Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
481/897 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.0kg lähtenyt ja 11.5kg jäljellä.

t. M46

Vierailija
482/897 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittä kiloa ei vielä huomaa. Vaatteissa se saattaa tuntua pienenä löysyytenä. Kun ollaan 10 kiloa kevyempiä, sen alkaa itse huomata. Muut ei vielä välttämättä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/897 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittä kiloa ei vielä huomaa. Vaatteissa se saattaa tuntua pienenä löysyytenä. Kun ollaan 10 kiloa kevyempiä, sen alkaa itse huomata. Muut ei vielä välttämättä..

Riippunee lähtöpainosta.

Vierailija
484/897 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! En käynyt puntarilla, tiedän että ei ole mukavia uutisia niin enpä mene ollenkaan :D Tässä on taas täällä perinteinen kaava; mitä enemmän liikun, sitä kovempi nälkä ja sitä enemmän pitää syödä. Ihan kyllä kestää päivänvalon mun syömiset, eli herkkuihin en ole sortunut. Liikuntaa on tullut viimeisen viiden päivän aikana 2xbodypump, 2xcore 1 pilates, 1 kiinteytysjumppa ja kävelyä joka päivä tunti. Liikkuminen on ihanaa, mutta näin tauon jälkeen kun aloittaa niin tuntuu että kroppa kerää nestettä taas :P

Huomenna tulee 3 viikkoa täyteen tätä "laihdutusta ". N. kolmen kilon pudotus on hieno saavutus normaalipainoiselta ja laihtumistahtikin suositusten mukainen. Tätä nyt haen itselleni ahkerasti. Jos seuraavan kolmen viikon aikana lähtisi vaikka 2 kiloa niin sitten ois jo hyvällä mallilla!

Viikonloppuna aion vähän höllätä muutamaksi tunniksi. Eräs yhteistyökumppani juhlistaa pitkää taivaltaan ja tarjoaa illanvieton. Suomeksi sanottuna kyseessä on siis "ilmaisen viinan bileet" ;). Eka mietin että meen autolla, kun en muutenkaan yleensä jaksa juosta näissä kissanristiäisissä, mutta nyt sain niin hyvää seuraa ja illan ohjelma vaikuttaa houkuttelevalta niin tuumin että kerranhan sitä vaan eletään. Lauantaina sitten takaisin ruotuun!

Mukavaa päivän jatkoa!

Raksu

Vierailija
485/897 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itsellä oli lähtömitat 167cm/70,3 kg ja paino on nyt 64,1 kg. Eli tuossa on kuuden kilon pudotus ja se näkyy ja etenkin tuntuu. Puoliso jaksaa joka päivä ihailla ja ihmetellä, että olenpa mä pieni, vaikken isokokoinen missään vaiheessa ollutkaan :)

Toki, jos ylipainoa on esim. 30 kg, niin siinä se 5 kg pudotus ei niin herkästi näy.

Vierailija
486/897 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän vaatteista, mittanauhasta, vaa'asta, peilistä ja miehen katseesta muutokset näkyvät, mutta ei kuitenkaan kuvista. Todennäköisesti viiden kilon painonnousu kuitenkin näkyisi :D 

Aamupaino oli tänään -0,6 kg, eli yhteensä -5,5 kg! Olin vuoden alussa asettanut tämän kuukauden tavoitteeksi hurjat kuusi kiloa, enkä todellakaan ajatellut, että oikeasti tulisin siihen pääsemään! Tätä kuukautta on vielä neljä päivää jäljellä, joten puolen kilon pudotus olisi täysin realistista. En kuitenkaan ota mitään stressiä asiasta, paino tippuu jos on tippuakseen. Pääasia kuitenkin on se, että loppukuukausille pudotusta riittää pari kiloa, jotta kesällä olen tavoitteessani. Kuulostaa helpolta tämän kuukauden saldoon verrattuna, mutta viimeiset kilot tulevat olemaan tiukassa.

Maanantaina tulee siis neljäs viikko täyteen, jonka jälkeen aion kirjoitella edistymisistäni harvemmin. Tuskin kukaan jää kaipaamaan päivittäisiä hapankorppukertomuksiani... :D Tässä kuitenkin vielä eilisen päivän syömiset: Herättyä maitokahvi, pala suklaata, kuidut, öljyt ja etikat (150 kcal). Cardion jälkeen banaanipuuro raejuustolla, appelsiini, hapankorppu päällisineen ja teetä (490 kcal). Välipalaksi rahkaa, mustikkakeittoa, siemeniä, teetä ja hapankorppuja päällisineen (360 kcal). Päivälliseksi stroganoffia perunalla, raejuustolla ja kurkkuviipaleilla (180 kcal). Iltapalaksi rahkaa, persikkakiisseliä, siemeniä, teetä ja hapankorppuja päällisineen (350 kcal).

- Joanna

Vierailija
487/897 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia! :)

Tänään olisi mittauspäivä, mutta en taida viitsiä... jotenkin tuntuu siltä että mitään ei ole tapahtunut, sillä olin viikonloppuna laivalla ja kaksi päivää tuli otettua aika rennosti. Turvotus oli aivan karsea reissun jälkeen ja tänään on eka päivä sitten viime perjantain kun ei ole pallokalafiilis :D skippaan siis tämän päivän mittauksen ja mittaan seuraavan kerran vasta ensi perjantaina.

Positiivista viikonlopussa oli se että kuitenkin tuli liikuttua, molempina päivinä kävelin n. 15 000 askelta joten ehkä siinä tuli sentään vähän poltettua niitä syötyjä kaloreita!

Huomenna olisi kaveriporukan kanssa illanistujaiset, tehdään jotain sapuskaa ja juodaan viiniä ja parannetaan maailmaa. Tämä onkin sitten viimeinen tuommoinen suunniteltu "herkuttelupäivä" piiitkään aikaan. Olen päättänyt että seurassa voin kyllä syödä ja juoda huolettomammin - olen aika yksinäinen joten tämmöisiä illanviettoja ei todellakaan ole viikoittain eikä edes kuukausittain joten en näe niissä mitään haittaa.

Tänään aamulla nukuin pitkään koira kainalossa, ja ysin jälkeen lähdin tunnin lenkille. Täällä on niin ihana aurinkoinen ilma tänään että taidan tehdä iltapäivällä vielä toisen lenkin :) aamupalaksi lenkin jälkeen söin kaurapuuroa raejuustolla ja sokerittomalla mehukeitolla, ja smoothien johon tuli marjoja, puolikas banaani, vähän tuoretta mangoa, jogurttia, sitruunamehua, loraus mehukeittoa, vettä ja msm-jauhetta. Vähän kaikenlaista siis, tykkään tehdä noita smoothieita ja laitan niihin välillä vähän liikaakin kaikkea :D

Ruuaksi laitan tänään varmaan samaa mitä eilen, eli wokkivihanneksia ja niiden kaveriksi vähän täysjyväspagettia, kaikki yhdessä pannulla heiteltynä. Nam nam! Illalla tulee hyvä leffa ja jos naposteluhimo yllättää niin mulla on hätävarana jääkaapissa kukkakaalia dipattavaksi.

Syöttekö muuten mitään ravintolisiä? Mä olen nyt n. kuukauden syönyt tuota msm-jauhetta ja mielestäni kynnet ovat vähän paremmassa kunnossa, lihakset vähemmän jumissa ja maha toimii paremmin. Myös tuntuu että ajatus juoksee vähän paremmin. Toki kaikki nuo voivat johtua siitäkin että syön nyt terveellisesti.

Otan myös päivittäin Omega3+ADE-vitamiinia, ja sinkki+C-vitamiinia. Omega 3 ja D-vitsku sen takia kun syön kalaa joskus ja jouluna, ja sinkki kasvispainotteisen ruokavalion takia (toki tiedän että esim. pähkinöistä ja vihreistä vihanneksista saa jonkun verran sinkkiä, mutta en kuitenkaan saa sitä yhtä paljon kuin joku joka syö päivittäin lihaa). A-vitamiinia saa kai maksasta ja siihen en koske pitkällä tikullakaan. E- ja C-vitamiinilisälle mulla varmaan ei olisi tarvetta mutta ne nyt tulevat tuossa sivussa kun ovat samassa purkissa muiden kanssa.

Just nyt olen ylpeä siitä että mua noin kymmenen vuotta vaivannut syömishäiriö (bulimia ja BED) ei ole paljoa oireillut tässä kuussa. Ihan muutaman kerran on ollut oireita mutta ne on olleet kertaluonteisia eikä oirehtiminen ole jäänyt ns. päälle. Hyvä minä!

Tsemppiä kaikille taas, ihanaa että moni on saanut tuloksia! <3

-Alma

Vierailija
488/897 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pippalot juhlittu ja hubaa oli :D Mut ei kyllä tarvi ihan heti ottaa uusiksi, sen verran keinutti päänuppia aamulla... No, syömiset ei lähtenyt lapasesta ja jälkiruokapöydän kiersin kaukaa, mutta aika monta sidukkaa tuli kieltämättä kumottua. Tänään onkin sitten janottanut koko ajan (vaikka koko illan juonut, Heh heh ) ja vettä on mennyt pari litraa. Karkkia teki mieli niin maan perkuleesti, mutta en antanut periksi! Sokeritonta lakritsia ja Light limsaa oon varannut illaksi.

Stay strong!

Raksu

Vierailija
489/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

28/84

Toinen kerta tällä viikolla koneella, vaikka yleensä olen joka päivä aika paljonkin tietokoneella.  Miehen loma on vaikuttanut ainakin siltä osin positiivisesti. Mies on hoitanut kokkailut koko viime viikon ja ihan kivahan se on, mutta miehen ruuat eivät kyllä mitään terveellisimmistä päästä ole. Tämä viikko menty plus miinus nolla tuloksella, vaikka ruokarytmi ja määrät on olleet samat kuin aikasemmallakin viikolla. Ensi viikolla tähtään taas viiteen (3pumppia +2balance) urheilukertaan, tällä viikolla tuli 3 (2pumppia ja balance).

-Katri-

Vierailija
490/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee edelleen! Lähtöpaino 64kg ja nyt 61,6kg. Tänään kävin luistelemassa 😀

Vierailija
491/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:

No niin, pippalot juhlittu ja hubaa oli :D Mut ei kyllä tarvi ihan heti ottaa uusiksi, sen verran keinutti päänuppia aamulla... No, syömiset ei lähtenyt lapasesta ja jälkiruokapöydän kiersin kaukaa, mutta aika monta sidukkaa tuli kieltämättä kumottua. Tänään onkin sitten janottanut koko ajan (vaikka koko illan juonut, Heh heh ) ja vettä on mennyt pari litraa. Karkkia teki mieli niin maan perkuleesti, mutta en antanut periksi! Sokeritonta lakritsia ja Light limsaa oon varannut illaksi.

Stay strong!

Raksu

"Karkkia teki mieli, mutta en antanut periksi, vaan ostin lakritsia ja limua"  :D

Vierailija
492/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Dominikaanisesta tasavallasta!

Viikko meni ihan hyvin, koomakulutuksesta ja all-inclusivesta huolimatta lähti 100 grammaa! ;-) -)

Mutta olen oikeastaan ihan tyytyväinen, vaikka tuli nautittua alkoholiakin, täysihoidon ansiosta ateriarytmi säilyi säännöllisenä, ja pysyin vähähiilarisella ja runsaskuituisella linjalla. Nopean glykeemisen indeksin hiilareita tuli nautittua lähinnä tuoreissa hedelmissä ja jonkin verran myös drinksuissa, mutta kaiken kaikkiaan olen todella ylpeä, että pysyin linjassa, vaikka paino ei käytännössä tippunutkaan. 

Tärkeintä on saada rutiinit terveellisemmiksi.

Lomapaikkana olisi kyllä ollut parempi valita joku vähemmän vaatimaton all-inclusive, jossa olisi ollut vapaa-ajan aktiviteettejakin. Pidän omatoimisista retkistä, mutta niitä oli käytännössä vähän vaikea järjestää. Mutta oli kiva tietty päästä hetkeksi aurinkoon. Ympäristön roskaisuus ja elintasokuilu miellytti vähemmän. Seuraava matka on varattu pääsiäisen tienoille, tässä on juuri sopiva kymmenen viikkoa tsempata siihen.

Toivottavasti kaikilla on mennyt viikko hyvin ja jaksatte pinnistellä kohti solakampaa kevättä. Itselläni siis projekti jatkuu nyt liikunnan lisäämisen merkeissä. Yritän olla ottamatta sitä niin vakavasti, ja positiivista on jo, jos saani itseni salille asti, sitten teen jaksamisen mukaan. Joinain päivinä ehkä vain puoli tuntia, ja jos oikein tulee innostus, niin puolitoista. 

Tsemppiä kaikille! Juhannukseen mennessä ehtii pudottaa !

Vierailija
493/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stay strong!

Raksu

"Karkkia teki mieli, mutta en antanut periksi, vaan ostin lakritsia ja limua"  :D

Niin, sokeritonta, jos osaat lukea.

Vierailija
494/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stay strong!

Raksu

Ei toi ketjun ankeuttaja osaa. Varmaan sama tyyppi, jotka tekee niitä läskialoituksia. Ja sitten sekään ei ole hyvä, jos  ylipainoiset pyrkii laihtumaan. 

Vierailija
495/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stay strong!

Raksu

Ohis, mutta näkisitpä mun krapulamätöt! Puoli kiloa karkkia ja megapussillinen sipsejä on vasta alkupala! Siihen suhteutettuna sokerittoman lakritsit ja nollakalorin mehut on mikroskooppisia. Onneksi juon harvoin, sillä muuten en pysyisi normaalipainoisena :)

Vierailija
496/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, noissa sokerittomissa karkeissahan on sekin hyvä puoli, ettei niitä voi syödä kovin suurta määrää tai "perästä kuuluu", if you know what I mean :D Ennen oli mullakin vakkariannos se TuttiFrutti pussi, kai siinä on n. 400g. Ja pitsaa, sitä piti saada ehdottomasti baari-illan päätteeksi!

No niin, tää päivä onkin sitten ollut yhtä liikunnan riemua. 2 tuntia ryhmäliikuntaa ihan entisellä meiningillä ja lisäksi reilu tunti kävelyä. Eilen join niin paljon vettä, että tänään oonkin pissinyt ihan urakalla (kyllä, oli ihan pakko jakaa tämäkin tieto teidän kanssa) jospa se painokin humahtaisi kohta taas alaspäin.

Aamulla kaurapuuroa ja raejuustoa

Treenin jälkeen palaria

Lounas kesäkurpitsa-tonnikalapastaa (proteiinipastaa) tomaattikastikkeessa

Välipala 2 omenaa ja kahvin kanssa itsetehty sämpylä

Iltaruokana kanasalaatti, en vielä tiedä tarkempaa koostumusta mitä siihen löytyy :)

Eilen jäikin se LIGHT limsaa juomatta joten nautiskelen sen tänään saunassa.

Raksu

Vierailija
497/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

163cm/65kg. Ois kiva painaa alle 60kg kesään mennessä . Oon käynyt useammin lenkillä ja syönyt vähemmän. Kaloreiden laskeminen on rasittavaa mutta toimii. Olen varma että paino tippuu ainakin jonkun verran, mutta saa nähdä yllänkö tavoitteeseen.

Joskus vuosi sitten pudotin painoa 71kg--> 62kg mutta sitten se jäi ja kiloja tullut muutama takaisin.

Vierailija
498/897 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tänne liittyä keskustelemaan uusiakin näin 30 sivua myöhässä?

Vierailija
499/897 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2 kk kevennystä takana ja painoa lähtenyt 6,3 kg. Nyt paino on pysyny reilun viikon noin 64 kilossa ja yritin eilen herätellä aineenvaihduntaa syömällä pizzaa. Tuloksena oli, että aamupaino tänään -100g :D Paino on tasan 64 ja se oli alkuperäinen tavoitepaino, mutta ehkä joku 63 alkava luku ei haittais yhtään... Mä olen saanut painoa pudotettua ihan vaan Sulamon ansiosta, koska oon tosi huono arvioimaan syömisiäni. Liikuntaa en ole lisännyt, vaan käyn salilla noin 3 kertaa viikossa, kävelen muutamana päivänä töistä kotiin ja ehkä 1 varsinainen lenkki tulee heitettyä viikon aikana. Nyt toki kun työt loppuu ja aikaa tulee olemaan enemmän, niin varmaan pakko ainakin lenkkeillä enemmän, ettei pää hajoa työttömyyteen. Uinti kiinnostaisi myös, lähin uimahalli kuitenkin muutaman sadan metrin päässä.

Vierailija
500/897 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stay strong!

Raksu

Mutta varmasti makeutettu makeutusaineella, johon keho reagoi kuin sokeriin, vaikka se olisikin kaloritonta.