2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitan tänään tuon rakastamani Fitnessblenderin uuden 4 viikon ohjelman! Kyseessä on siis helposti kyllästyville tarkoitettu treeniohjelma, eli missään treenissä ei toisteta samaa liikesarjaa kahdesti. Sopii siis mulle erinomaisesti :D!
Jokaiseen päivään on kirjoitettu myös perusteelliset ohjeet ja selitykset, miksi juuri sinä päivänä tehdään sellainen treeni.
Koko homma maksaa 9.99 dollaria eli ei ole hinnalla pilattu tätä PT-pakettia. Ja tosiaan heidän varsinainen sisältönsä on ilmaista, eli ei välttämättä tarvitse kuluttaa penniäkään. (Mutta hyvät tulot saavat varmasti silti, 3,8 miljoonasta Youtube-seuraajasta varmasti aika moni ostaa näitä ohjelmia! Mutta he jos ketkä ansaitsevat olla miljonäärejä!)
T. 162cm/edelleen se samperin 65.5kg/pudotus 2.5kg
Laihduttajat ovat hyvä tulonlähde. Asiakkaat ei lopu ja suurin osa on vakiasiakkaita :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitan tänään tuon rakastamani Fitnessblenderin uuden 4 viikon ohjelman! Kyseessä on siis helposti kyllästyville tarkoitettu treeniohjelma, eli missään treenissä ei toisteta samaa liikesarjaa kahdesti. Sopii siis mulle erinomaisesti :D!
Jokaiseen päivään on kirjoitettu myös perusteelliset ohjeet ja selitykset, miksi juuri sinä päivänä tehdään sellainen treeni.
Koko homma maksaa 9.99 dollaria eli ei ole hinnalla pilattu tätä PT-pakettia. Ja tosiaan heidän varsinainen sisältönsä on ilmaista, eli ei välttämättä tarvitse kuluttaa penniäkään. (Mutta hyvät tulot saavat varmasti silti, 3,8 miljoonasta Youtube-seuraajasta varmasti aika moni ostaa näitä ohjelmia! Mutta he jos ketkä ansaitsevat olla miljonäärejä!)
Laihduttajat ovat hyvä tulonlähde. Asiakkaat ei lopu ja suurin osa on vakiasiakkaita :)
Totta, siksi onkin hyvä, että markkinoilla on myös Danielin ja Kellin kaltaisia ihmisiä, jotka myyvät apua treenaamiseen ja terveellisiin elämäntapoihin, eikä laihdutuspillereitä tai pussikeittoja.
Laitoin viikonlopun aikana tavoitteita uusiksi. Totesin, ettei nykyinen tavoitepaino (mihin olisi matkaa vielä noin kymmenen kiloa) tule olemaan kovinkaan realistinen. Haluan vaa'an lukemien sijaan keskittyä lihaskunnon kasvattamiseen sekä kiinteytymiseen, enkä tiedä onko sellainen oikeasti mahdollista, jos on normaalipainon alarajoilla. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta yleensä nämä BMI19-typyt ovat aika luikkuja, sellaisia laihaläskejä, joillainen en siis itse halua olla. Oma painoindeksi oli jokunen vuosi sitten 19,5 enkä ollut yhtään sen tyytyväisempi kroppaani kuin nytkään (BMI 22,4) :D
Joka-aamuisen painon kyttäämisen ja kaloreiden laskemisen sijaan ajattelin keskittyä lisäämään liikuntaa ja syömään siten, että jaksan. En olisi kuusi viikkoa sitten kuvitellut, että oikeasti tulisin treenaamisesta nauttimaan! Olen viime viikolla aloittanut tekemällä puolustusvoimien kuntotestin. Sehän siis on vain suuntaa-antava, mutta tulokset kertovat kyllä todellakin sen, missä on petrattavaa! Eli minuutissa tein punnerruksia 25 (hyvä), selkälihaksia 43 (kiitettävä), vatsalihaksia 24 (välttävä :D) ja kyykkyjä 47 (erinomainen). Cooperin ajattelin tehdä vasta keväämmällä. Tässä lähellä on kattava luontopolkuverkosto, missä on mukava tallustella, kunhan hiihtoladut ovat sulaneet.
Tänään on kuudes viikko tullut täyteen, enkä vaa'alla ole tänään käynyt. Olettaisin, että pudotusta on tullut noin neljä kiloa. Viisi senttiä on lähtenyt rinnasta, reilu kolme senttiä vyörätön kapeimmasta kohtaa ja seitsemän senttiä leveimmästä kohtaa, neljä senttiä takamuksesta, sentti reidestä ja puoli senttiä käsivarresta.
- Joanna
Iltaa!
Täällä ei kummempia, päivän ruuat ok, liikuntana oli ulkona kävelyä :) Aamupalaksi mantelileipä, lounaaksi salaattia, vähän fetaa ja raejuustoa. Välipalaksi kourallinen cashewpähkinöitä, päivälliseksi kasviksia, salaattia ja lohikastiketta. Iltapalaksi porkkanaa, omenaa ja dippiä :)
-Katri-
Löysin vihdoinkin ilmaisen kalorilaskurin! Fineli.fi siis, tosi selkeä ja ihkauudella keittiövaa'alla punnitsin kaikki ruokani tänään, tältä näyttää:
Aamiainen: kaksi kuppia kahvia, 250g maitoa, 40g tummaa suklaata, 120g viinirypäleitä (ei normaali aamupala). 438 kcal.
Lounas: kurkku 89g, paprika 57g, tomaatti 105g, feta 53g, tonnikala öljyssä 51g, oliiviöljy 7g. 330 kcal.
Välipala: turkkilainen 140g, kiivi 80g, parapähkinä 18g. 336 kcal.
Illallinen: kaksi kananmunaa, tomaatti 80g, paprika 80g, voi 1 rkl, kermajuusto 25g. 383 kcal.
Yht. 1488 kcal, 53g rasvaa, 40g proteiinia, 53g hiilihydraattia. Ei liikuntaa, vähän kipeä olo. Eli huomenna reippaasti enemmän rasvaa ja viinirypäleet ja suklaa on loppuneet eli hiilaria vähemmän :).
Olen täällä mainostanut keventäväni "perstuntumalla" joka siis tarkoittaa sitä, että en laske kaloreita vaan syön intuitioni mukaan. Kuudessa viikossa on lähtenyt 3,9kg.
Tässä esimerkki tämän (työ)päivän aterioista:
Aamupala klo 6.45: Kipollinen tattari aamiaishiutaleita rasvattoman maidon kanssa. Kuppi maitokahvia.
Lounas klo 11.30: Eväsrasiallinen vihersalaattia ja annos lasagnea. Vettä ja maitokahvi.
Välipala klo 14.00: 2dl rasvaton-maustamaton jogurtti + 2dl pakastemustikoita.
Kotona lounaan korvike klo 17.00: Täysjyväsämpylä, beceliä, juustosiivu, keittokinkku ja kasa tuorekurkkusiivuja. Maitokahvia kaksi kuppia
Iltapala klo 20.00: 2dl pakastemustikoita + puolikas avokado + hunajamelonia + manteleita + rasvatonta-maustamatonta jugurttia 1dl (näistä teen kipollisen "mössöä")
Liikuntana 1t lenkkeilyä koiran kanssa.
Eilisen vapaapäivän ateriat:
Aamupala klo 10.00: Täysjyväleipää kaksi siivua. Päällä becel + juustosiivu + keittokinkkusiivu ja iso kasa tuorekurkkusiivuja. Kaksi kuppia maitokahvia.
Päiväruoka klo 15.00: Riisiä + possukastiketta ja annos vihersalaattia. Vettä.
Välipala klo 16.30: Maitokahvi. Lasillinen itse tehtyä hedelmä smoothieta.
Iltapala klo 20.00: 2dl pakastemustikoita, avokado, chian siemeniä, rasvaton-maustamaton jugurttia 2dl, viinirypäleitä, manteleita (näistä kipollinen "mössöä)
Liikuntana: Lenkkeilyä koiran kanssa 1t, core 45min, spinning 45min
Saa arvostella :)
N49, 162cm, 62,1kg (Lähtöpaino vuoden alussa 66kg)
Vierailija kirjoitti:
Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka viesti tähän ketjuun. 168 cm pitkä ja paino n 90 kg kieppeillä. Mun ongelmat on ehkä eniten tunnesyöminen, annoskoot, herkut ja liikkumattomuus. Tiedän kyllä miten pitäisi syödä, mutten pysty.
Entäs jos aloittaisit pienillä muutoksilla etkä suoraan vaihtaisi pelkkään salaattiin ja maitorahkaan?
Kuitenkin jo muutamassa viikossa huomaa että ravitseva ruokavalio vähentää herkkujen himoa ja pienentää annoskokoja. Liikunnalla saa vähennettyä tunnesyömistä, mutta se sun kyllä pitää ihan pääkopassa ratkaista.
Mä uskon että sä pystyt paljon suurempiin asioihin mitä itse luulet pystyväsi.
Pysyn aina vain muutaman päivän maksimissaan niissä "kunnollisissa" ruuissa, välillä taas repsahdan jo samana iltana. :(
No entä jos aloitat ihan pienillä muutoksilla? Siis yksi asia kerrallaan? Vähän hankala kun en tiedä sun tarkkaa ruokavaliota ja ateriarytmiä, mutta jos ongelma on vaikka se, että syöt suklaalevyn yhdellä kertaa, niin kokeile vaihtaa sen suklaapatukkaan. Tai jos ennen joit makeaa siideriä niin vaihda se kuivaan tai lightiin. Siis ihan tuollaisia pieniä muutoksia, muuten syöt ja elät ihan normaalisti. Ja sitten kun tuntuu, että oot valmis niin teet toisen muutoksen. Ja sitten kolmannen.
Mitään nopeaa pikalaihtumista tällä ei tietenkään tule, mutta ei kai sulla ole kiire? Kyseessä pitäisi olla elämäntapojen muutos joten itselle pitää antaa aikaa sopeutua. Ja kun ei ota liian tiukkaa ruokavaliota heti kerralla niin niitten repsumisten todennäköisyys pienenee merkittävästi.
Raksu
Suklaata syömällä ja siideriä juomallahan sitä laihtuukin :)
Eiköhän ne muutokset kannata kohdistaa mieluummin ruokaan ja jättää suklaat ja siiderit pois.
Niin laihtuukin, siirtymällä kevyempiin, koska täydellinen kieltäytyminen ei ole toimivaa. Sen takia atkinsin noudattajat pysyvät parhaiten ruodussa. Sitä on tutkittukin.
Eiköhän sinun kannattaisi miettiä, miksi haluat mitätöidä toisten pyrkimyksiä noin tympeään sävyyn.
Vuoden alusta lähtenyt 6.8kg, 8.7kg pitäs vielä lähteä.
t. M46
Sitkeys kannattaa! Taasen meni pari viikkoa niin, että vaa'an numero ei juuri heilunut - ja jos heilui, niin ylöspäin. Mutta en anna periksi, jatkan vhh-linjalla, liikkuen sen mitä pystyn, tehden fiksuja valintoja. Ja tänään yhtäkkiä - 54.9!
Laihdutan siis ensimmäistä kertaa elämässäni (toki normaalipainon sisällä) ja olen yllättynyt siitä, kuinka haastavaa tämä on. En ole ikinä ollut mikään herkkuhiiri, mutta nyt välillä on tullut aivan järjettömiä mielitekoja. Hyvä ettei joudu omaa kättänsä kahlitsemaan, ettei ota jotain, mistä ei välttämättä edes tykkää. Aivot ovat mielenkiintoinen kapistus ;).
T. 162cm/nyt 54.9kg/pudotus 3.1kg kuudessa viikossa
Vierailija kirjoitti:
Sitkeys kannattaa! Taasen meni pari viikkoa niin, että vaa'an numero ei juuri heilunut - ja jos heilui, niin ylöspäin. Mutta en anna periksi, jatkan vhh-linjalla, liikkuen sen mitä pystyn, tehden fiksuja valintoja. Ja tänään yhtäkkiä - 54.9!
Laihdutan siis ensimmäistä kertaa elämässäni (toki normaalipainon sisällä) ja olen yllättynyt siitä, kuinka haastavaa tämä on. En ole ikinä ollut mikään herkkuhiiri, mutta nyt välillä on tullut aivan järjettömiä mielitekoja. Hyvä ettei joudu omaa kättänsä kahlitsemaan, ettei ota jotain, mistä ei välttämättä edes tykkää. Aivot ovat mielenkiintoinen kapistus ;).
T. 162cm/nyt 54.9kg/pudotus 3.1kg kuudessa viikossa
OMG mikä näppäilyvirhe ja vielä kahdesti. Paino on siis 64.9kg - en todellakaan tavoittele noin alhaista painoa! Mikä lie salainen haaveeni kun kerta noin kirjoitin :D.
Täällä syömiset ja ulkoilut ihan hyvällä mallilla :) vettä juotuna 1,5l
500kcal syöty: karjalanpiirakoita ja kasvissosekeittoa
Ulkona kävelty muutama km
Vaa'alle ajattelin mennä loppuviikosta
-Rusetti-
Vierailija kirjoitti:
-Rusetti-
Syötkö vielä jotain tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Rusetti-Syötkö vielä jotain tänään?
Yritän olla paastoamatta, mutta ei olisi eka kerta kun päivä vaan kuluu enkä enää kerkiä syödä. Tänään yhteensä tulee alle 1000kcal. Syön vielä salaattia jollain proteiinilla (kananmuna, raejuusto tai kana).
-Rusetti-
Hyvää ystävänpäivää ketjulaisille <3
Aamupaino 64.9kg eli -100g eilisestä.
Aamupalana sämpylä jossa välissä keitetty kananmuna, kalkkunaleikettä ja kurkkua
lounas jauheliha-tomaattikastiketta ja proteiinipastaa.
Päivällä lasillinen alkoholitonta skumppaa ;)
Välipala viipale ruisleipää jossa kalkkunaleikettä ja kurkkua :D
Treenin ennen lataria ja jälkeen palaria jauheesta
Iltaruoka paistettua riisiä ja kanaa (thai-style)
Illalla varmaan vielä vihreää teetä ja pari viipaletta hapankorppua
Liikuntaa 30min tehotreeni ja 1.5h kävelyä. Vyötärö näytti tänään kivan kapealta, vaikka periaatteessa on päällä menkkaturvotusta. Veden juominen ollut aika heikkoa kun koko ajan ollut menossa jossain :P Huominen ei näytä kyllä yhtään leppoisammalta. Näillä mennään.
Raksu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Rusetti-Syötkö vielä jotain tänään?
Yritän olla paastoamatta, mutta ei olisi eka kerta kun päivä vaan kuluu enkä enää kerkiä syödä. Tänään yhteensä tulee alle 1000kcal. Syön vielä salaattia jollain proteiinilla (kananmuna, raejuusto tai kana).
-Rusetti-
Jos sulla on niin kiire, ettet kerkiä syödä, niin syö enemmän rasvaa. Saat tarpeeksi kaloreita. Kituilemalla et laihdu etkä jaksa.
Huomenta!
Aamupaino 64.1kg, -0.8kg eilisestä. Turvotus näköjään poistuu yhtä nopeaa kuin tulikin :O On tää naisen elämää ihanaa :D
Raksu
Tulen ilmoittamaan painoni vaikka en ole paljon ketjuun kirjoitellutkaan, vaan pari kertaa. Painan 69 kiloa. Viime vuonna painoin 90 kiloa. Olen kolmen kilon päässä normaalipainosta. Se ei tosin ole mun tavoite, vaan se on alempana.
Mun metodi on syödä vähemmän ja terveellisesti. Näyttää toimivan.
Äh, flunssa on iskemässä. Pari päivää päässä jo humissut ja eilen alkoi kurkkukipu. Täytyy nyt ottaa lepovaihde ja juoda lämmintä. Mies sairasteli tän taudin jo aiemmin ja joutui jättämään koko viikon treenit välistä! Toivottavasti selviän kuitenkin vähemmällä.
Muutokset ovat kyllä motivoivia! Jenkkakahvoista on päivä päivältä hankalampi saada otetta, ja kasvot ovat kaventumisen lisäksi muuttuneet eloisammiksi. Iho näyttää puhtaammalta, mikä varmaankin johtuu paremmasta ruokavaliosta sekä joka-aamuisesta etikkacocktailista. Ja ehkä tuo ihana aurinkokin poistaa kasvoilta harmautta :)
- Joanna