Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
541/897 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te "kilpailuhenkiset pumppitunnilla" kuitenkaan riko itseänne? Itsellä välillä ihan pahaa tekee katsoa salilla ja ryhmäliikuntatunneilla, kun yllättävän moni latoo niin paljon painoja, että eivät saa tehtyä liikettä enää puhtaasti ja tarpeeksi suurella liikeradalla. Pienemmällä painolla oikein tehty liike on paljon tehokkaampi kuin suuremmalla painolla väärin tehty.

Vierailija
542/897 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettehän te "kilpailuhenkiset pumppitunnilla" kuitenkaan riko itseänne? Itsellä välillä ihan pahaa tekee katsoa salilla ja ryhmäliikuntatunneilla, kun yllättävän moni latoo niin paljon painoja, että eivät saa tehtyä liikettä enää puhtaasti ja tarpeeksi suurella liikeradalla. Pienemmällä painolla oikein tehty liike on paljon tehokkaampi kuin suuremmalla painolla väärin tehty.

Vaikka en siellä ryhmäliikuntatunnilla käykään, niin vastaan silti. Liian isolla painolla kokeillessa itsellä käy ainakin vain niin, että liike on nopeampi tai en jaksa ihan yhtä montaa toistoa kuin pitäisi. Liike on kuitenkin juuri se mikä pitääkin, eli itseäni en pysty jumpalla itseäni rikkomaan. Välillä pitää muistaa haastaa itseään ja poistua mukavuusalueeltaan. Pahin mitä siitä saattaa seurata on vain hetkellinen huono olo rankan treenin jälkeen.

-Katri-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/897 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhut kyllä täyttää asiaa! Siksi juuri on tärkeää aloittaa maltilla, hakea tekniikka kuntoon ennen kuin alkaa ahnehtia painojen kanssa. Kannattaa todella kuunnella sitä ohjaajaa, ei hän huvikseen siellä edessä porise. Ja niitä peilejä pitää hyödyntää ja rohkeasti katsoa että liikeradat on oikein ja tekniikka puhdas.

Kieltämättä joskus itseäkin hirvittää kun joku vetää esim kyykkyjä tai selkää sellaisella tekniikalla että melkein jo katsominenkin sattuu :( Les mills konsepti on siitä huono, ettei ohjaaja saa antaa palautetta tunnin aikana kuin ihan yleisellä tasolla. Siis voi sanoa että "katsokaa, että polvet ei yliojennu" mutta ei saa sanoa että "hei sinä sinipaitainen siinä edessä, sulla menee polvet lukkoon joka toistolla". Meidän salilla ainakin järjestetään ihan tekniikkatunteja, jolloin käydään liikkeet rauhassa läpi ohjaajien avustuksella. Niihin kannattaa kyllä osallistua vaikka ois harrastanut lajia jo pitkään, aina sieltä löytyy uusia vinkkejä.

Raksu

Vierailija
544/897 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ensimmäistä kertaa hotjoogassa. Tuloksena lantionalueen hermokipu joka säteilee pakarasta kumpaakin jalkaan. Kummallinen särky. Yleensä jumpasta on tullut vain lihaskipuja. Voikohan infrapunalämmöllä olla tällainen vaikutus? Sen huomasin, että venyin joka suuntaan kuin purukumi normaalista poiketen.

Popi

Vierailija
545/897 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhut kyllä täyttää asiaa! Siksi juuri on tärkeää aloittaa maltilla, hakea tekniikka kuntoon ennen kuin alkaa ahnehtia painojen kanssa. Kannattaa todella kuunnella sitä ohjaajaa, ei hän huvikseen siellä edessä porise. Ja niitä peilejä pitää hyödyntää ja rohkeasti katsoa että liikeradat on oikein ja tekniikka puhdas.

Kieltämättä joskus itseäkin hirvittää kun joku vetää esim kyykkyjä tai selkää sellaisella tekniikalla että melkein jo katsominenkin sattuu :( Les mills konsepti on siitä huono, ettei ohjaaja saa antaa palautetta tunnin aikana kuin ihan yleisellä tasolla. Siis voi sanoa että "katsokaa, että polvet ei yliojennu" mutta ei saa sanoa että "hei sinä sinipaitainen siinä edessä, sulla menee polvet lukkoon joka toistolla". Meidän salilla ainakin järjestetään ihan tekniikkatunteja, jolloin käydään liikkeet rauhassa läpi ohjaajien avustuksella. Niihin kannattaa kyllä osallistua vaikka ois harrastanut lajia jo pitkään, aina sieltä löytyy uusia vinkkejä.

Raksu

Tätä tapahtuu paljon myös salilla. Kävin vuosia sekä naisten, että sekasaleilla ja monia sellaisia hetkiä oli, että mietin kehtaisiko huomauttaa. Hauista tehdessä liian isolla käsipainolla heiluttiin kuin heinämies, siis ihan kunnolla otti vauhtia eikä varmasti tehnyt selälle hyvää. Samaten mavessa enemmän painoja kuin selkä kestää ja pyöreällä selällä nostamista. Aloittelijoita kyykkäämässä polvia yli varpaista jne. Oikeastaan kaikilla saleilla on ollut laiteohjaus aloituksen yhteydessä, mutta vapaiden painojen käytössä ei ohjata. Selän tai polven kun kerran rikkoo, niin uutta ei saa. Itse olen näistä tarkka, enkä koskaan esim mavessa ota lisää painoja ellen ole ihan varma, että menee puhtaasti. Ladylinellä kävin vuosia myös bodypumpissa ja siellä ohjaaja tunnin jälkeen huomautti jos jollakin oli jossakin liikkeessä korjattavaa.

-Katri-

Vierailija
546/897 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas treenaan parhaiten kotona, en jaksa lähteä mihinkään ja toisekseen salilla vain hävettää kun ne muut on niin upeita...

Kotitreeniin suosittelen erityisesti Fitnessblenderin Youtube-kanavaa - ihan kuin olisi oma PT, niin hyvin he ohjaavat :).

Paino junnailee 65.5-66.0 välillä, mutta kun muistaa, että kuukausi sitten luvussa oli koko ajan 2+ kiloa lisää, on helppo hymyillä vaikka matkaa on vielä viitisen kiloa. Nuo ylikilot tulivat 4kk aikana niin ei kai ne 4 viikossa lähdekään.

Aamupalaksi juuri puolikas verigreippi, turkkilaista ja kahvi maidolla. Liikuntana tulen tekemään tämän:

- todella hauska yläkroppatreeni, jossa ei toistet samaa liikettä kertaakaan. 40 minuuttia hujahtaa ohi :).

T. 162cm/nyt 65.5/pudotus 2.5kg

Treeni tehty, yhdistin tuohon ohjelmaan muutaman hyvän tanssibiisin mukana HIITteilyn, ja tuloksena 500 kcal treeni ja huippusyke kävi 184:ssä. Nyt syömään! :)

Vierailija
547/897 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokuu kirjoitti:

Seurailen. Itsellä 20kg liikaa,pituus 172 cm.

Painoa nyt 17 kg liikaa, pituus pysynyt samana ;)

Vierailija
548/897 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama 65kg aamulla. Ihan jees fiilis. Eilinen pysyi hyvin kuosissa, synttäreillä oli onneksi tarjolla salaattia ja lisäksi otin ihan pienen palan voileipäkakkua. Illaksi varasin itselleni sohvaherkuksi holittoman siiderin ja proteiinipatukan mutta eipä sitten tehnytkään mieli mitään, vaikka teinit oli majoittuneet samalle sohvalle irtsarisäkkien kanssa.

Tänään tullut liikuntaa 1h40min. Muuten on löhöpäivä, päätin ettei mun tarvi tänään tehdä mitään mitä en halua ;)

Raksu

Vierailija
549/897 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tasan viisi viikkoa kevennystä takana ja pudotus on ollut tasan -3kg. Viimeisen viikon kuluessa tuli pudotusta vain 200g. Harmittaa. Osuutensa oli varmasti viime perjantain bileillä ja siinä ohessa nautituilla juomilla ja syömisillä. No ei auta kuin jatkaa paremmalla menestyksellä.

N49, 162cm ja nyt tasan 63kg

Vierailija
550/897 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, saako uutena liittyä joukkoon?

Oon 177cm pitkä ja vielä joulukuun lopulla painoin ~72kg, mutta tammikuussa vaihdoin työpaikkaa ja lähdin mukaan myös perustamaan osakeyhtiötä, joten työpäivät ovat olleet 8-20 ja ruokailu erittäin kamalaa. Paino oli pari päivää sitten 74.5kg, ja oon tän viikonlopun vetänyt aivan överiksi, joten paino on varmaan edelleen noussut, oon ainakin aivan järkyttävän turvonnut.

Työkiireiden pitäisi vähän hellittää ja aion palata takaisin ruotuun. Tavoitepaino on ~65kg, mutta peili kertoo enemmän. Jos ees alkuun pääsisi siihen "omaan painoon" takaisin, painoni on pysynyt 72 kilon tienoilla usean vuoden.

Nimimerkkini olkoon Zelda

Vierailija
551/897 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, saako uutena liittyä joukkoon?

Oon 177cm pitkä ja vielä joulukuun lopulla painoin ~72kg, mutta tammikuussa vaihdoin työpaikkaa ja lähdin mukaan myös perustamaan osakeyhtiötä, joten työpäivät ovat olleet 8-20 ja ruokailu erittäin kamalaa. Paino oli pari päivää sitten 74.5kg, ja oon tän viikonlopun vetänyt aivan överiksi, joten paino on varmaan edelleen noussut, oon ainakin aivan järkyttävän turvonnut.

Työkiireiden pitäisi vähän hellittää ja aion palata takaisin ruotuun. Tavoitepaino on ~65kg, mutta peili kertoo enemmän. Jos ees alkuun pääsisi siihen "omaan painoon" takaisin, painoni on pysynyt 72 kilon tienoilla usean vuoden.

Nimimerkkini olkoon Zelda

Ja jatkan vielä: oon aika urheilullinen, mutta ruokavalio on se oma heikkous.

Pt teki mulle saliohjelman ja oon käynyt marraskuusta lähtien kolmesti salilla (mutta en nyt tammikuussa kuin ehkä kahdesti koko kuukaudessa)

Tavoite olisi saada kolme salitreeniä viikkoon ja muutama kävelylenkki. Ja se ruokapuoli kuntoon.

Vierailija
552/897 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mahtuu uusia joukkoon, tervetuloa! Mulla tulee huomenna kuukausi täyteen. Aamupaino 64.9kg, -100g eilisestä, kokonaissaldo -3.1kg.

Eilen näin häivähdyksen siitä entisestä, omasta itsestäni jumppatunnilla. Maha ei ole enää ihan niin iso kuin ennen ja reisistäkin vähän lähtenyt. Peiliin katsominen ei alkanut itkettämään, kuten viime aikoina on tupannut käymään. Tämä on ollut se varsinainen tavoite, että tuntisin oloni taas omaksi itsekseni, paino sinänsä sivuseikka mutta toki antaa osviittaa. Ainakin tsemppaa jatkamaan ja piristää mielialaa :)

Eilen aamupala kaurapuuroa ja raejuustoa

Lounas härkäpapupihvejä (valmisruokaa, näytti kieltämättä hieman epäilyttävältä mutta olikin hyvää) pakastekasviksia ja salaattia

Välipala 2 omenaa ja proteiinivanukasta (lidlin jauheesta, ihan ok)

Iltaruokana makaronilaatikkoa, parsakaalia ja salaattia.

Pitäisi tosiaan listata nämä ruoat aina iltaisin niin muistaisi paremmin :D Mulla on ihan sellainen olo että söin jonkun toisenkin välipalan, mutta ei nyt kyllä tuu mieleen..

Tsemppiä maanantaihin, ketjulaiset!

Raksu

Vierailija
553/897 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat tällä hetkellä 167cm/63,3kg. Pudotusta reilussa kahdessa kuukaudessa 7 kg ja tavoite 64kg "ylitetty" :) vyötäröltä lähtenyt 7,5cm. Herkkujen ja alkoholin poisjättäminen on ehdottomasti auttanut eniten tässä viimeisen kuukauden aikana. Nyt pitää keskittyä pitämään paino näissä lukemissa ja vaikka herkuttelun taas jossain vaiheessa aloittaisi, niin toivottavasti senkin saa pidettyä kurissa.

Vierailija
554/897 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaa'astapa loppuikin patterit. Ei raukka kestänyt enää... :D

Mutta viikonloppu meni hyvin ja tosiaan minäkin näin peilistä toivoa entisestä kropastani. Tavoitteenihan on siis laihduttaa vähän alle sen, mitä olin ennen tätä 6 kilon surulisää - en ole tainnut aikuisiällä painaa alle 60kg... enkä myöskään ole koskaan käynyt rannalla ja olen vihannut kesää. Tänä vuonna en aio tuntea niin. Haluan olla vahva ja terve ja ylpeä itsestäni :).

T. 162cm/65.5kg/pudotus 2.5kg

Vierailija
555/897 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 36/84 Paino -2kg ja vy -2,5cm

Muutaman välipäivän jälkeen paino tulikin aika kivasti alas päin :) Tällä hetkellä paino 63kg (163cm). Eilen olin juhlissa ja otin tarjottavia pienen täytekakkusiivun ja piirakan palasen verran. Niistä huolimatta paino -300g.

Tällä viikolla suunnittelin tekeväni 1h bodypumpin, 2x 30min bodybalansen ja 1-2x 30min bodypumpin :)

Tervetuloa mukaan Zelda ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

-Katri-

Vierailija
556/897 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että mäkin ilmoittautuisin tänne uutena, sillä tuo lomailu hivutti painoa aikalailla takaisin :D Ateriarytmien saati -sisältöjen vahtaaminen oli aika haastavaa, ja siitä syystä viikossa on tullut kaksi kiloa lisää! Kokonaistulos on nyt yhteensä siis -3,2 kg.

Yritän ajatella positiivisesti, sillä enhän mä ole sössinyt ihan kaikkea. Ja todennäköisesti tuosta kahdesta kilosta suuri osa on sellaista "ylimääräistä", kuten nesteitä ja suolistomassaa. Se voisi hyvinkin pitää paikkaansa, sillä ensimmäisellä viikolla tuli pudotettua 2,4 kiloa.

Nyt mua kuitenkin hirvittää se, että kerkeänkö pääsemään edes lähelle tämän kuun tavoitepainoa, sillä tällä hetkellä siihen on matkaa vielä viisi kiloa... Ja aikaa kolme viikkoa! Mutta leuka vaan pystyyn, ehkä tuo kaksi kiloa katoaa nopeammin, mitä on ilmestynyt. Täällä on kuitenkin sen verran hyvä tsemppi, että itellekin tulee paljon motivoituneempi olo. Ainakin tavoitetta kohti ollaan menossa! :) 

- Joanna

Vierailija
557/897 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ilmoittauduin eilen ketjuun, on tänään eka virallinen laihispäivä. Kävin aamulla vaa'alla ja paino vaihteli 75.5 ja 76kg välillä (mulla on vähän huono vaaka, vaihtelee missä kohtaa seisoo :D) en tajua miten reilussa neljässä viikossa voi tulla neljä kiloa lisää?? Tai oonhan syönyt kyl ihan äärettömän huonosti, eineksiä ja k-marketin euron patonkeja monta päivässä :D. Osa on turvotusta mutta pari kiloa varmaan ehtaa läskiäkin... ei auta muu kuin tehdä ryhtiliike! En oo suunnitellut vielä, käynkö vaa'alla kerran viikossa vai useammin...

-Zelda

Vierailija
558/897 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino 64.7kg, nyt on tasan kuukausi eka punnituksesta ja kokonaispudotus -3.3kg. Painoindeksi on laskenut 24.7 -> 23.5. Seuraavan kuukauden tavoite ois -2.7kg eli että puntari näyttäisi 62kg.

Mitään lomia tai reissuja ei "onneksi" ole lähiaikoina tiedossa, joten helpompi pysyä ruodussa. Mulla tuppaa käymään just noin kuin Joannalla :D

Hirveen paljon paremmin kyllä jo jaksaa jumppatunnilla! Lihakset vahvistuu pikkuhiljaa ja varsinkin coretunnilla olen huomannut kehitystä. Jospa mulla ois kohta litteä masu ;)

Raksu

Vierailija
559/897 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5,4kg ja jäljellä 10,1kg

t.M46

Vierailija
560/897 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden viikon jälkeen on nyt tippunut tasan kuusi kiloa, eli 91,5 kilosta olen sinnitellyt 85,5 kiloon. Olen tosi iloinen, koska nuo viisi kiloa tuntuivat juurikin sellaisilta, "häh, mistä nuo tulivat" -kiloilta, ja tuntui, että kävin läpi jo vanhaa. Silti 79 kiloa oli se paino, jossa olin pitkään, mutta nyt tuntuu,  että pysyn aika hyvin ruodussa. Kunhan tuota liikuntaa vaan saa lisättyä. 

Silti, jos en olisi aloittanut ollenkaan, olisin vielä yli 90:ssä. Ai niin, ja pituus on 163 senttiä, että kyllähän tässä aika pyöreitä ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi