2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Vähän päälle vuodessa on tullut melkein kymmenen kiloa lisää. Ihana parisuhde maailman upeimman miehen kanssa sai minut hieman laiskaksi. Toki suhteen alussa ollut kolmen kuukauden sairastelukausi sai myös liikuntamotivaation lakkaamaan, koska tauti iski aina uudelleen, kun juuri oli taas päässyt liikunnan makuun.
Lähtötilanne: 163cm/67,7.
Nyt onkin tavoitteena pudottaa 12 kiloa heinäkuun alkuun mennessä. Paheena on karkit ja roskaruoka. Nyt yritän syödä säännöllisemmin ja lisätä proteiinin saantia! Elikkäs rahkaa, raejuustoa, propudeja ja muuta vastaavaa. Banaania ja hapankorppuja välipalaksi ja toki muutakin. Lisää kasviksia. Ehkäpä tämä tästä. ☺️
Tsemppiä kaikille laihduttajille! ❤️
Kun vain ymmärtäisit, että liiallinen proteiinin syöminen estää laihtumisen.
En minä liikaa ole proteiinia syömässäkään. En vain halua olla mikään laihaläski, vaan haluan että paino putoaa rasvasta eikä lihaksista.
Vierailija kirjoitti:
En minä liikaa ole proteiinia syömässäkään. En vain halua olla mikään laihaläski, vaan haluan että paino putoaa rasvasta eikä lihaksista.
Viestissä ainakin kerroit ihan muuta. Ei se liika prode auta siinä rasvan poistumisessa, päinvastoin. Mutta tee niinkuin haluat, mitäpä se mulle kuuluu. T. ilman liikaa proteiinia laihduttanut timmi mimmi.
Täällä on lähtenyt vuoden 2017 kesäkuntoon dieetti hiton hyvin käyntiin. Lisäsin vain hyötyliikuntaa ja syön hyvin, lisäksi olen tehnyt himassa lihaskuntotreeniä ja kahvakuulaharjoituksia nettivalmennuksen avulla. Fiilis on pirteä ja äärimmäisen motivoitunut. Ens kesällä bikinit päällä jälleen.
Puoli kiloa lomapainosta on humahtanut takaisin! Ollaan nyt sitten viisi päivää heiluttu näissä samoissa lukemissa, vaikka ihan varmasti sitä pudotettavaa löytyisi. Tosin tuo nousu taitaa johtua eilisestä alakroppatreenistä, ja siitä, että kasvissosekeittoa täytyy syödä armottomia annoksia, että kalorit täyttyvät :D
Hyvää viikonloppua!
- Joanna
Vierailija kirjoitti:
Puoli kiloa lomapainosta on humahtanut takaisin! Ollaan nyt sitten viisi päivää heiluttu näissä samoissa lukemissa, vaikka ihan varmasti sitä pudotettavaa löytyisi. Tosin tuo nousu taitaa johtua eilisestä alakroppatreenistä, ja siitä, että kasvissosekeittoa täytyy syödä armottomia annoksia, että kalorit täyttyvät :D
Hyvää viikonloppua!
- Joanna
Uteliaisuudesta kysyn miksi haluat saada ne kalorit vain kasviksista? Joudut tosiaan syömään tuhottomasti. Lisää keittoon rasvaa, pärjäät pienemmällä annoksella.
Perjantaimittaukset taas tehty ja ihanaa, taas on lähtenyt senttejä joka paikasta! Kokonaissaldo kuuden viikon aikana nyt tämmöiset:
reisi -4cm
lantio -7cm
vyötärö -11cm
rintakehä -2cm
Nyt oli viikon aikana lähtenyt vyötäröltä kokonaiset 4cm :O aika huikeaa. Vaatteissa tuntuu sen verran että mun aiemmin liian napakka ulkoilutakki istuu paljon paremmin, ja farkut on alkaneet valua päältä :) vieläkään en ole uskaltautunut vaa'alle, ehkä nipistän vielä jonkun verran ennen kuin rohkaistun... joka tapauksessa mulla ylipainoa varmaan ainakin 20kg. Pituutta 163cm.
Olo on ollut aivan mahtavan energinen, ja oon saanut ihan uutta intoa elämään. Masennus on tällä hetkellä taka-alalla ja tuntuu että suunta on ylöspäin. Syömishäiriö ei ole nyt kahteen viikkoon oireillut yhtään, ja tämän vuoden puolella ihan vaan muutaman kerran muutenkin, kun ennen oireilu oli lähes päivittäistä. Syön enemmän kasviksia nyt kuin ikinä ennen ja niistä tulee NIIIIN hyvä olo ja turvotuskin on lähes poissa.
Ongelmana ehkä tällä hetkellä on se että syön liiankin vähän... esimerkkinä eilisen ruuat:
klo 9:00 kaurapuuroa sokerittomalla mehukeitolla ja kukkuraisella ruokalusikallisella raejuustoa, pari kuppia kahvia lorauksella rasvatonta maitoa
klo 12:30 tein ison puolen litran smoothien johon tuli banaani, desi mustikoita, 2rkl rasvatonta maitorahkaa, msm-jauhetta, puoli kourallista manteleita (ehkä 5kpl?), peukalon pään kokoinen nokare tuoretta inkivääriä ja vettä. Join puolet tästä eli 2,5dl.
klo 17:00 uunissa kypsennettyä kasvisjuttua missä oli pikkuisen riisiä, porkkanaa, kukkakaalia, ruusukaalia, sipulia, valkosipulia, ja mausteena kasvislientä, vegaanijuustoa raastettuna ja vegaanista paprikatuorejuustoa. Lisänä paistettua kanaa 120g, tomaattia, kurkkua, salaattijuustoa ja ituja. Annoskoko koko hommalle lautasellinen jossa suunnilleen puolet tuota uunijuttua, neljäsosa kanaa ja neljäsosa kylmiä kasviksia.
klo 20:00 Fazerin juuresleipä Oivariinilla ja kurkulla, sekä yksi appelsiini ja n. desi rahkaa.
klo 22:00 join loput smoothiesta eli 2,5dl.
Päivän mittaan join vettä reilut pari litraa. Askelia tuli eilen vajaat 18 000.
Voi kuulostaa paljolta mutta mua oikeasti huolettaa että tuleeko esim. rasvoja tarpeeksi näin... mitäs sanotte? En ole nälkäinen paitsi joskus jos ateriavälit venyvät. Askelia mulla tulee nykyään n.14 000-18 000 päivässä tai joskus jopa yli 20 000 ja aktiivisuusrannekkeen mukaan kulutukseni pyörii siinä 2500-2900kcal tienoilla päivittäin, voiko pitää paikkansa?
Tsemppiä taas kaikille, huikeita onnistumisia monilla täällä, ja sitkeyttä niille joilla paino junnaa paikallaan - kyllä se sieltä jossain vaiheessa taas liikahtaa!
-Alma
Ai niin, lopetin e-pillerien käytön kun ei niille ole nyt tarvetta. Parisuhde päättyi hiljattain (tai noh, tauolla ainakin - mies asuu toisessa maassa ja kaikki on vähän hankalaa nyt) enkä tahdo tunkea kroppaani nyt mitään turhia hormoneja. Saa nähdä mikä vaikutus tällä on, tuleeko senttejä lisää vai vähentyykö. Nyt kun ajattelen niin mulle alkoi kiloja kertymään kunnolla niihin aikoihin kun aloitin pillerien käytön puolitoista vuotta sitten - mahtoiko niillä olla jokin ruokahalua lisäävä vaikutus tms.? Viime viikolla oli taukoviikko/tyhjennysvuoto eli tämä viikko on nyt ollut ensimmäinen "virallinen" pilleritön viikko vaikka käytännössä viimeisen pillerin otin jo lähes kaksi viikkoa sitten.
-Alma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää viikonloppua!
- Joanna
Uteliaisuudesta kysyn miksi haluat saada ne kalorit vain kasviksista? Joudut tosiaan syömään tuhottomasti. Lisää keittoon rasvaa, pärjäät pienemmällä annoksella.
Sosekeitto sisälsi myös rasvaa. Eivätkä kalorit tuleet vain kasviksista, sillä ateriaan kuului myös muutakin, kuin itse keitto.
Almahan on kutistunut aivan hurjasti, hienoa! Voi kun itselläkin näkyisi tuloksia jo reisissä, sieltä senttejä lähtee aina viimeiseksi :D
- Joanna
Hei osaako kukaan sanoa paljonko päivässä kulutan noin suurinpiirtein jos en urheile? Lepoaineenvaihdunta on 1500 ja arkiliikunta on aika minimaalista. Kävelen kouluun joka on 100 metrin päässä ja siellä istun. Koulu-kämppä väliä kävelen päivässä kolme kertaa ja kämpillä istun/makaan ja luen pääsykokeisiin. Ei hirveästi ole aktiivisuutta, hampaiden pesu ja suihkussa käynti hurjimmat varmaan :D paljonko siis kulutan energiaa? Aktiivisuusmittari sanoo että 1700-1800, mutta jotenkin vaikea uskoa
Big Mama on vaihteeksi lihonut 94-kiloiseksi.
Kuusi viikkoa kevennystä takana ja kokonaispudotus 3,9kg. Lähtöpaino oli siis 66kg. Keskimääräinen viikkopudotus on 650g, vaikka tosiasiassahan kevennys on tapahtunut miten milloinkin. Toisinaan pudotusta on ollut 200g/vko ja toisena viikkona 1200g.
No joo. Fiilikset on edelleen hyvät. Olen jo tottunut olemaan ilman herkkuja ja alkoholia. Ei edes tee vaikeaa katsella muiden herkuttelua vierestä vaikka sokeriaddikti olenkin. Vuoden alusta olen taas saanut liikunnan ilon ja olenkin käynyt ryhmätunneilla aktiivisesti.
Nälkä ei ole ollut, sillä kevennän ns. perstuntumalla eli syön normaalisti. Herkut pois ja kasviksia olen lisännyt ruokavaliooni.
N49, 162cm ja 62,1kg
Huomenta!
Kiitos kaikille tsemppaavista sanoista. Jalat on kyllä selvästi kiinteytyneet tässä samalla ja vyötäröstä onkin lähtenyt ihan hyvin löysää pois, vaikka senteissä vain 2,5. Mittauskohta on 2cm navan yläpuolella ja mulla ongelmakohta on navan alapuolinen alue. Reiden mittasin tänään puolesta välistä ja laitoin mitan ylös, niin pääsee sitten vertailemaan, jos myöhemmin tulee taas jumeja.
Tämän viikon tosiaan paino sahannut ylös ja alas, eikä mitään pudotusta näytä luvuissa olevan. En tiedä missä menee vikaan. Eilen söin aamulla banaanilettuja ja jäisiä mustikoita. Lounaaksi valmissalaatti broilericaesar, ruuaksi kanaa, kasviksia ja vähän riisiä. Iltapalaksi omenaa ja dippiä. Kaloreita 1139, vähän vähemmän kuin normaalisti (~1250kcal) ja hiilaria vähän enemmän kuin normaalisti (75g->90g). Tällä viikolla liikunnat jäi puoleentoista tuntiin. Yksi bodypump ja yksi bodybalance. Torstaina oli tarkoitus tehdä yksi puolentunnin jumppa molempia, mutta tulikin yllättäen töitä ja illalla vieraita. Eilinen meni lääkärissä ja särkylääkkeittä nappaillen sohvalla.
-Katri-
vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Kiitos kaikille tsemppaavista sanoista. Jalat on kyllä selvästi kiinteytyneet tässä samalla ja vyötäröstä onkin lähtenyt ihan hyvin löysää pois, vaikka senteissä vain 2,5. Mittauskohta on 2cm navan yläpuolella ja mulla ongelmakohta on navan alapuolinen alue. Reiden mittasin tänään puolesta välistä ja laitoin mitan ylös, niin pääsee sitten vertailemaan, jos myöhemmin tulee taas jumeja.
Tämän viikon tosiaan paino sahannut ylös ja alas, eikä mitään pudotusta näytä luvuissa olevan. En tiedä missä menee vikaan. Eilen söin aamulla banaanilettuja ja jäisiä mustikoita. Lounaaksi valmissalaatti broilericaesar, ruuaksi kanaa, kasviksia ja vähän riisiä. Iltapalaksi omenaa ja dippiä. Kaloreita 1139, vähän vähemmän kuin normaalisti (~1250kcal) ja hiilaria vähän enemmän kuin normaalisti (75g->90g). Tällä viikolla liikunnat jäi puoleentoista tuntiin. Yksi bodypump ja yksi bodybalance. Torstaina oli tarkoitus tehdä yksi puolentunnin jumppa molempia, mutta tulikin yllättäen töitä ja illalla vieraita. Eilinen meni lääkärissä ja särkylääkkeittä nappaillen sohvalla.
-Katri-
Vika on yksinkertaisesti siinä, että saat kaloreita liian vähän. Kun pidät hiilarit noin alhaalla, on sun saatava kaloreita rasvasta. Molemmista et voi tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vika on yksinkertaisesti siinä, että saat kaloreita liian vähän. Kun pidät hiilarit noin alhaalla, on sun saatava kaloreita rasvasta. Molemmista et voi tinkiä.
Voiko se tosiaan olla tästä kiinni? Normaalilla ruokavaliolla olen noilla kaloreilla laihtunut noin 400g/vko, niin ajattelin että sama määrä täytyy pitää, vaikka syö hiilarien tilalla rasvaa. Täytyy lukea tästä enemmän, mutta suunnilleen tuolla ruokavaliolla olen aikasemminkin laihtunut ihan hyvin. Stressi on yksi mikä kyllä aiheuttaa sen, että kroppa pitää fläsästä kiinni kuin hengen hädässä. Olen tässä jännittänyt ja stressannut erästä asiaa viikon, joka on nyt tavallaan hoidettu pois alta. Mutta nukkumiseen tuo ei sentään vaikuttanut, joskus on ollut kausia jolloin olen nukkunutkin huonosti ja silloin olo on tukkoinen ja turpea.
-Katri-
Vierailija kirjoitti:
Perjantaimittaukset taas tehty ja ihanaa, taas on lähtenyt senttejä joka paikasta! Kokonaissaldo kuuden viikon aikana nyt tämmöiset:
reisi -4cm
lantio -7cm
vyötärö -11cm
rintakehä -2cmNyt oli viikon aikana lähtenyt vyötäröltä kokonaiset 4cm :O aika huikeaa. Vaatteissa tuntuu sen verran että mun aiemmin liian napakka ulkoilutakki istuu paljon paremmin, ja farkut on alkaneet valua päältä :) vieläkään en ole uskaltautunut vaa'alle, ehkä nipistän vielä jonkun verran ennen kuin rohkaistun... joka tapauksessa mulla ylipainoa varmaan ainakin 20kg. Pituutta 163cm.
Olo on ollut aivan mahtavan energinen, ja oon saanut ihan uutta intoa elämään. Masennus on tällä hetkellä taka-alalla ja tuntuu että suunta on ylöspäin. Syömishäiriö ei ole nyt kahteen viikkoon oireillut yhtään, ja tämän vuoden puolella ihan vaan muutaman kerran muutenkin, kun ennen oireilu oli lähes päivittäistä. Syön enemmän kasviksia nyt kuin ikinä ennen ja niistä tulee NIIIIN hyvä olo ja turvotuskin on lähes poissa.
Ongelmana ehkä tällä hetkellä on se että syön liiankin vähän... esimerkkinä eilisen ruuat:
klo 9:00 kaurapuuroa sokerittomalla mehukeitolla ja kukkuraisella ruokalusikallisella raejuustoa, pari kuppia kahvia lorauksella rasvatonta maitoa
klo 12:30 tein ison puolen litran smoothien johon tuli banaani, desi mustikoita, 2rkl rasvatonta maitorahkaa, msm-jauhetta, puoli kourallista manteleita (ehkä 5kpl?), peukalon pään kokoinen nokare tuoretta inkivääriä ja vettä. Join puolet tästä eli 2,5dl.
klo 17:00 uunissa kypsennettyä kasvisjuttua missä oli pikkuisen riisiä, porkkanaa, kukkakaalia, ruusukaalia, sipulia, valkosipulia, ja mausteena kasvislientä, vegaanijuustoa raastettuna ja vegaanista paprikatuorejuustoa. Lisänä paistettua kanaa 120g, tomaattia, kurkkua, salaattijuustoa ja ituja. Annoskoko koko hommalle lautasellinen jossa suunnilleen puolet tuota uunijuttua, neljäsosa kanaa ja neljäsosa kylmiä kasviksia.
klo 20:00 Fazerin juuresleipä Oivariinilla ja kurkulla, sekä yksi appelsiini ja n. desi rahkaa.
klo 22:00 join loput smoothiesta eli 2,5dl.
Päivän mittaan join vettä reilut pari litraa. Askelia tuli eilen vajaat 18 000.
Voi kuulostaa paljolta mutta mua oikeasti huolettaa että tuleeko esim. rasvoja tarpeeksi näin... mitäs sanotte? En ole nälkäinen paitsi joskus jos ateriavälit venyvät. Askelia mulla tulee nykyään n.14 000-18 000 päivässä tai joskus jopa yli 20 000 ja aktiivisuusrannekkeen mukaan kulutukseni pyörii siinä 2500-2900kcal tienoilla päivittäin, voiko pitää paikkansa?
Tsemppiä taas kaikille, huikeita onnistumisia monilla täällä, ja sitkeyttä niille joilla paino junnaa paikallaan - kyllä se sieltä jossain vaiheessa taas liikahtaa!
-Alma
Kannattaisi pyrkiä syömään joka aterialla n. 10g hyviä rasvoja; oliiviöljyä, avokadoa, pähkinöitä, siemeniä, tms. Lisäisin myös hieman proteiinin määrää ja laittaisin smoothieen surutta kokonaisen purkin maitorahkaa ja puuroon enemmän raejuustoa tai vaikka lisäksi kananmunaa.
vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko se tosiaan olla tästä kiinni? Normaalilla ruokavaliolla olen noilla kaloreilla laihtunut noin 400g/vko, niin ajattelin että sama määrä täytyy pitää, vaikka syö hiilarien tilalla rasvaa. Täytyy lukea tästä enemmän, mutta suunnilleen tuolla ruokavaliolla olen aikasemminkin laihtunut ihan hyvin. Stressi on yksi mikä kyllä aiheuttaa sen, että kroppa pitää fläsästä kiinni kuin hengen hädässä. Olen tässä jännittänyt ja stressannut erästä asiaa viikon, joka on nyt tavallaan hoidettu pois alta. Mutta nukkumiseen tuo ei sentään vaikuttanut, joskus on ollut kausia jolloin olen nukkunutkin huonosti ja silloin olo on tukkoinen ja turpea.
-Katri-
Aikaisemmin? Jos olet jojottelija, niin on todellakin aika katkaista kierre. Syötkö yhtä vähän myös liikunnallisina päivinä?
Vierailija kirjoitti:
vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Katri-
Aikaisemmin? Jos olet jojottelija, niin on todellakin aika katkaista kierre. Syötkö yhtä vähän myös liikunnallisina päivinä?
Olen joskus vuosia sitten laihduttanut 65->60 ja nyt lihoin taas viime vuoden lopussa stressin ja kiireen takia. Liikunnallisina päivinä syön välipalan/palkkarin/isomman lounaan, riippuu monelta liikuntaa on. Nyt on ollut aamupäivällä, joten lounas on ollut isompi pari sataa kaloria. Sulamon mukaan 30min pumppi kuluttaa sen verran.
-Katri-
Huh huh, annoin periksi mieliteolle täyteläiseen punaviinin... ja meni vähän pähkinöitä siinä sivussa.. mut ei onneksi karkkia tai mitään makeaa. Nyt harmittaa kun tuli ihan turhia kaloreita :( Tää on nyt julkinen tunnustus, niin enpä kehtaa langeta toista kertaa tämän kuukauden aikana.
Torstaina leivoin pullaa, mutta en syönyt itse ainoatakaan. Tiukkaa kyllä teki! Nyt tuntuu, että ois jo ikuisuus siitä kun viimeksi herkutellut kunnolla, vaikka eihän siitä ole kuin reilu kuukausi. Ois niin mahtavaa, kun vois pitää vaikka yhden karkkipäivän viikossa ilman että koko homma kusee sitten siihen että en pystykään palaamaan ruotuun seuraavana päivänä.
Eilen piti jättää jumpat väliin kun oli kurkkukipua. Onneksi ei sitten kehittynyt pahemmaksi taudiksi, mutta taidan varulta levähdellä vielä tämän päivän.
Raksu
Jätä mieluummin ne propudit kaupan hyllylle ja syö proteiini puhtaista raaka-aineista.