2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Huomenta!
Päivä 20/84 ja viikko 3 takana! Jaksaminen on taas entisellään, pienet päänsäryt hävinneet mutta tällä viikolla ei paino pudonnut yhtään. Pettyisin, ellei painoa olisi jo lähtenyt 3:n viikon edestä. -1,7kg pudonnut ja kaloreiden mukaan pudotusta pitäisi tulla 500g/vko :) Tavoittepudotuksessa ollaan kuitenkin, mutta toivottavasti ensi viikolla parempia tuloksia :) Ensi viikolla voisi myös mitata vyötärön, lähtömitta oli 75cm :)
Raksu Kyllästyn itsekin helposti, jos sahaa vain samaa ohjelmaa, esim. kahvakuulaillessa, mutta pumpissa on koko aika noussut painot tasatahtiin (kirjaan ne aina ylös ja fiiliksen jokaiseen painoon asteikolla kevyt-ok-raskas, niin osaa tarpeeksi monen ok:n jälkeen lähteä haastamaan itseään). Voisin kuitenkin alkaa etsimään Youtube:sta uutta videota, se on välillä vähän haastavaa, koska itseäni tökkii videot, jossa on esim. huonot äänet.
Hyvää viikonloppua kaikille!
-Katri-
vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Päivä 20/84 ja viikko 3 takana! Jaksaminen on taas entisellään, pienet päänsäryt hävinneet mutta tällä viikolla ei paino pudonnut yhtään. Pettyisin, ellei painoa olisi jo lähtenyt 3:n viikon edestä. -1,7kg pudonnut ja kaloreiden mukaan pudotusta pitäisi tulla 500g/vko :) Tavoittepudotuksessa ollaan kuitenkin, mutta toivottavasti ensi viikolla parempia tuloksia :) Ensi viikolla voisi myös mitata vyötärön, lähtömitta oli 75cm :)
Voi kuinka hentoinen olet! Voisiko siinä olla syy "hitaampaan" pudotukseen? Tuollaiset viikottaisetkin mittaukset saattavat olla petollisia. Jos onnistut ensimmäisellä viikolla mittaamaan tavallista alhaisemman painon, ja seuraavalla viikolla tavallista korkeamman, voi tulla jopa plussalukemia. Eiköhän sitten ensi viikolla vaa'alta löydy mieluisia numeroita :)
---
Syy heikkoon olotilaan selvisi - suolan puute! Toissapäivänä oli siis kahdet treenit, ja join päivän aikana ihan hirmuisesti vettä, ainakin viisi litraa. Yleensä rankempina treenipäivinä lisään yhteen vesilitraan maustemitallisen suolaa, mutta jostain syystä sen tällä kertaa unohdin. Eilen olin aivan varma että olen sairastumassa, sillä olo oli kuumeinen, heikko, päätä särki ja huimasi. Jossain siinä iltasella hoksasin, että auttaisikohan suola-sokeri-vesi, ja kyllä! Olo oli kuin ihmeparantuneella :D
Eilen sain syötyä jopa hieman ylimääräisiä kaloreita. Aamupalaksi söin suuren annoksen banaanipuuroa, kahvin, teen, hapankorpun, kuidut, öljyt ja etikat (560 kcal). Lounaaksi rahkaa, mansikkakeittoa, kaksi hapankorppua ja tee (300 kcal). Illalla käytiin syömässä Hesburgerissa, eikä mun edes tehnyt mieli mitään mättöaterioita! Söin lämpimän kalasalaatin caesar-kastikkeella ja krutongeilla ja se oli aivan uskomattoman herkullista (550 kcal). Iltapalaksi otin hedelmäpommi (=sokeripommi) jogurttipikarin kahden hapankorpun ja teen kanssa (380 kcal). Se ei ollut kummoinenkaan makuelämys, ehkä vähän liian makea. Eikä sattumia ollut htä paljon, kuin joskus muinoin.
Tänään aamupaino oli -0,1 kg, eli pudotusta on nyt yhteensä -4,5 kg. En malta odottaa, että vitonen menee rikki!
- Joanna
Vierailija kirjoitti:
Pistetääs nyt Suomen 100 vuotisjuhlavuoden kunniaksi juhlallinen tavoite:
Lähtötilanne: 177cm
Tammikuu 123,5kg,
Mies 39 vuotta
Tavoite:
Marraskuussa 100kg
Mies 40 vuotta.
Olen joku pari vuotta sitten painanut 140kg ja nyt oon jojoillut 123 -126 välillä jo pitemmän aikaa, joten nyt on rykäisyn paikka.
Päivitetääs nyt kuulumisia:
2kg on lähtenyt keskimäärin. Syöminen tuottaa tuskaa. Tänään pitäs hakea uusi keittiövaaka ja liittyä takas Sulamoon. Sharing your pain.
Vihdoinkin vaaka näytti vähemmän \0/ - juhlitaan sitä 100 grammaakin! ;)
T. 162cm/nyt 66,2kg/pudotus 1,8kg
Takana tasan kolme viikkoa kevennystä.
Lähtötilanne 162cm ja 66kg.
Olen jättänyt namit, herkut ja siiderin pois. Tai no, kaksi kertaa olen ollut juhlissa joissa olen ottanut "kohteliaisuus" kakkupalan. Liikuntaa olen lisännyt reilusti eli viikkoon on sisältynyt runsaasti koiran kanssa lenkkeilyä, pilatesta, spinningiä, pumpia ja corea.
Seuraavassa miinukset tarkoittavat pudotusta lähtöpainosta.
1 vko -1,4kg
10 vrk -3kg
2 vko -2.2kg
3 vko -2.4kg
Eli nyt painoni on 63.6kg
Tuo 10 vrk:n kohdalla ollut kolmen kilon pudotus on joko vaaka virhe tai sitten jokin omituinen nestetasapainon heilahdus ilmeisestikin..
Paino putoaa hitaasti mutta varmasti :) Tarkoitus tosiaan oli pudottaa kesään mennessä 10kg. Se paino minulla oli kolme vuotta sitten.
N49
Ketju on nykyään paljon hiljaisempi kuin aikaisemmin, joko vuodenvaihteen lupaukset terveellisemmästä vuodesta on kuopattu? Toivottavasti te muut vielä jaksatte porskuttaa, ettei tämä muutu ihan pelkäksi monologiksi :D
Eilen oli aika herkullinen päivä. Aamu aloitettiin tummalla suklaalla, ja nyt sekin kuuluu kahviseuralaiseksi ainakin siihen asti, kun tuo levy on kulutettu loppuun. Eli siis kauan, sillä palat ovat vain sokeripalan kokoisia ja niitä on levyssä nelisenkymmentä. Suklaa ei varsinaisesti ole laihduttajan ystävä, mutta en usko tuollaisen pienen kerta-annoksen (5 g/pala) vaikuttavan painonpudotukseen mitenkään. Ja se on vielä terveellistä!
Aamupalaksi söin maitokahvin ja suklaapalan lisäksi banaanipuuroa raejuustolla, hapankorpun päällisineen, kuidut, öljyt ja etikat (590 kcal). Lounaaksi toisen maitokahvin ja suklaapalan, rahkan mansikkakeitolla ja kaksi hapankorppua päällisineen (330 kcal). Päivälliseksi erityisen herkullista kasvisgratiinia, tuorejuustotäytteisiä herkkusieniä, kanaa ja riisiä (260 kcal). Iltapalaksi tehtiin samanlainen elokuvienkatselusetti kuin toissaviikolla, eli uunissa valmistettuja perunalastuja sekä ohuiksi viipaloituja porkkanoita kermaviilidipillä. (470 kcal) Myöhemmin juotiin vielä kupillinen teetä, että sai vielä yhden palan tummaa suklaata (40 kcal). ;)
Vaikka söin yötä vasten PUOLI KILOA porkkanoita, ei aamupaino ollut kuin +0,2 kg! Pudotusta on nyt yhteensä -4,3 kg.
- Joanna
Juu, täällä tsemppaus jatkuu edelleen ja hyvillä mielin. Tänään tähän mennessä aamupalaksi puoli purkkia rahkaa, omena, ja n. 3 rkl maissihiutaleita. Lounaaksi juuri kaksi kananmunaa voissa paistettuna, 10 kirsikkatomaattia, puolikas paprika ja avocado.
Suklaa ei tosiaan ole pahaksi tummana ja pieninä määrinä, päinvastoin! Ei laihduttajan tarvi siitä kieltäytyä.
Tänään on suursiivouspäivä eli siinä olkoon päivän liikunta :).
T. 162cm/nyt 66.2kg/pudotus 1.8kg
Alkoholi- ja herkkulakko ovat pitäneet hyvin, mutta viikon verran paino joko nousi jonkin verran tai sitten pysyi samassa, kunnes humpsahti kerralla kilon verran alas :'D nyt paino on 64,3 kg ja tavoitteena oli 64kg. Taidanpa yrittää tähdätä 63kg ja sitten keskityn pitämään painon samassa :)
Täällä alkaa olla viikonloppu voiton puolella. Eilen olin synttäreillä, mutta en ottanut kakkua! Suolaista piirakkaa pieni pala kahvin kanssa ja lisäksi tuli napsittua cocktailtikkuja ( juusto, viinirypäle, nakki yms). Muuten tuli kyllä syötyä vähän normaalia enemmän eilen, se aika kuukaudesta että nälkä on jatkuva. Iltaruoaksi otin vain salaatin. Putousta katsellessa vielä pari omenaa ja holiton siideri lauantain kunniaksi.
Tänään sitten saikin herätä jo klo 5.10 että pääsee kuromaan kiinni sairastelun takia kosahtanutta aikataulua :P Ehdin kuitenkin käydä bodypumpissa! Ihana uusi ohjelma! Ei tietenkään sujunut kovin vahvasti pitkän tauon ja sairastamisen jälkeen, mutta ainoa suunta on ylöspäin. Tein suosiolla normaalia pienemmillä painoilla, jos vaikka pääsis huomenna sängystä ylös omin avuin :)
Tumma suklaa kuuluu myös minun herkkuihin, katson, että kaakaopitoisuus on vähintään 70%, silloin ei ole liian makeaa. Monesti otan palasen iltapäiväkahvin kanssa. Siinä on kuitenkin paljon terveysvaikutuksia ja kalorit jää vähiin kun ei todellakaan pysty syömään koko levyä kerralla. Mun mielestä laihduttajankin pitää saada nauttia herkkuhetkistä, ja yritän muutenkin välttää ajatusta siitä että nyt ois menossa vaan joku kuuri, joka jossain vaiheessa päättyy ja sen jälkeen syödään taas niinkuin ennen.
Raksu
Joanna!
Miten teet noita perunalastuja?
Raksu
Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:
Joanna!
Miten teet noita perunalastuja?
Raksu
Mitään varsinaista reseptiä ei niille ole, että ihan näppituntumalla mennään. Tämänkertaiset sipsit olivat kuitenkin viimekertaisia maukkaampia ja rapeampia, että oikeaan suuntaan ollaan menossa!
Eli siis, perunat pestään ja viipaloidaan muutaman millin paksuisiksi. (Meillä on sellainen kätevä ostos-tv:n viipalointikone, jolle vihdoin keksittiin jokin tarkoitus!) Viipaleet heitetään pussiin, jonne lisätään myös oliiviöljyä, suolaa, pippuria, etikkaa tai mitä vain haluaakaan. Sitten vain kaikki sekaisin ja viipaleet vieriviereen leivinpaperille. Pussiin jäänyttä nestettä voi pullasudilla levitellä vielä viipaleiden päälle.
Uunin asteet ovat olleet mitäsattuu. Eilen tein niin, että laitoin pellillisen uuniin "kuivahtamaan" samalla, kun broileri kypsyi. Silloin asteita oli ehkä 150. Välillä pois, ja toista pellillistä sisälle. Broilerin valmistuttua paistoin lastuja 225 asteessa ehkä reilun vartin, välillä kääntelin ja nappasin valmiit kulhoon, etteivät pala.
Aika työlästähän tuo on, mutta on se sen vaivan arvoista! Kun viereen lyö dippiä, on kun söisi ihan tavallisia sipsejä :D Omassa sadan gramman satsissa oli vain 190 kcal, ja tiesin varmuudella mitä suuhuni laitoin. Joissain kaupan sipseissä saattaa olla jopa 560 kcal/100 g a sisällysluettelosta voi löytää vaikka mitä epämääräistä!
- Joanna
Minä olen siivuttanut perunat juustohöylällä kotitekoisia sipsejä varten.
175cm/65kg
Tavoite olisi nostaa paino 70kg kesään mennessä ja saada siis lihasta, eikä pelkkää rasvaa.
M25
Täällä ollaan vielä mukana! Mulla on huomenna punnituspäivä ja mua on jännittänyt jo eilisestä asti :D tuun huomenna varmaan raportoimaan miten on mennyt eka viikko tarkempaa kalorien syynäilyä.
Liikuntojenkin puolesta tämä viikko meni ihan mallikkaasti. Kaksi salia, yksi treeni kotona, yksi zumba ja joka päivä reippailua siten, että 10 000 askelta tulee täyteen. Tulevalle viikolle samat suunnitelmat!
-norppa
Kävin puntarilla heti aamusta ja paino laskenut just sen tasan 0,5kg. Eli tällä jatketaan! :)
-norppa
Mullakin on iloisia uutisia; kolmas viikko on tullut täyteen aamupainon ollessa juhlalliset -0,6 kg! En tosin vieläkään saanut ohitettua viiden kilon merkkipaalua (yhteensä -4,9 kg), mutta eiköhän sekin lähipäivinä saavuteta.
Ensimmäisellä viikolla tulos oli -2,4 kg, toisella -1,6 kg ja viimeisimmällä -0,9 kg. Tällä viikolla sentit ovat lähteneet pääosin rinnoista (-2,5 cm) ja takamuksesta (-2,0 cm). Onneksi sentään puolitoista senttiä on kadonnut vyötäröltä ja vatsasta, etten ole kesään mennessä vain tasapaksu pötkylä. :D
Eilen nukuttiin pitkään, joten aterioita kerkesi syömään vain kolme. "Aamupalaksi" omenapuuroa raejuustolla, hapankorppu päällisineen, maitokahvi, pala tummaa suklaata, tee, kuidut, öljyt ja etikat (590 kcal). Päivälliseksi kanaa, riisiä, kasvisgratiinia, tuorejuustotäytteisiä herkkusieniä, hapankorppu päällisineen, maitokahvi ja pala tummaa suklaata (410 kcal). Iltapalaksi rahka mustikkakeitolla ja siemenillä, kaksi hapankorppua päällisineen, kaksi kuppia teetä ja pala tummaa suklaata (390 kcal).
- Joanna
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä samoja laihdutusketjuja. Joka vuosi sama juttu.
Nari nari, laita sinä vaikka lihotusketju pystyyn.
Mua ainakin tsemppaa muiden jutut jatkamaan laihdutusta. Ja ilmeisen hyvin olen kai onnistunut, kun 34 kiloa olen pudottanut (vielä melkein sama määrä jäljellä). Ja ihan vaan pienentämällä annoksia ja kävelemällä iltaisin. Joskus on ollut vaikeaa se lähteminen, kun ei ole sitä koiraakaan.
Valtavan isot tsempit kaikille! :)
Parempaan suuntaan menossa, kaiken kaikkiaan. Mieliteot eivät ole enää tänään vaivanneet niin pahasti kuin viikonloppuna ja sain käytyä tunnin kävelylenkin ja 30min coretreenin. Hirvitti, kun puin päälle lempitreenitopin ja maha pömpötti kuin oisin raskaana :( Taas teki mieli hakata päätä seinään että miksi ihmeessä olen päästänyt itseni tähän kuntoon??! Silloin kun painoin 6 kiloa vähemmän niin luulin että mulla on iso maha :P joopa joo.
Huomenna pitää (saa?) syödä lounas ravintolassa. Ei siis noutopöydästä vaan ihan lautasannoksena. Noutopöydästä on suht turvallista syödä kun voi ottaa reilusti salaattia ja muutenkin annostella itse mitä ottaa ja minkä verran. No, salaattiannoksen varmaan otan huomennakin, eiköhän sieltä jotain kevyttä löydy. Näitä tilanteita nyt vaan tulee pakostakin.
Muutenkaan en tykkää tehdä numeroa laihdutuksesta ja syömisistäni. Siis jos tiedätte sen ihmistyypin, joka aina kahvipöydässä voivottelee kuinka ei saa nyt ottaa pullaa kun paino on noussut 2 kiloa ja ehdottomasti pitää nyt karpata ja skarpata että saa edes sen kilon laihdutettua ennen rantalomaa kun muuten ei voi käyttää bikinejä. Tai joka kyttää muiden syömisiä ja hupmauttelee "kai tiedät kuinka paljon tuossa on kaloreita" ja "arvaapa montako e-koodia tuosta löytyy". Oon täysin vakuuttunut, että mun diettailu ei oikeesti kiinnosta ketään siitä porukasta jonka seurassa huomenna lounastan :)
Joannalle kiitokset sipsireseptistä! Vois yllättää perheen tässä joku ilta ;)
Raksu
Täällä on ollut vähän vaikeampi viikko takana. Loppuviikosta iski hirveä väsymys, enkä jaksanut tehdä kaikkia liikuntakertoja. Viikonloppuna iski taas ruoanhimo ja ahmin kerralla kolmen päivän annoksen makaronilaatikkoa ja useamman ison omenan. Ei nyt ihan kamalinta roskaruokaa verrattuna ennen vetämiini sipsipussillisiin sun muihin, mutta tyhmä olo, kun ahmimisen syykin oli ihan selvästi siinä, että pienensin kalorimäärääni ilman mitään järkisyytä. Jotenkin vain meinaa iskeä päälle sellainen ajatusmalli, että pitäisi laihtua nopeammin, vaikka oikeasti pitäisi kai miettiä sitä lihaskunnon säilyttämistä ja yleistä terveyttä. Olen kuitenkin laihduttanut jo kauan aikaa ja olotila on niin paljon parempi aiempaan verrattuna, että ei pitäisi olla kiire mihinkään tulosten kanssa. Normaalipaino olisi vain niin lähellä, ettei malttaisi odottaa enää.
Positiivista se, että vaaka näyttää ahmimisesta ja turvotuksesta huolimatta miinusta edelliseen viikkoon verrattuna. Tein jälleen viikon ateriat valmiiksi niiden kaloreiden mukaan, joilla olen jo kauan aikaa mennyt. Toivon mukaan tästä pääsee taas rutiiniin kiinni ja morkkiskin menisi ohi.
En osallistu tänne nimimerkillä kun pelkään, että tunnistetaan juttuja yhdistelemällä (mikä vainoharha:D), mutta tämä on kuitenkin kiva ketju lukea. Ja on joku paikka, jonne voi avautua, kun ei ketään kaveria jaksa kiinnostaa tällaiset jutut kovin pitkälle, varsinkaan nämä yhden päivän syömisten läpikäynnit ja yksityiskohtaiset kalorilaskennat.
Olen nyt viikon laihduttanut ja kirjannut joka palan Sulamoon. Uskaltauduin vaakaakin lopulta käyttämään ja paino 68,1kg. Osa tuosta oli ehkä menkkaturvotusta tai muuta nestettä mutta toivon että tänään pääsis näkemään lukeman 67,7 kun alkuviikosta oli 68,8. Pituus on 160 joten painavin olen nyt mitä olen ikinä ollut.