Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
461/897 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

23. päivä herkkulakkoa menossa ja tänään paino oli laskenut taas 500 grammaa! \0/

Asuinkaupungissani on tällä hetkellä ulkonalenkkeilykielto, joten liikunnaksi jää toistaiseksi kotijumppa, mikä on kyllä myöskin hauskaa ja tehokasta.

T. 162cm/nyt 57.7kg/pudotus 2,3kg

Vierailija
462/897 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään uutena mukaan, vähän jälkijunassa.

Olen alkuvuodesta "keventänyt" ruokavaliota ja liikkunut enemmän, mutta eilen vasta uskaltauduin vaa'alle ja totesin että huhhei mitkä lukemat. Dieetin lähtömitat siis rapsakat 165cm/79kg, eli työmaata riittää. Tavoitteena olisi kesällä painaa 70kg, lopullinen tavoitepaino on 60 kg.

Oma dieettityylini on tällä kertaa jättää herkut pois, vaihtaa pastat perunat ym. kasviksiin, järkeistää annoskokoja ja seurata kaloreita, lisätä liikuntaa. Teemalla "hiljaa hyvää tulee" ja yrittää saada tästä muotoutumaan pysyvästi parempia arkiruokavaihtoehtoja ja pysyvä elämäntapa.

Olen tehnyt kaksi juttatyylistä dieettiä aiemmin, joissa kyllä paino putosi mutta tuli takaisin ekstrojen kanssa hyvin nopeasti. Noiden dieettien jälkeen tuntui että kroppa oli ihan sekaisin ja "palautuminen" niistä ihan tavanomaiseen hyvään oloon kesti viikkoja. Joten kokeillaan nyt erilaista tyyliä.

Tsemppiä kaikille laihdutukseen. Minkälaisia liikuntasuunnitelmia teillä on tälle päivälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/897 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut puolitoista viikkoa kaikki ruoat Sulamoon, aina ollut miinuksella kalorit paitsi yhtenä päivänä viikonloppuna kun oli juhlat. Nestettä vissiin lähtikin jossain vaiheessa koska paino putosi muutamia satoja grammoja. Käytännössä joka ilta olen ollut nälkäinen mennessäni nukkumaan. Eilen söin kaksi pullaa, mutta muuten kalorit jäi vihreälle ei menneet tavoitteen yli. Viime viikon liikunnat 140%. Tänään punnitsin, grammaakaan ei ole tuon mukaan laihtunut eli paino oli palannut tasan siihen mistä aloitin. Nyt masentaa.

Vierailija
464/897 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut puolitoista viikkoa kaikki ruoat Sulamoon, aina ollut miinuksella kalorit paitsi yhtenä päivänä viikonloppuna kun oli juhlat. Nestettä vissiin lähtikin jossain vaiheessa koska paino putosi muutamia satoja grammoja. Käytännössä joka ilta olen ollut nälkäinen mennessäni nukkumaan. Eilen söin kaksi pullaa, mutta muuten kalorit jäi vihreälle ei menneet tavoitteen yli. Viime viikon liikunnat 140%. Tänään punnitsin, grammaakaan ei ole tuon mukaan laihtunut eli paino oli palannut tasan siihen mistä aloitin. Nyt masentaa.

Ei nälkäisenä laihdu.

Vierailija
465/897 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on tippunut oikein hyvin ja tänään tuli tosi iloinen yllätys työhaastattelukutsun merkeissä! Sen kunniaksi tänään tilataan iltaruuaksi pizzaa, joten jaksanee huomenna aamusta treenata salillakin vähän eri tavalla :D

Vierailija
466/897 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraattigramma sitoo itseensä 3 grammaa nestettä. Pulla turvottaa. Ei siis kannata masentua vaan jatkaa vaan eikä varsinkaan nähdä nälkää!

Vierailija
467/897 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltti on valttia, vaikka jokainen diettaaja tietää miten helkatin vaikeaa se on. 1,5 vko on kyllä niin lyhyt aika ettei se vielä kerro oikein mitään. Varsinkaan kun liikuntaakin on ollut reilusti, siihenkin kroppa reagoi. Esim. salitreenin jälkeen lihakset kerää nestettä ja se näkyy vaa'alla ja poistuu kun palautuu treenistä.

Tsemppiä!

Vierailija
468/897 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huolehdi, itselläkin paino alkoi tippua kunnolla vasta muutaman viikon sisällä kun aloin merkkailla syömiset/liikunnat Sulamoon :) Kyllähän se harmitti, mutta kun sitkeästi jatkoi, niin alkoi tulla ja ennen kaikkea näkyä tuloksia! Nälkää ei kuitenkaan kannata nähdä, koska sehän vasta tuhoaa motivaatiota :o jos herkut maistuu, niin yrität löytää niille vähän kevyempiä korvaavia herkkuja. Tai kokeilet pitää viikossa 2 herkkupäivää, jolloin saa syödä esim. yhden pullan?

Vierailija
469/897 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa jälkijunalainen! Meillä on aika samanlaiset tavoitteet, itsekin tähtään seitsemäänkymmeneen kesään mennessä. Olen kuitenkin aika skeptinen, sillä 16,5 kg on aika hurja pudotus puolessa vuodessa - varsinkin normaalipainoisena. Tulen olemaan tyytyväinen pienempäänkin pudotukseen, mutta tykkään asettaa tavoitteeni korkealle (tai tässä tapauksessa matalalle). Motivaatio pysyy yllä, kun tietää jokaisen päivän merkitsevän, eikä lipsumiseen ole varaa. :)

Tämän päivän liikuntasuunnitelmista puolet on jo suoritettu. Aamulla oli cardio ja illaksi on vielä luvassa bodypump. Molemmat kestävät puolisen tuntia, siihen päälle vielä vartti venyttelyjä. Eilen treenit jäivät välistä, mutta tuli kuitenkin käveltyä seitsemän kilometrin lenkki.

---

Eilen oli poikkeuksellisen poikkeuksellinen päivä! Aamutreenien lisäksi myös aamupala jäi kokonaan välistä, kerkesin nappaamaan vain maitokahvin, palan tummaa suklaata sekä kuidut, etikat ja öljyt (250 kcal) ennen lähtöä. Myöhemmin kävin Raxissa syömässä runsaan brunssin. En ole käynyt kyseisessä puljussa vuosiin, joten pettymys oli melkoinen. Tomaattikeitto oli aivan liian mausteista syötäväksi, ihan kuin siihen oltaisiin unohdettu lisätä vettä. Salaattibuffet oli todella aneeminen, ainoat proteiinit olivat pavut, raejuusto ja kananmuna - mihin ovat jääneet tonnikala ja broilerikuutiot? Otin sitten pari pikkunakkia ja soijapyörykkää salaatin seuralaiseksi. Nappasin vielä miehen lautaselta yhden sipulirenkaan sekä palan kasvispizzaa, ihan vain maistaakseni, onko niissäkään mitään makua. No eipä ollut. Jälkiruoaksi otin teetä ja muutaman säilykemandariinin. Kaloreita en osaa veikata laisinkaan, arvelisin kuitenkin että 600 kcal tuli täyteen. Seuraavan kerran söinkin vasta illalla: rahkaa, mustikkakeittoa, siemeniä, kaksi hapankorppua päällisineen, kaksi kuppia teetä ja pala tummaa suklaata (350 kcal).

Aamupaino oli +0,2 kg, eli pudotusta on nyt yhteensä -4,7 kg. Viiden kilon merkkipaalu siirtyi askeleen taaksepäin, mutta maltan kyllä odottaa seuraavaa humahdusta. Tsemppiä muillekin! :)

- Joanna

- Joanna

Vierailija
470/897 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva päivä takana...

Klo 6 kahvi ja maitoa

Klo 8.3k0 Päärynä ja n. 50g juustoa

Klo 12 Kanasalaatti + pähkinöitä + juustoa

Klo 16 Poikkeuksellisesti raakapatukka koska yhtäkkiä töissä tuli nälkä

Klo 17 Banaani ja yksi riisikakku jossa päällä pavuista tehtyä levitettä

Klo 20 Uunissa paahdettuja punajuuria, porkkanoita, yksi peruna, kaksi kananmunaa

Vierailija
471/897 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino 64.7kg. Kokonaissaldo -3.3kg. +200g edellisestä puntarilla käynnistä ennen mekkoja.

Jospa tää menkkaturvotus poistuu pikku hiljaa ja paino lähtisi taas laskuun. Tänään tulee tasan kuukausi siitä kun oon viimeksi syönyt karkkia tai suklaata (jee!). Ei ole hirveästi edes tehnyt mieli, muutama heikko hetki toki mahtunut. Mutta kun tiedän sen, että jos otan edes yhden karkin niin se on sitten menoa... Sokeririippuvaisena retkahdan kuin alkoholisti viinaan, joten helpommalla pääsee kun ei ota sitä ensimmäistä. Tätä on tosi vaikea ymmärtää sellaisen, joka ei itse ole sokerikoukussa.

Kävelyllä olen taas alkanut käymään päivittäin ja pari ryhmäliikuntatuntiakin jo mennyt flunssan jälkeen. Sunnuntain pumppi sai paikat niin kipeäksi että tänään vasta aattelin mennä uudestaan.

Raksu

Vierailija
472/897 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se humahdus sitten tapahtui, aamupaino oli puoli kiloa vähemmän kuin eilen. :) Yhteensä pudotusta on nyt -5,2 kg, eli viiden kilon merkkipaalu on vihdoin ohitettu!

Eilen ei hirveästi tehnyt mieli syödä edellispäivän ruokia, eikä uusiakaan jaksanut tehdä. Koko päivä meni oikeastaan välipalojen voimin, eli siis rahkan ja hapankorpun. Bodypumpin jälkeisen aterian korvasin proteiinijuomalla. Se oli virhe. Tunnin kuluttua vatsaa väänsi ja oli ihan hirveät kivut! En yhtään ihmettele noiden fitnesstypyjen suolisto-ongelmia, jos ne tuollaisia jauheita päivittäin vetävät...

En tällä kertaa viitsi listata hapankorpuista ja rahkoista, joten kerron vain kalorit :D Aamulla cardio, jonka jälkeen se tyypillinen aamupala mm. banaanipuuroineen (580 kcal). Lounas (400 kcal), bodypump, välipala (430 kcal) ja iltapala (270 kcal). Huolimatta yksitoikkoisesta syömisestä, sain rasvoja, protskuja, kuituja ja kaloreita tarpeeksi - pitkästä aikaa!

Nukuin yöllä todella katkonaisesti, sillä tuo iltapala taisi mennä liian myöhäiselle. Ollaan tällä viikolla hienosäädetty meidän ruoka- ja unirytmiä, ja totutteleminen siihen on vielä vaiheessa. Täytyy ehkä opetella syömään aamupala ennen aamutreenejä, sillä muuten iltapala syödään vain tuntia ennen nukkumaanmenoa. Ja mä kun niin rakastan iltasyömisiä, mutta heti herättyä syöminen on ihan mahdotonta! Toinen vaihtoehto olis herätä paria tuntia aikaisemmin, mutta kun nukkuminenkin on niin kivaa... :D

- Joanna

Vierailija
473/897 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää!

Tänään 24/84. 

Hieman ollut radiohiljaisuutta, kun en ole avannut konetta, kuin työjuttujen takia pariin päivään niskakipujen takia. Tänään olo oli hyvä, joten samantien treeniä ja kuulumisten kirjoittelua :)

Viikonloppuna tuli "hieman" repsuiltua, kun saatiin miehen kanssa lapsivapaa yllättäen ja saunottiin ja otettiin muutamat oluet. Ruokien suhteen sekin päivä meni ihan hyvin, mutta seuraava oli aivan kamala, en ymmärrä mistä ihmeestä sain aivan hirveän krapulan! En syönyt oikein mitään järkevää sitten sinä päivänä, ja aivan varmasti näkyisi vaa'assa, jos olisin käynyt. Samantien kuitenkin ruotuun maanantaina, kaloreissa on pysytty. Paino kuitenkin varmasti pompsahti+junnaa viikonlopun takia, oma vika, mutta ei maailmanloppu. 

Joanna: mullakin menee helposti laihiksella yöunet, jos illalla ei tule syötyä kunnolla. Vaikka kuinka säätäisi enemmän ruokaa aamulle yms, ei toimi. Illalla pitää syödä hyvä iltapala. Olen sen monesti huomannut, enkä siksi yritä enää aamuisin syödä heti väkisin, enkä paljoa. Kun pitää luontaisesta rytmistään kiinni, on opitut tavat helpompi ottaa elämäntavaksi, eikä vain hetkelliseksi laihikseksi.

-Katri-

Vierailija
474/897 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi päivä takana! Aamulla puolen tunnin kävelylenkin jälkeen kahvia ja sämpylä jossa välissä keitetty kananmuna, kalkkunaleikettä ja kurkkua.

Päiväruokana ratatoullea, kalapalanen ja veneperunoita (eilisen iltaruoan jämät)

Välipala 200g maustamatonta maitorahkaa ja vähän itsetehtyä mansikkakiisseliä

Päiväkahvin kanssa 2 palaa tummaa suklaata

Pumpin jälkeen palautumisjuoma, tais olla Maximin suklaanmakuinen valmis tetra. Yleensä en ota pelkän pumpin jälkeen palaria, mutta nyt on ollut pitkä tauko niin tällä vähän saa estettyä lihasten kipeytymistä.

Iltaruoka ei maistunut enää niin myöhään, pikku pala lihaa ja peruna-bataattivuokaa.

Kasvisten määrä jäi poikkeuksellisen vähäksi, korjaan tilannetta huomenna :)

Hyvää yötä ketjulaisille!

Raksu

Vierailija
475/897 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevennystä kohta neljä viikkoa takana. Kolmen viikon kohdalla paino oli pudonnut 2,4kg. Kevennys on ollut yllättävän helppoa siihen nähden, että pudotan painoa ensimmäisen kerran elämässäni.

Olin käynyt viimeksi vaa´alla kolme vuotta sitten. Tiesin jo kiristyneistä vaatteistani ja estottomasta mässäilystäni, että paino on noussut. Kymmenen kilon nousu oli silti pieni shokki ja sen seurauksena olin heti valmis hankkiutumaan siitä eroon. Aiemmin minulla ei ole ollut paino-ongelmia. Painoni on koko aikuisen elämäni aikana ollut välillä 52-56 kg.

Syy siihen, että painoni oli noussut, oli tietysti liika syöminen. Ja liikunnan väheneminen. Tai oikeastaan ruoan syöminen ei ollut se syy, vaan se, että normaali syömisteni lisäksi herkuttelin päivittäin aina iltaisin mm. suklaalla, pizzalla ja kyytipojaksi oli tölkki siideriä. Se, miksi minulta hävisi kontrolli herkuttelun kanssa, oli liian rankka elämänvaihe. Raskaan päivän jälkeen, kun lapset oli jo nukkumassa, kaivoin herkut esiin mieheni kanssa. Vietimme iltaisin seurustellen ja syöden herkkuja. No,  miehessäni herkuttelu ei ole näkynyt, hän on edelleen (ärsyttävän) hoikka :D

En laske kaloreja. Voin sanoa 49 vuoden elämänkokemuksella mikä on se ruoan määrä ja -laatu mikä riittää minun päivittäiseksi energian tarpeeksi. Painoni punnitsen viikon välein.

No, nyt on tehty ryhtiliike. Makeanhimo on hävinnyt ja herkutteluun en ole sortunut. Liikuntaa olen lisännyt hurjasti. Lenkkeilyä, spinningiä, pumpia, corea ja pilatestä. Uintikin on suunnitelmissa. Vuosia  sitten harrastinkin aika aktiivisesti uintia. Sen jälkeen kävin innokkaasti pumpissa ja spinningissä.

Mieliala on sokerin jättämisen ja liikunnan ansiosta kohonnut huomattavasti. Liikunta saa todellakin endorfiinit virtaamaan ja siihen voi jäädä ihanasti koukkuun :)

Näillä mennään kesää kohti!

N49, 162cm, paino nyt 63,6kg

Vierailija
476/897 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liityn mukaan. Pituus 160cm ja paino 65kg. Oli hieman raskasta ja tuli syötyä ihan miten sattuu. Ylipainoa ei ole ollut ennen tätä muuta kuin raskauksien jälkeen.

LL

Vierailija
477/897 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva päivä takana...

Klo 6 kahvi ja maitoa

Klo 8.3k0 Päärynä ja n. 50g juustoa

Klo 12 Kanasalaatti + pähkinöitä + juustoa

Klo 16 Poikkeuksellisesti raakapatukka koska yhtäkkiä töissä tuli nälkä

Klo 17 Banaani ja yksi riisikakku jossa päällä pavuista tehtyä levitettä

Klo 20 Uunissa paahdettuja punajuuria, porkkanoita, yksi peruna, kaksi kananmunaa

Alapeukuttakaa vaan ;).

Vierailija
478/897 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lähti - oujea! Hyvin siis menee mutta menköön. Mullakin ekaa kertaa elämässäni tarve laihduttaa, oon todella tyytyväinen tulokseen 2.5kg/vajaa 4vk.

Tsemppiä kaikille!

T. 162cm/nyt 65kg/pudotus 2.5kg

Vierailija
479/897 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

163/76

Viime vuonna painoa oli 90 kiloa, mutta vielä on matkaa. Paino putoaa noin 0,7 kg viikossa, joten vauhtia voisi kiristää.

Puntari vilautti lukemaa 72,1 joten tippuu se yhä. Nyt tosin kova turvotus päällä kun olen syönyt suolaista. Minä en laske kaloreita, enkä punnitse ruokia. Pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti ja puhtaasti vain silloin kun on nälkä.

Noin 66 kiloisena olen normaalipainossa. Se on lähellä. Ja vielä järkyttävän paljon kun mietin oikeaa tavoitepainoani.

Vierailija
480/897 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää! Uusiin rytmeihin totutteleminen tympii. EIlen menin kymmenen jälkeen nukkumaan, heräsin puoli neljältä, valvoin tunnin, ja jatkoin unia aamuun asti. Tai oikeastaan aamutreeneihin asti - aivan kuin kroppa ei osaisi enää herätä ilman aamucardiota. Syöminen tökkii, aamupala täytyy jakaa kahteen osaan. Se kostautuu sitten iltasella, kun tekisi mieli syödä kaapit tyhjiksi. Väsymys ei todellakaan näytä auttavan tässä projektissa. Toivottasti tämä tasaantuu viimeistään huomisen lepopäivän jälkeen.

EIlen heti herättyä maitokahvi, pala tummaa suklaata, kuidut, öljyt ja etikat (150 kcal). Cardion jälkeen banaanipuuro raejuustolla, hapankorppu päällisineen ja teetä (430 kcal). Välipalaksi rahkaa, mustikkakeittoa, siemeniä, teetä ja hapankorppuja päällisineen (350 kcal). Päivälliseksi kurkkua, raejuustoa, herkkusieniä, punasipulia ja persikka-kanakastiketta (220 kcal). Tunnin kävelylenkin jälkeen sama välipala kuin aiemmin (360 kcal).

Aamupaino sahailee, tänään +0,3 kg, eli yhteensä -4,9 kg. Eilen vertasin ennen ja jälkeen -kuviani eikä tuo viisi kiloa näy vielä MISSÄÄN! Muutokset peilikuvassa ovat nähtävästi pelkkiä optisia harhoja, mitkä vain omat silmät näkevät :D Tai ehkä kamera lisää sattumanvaraisesti ne kuuluisat viisi kiloa?

- Joanna