Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
421/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Tämä päivä mennyt ihan hyvin. Aamupalaksi leipä, maustamaton jogurtti ja vähän Axa-mysliä. Lounaaksi kanaa, kasviksia ja salaattia. Iltapäivällä yksi pieni jauhelihakierre ja päivälliseksi kauhallinen makaronilaatikkoa ja reilusti salaattia. Iltapala vielä harkinnassa, mieli tekisi munakasta :)

Bodypumppia tein aamupäivällä ja kaikkiin biiseihin otin enemmän painoa kuin pitkään aikaan, hieno fiilis! Päälle vielä puolen tunnin Bodybalance. Kyllä on Youtube hyvä keksintö :D

Norppa: Mulla kulutus jossakin tuossa 1800kcal pintaan, joten kyllä tuo 2400kcal kuulosta ihan järkeenkäyvältä :)

-Katri-

Vierailija
422/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tämä viikko mennyt tähän mennessä tosi hyvin! Tähän mennessä on tullut tehtyä yksi salitreeni ja yksi zumba. Joka päivä on lisäksi tullut 9000-14000 askelta. Loppuviikoksi vielä suunnitteilla ainakin yksi sali!

Osaako joku enemmän tietävä valaista kaloreista... kaikilla laskureilla ja appeilla saan kulutukseksi suunnilleen 2400 kcal päivässä. Esim kalorilaskuri laskee, että voisin syödä 1900kcal per päivä. Tänään aktiivisuusmittarikin (ei tosin tarkka, ei mittaa sykettä) antoi kulutukseksi 2500. Voiko se olla noin paljon? Olen siis 175cm/90kg nuori nainen ja tavoite laihduttaa hitaasti noin puoli kiloa viikossa. Kun täällä tuntuu kaikki syövän jotain max 1400 kcal niin ihmettelen :D toki oon isompi mutta silti!

-norppa

Nuo laskurit pitävät yleensä hyvin paikkansa muuten, mutta monet yliarvioivat liikunnan kuluttamaa kalorimäärää. Jätin itse laskurista kokonaan liikunnan pois, ja lisään toteutuneen liikunnan mukaan sitten ylimääräisiä kaloreita päiviin. Aktiivisuusrannekekin arvioi kulutuksen pahasti yläkanttiin, joten lisään vain puolet rannekkeen ilmoittamasta lukemasta.

Nuo saamasi luvut eivät kuitenkaan kuulosta hirveän isoilta, harva nainenkaan tarvitsee laihtuakseen ihan niitä pienimpiä kalorimääriä. Ainakaan ylipainon puolella ollessaan tai sinun pituudessasi. Kokeile pari viikkoa noin, ja jos tuloksia ei ala tulla, niin sitten syö vähän vähemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana aiempaa painonpudotusta 2015-2016 n. -25kg, mutta syksyllä sitte ressin ja millon minkäkin tekosyyn varjolla lähti herkkumoottori käyntiin ja leipääkin tuli pupellettua oikeen antaumuksella. Tuloksena 8 kilon painonnousu, josta toki kolmisen kiloa oli ihan vaan nesteitä ja turvotusta kun lähtivät parissa viikossa. Oon siis vuojen vaihteessa ottanu taas ittiäni niskasta kiinni ja kaivanu sen kadonneen itsekurin taas mukaan hommaan. Tosi heleppoa on ollu, herkuton linja on pitänyt ja leipää en oo syönyt. Vettä menee tolkuttomia määriä päivässä mutta se onkin nyt väliaikasesti työttömänä helppoa kun pääsee vessaan millon vaan :D

Aiempi painonpudotus meni ihan maalaisjärjellä, juurikin herkut ja leivät veks pääasiallisesti vaikka niitäkin toki välillä söin. Menin ja menen nytkin sillä linjalla, että kaikki on sallittua mutta koitan miettiä järjellä syömistä ja näin tuleekin sitten oltua herkuttomalla linjalla :D Nyt kun on päässyt vauhtiin niin ei halua myöskään pilata hyvää "putkea", on kiva kun puntarissa on joka päivä edes se 100g vähemmän painoa :)

Painan tällä hetkellä n.61kg ja oon 163cm pitkä. Parhaimmillani painoin 56kg ja sinne ja vähän alemmas pyrin nytkin, eiköhän tää fläsä kesään mennessä sula!

Vierailija
424/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kohta kun saan ruoan uuniin, teen sillä välin n. 45 minuutin treenin - kotona tanssimalla! :) Hauskaa hommaa ja kun sykemittaria vilkuilee niin ei tule löysäiltyä vaan oikeasti tulee lenkkiä vastaava cardio. Verhot sentään laitan ensin kiinni!

Paino junnaa edelleen. Mutta enpä välitä moisesta vaan jatkan vain eteenpäin...

T. 162cm/nyt 66.3kg

Teinkin 75 minuuttia kun oli niin kivaa, Queenin hitit soimaan ja 400 kcal näytti sykemittari ;).

Vierailija
425/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen ilman ruokahalua. Väkisin söin lounaan ja iltaruoan, mutta määrät oli kyllä hävyttömän pieniä. Ja miltäänhän mikään ei flunssan jälkeen maistu. No, jospa tää tästä.

Kiva huomata, että täällä on muitakin bodypump faneja!! Voi että ootan että pääsen testaamaan uuden ohjelman! Harmitti niin viikonloppuna kun jäi lanseeraus väliin, BP100 on varmasti kunnon tykitystä :)

Raksu

Vierailija
426/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tämä viikko mennyt tähän mennessä tosi hyvin! Tähän mennessä on tullut tehtyä yksi salitreeni ja yksi zumba. Joka päivä on lisäksi tullut 9000-14000 askelta. Loppuviikoksi vielä suunnitteilla ainakin yksi sali!

Osaako joku enemmän tietävä valaista kaloreista... kaikilla laskureilla ja appeilla saan kulutukseksi suunnilleen 2400 kcal päivässä. Esim kalorilaskuri laskee, että voisin syödä 1900kcal per päivä. Tänään aktiivisuusmittarikin (ei tosin tarkka, ei mittaa sykettä) antoi kulutukseksi 2500. Voiko se olla noin paljon? Olen siis 175cm/90kg nuori nainen ja tavoite laihduttaa hitaasti noin puoli kiloa viikossa. Kun täällä tuntuu kaikki syövän jotain max 1400 kcal niin ihmettelen :D toki oon isompi mutta silti!

-norppa

Nuo laskurit pitävät yleensä hyvin paikkansa muuten, mutta monet yliarvioivat liikunnan kuluttamaa kalorimäärää. Jätin itse laskurista kokonaan liikunnan pois, ja lisään toteutuneen liikunnan mukaan sitten ylimääräisiä kaloreita päiviin. Aktiivisuusrannekekin arvioi kulutuksen pahasti yläkanttiin, joten lisään vain puolet rannekkeen ilmoittamasta lukemasta.

Nuo saamasi luvut eivät kuitenkaan kuulosta hirveän isoilta, harva nainenkaan tarvitsee laihtuakseen ihan niitä pienimpiä kalorimääriä. Ainakaan ylipainon puolella ollessaan tai sinun pituudessasi. Kokeile pari viikkoa noin, ja jos tuloksia ei ala tulla, niin sitten syö vähän vähemmän?

Jospa nyt onnistuisi lainaus :D aina mokailen näiden kanssa...

Mutta kiitos vinkeistä (kiitos myös Katrille!) :) laskin laskurini.fi sivulla, että kevyellä työllä ja ilman vapaa-ajan liikuntaa energiantarve olisi n. 2400. Kevyen liikunnan kanssa se on n. 2800. Eli 500 miinuskaloria tulee jo ihan ilman liikuntaa, joten kaikki liikunta olisi sitten plussaa. Mutta joo, kokeilen tällä ja muokkailen sitten tarpeen mukaan. Nälkä ei ainakaan tule ja onpahan jotain mistä kaloreita sitten projektin edetessä tiputella :D

-norppa

Vierailija
427/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Raksu Kävin joskus salilla ekoja kuukausia ja siinä ohella kiinnostuin Bodypumpista, siitä se sitten lähti ja joskus vuosi sitten keksin, että voihan ne painot ja stepperin ostaa kotiinkin :) Teen vaihtelevasti Bodypumppia ja kahvakuulaa, mutta nyt ollut kyllä taas selkeästi sellainen Bp-kausi :) En tiedä uusimmasta ohjelmasta, kun teen tosiaan Youtube-videoilla, mutta jos tykkää Les Mills-jumpista, niin heillä on  Les Mills on Demand-sivusto, josta pientä kuukausimaksua vastaan näkee erilaisia jumppavideoita. Kokeilin jokin aika sitten kuukauden ilmaiseksi ja oli kyllä tosi hyvä!

-Katri-

Vierailija
428/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma maltillinen laihdutusprojektini (= elämäntaparemontti) alkoi jo viisi vuotta sitten. Tällä hetkellä tuntuu, että nyt olisi aika ottaa seuraava askel, sillä olen vihdoin tietyt tavat omaksunut elämääni. Vaikeinta ollut juuri se henkinen kehitys. Olen aina ollut liikunnallinen, vaikka "alkuperäinen" painoni on ollut yläasteelta lähtien 70kg. Ei minusta saa langanlaihaa jo ruumiinrakenteenikaan vuoksi, tässä painossa olin kurvikas. En lihava, vaan nimenomaan vähän kurvikas. Tähän painoon nyt tähtäänkin. Mikään dieetti tmv. ei toimi mulla(kaan!), se on nimenomaan oltava elämäntapamuutos. Pienin askelin sopii minulle parhaiten, jotta omaksun tavat. Muuten motivaationi karkaa luvattoman nopeasti.

Pituus 168cm, lähtöpaino viisi vuotta sitten 102kg. Paino nousi parissa vuodessa vakavien sairauksien, ahmimisen, juomisen ja liikkumattomuuden myötä, jotka saivat alkunsa kuolleena syntyneestä vauvasta :( Pari vuotta tosiaan meni, ennen kuin heräsin "koomastani". Peruskuntoni hävisi täysin. Pistin elämäni kokonaan uusiksi. Hankin koiran, aloin liikkumaan, pääsin töihin eikä päiväni enää kuluneet lohturuokaa syöden. Roskaruoan mättäjä en koskaan ole ollut, mutta annoskokoni ovat olleet aivan pielessä. Kerran kaksi kuukaudessa syön jotain karkkia, lähinnä suklaata, mutta siinä on opittavaa vielä, että en ahmisi kaksin käsin. Välttelen nälkäisenä kauppaan menoa. En tuijota kaloreita tai hiilihydraatteja, mutta leivän syönti pitäisi kyllä lopettaa. Liikun tunnin päivässä vaihtelevassa maastossa koirien kanssa.

Tällä hetkellä painan ihan jo näillä pienillä muutoksilla 79-80kg. Vyötäröstä ja lantiosta on hissukseen lähtenyt 12cm, reisistä lähes 10cm/jalka ja rinnanympäryskin on pienentynyt 7cm. Vain annoksia miettien ja tunnin kävelyllä päivässä! Herkkuja ahmin edelleen samaa tahtia kuin ennenkin. En tuijottele vaakaan, sillä huomasin 90kg:n jumahtaessani, että paino aiheutti kamalaa stressiä = vanha kunnon ahminta lisääntyi. En iloitse seuraavan päivän -500g:sta, vaan katson kuukauden keskiarvon. Jos se on enemmän kuin milloin mikäkin välitavoitepaino, olen epäonnistunut ja on ollut pakko miettiä, missä meni vikaan. Jos se on pysynyt alle, olen onnistunut. 

Nyt olen työttömänä ja olen jumahtanut nykyisiin mittoihini. Fyysinen ulkotyöni alkaa kyllä taas parin kuukauden päästä, mutta tällä hetkellä en oikein tiedä miten edetä. Työaikoinani painan 74-75kg. Olen siinä mielessä yhä mukavuudenhaluinen, että en halua mennä saleille tms. koska a) pitkät matkat eikä julkinen kulje b) salihommat vaan ole mun juttu ollut ikinä. Ennemmin touhuan ulkona. Työttömänä ollessa ruoka-ajat ovat menneet ketuilleen ja se tietty säännöllisyys puuttuu elämästä, joka selkeästi mua auttaa painonhallinnassakin. Tylsyyttään tulee helposti syötyä liikaa. Kävelen sen tunnin päivässä yhä, paino ei ole  nyt tippunut neljään kuukauteen, mutta eilen mittasin pitkästä aikaa itseni ja sentti oli lähtenyt joka paikasta, vaikka olo tuntui tosi turvonneelta.

Miten tässä voisi siis edetä? :) Riittääkö kävelyn lisääminen? Toki edelleen ruokaan mun täytyy eniten kiinnittää huomiota, se on se suurin susi vieläkin. Kasviksia ja salaatteja syön yllinkyllin, olen aina syönyt, mutta kun sitä kotiruokaakin tulee helposti puputettua tylsyyttään niin eihän tuo tunti kävelyä metsässäkään riitä kuluttamaan pois ylimääräistä. Viimeisimmät kilot on kyllä hankalia! 

Vierailija
429/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino 64.5kg. Kokonaissaldo -3.5kg.

No en sitten malttanut olla käymättä puntarilla ;) Jotain hyötyä ollut tästä sairastamisestakin, kova hinku ois vaan päästä jo liikkumaan! Ihan järkyttävä päänsärky kuulunut tähän flunssaan. Niistäminen onneksi jo helpottanut eikä kurkkukipua tai yskää ole ollut, mutta silmien takaa pää todella kipeä. Ei tekis kyllä mieli tuijottaa tietokoneen näyttöä :P

Katri, mulla on hyvä sali ihan kävelymatkan päässä niin tulee käytyä ryhmiksessä säännöllisesti. Kotona oon ihan hävyttömän laiska treenaan mitään, mulla pitää olla se ryhmäpaine että saan itseni liikkeelle :D Onneksi tosiaan mahdollista kulkea tuolla, muuten tulee käytyä vain kävelylenkkejä oikeestaan.

Raksu

Vierailija
430/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotaisa norsu kirjoitti:

Miten tässä voisi siis edetä? :) Riittääkö kävelyn lisääminen? Toki edelleen ruokaan mun täytyy eniten kiinnittää huomiota, se on se suurin susi vieläkin. Kasviksia ja salaatteja syön yllinkyllin, olen aina syönyt, mutta kun sitä kotiruokaakin tulee helposti puputettua tylsyyttään niin eihän tuo tunti kävelyä metsässäkään riitä kuluttamaan pois ylimääräistä. Viimeisimmät kilot on kyllä hankalia! 

Ei välttämättä tarvitse lisätä kävelyä, vaan tahtia. Jos et kuitenkaan hölkästä pidä, etsi vaikka youtubesta mieluisia jumppaliikkeitä. Yksinkertaisimmillaan ei tarvitse mitään lisähärpäkkeitäkään. Viimeisten kilojen eteen täytyy nähdä tosiaan vähän enemmän vaivaa, mutta on ihan hyvä laittaa työttömänäkin lihakset koville. Ja kiinteytyminenhän on aina plussaa, vaikka se vaa'alla ei näkyiskään!

--

Eilen oli henkisesti rankin päivä. Toissapäiväiset kalorivajeet kostautuivat, joten koko illan tuli ihan kummallisia päähänpistoja. Kyse ei kuitenkaan ollut mieliteoista, sillä varsinaisesti ei tehnyt mieli mitään tiettyä ruokaa. Tuli vain sellainen turhautumisen tunne, tarve saada syödä ilman seurauksia. Halu kadota johonkin toiseen ulottuvuuteen, jossa saisi syödä miettimättä makroja ja kulutusta.

Osasinpa vihdoin syödä! Eilen upposi banaanipuuro, puolikas appelsiini, hapankorppu päällisineen, maitokahvi, tee, öljyt ja etikat (540 kcal). Lounaaksi (360 kcal) ja päivälliseksi (480 kcal) chili con carnea riisillä, raejuustolla ja salaatilla. Päivälliseen kuului myös kahvi yhdellä hapankorpulla päällisineen. Iltapalaksi rahkaa mansikkakeitolla, teetä ja kaksi hapankorppua päällisineen (320 kcal). Ja niin inhoan jo sanaa päällisineen! Pakko vaan jaksaa kirjata se ylös, ettei toistamiseen tarvitse kuulla syytöksiä itsepetoksesta tai pläskeistä. :D

Mutta siis, kalorit tulivat vihdoin täyteen! Ja proteiinit ja rasvat myös, jes! Näin hyvin on viimeksi mennyt ihan dieetin alkumetreillä. Aamupaino näytti nollaa, ja kun painohistoriaa katsoo, ei se yllätä. Jostain syystä torstai on se viikonpäivä, kun painoa putoaa vähiten, jos ollenkaan. Ensimmäisellä viikolla putosi sata grammaa, ja sen jälkeen on ollut kaksi nollatorstaita. Hauska sattuma kun keskimääräinen pudotus on kuitenkin 250 grammaa per päivä.

Ja sen verran jatkan vielä monologiani, että jaksan punnertaa! Tämä on täysin uusi juttu, sillä aikaisemmin olen jaksanut vain sellaisia puolikkaita naisten "punnerruksia". Hämmästyttävää! Nyt tekee hirveästi mieli vain punnertaa, ihan vaan koska voin! :D

Ja hyvää matkaa verensokeridieettiläiselle!

- Joanna

Vierailija
431/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Huh, minä en jaksaisi noin tiuhaan vaakaa katella! :D Sen mitä omasta painostani tiedän, niin päivän aikana se saattaa heittää 1-3kg (nesteet?) ihan tavallisena arkipäivänäkin, joten en itse ainakaan innostu noin pienistä muutoksista :) Siksi seuraan painoa pidemmällä tähtäimellä, enkä päivittäin, joka tosiaan aiheutti ainoastaan stressiä.

Nimenomaan nyt kaipaisin ehkä sitä kiinteytymistä enemmän kuin kilojen tippumista. Mutta mulla on ongelmana se, että tosiaan kaikki liikkuminen tapahtuu oikeasti vain metsässä, jossa ei voi kuin kävellä ellei tahdo nilkkaansa katkaista yllättäviin monttuihin. Toki metsässä kävellessä tulee sitten ylä- ja alamäkiä eikä se ole vain rauhallista tallustelua. Sports Tracker on käytössä aina, vauhti maastosta riippuen 2-4km/h. Tiellä kävellessä se on 5-6km/h yleensä. Teen 2-3 lenkkiä päivässä, kaksi metsässä  ja illasta pyrin aina käymään vielä rivakalla vauhdilla kävelemässä jos ei ole saunailta. Kaikki lumi- ja pihatyöt on minun kontollani tämän lisäksi "extrana". 1-6 kertaa kuussa käyn lisäksi metsästämässä, jossa seisomiset ja tarpomiset venyy helposti 4-8 tuntisiksi. Silloin tosin jää sitten lenkkeilyt välistä.

Jos lähden 10km päähän kaupunkia kohti ensin vaikka pyörällä, niin sitten pääsen kohtuuhyvin hoidetuille tielle kävelemään, mutta tuntuu jotenkin.. typerälle. Juu, asun aika korvessa :D Tietysti voisin tuota "päätietä" pitkinkin hölkkäillä, kävelen siinä koirienkin kanssa aina iltalenkin, mutta ajottain se on niin huonossa kunnossa, ettei siinä voi kuin madella. Esimerkiksi koko joulukuun se oli täysin hiekoittamaton ja aivan peilijäällä. Muutama autokin siinä meni nurin minusta ja koirista puhumattakaan. Nastoilla kengänpohjissa ei ollut mitään virkaa. 

Onko niillä jumppavideoilla oikeasti jotain hyötyä? Aikoinaan kokeilin yhtä ohjelmaa seurata, se jopa tuntui hyvälle ja tein kuukauden ajan ohjelmaa innolla, mutta lopulta vain nauratti kun kotona pompin treeniohjelman mukaan. Hiki kyllä tuli kun päästiin pidemmälle, mutta ei siinä ole kukaan vahtimassa teenkö liikkeet oikein, niin mietin onko oikeastaan mitään hyötyä.

Onhan nämä toki selittelyjä, mutta tällä hetkellä on oikeasti vähän rajalliset mahdollisuudet. 

Vierailija
432/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotaisa norsu kirjoitti:

^ Huh, minä en jaksaisi noin tiuhaan vaakaa katella! :D Sen mitä omasta painostani tiedän, niin päivän aikana se saattaa heittää 1-3kg (nesteet?) ihan tavallisena arkipäivänäkin, joten en itse ainakaan innostu noin pienistä muutoksista :) Siksi seuraan painoa pidemmällä tähtäimellä, enkä päivittäin, joka tosiaan aiheutti ainoastaan stressiä. 

Toisille se aiheuttaa stressiä, toisille se tuo motivaatiota. On mielenkiintoista seurailla painonvaihteluita, vaikka kyse olisikin vain nestetasapainon vaihtelusta. Enkä puhuisi pienistä muutoksista, oonhan mä parissa viikossa jo saavuttanut neljäsosan tavoitteestani! Peilikuvakin on jo sellainen, että kehtaan kulkea alusvaatteisillani kotona :D

sotaisa norsu kirjoitti:

Onko niillä jumppavideoilla oikeasti jotain hyötyä? Aikoinaan kokeilin yhtä ohjelmaa seurata, se jopa tuntui hyvälle ja tein kuukauden ajan ohjelmaa innolla, mutta lopulta vain nauratti kun kotona pompin treeniohjelman mukaan. Hiki kyllä tuli kun päästiin pidemmälle, mutta ei siinä ole kukaan vahtimassa teenkö liikkeet oikein, niin mietin onko oikeastaan mitään hyötyä.

Tietysti on hyötyä! Onhan sen nyt sata kertaa parempi vaihtoehto, kun röhnöttää sohvalla ja katsella videoita. Missasitko kokonaan viimeisen kappaleen, kun kerroin kehittymisestäni? Sille on vain ja ainoastaan yksi syy, ja se syy on juurikin nuo videot. Onhan se vähän hölmöä pomppia kotona videon perässä, mutta mielummin nolostelen täällä kotona omassa rauhassa, kuin ryhmätunneilla huohottaen.

Noista liikkeistä sen verran, että pelkällä omalla kehonpainolla ei voi suurta vaaraa itselleen tehdä. Oikeastaan vain kyykyissä kiinnitän huomiota polvien asentoon. Sitten jos/kun painot tulevat mukaan, on oikea asento tärkeämpi. Siinäkin onnistuu, kun kuuntelee omaa kehoa, katselee videolta mallia ja vertailee asentoaan suuren kokovartalopeilin kautta.

Taistelutahtoa ja positiivisempia ajatuksia!

- Joanna

Vierailija
433/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona sekä 8kg kahvakuula, että bodypumppi-setti. Bodypumpissa aina sellaiset painot, että nippanappa jaksaa vikat toistot. Aivan varmasti on hyötyä. Teen myös muita jumppia, esim. Jillian 30Day shred on ilman painoja tehtävä (1,5L limsapulloja voi hyödyntää) ja huomasin kropassa selvän eron sen kuukauden jälkeen. Olen käynyt vuosia salilla, joten itsellä ei ole sellaista pelkoa, että rikkoisin itseäni, jos ei ole joku vahtimassa. Tietysti kannattaa kuunnella ohjeet kunnolla, oikea hengitys, selänasento, polvien asento kyykätessä esimerkiksi on aina tärkeää, mutta ei mitenkään mahdotonta itse katsoa kotona, että tekee liikkeet oikein.

-Katri-

Vierailija
434/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin sokerittoman ruokavalion, mutten mitenkään orjallisesti. Puoli vuotta nyt ainakin näin.

Lisäksi tässä kevään aikana voisi painottaa ruokavaliotaan kasvissyöntiin. Viimeksi kun olin pari kuukautta kasvisruokavaliolla, kiloja tippui 5.

Teen viikossa yhden tukirangan lihaksia vahvistavan selkätreenin, yhden kerran käyn tanssitunnilla, siihen sitten päälle hyötyliikunta, hoitokoiran kanssa lenkkeily yms. En omista autoa, joten kaikki kaupassakäynnit sun muut kyllä rasittaa. Myös työni on fyysistä.

Käyn hiihtämässä, uimassa ja kun alkaa olla paremmat säät, niin pururadalla juoksemassa. Töistäkin voisi kesällä pyöräillä kotiin, matkaa on 13km.

Olen painoindeksin mukaan normaalipainon ylärajalla. Sellainen 10kg pudotus olisi aiheellinen ja tekisi keholle hyvää.

En lähde dietteihin tai muihin "10kg pois kahdessa viikossa"-juttuihin. Painoni on kertynyt 9v aikana, joten hitaasti alan sitä ottamaan alaspäinkin. Niin se pysyykin poissa.

Tarkoitus on muuttaa pitempiaikaisesti omia rutiinejaan ja elämäntapojaan, niin ei se muutamassa kuukaudessa onnistu.

Vierailija
435/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhden proseccon tässä Puerto Platan lentoa 1991 odotellessa. Sillä kuittaan tämän päivän illallisen. Tsemppiä kaikille. En kyllä oikeastaan ole enää verensokeridieettiläinen, koska siirryn nyt nopean aineenvaihdunnan ruokavalioon, jossa ei tarvitse kärsiä niin paljon nälkää. Mutta en viitsi enää muuttaa nimimerkkiä.  Ihanaa päästä hetkeksi aurinkoon, tämä on varmaan viimeinen päivitys viikkoon.

Tsemppiä kaikille solakampaa olemusta etsiville ja hyvää viikonloppua!

Vierailija
436/897 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päivä sujui hyvin, ruokahalu palautuu pikku hiljaa ja nuha alkaa olla ohi. Aamulla 2 ruisleipää jossa päällä kalkkunaleikettä ja tuorekurkkua.

Lounas noutopöydästä, täytin puolet lautasesta salaatilla ja loput oli jotai luomu-kasvis- papukiusausta. Viipale ruisleipää ja vettä.

Välipalana klementtiini ja samanlainen leipä kuin aamulla

Iltaruokana salaattia, possun filettä vähän ja pari perunaviipaletta.

Läkerol sokerittomia pastilleja mennyt melkeen rasia tänään (25g)

Mulla myös on ollut tapana punnita itseni joka aamu ennen kuin syön mitään. Tämä on aiemmin hyväksi havaittu keino kohdallani. Just kuten Joanna kertoi, mullakin saattaa tulla monena maanantaina (jos se siis vaikka ois viikon ainoa punnituspäivä) sama lukema, vaikka todellisuudessa paino putoaisi koko ajan. Turhaan tulis ajateltua että paino jumittaa ja mietittyä että mitähän teen väärin. Laihtuminen on sellaista aaltoliikettä, ei tosiaan tasaista viivaa.

Tänään tuli kaupassa tarve ostaa hapankorppuja :D ihmettelin, että mistä nyt tuulee kun en edes muista milloin niitä olisin syönyt, mutta tästä ketjustahan se tietysti johtui. Kohta tuutte varmaan mun uniinkin ;)

Raksu

Vierailija
437/897 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:

Tänään tuli kaupassa tarve ostaa hapankorppuja :D ihmettelin, että mistä nyt tuulee kun en edes muista milloin niitä olisin syönyt, mutta tästä ketjustahan se tietysti johtui. Kohta tuutte varmaan mun uniinkin ;)

Haha :D Oonkin odottanutkin, milloin hapankorput tulee muiden korvista ulos! Pahoitteluni. Me voidaan kehitellä joku koodinimike sanalle "hapankorppu päällisineen", niin mäkin pääsen sitten listauksessa helpommalla :D

---

Eilen oli taas kahdet treenit. Fiilis oli tosi upea koko päivän, mutta tänään heikottaa. Ilmeisesti en edelleenkään osannut syödä tarpeeksi paljoa, vaikka omasta mielestä annokset oli tosi runsaita. Eli siis, aamupalaksi maitokahvi, omenapuuro, raejuusto, hapankorppu päällisineen, tee, kuidut, öljyt ja etikat (530 kcal). Lounaaksi rahka, mansikkakeitto, siemenet, tee ja kaksi hapankorppua päällisineen (360 kcal). Päivälliseksi chili con carnea, riisiä, porkkanaraastetta ja raejuustoa (500 kcal). Iltapala oli sama kuin lounas, tosin pienempänä määränä (260 kcal). 

Lisäsin eilen kokonaiset pellavansiemenet aamurutiineihin. Toissaviikolla sain kuituja tarvittavasti, mutta viime viikolla päivittäinen keskiarvo jäi kahteenkymmeneen grammaan. Fatsecret on tässä mielessä ihan kätevä appi, sieltä näkee kaikki ravinteet nätteinä pylväsdiagrammeina!

Tänään jätin suosiolla aamutreenit väliin. Annan kehon levätä, sillä jo hiuksia laittaessa alkoi hengästyttää... Teen tänään ehkä jonkinlaisen palauttavan kävelylenkin, käyn samalla kaupassa ja valmistan illaksi jotain erityisen herkullista.

Ainiin, aamupaino oli -0,2 kg eli yhteensä -4,4 kg.

Hyvää viikonloppua!

- Joanna

Vierailija
438/897 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! 

Päivä 19/84.

Tänään tehty taas sekä Bodypumppia että Bodybalancea. Viikon saldoksi tuli siis 5x liikuntaa :) Jes! En ole voinut tällä viikolla tehdä pumppia kuin joka toinen päivä, koska painojen noston takia lihakset on olleet vähän kipeänä seuraavana päivänä. Olen tehnyt samalla ohjelmalla jo pidemmän aikaa ja mietin, pitäisikö kohta vaihtaa, toisaalta olen hyvin edistynyt painoissa, mutta toisaalta vaihtelu on kuulemma hyvästä. Hmm.

Tänään olen syönyt aamupalaksi puuroa, raejuustoa ja mustikkakeittoa, lounaaksi salaattia, makaronilaatikkoa ja raejuustoa. Välipalaksi näkkärin. Päivälliseksi jauhelihakastiketta, makaronia, kasviksia ja salaattia. Iltapalaksi ajattelin munakasta ja uuniporkkanoita. Kasaan tulee noin 1200kcal, mutta ehkä vähän turhan paljon hiilaria (vaikka Sulamon ympyrädiagrammin mukaan olen ihan tavoitteessa). 

Huomenna punnituspäivä!

-Katri-

Vierailija
439/897 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Puntari kierretty kaukaa, menkat alkamassa :D Turvotusta ja mielitekoja, niistähän nämä päivät on meikäläisellä tehty. Eilinen oli taitojen taistelu, mut arvosanalla 7+ selvisin. Nämä pari päivää nyt tekee varmaan tiukkaa, varsinkin kun tää tauti ei voi mennä kunnolla ohi niin että pääsisi harrastamaan liikuntaakin. Ällöttää kun on koko ajan sellainen olo että ois krapula, silmiä särkee ja se aiheuttaa sitten sellaisen olon että tekee pahaa ja siitä kai mielleyhtymän krapulaan. Tänään pitäisi kyllä jo kyetä tuijottamaan tietokoneen näyttöä, ei oikein kiva jos projekti pissii sen takia että mulla on silmät kipeenä.

Mukavaa viikonloppua ketjulaisille!

Raksu

Vierailija
440/897 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija kirjoitti:

Moi! 

Päivä 19/84.

Tänään tehty taas sekä Bodypumppia että Bodybalancea. Viikon saldoksi tuli siis 5x liikuntaa :) Jes! En ole voinut tällä viikolla tehdä pumppia kuin joka toinen päivä, koska painojen noston takia lihakset on olleet vähän kipeänä seuraavana päivänä. Olen tehnyt samalla ohjelmalla jo pidemmän aikaa ja mietin, pitäisikö kohta vaihtaa, toisaalta olen hyvin edistynyt painoissa, mutta toisaalta vaihtelu on kuulemma hyvästä. Hmm.

-Katri-

Mulla alkaa aina parin kuukauden päästä tökkimään jos vetää samaa ohjelmaa. Yleensä ohjaajat miksaavat edes osan ohjelmasta n. Kuukautta ennenkuin tulee uusi ohjelma. Huomaan kyllä aina eroa kun tulee uutta ärsytystä, paikat tulee kipeäksi kun lihakset saa uutta settiä. Yhteen väliin kuljin 3 kertaa viikossa pumpissa (silloin oli kyllä piukassa kunnossa ;) ) nykyään en pääse kuin kerran viikossa ja sen kyllä tuntee. Sinnillä vaan pitää tehdä samoilla painoilla, koska "on se mennyt ennenkin, menee se nytkin"..

Raksu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme