61kg

Hyvä hyvä! Oot jo siinä missä mä toivon olevani parin kuukauden päästä! Eli jatka samaan malliin.

T. 162cm/nyt 65kg/pudotus 3kg

Kiitos ystäväiseni kannustuksesta! :) Kyllä säkin pystyt siihen, tsemppiä!!

N49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/897 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popi tässä tuumailee, että lähes puolimatka häämöttää. Jäljellä on enää 6,3kg pudotettavaa ja 5,3 kg on lähtenyt. Tsemppiä polkaisin 36 tunnin mehupaastolla, joka tuntui ihan hyvältä kokemukselta. Unelmoin jo ajasta, jolloin olen tavoitteessani, mahdun taas vanhoihin vaatteisiini ja siirryn ylläpitovaiheeseen.

-Popi

Vierailija
744/897 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Kivasti sujunut viime päivät :) Nyt on taas tunne että kyllä tää tästä. Eilen piti syödä yksi proteiinipatukka, oon vältellyt niitä koska käytin niitä karkin korvikkeena ja onhan niissäkin ylimääräistä sokeria ja kaloreita. Mut pakko tehdä jotain myönnytyksiä, noita on kuitenkin helppo pitää laukussa mukana ja syödä ennen kuin verensokeri laskee liikaa.

Tämän päivän syömiset on kaikki ravintolassa, sormet ristiin että ois salaattia tai muuta kevyttä tarjolla! Tänään 2kk aloituksesta mut en muistanut käydä puntarilla aamulla. Eikä sillä niin väliä olekaan, pääasia että pääsis taas takaisin ruotuun.

Raksu

Vierailija
745/897 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa :)

Täällä pari päivää mennyt ihan hyvin taas. Kalorit pysyneet alle 1450kcal/vrk. Tän päivän ruokailut tosin vähän hiilaripainotteisemmat. Lounaaksi puolikas kanasubi, päivälliseksi riisiä, kasviksia, salaattia ja kanakastiketta, iltapalaksi juuresleipää, porkkanaa ja jogurttia. Huomenna koitan siistiä ruokavaliota taas vähän lisää, pitää käydä kaupassa hakemassa mantelileipätarvikkeita ja ainakin kiinankaalia saalaattia varten :) Huomenna toivottavasti ehdin myös tekemään bodypumpin ja torstaina ehdin aamupäivällä, joka on itselleni ollut paras aika liikunnalle. Viikonloppuna tuli hieman repsuiltua ihan suunnitellusti, hyvää seuraa, hyvää ruokaa ja juomaa. Valitsin kuitenkin ruuankin kevyempänä vaihtoehtona ja join hyvin maltillisesti. 

-Katri-

Vierailija
746/897 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas, pitkästä aikaa!

Naistenpäivää juhlistettiin pizzalla ja upeilla jäätelöannoksilla, ja keho janoaa edelleen rasvaa ja sokeria. Takana on siis viiden päivän reissu sekä lomaviikko, ja nyt pitäisi alottaa taas arki. Tämän kaiken jälkeen on aivan uskomattoman vaikeaa palata takaisin joka-aamuisiin cardioihin ja soppien syömiseen. Nostan todellakin hattua teille, ketkä jaksavat tätä urakkaa säntillisesti päivästä toiseen!

Vaa'alla ei ole tullut käytyä ainakaan kymmeneen päivään, enkä aio nousta ennen kun olen saanut motivaation takaisin. Peilikuvakaan ei enää anna inspiraatiota, sillä tällä hetkellä myös mieli laiskottelee ja sanoo "oonhan mä näinkin tosi okei". Ja niinhän mä olenkin, mutta tuskin tällä ruokavaliolla ajattelen samalla tavalla sitten kesällä bikineissä :D

Tsemppiä meille!

- Joanna

Vierailija
747/897 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan kaksi kuukautta tänään "elämäntaparemonttia" takana, painoa lähtenyt 4,5kg ja vyötäröltä 7cm. Enää 0,5kg tavoitepainoon, sitten voikin keskittyä painon ylläpitoon ja suoda itselleen herkku-/take away-päivän silloin tällöin :) Elämäntapamuutokseen on siis kuulunut liikunnan lisääminen (3-4 krt/vko, ennen 1-2 krt), leivän syönnin vähentäminen, take away -ruoan vähentäminen (ennen vähintään kerran viikossa, nyt kerran kuukaudessa), sipsit, karkit ja jäätelöt ovat toistaiseksi saaneet jäädä kauppaan (ennen kerran tai kahdesti viikossa herkkupäivä, yleensä sipsipussi viikonlopuksi), eikä yllättäen ole tehnyt edes tiukkaa :O Alkoholia ei myöskään ole tullut juotua tämän vuoden puolella, mutta sitä tulee muutenkin juotua aika satunnaisesti.

Suurin muutos on ehkä ollut säännöllisten ateriavälien noudattaminen. Ennen varsinkin viikonloppuisin saatoin olla syömättä (tai syödä vain leipää) pitkälle iltapäivään ja sitten tuli herkuteltua pizzalla ja sipseillä "viikonlopun kunniaksi" ja tietysti niitä saattoi nälkäänsä vetää hurjan määrän. Nyt ei ole edes tehnyt mieli "mässäillä", kun tulee syötyä kunnolla aamusta alkaen.

Vierailija
748/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tähän ketjuun liittyminen auttaisi, kuten jokunen vuosi sitten (74 kg --》66 kg). Olen yrittänyt laihduttaa joululta, mutta homma ei ole saanut tuulta purjeisiinsa. Pidemmällä ajalla katsottuna olen ollut jojoilija 65 - 74 kilon välillä, pari viimeistä vuotta on pysynyt melko hyvin 69 - 72 kilossa runsaan liikkumisen vuoksi. Nyt viime syksynä kuitenkin sain nopeasti elopainoa noin 4 kiloa lisää, yksinkertaisesti syömällä varmaan pari kuukautta joka päivä suklaata tai muuta herkkua. Joinain päivinä saatoin syödä 150 g pätkiksiä. Tuolloin tein koko päivä töitä ja gradua. Liikunta oli satunnaista. Kesällä olin vielä hyvässä kunnossa.

Mutta tuo on yksi sudenkuoppani eli jos työ on rankkaa, haluan illalla palkita itseni herkuilla. Jos mennään tähän päivään ja siihen miksi en ole laihtunut, epäilen osasyynä olevan että stressaan työstäni. Ammatti ja työ on siis uusia, mutta lähes joka aamu olen herännyt normaalia aikaisemmin siihen että työasiat ovat pyörineet mielessä. Sitten elämässä on myös pari muuta stressaavaa asiaa. Käytän satunnaisesti nukahtamis/unta parantavaa, mutta seuraava päivä menee puoliteholla. Mutta tuollaisen kroonisen 1-3 h univajeen / yö uskon vaikuttavan siihen että laihdutus ei ole lähtenyt käyntiin.

Noiden asioiden kanssa siis joudun työstämään.

Toinen syy lienee että saan hiilareita enemmän kuin tarpeeksi eli niihinkin katse ja tilalle kasviksia.Motivaatio laihdutukseen on lähinnä se että sain itseni ihan hyvään kuntoon, esimerkiksi puolimaratonin juoksin 1:45 -aikaan. Kesällä ajattelin taas juosta ja itselle olisi rankkaa jos ajat olisivat aiempaa huonompia, mutta +4 kiloa varmasti vaikuttaisi epäedullisesti.

Aamupaino oli tänään 74,3 kg. Tavoitteeksi asetan 70 kg ja pituutta löytyy 172 cm. Kolme kuukautta voisi olla sopiva aika?

-Kerttu-

Vierailija
749/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tila mukaan alkuvuodsta mutta en kerta ksikkiaan jaksanut enää laihduttaa. Olen viimeiset viisi vuotta koko ajan tarkkaillut painoa ja yrittänyt liikkua niin paljon kuin ehdin silti paino nousee heti jos vähänkin löysään jatkuvaa syömisen kyttäämistä. Ostin aikaa sulamoonkin ja yritin jaksaa kirjata sinne. Ei tuu mitään. Kuitenkin jokin systeemi pitäisi olla. Nyt päätin aloittaa tällasen omatekoisen systeemin jossa ei saa syödä mitään einestä, ei edes leipää. Syödä saa kuitenkin niin paljon kuin huvittaa. Pari päivää on nyt mennyt ja kyllä tällä ihan kohtalaisesti ruoan määrä alenee kun ei tee mieli niitä ruokia joita saisi ihan vapaasti syödä. Saa nähdä lähtisikö tällä paino hitaaseen laskuun.

Vierailija
750/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmn av.ta enemmän liikuntaa!

Vierailija
751/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmn av.ta enemmän liikuntaa!

Liikunnasta ei ole mitään hyötyä jos syö liikaa silti kulutukseen nähden. Tein joku viikko sitten punnerrustestin ja punnersin 9 enemmän kuin on erinomainen tulos parhaassa iässä, joka oli minulla jo 10 vuotta sitten. Kukaan ei tuota minusta uskoisi ulospäin.

Vierailija
752/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin tila mukaan alkuvuodsta mutta en kerta ksikkiaan jaksanut enää laihduttaa. Olen viimeiset viisi vuotta koko ajan tarkkaillut painoa ja yrittänyt liikkua niin paljon kuin ehdin silti paino nousee heti jos vähänkin löysään jatkuvaa syömisen kyttäämistä. Ostin aikaa sulamoonkin ja yritin jaksaa kirjata sinne. Ei tuu mitään. Kuitenkin jokin systeemi pitäisi olla. Nyt päätin aloittaa tällasen omatekoisen systeemin jossa ei saa syödä mitään einestä, ei edes leipää. Syödä saa kuitenkin niin paljon kuin huvittaa. Pari päivää on nyt mennyt ja kyllä tällä ihan kohtalaisesti ruoan määrä alenee kun ei tee mieli niitä ruokia joita saisi ihan vapaasti syödä. Saa nähdä lähtisikö tällä paino hitaaseen laskuun.

Voi onnellinen sinä, jolla ei tee mieli syödä terveellisiä ruokia!

Mä jätin leivän, perunan, riisin ja herkut pois sekä vaihdoin punaisen lihan kalaan ja kanaan, mutta himoitsen nyt sitten noita kaikkia luvallisia ruokia ihan koko ajan. Voisin syödä juureksia, kasviksia, marjoja ja hedelmia vaikka kuinka paljon! Kyllä vaan porkkanallakin saa painonsa nousemaan, jos sitä aivan hullun laillan syö normaalien ruoka-annosten lisäksi :D

No mutta, 3,5 kk takana ja 5 kg lähtenyt. Tuskaisaa on ollut, koska pikkuruisena ihmisenä sallittu kalorimäärä vuorokaudessa on n. 1500, ja sehän melkein täyttyy jo aamupuurosta... Tämä ylläpito on hankalampaa kuin laihduttaminen, ei tahdo onnistua millään sopivan ruokamäärän löytäminen. Ja koska suolaisesta tykkään (suolakurkut suurta herkkua), nestettä kertyy ihan kivasti sotkemaan ja masentamaan aamupunnituksia. Tänäänkin +2 kg toissapäiväiseen verrattuna: vaikka tiedän että nestettähän sen täytyy olla, silti masentaa.

Vierailija
753/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi onnellinen sinä, jolla ei tee mieli syödä terveellisiä ruokia!

Mä jätin leivän, perunan, riisin ja herkut pois sekä vaihdoin punaisen lihan kalaan ja kanaan, mutta himoitsen nyt sitten noita kaikkia luvallisia ruokia ihan koko ajan. Voisin syödä juureksia, kasviksia, marjoja ja hedelmia vaikka kuinka paljon! Kyllä vaan porkkanallakin saa painonsa nousemaan, jos sitä aivan hullun laillan syö normaalien ruoka-annosten lisäksi :D

No mutta, 3,5 kk takana ja 5 kg lähtenyt. Tuskaisaa on ollut, koska pikkuruisena ihmisenä sallittu kalorimäärä vuorokaudessa on n. 1500, ja sehän melkein täyttyy jo aamupuurosta... Tämä ylläpito on hankalampaa kuin laihduttaminen, ei tahdo onnistua millään sopivan ruokamäärän löytäminen. Ja koska suolaisesta tykkään (suolakurkut suurta herkkua), nestettä kertyy ihan kivasti sotkemaan ja masentamaan aamupunnituksia. Tänäänkin +2 kg toissapäiväiseen verrattuna: vaikka tiedän että nestettähän sen täytyy olla, silti masentaa.

Syö ne kasvikset rasvan kanssa, niin et syö liikaa. Raja tulee vastaan ihan luonnostaan.

Vierailija
754/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Mulla taitaa olla tänään karkkipäivä. Vedän kunnon överit ja aloitan maanantaina taas laihdutuksen. Yritän vielä kerran.

Nyt alkanut vähän tasoittua tää elämäntilanne niin jaksaa taas yrittää. Mulla myös työstressi saa syömään ja juomaan ylimääräistä, mutta alkukankeudet uudessa projektissa alkaa olla takana. Sen verran kiire päivisin, että ei todellakaan ehdi ulos syömään joten eväillä on menty viime ajat. Mulle se on iso etu kun voin sitten syödä vain sen mitä oon mukanani tuonut, en mitään ylimääräistä ;) Illallisia toki tiheämpään kuin ennen (ja välillä aika "kosteita") mut ne pitää vaan handlata jotenkin.

Läskit v*tuttaa, mutta muuten oon tosi onnellinen, nämä uudet haasteet oli just sitä mitä tarvitsin ja fiilis on katossa sen puolesta!!!

Raksu

Vierailija
755/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:

Huomenta! Mulla taitaa olla tänään karkkipäivä. Vedän kunnon överit ja aloitan maanantaina taas laihdutuksen. Yritän vielä kerran.

Nyt alkanut vähän tasoittua tää elämäntilanne niin jaksaa taas yrittää. Mulla myös työstressi saa syömään ja juomaan ylimääräistä, mutta alkukankeudet uudessa projektissa alkaa olla takana. Sen verran kiire päivisin, että ei todellakaan ehdi ulos syömään joten eväillä on menty viime ajat. Mulle se on iso etu kun voin sitten syödä vain sen mitä oon mukanani tuonut, en mitään ylimääräistä ;) Illallisia toki tiheämpään kuin ennen (ja välillä aika "kosteita") mut ne pitää vaan handlata jotenkin.

Läskit v*tuttaa, mutta muuten oon tosi onnellinen, nämä uudet haasteet oli just sitä mitä tarvitsin ja fiilis on katossa sen puolesta!!!

Raksu

Hauskoja nämä "laihduttajat" selityksineen  :D:D:D

Vierailija
756/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:

Raksu

Hauskoja nämä "laihduttajat" selityksineen  :D:D:D

Selityksiä? Mitä selittelyä se on, jos kertoo ettei laihdu koska syö ja juo liikaa?

Selvittelyä olisi puhua isoista luista ja vankasta ruumiinrakenteesta. Tai väittää ettei paino tipu vaikka syö vain salaattia koska on niin hidas aineenvaihdunta.

Tsemppiä kaikille rehellisille, ei tämä aina ole helppoa.

Vierailija
757/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas viikko takana ja tää menee tosi hyvin! Naisten päivät takana ja mittauskin onnistunu vihdoinkin :) senttejä lähteny vyötäröltä, mutta ei jaloista. Ei siis haittaa yhtään. Paino pysyny tän vkon samoissa +-500g. Tänään herkuttelen riisillä ja saatan syödä pari palaa patonkia :) T.Hampparityttö

Vierailija
758/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin viimein vaa'alle ja yllätyin positiivisesti! Yhdeksän päivän herkuttelut toivat lisää vain puolitoista kiloa, mikä todennäköisesti tulee humahtamaan pois yhtä nopeasti, mitä ilmestyikin. Yhteensä pudotusta on (jälleen) siis -5,2 kg. Viimeinen kuukausi on ollut aikamoista jojoilua, kun on ollut aika yllättäviä reissuja ja kissanristiäisiä. Ja ensi viikonlopuksi on tiedossa syntymäpäivät, sen jälkeisenä viikonloppuna meille tulee kyläilijöitä ja sen jälkeisenä viikonloppuna käyn vanhempieni luona, kuukauden kuluttua on risteilyä ja tupareita... Puhumattakaan sitten kesän valmistujaisista, häistä, juhannuksesta, reissuista! Missä välissä sitä oikein kerkeäisi laihtua?! :D On tämä elämä vain yhtä juhlaa.

Tänään on kolmas päivä kevyempää ruokavaliota takana, ja mieliteot alkavat pikkuhiljaa hälvetä. Tosin olen "herkutellut" tänään tacosalaatilla ja toffeen makuisella proteiinipatukalla, kun sattuivat olemaan tarjouksessa. Niin ja aamuisen mustikka-banaani-tuorepuuron voin laskea myös herkuksi, sillä se oli yllättävän hyvää ja täyttävää!

- Joanna

Vierailija
759/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksia, tuloksia:

- aikaa kulunut 173 päivää

- painoa tippunut 19,2 kg

- päivässä keskimäärin 0,1 kg

- viikossa keskimäärin 0,8 kg

- kuukaudessa keskimäärin 3,3 kg

Olen 800 gramman päässä normaalipainosta. En ole harrastanut erityisesti liikuntaa, lähinnä kävellyt vähän ja normaalit arkiaskareet. En ole laskenut kaloreita vaan olen syönyt mitä haluan.

Olen syönyt terveellisesti ja vain silloin kun on ollut nälkä.

Tavoite on laihduttaa vielä parikymmentä kiloa ja koska 4 kg/kuukausi on mahdollista, pitää ottaa paastoilu käyttöön ja/tai aerobinen liikunta. Ehkä molemmat.

Vierailija
760/897 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan paastonnut mehuilla laihdutuksen aikana?

-Popi

Helpointa paastoaminen on kun juo vain vettä. Jos paasto tuntuu supervaikealta, kannattaa kokeilla joka toinen päivä -paastoa. Sillähän on moni laihduttanut ja yhden päivän kestää ja tarvittaessa päiviä voi siirrellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi