Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
401/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Päivä 15/82

Tämän päivän ruokailut meni ihan kivasti. Aamupalaksi puuroa, raejuustoa ja mustikkakeittoa. Lounaaksi munakasta, salaattia ja raejuustoa. Iltapäivällä iski pieni herkkuhimo  jumpan jälkeen ja söin 35g:n suklaan makuisen proteiinipatukan. Päivälliseksi riisiä, kanakastiketta, vihanneksia ja salaattia. Iltapalaksi banaanilettuja ja mustikoita ja yksi pieni banaanikaura"keksi".  Päivän kalorit noin 1300.

Testasin siis tänään kahden raaka-aineen keksit,  mutta en kyllä voi itse makua tai rakennetta kummemmin kehua. Jäi kyllä ehkä vähän turhan paksuiksi, kun ohjeessa ei neuvottu tekemään litteitä tai ohkasia, vain muotoilemaan pyöreiksi. Lisäksi ajattelin olevani näppärä, enkä muussannut banaaneita haarukalla, vaan vedin kaurahiutaleet ja banaanin  sauvasekoittimen kanssa sekaisin, kun se oli jo valmiiksi pöydällä ja banaanilla sotkettu, kun tein banaanilettuja.

Tässä ohje, jos joku  muu innostuu kokeilemaan:

Kaurakeksit uunissa (noin 10 keksiä)

1 ruskeapilkullinen banaani

2,5 dl kaurahiutaleita tai mysliä (mieluiten ei lisättyä sokeria)

Muussa banaani kulhossa haarukalla ja sekoita ainekset keskenään. Lusikoi leivinpaperille 10 keksiä ja muotoile pyöreäksi lusikan avulla. Paista uunissa 175 asteessa noin 13-15 minuuttia tai kunnes keksit ovat kiinteitä ja rapeita. Jäähdytä ensin pellillä ainakin 5 minuuttia ja siirrä sitten ritilälle jäähtymään. Nauti lisukkeiden kera tai sellaisenaan.

Rakas sinusta on tullut pullu...  Nopeaa paranemista sinne :)

Kananmunista sen verran, että itse ainakin syön hyvin vaihtelevasti. Välillä tulee monta päivässä ja välillä harvoin. Olen ollut tähän asti siinä uskossa, että jos ei mitään kolesteroliongelmia ole, niin ei tarvitse välittää.

101 verensokeridieettiläinen Niin kateellisena teidän reissusta täällä. Itsekin haaveilen, jos johonkin lämpimään pääsisi reissaamaan, oih! 

-Katri- 

Vierailija
402/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ootte syöneet kanamunaa? Itsellä tulee helposti sellainen 4-8 munaa viikossa ihan vaan keitettynä tai paistettuna, sitten vielä jos teen vaikka makaronilaatikkoa niin siihen tulee lisäksi munaa. Aika ristiriitaista tietoa on että kuinka paljon munia oikeasti voi syödä, jotkut sanoo että munia voi syödä niin paljon kuin haluaa jos niitä käyttää lihan korvikkeena, jotkut taas että ehdoton maksimi on neljä munaa viikossa. Kaloreja niissä ei ole juuri mitään ja rasvakin pääasiassa hyvää, mutta se paha ja pelottava kolesteroli. Itselläni ei ole ikinä ollut kolesterolin kanssa ongelmia, mutta silti pistää pohdituttamaan. 

Kananmunia voi syödä huoletta, itsellä menee 1-4 päivässä eikä ikinä mitään ongelmia veriarvojen kanssa. Vanhaa tietoa tuo kolesterolipelottelu! Sitä paitsi se mukamas kamala kolesterolikaan ei välttämättä ole pahasta ;)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

64kg--->62,3kg tänään. Hyvä mieli, herkuton pitää. Liikuntaa pitäisi lisätä. Tsemppiä kaikille, nyt onnistutaan!

Vierailija
404/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, painoa jo 4,5 kg  tippunut, huomenna kaksi viikkoa täynnä. Näillä mielin on hyvä lähteä Karibialle merenguemaan läskejä pois. Unen kanssa kyllä ongelmia, aika vähällä mennään, mutta muuten hyvä olo. Olen tottunut 800 kcaliin päivässä, ei edes ole kovin nälkä. 

Vierailija
405/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voisin liittyä joukkoon! Mitat on tällä hetkellä 172/75.2. Tavoitteena olisi päästä kesäksi tuonne alle 65 kiloon, mutta mahdollisimman maltillisesti ja lihasmassaa säästäen. Treenaan kovaa salitreeniä 4-5 kertaa viikossa, mutta jäiden ja lumien lähdettyä olisi tarkoitus rajoittaa salitreenit 3-4 kertaan ja aloittaa lenkkeily uudestaan talven tauon jälkeen. 

Itselläni suurin sudenkuoppa on safkoissa säästely päivällä, joka sitten kostautuu illalla loputtomalla nälällä. Pelkästään treeneistä tulee jo 3000 kalorin viikkovaje, joten sitä pitäisi kompensoida riittävällä safkalla, muttakun ei tahdo pää oikein vielä uskoa sitä... Tällä hetkellä syön valmentajan ohjeiden mukaan (tai yritän syödä) noin 1800-2000 kaloria päivässä. Aamupala koostuu pääosin parista leivästä leikkeleläjällä ja kevytjuustolla, lounas ja päivällinen isosta proteiiniläjästä, maltillisesta hiilarista ja kasviksista ja iltapala munakkaasta, rahkasta tai leivästä, mistä milloinkin. Välipaloja tarpeen mukaan, nyt tilapäisesti työttömänä niitä ei välttämättä edes tarvitse, kun ei heräile kukonlaulun aikaan...

Vierailija
406/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

67,6 kg tänä aamuna. Oho. Pudotusta eilisestä 800 g. Punnittu useaan otteeseen ja vaa'an paikkaa vaihtaen (kuten joka aamu). Iloa ja innostusta estää hämmennys. Kävelin kyllä eilen kilometritolkulla, mutta kyllä silti ihmetyttää.

-41

Vierailija
407/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ootte syöneet kanamunaa? Itsellä tulee helposti sellainen 4-8 munaa viikossa ihan vaan keitettynä tai paistettuna, sitten vielä jos teen vaikka makaronilaatikkoa niin siihen tulee lisäksi munaa. Aika ristiriitaista tietoa on että kuinka paljon munia oikeasti voi syödä, jotkut sanoo että munia voi syödä niin paljon kuin haluaa jos niitä käyttää lihan korvikkeena, jotkut taas että ehdoton maksimi on neljä munaa viikossa. Kaloreja niissä ei ole juuri mitään ja rasvakin pääasiassa hyvää, mutta se paha ja pelottava kolesteroli. Itselläni ei ole ikinä ollut kolesterolin kanssa ongelmia, mutta silti pistää pohdituttamaan. 

Mä olen aina vedellyt kananmunaa aika huolettomasti. Muutaman kerran viikossa tulee tehtyä munakokkelia ja keskimäärin menee varmaan 10 munaa viikossa. Eikös se niin ole, että aika harvalla kananmunien "liikasyönti" nostaa kolesterolia? Oliko peräti 10 %:lla, vai muistankohan ihan väärin.

Vierailija
408/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

67,6 kg tänä aamuna. Oho. Pudotusta eilisestä 800 g. Punnittu useaan otteeseen ja vaa'an paikkaa vaihtaen (kuten joka aamu). Iloa ja innostusta estää hämmennys. Kävelin kyllä eilen kilometritolkulla, mutta kyllä silti ihmetyttää.

-41

Tuollaista käy välillä :) kyseessä on nestetasapainon heittely, eli välillä saattaa olla että painoa on tullut lisää, välillä se ei liiku mihinkään ja välillä saattaa tippua yli kilonkin päivässä. Läskiähän tuosta 800g ei kovin paljoa ole, mutta motivoihan se tulos silti! Nauti siitä, älä turhaan hämmenny :)

-Alma

Vierailija
409/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli mittauspäivä, eikä silä rintamalla ole tapahtunut viikkoon mitään edistystä. Pari senttiä on tullut lisää keskivartalolle, mutta se voi olla ihan menkkaturvotusten aikaansaannosta. Aamupaino oli kuitenkin -0,1 kg, eli yhteensä pudostusta on nyt -4,1 kg.

Kokeilin siirtää vaa'an paikkaa. Tasaisella alustalla, eli ei siis kylpyhuoneessa, jossa taitaa olla jonkinverran kaatoa, paino oli puolisen kiloa vähemmän. Pidättäydyn kuitenkin tässä alkuperäisessä mittauspisteessä, mutta onhan se kiva tietää, että oikeasti painaa kuitenkin hieman vähemmän mitä vaaka näyttää :)

Eilen söin aamupalaksi banaanipuuroa raejuustolla, yhden hapankorpun päällisineen, kaksi kahvia, öljyn ja etikan (500 kcal). Lounaaksi rahkaa mansikkakeitolla, kaksi hapankorppua päällisineen ja tee (320 kcal). Päivälliseksi tonnikalasalaattia (320 kcal). Taas tuli syötyä sen kokoinen annos, ettei iltapalalle ollut tarvetta... Eli kyllä, söin taas alle 1200 kcal, vaikka aamulla oli suht rankka cardio.  

- Joanna

Vierailija
410/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvät fiilikset nyt tämän kevennyksen aikana! Mieli on nyt 100% mukana tässä prosessissa :)

Olen saanut takaisin liikunnan ja ulkoilun ilon. Käyn päivittäin tekemässä koiran kanssa pitkän lenkin ja spinningissä ja pilateksessa muutamia kertoja viikossa. Mahtava olo!

Syömisten kanssa ei ole ollut ongelmia, enkä ole kärsinyt nälästä. Olen jättänyt  pois namit, herkut ja siiderin.

Uusin juttu mihin olen hurahtanut on smoothiet. Teen erilaisia smoothieita mm. seuraavista hedelmistä ja marjoista: pakastemustikat, avokado, appelsiini, kiivi, rypäleet, hunajameloni ja notkistajana rasvatonta maitoa tai rasvatonta jugurttia. Nyt olen lisännyt myös chian siemeniä jotka ovat hyvä proteiinin lähde. Aivan ihana välipala tai jälkiruoka. Lapsetkin ovat tykänneet niistä!

Ulkonäöllisesti olen huomannut vatsan litistyneen ja kasvojen turvotuksen poistuneen. Kymmenen päivän kevennyksen kohdalla oli -3kg. Seuraavan kerran punnitsen itseni kun kolme viikkoa tulee täyteen.

N49, 162cm, 63kg

Vierailija
411/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että on ihan mahdotonta päästä tuohon Sulamon asettamaan päivätavoitteeseen kaloreissa, eilenkin jäi vajetta melkein 800 kaloria vaikka söin mielestäni paljon. Olen kyllä todella pahasti ylipainoinen, eli kai se päivittäinen kaloritarve on minulla isompi ja silti laihdun, mutta tuntui vaan hurjalta kun joku kovaa treenaava sanoi päivittäisen kaloritarpeen olevan 1800-2000 ja minulla on yli 2000. Oma treeni on jotain hien pintaan nostavaa 30min päivässä (esim. lenkki tai jumppa) ja sekin menee Sulamon laskurin mukan "yli" päivittäisen liikuntatavoitteen. Ehkä mä sit oon vaan niin jäätävä plösö. :D

Mutta noin muuten tähän asti on mennyt ihan hyvin! Makeanhimo on kyllä vaivannut päivittäin, mutta en ole sortunut. Hassua, sillä luulin että suolaisista herkuista (esim. sipsit ja roskaruoka) luopuminen olisi vaikeinta, mutta eniten tekeekin mieli jäätelöä tai karkkia. 

-M

Vierailija
412/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa alkaa helpottaan, tänään jaksanut jo olla jaloillaan. Ruokahalu on jostain syystä täysin poissa. Tai no, oon ollut niin saakelin stressaantunut että siitä kai se johtuu, yleensä kyllä tässä mielentilassa tekee mieli vetää suklaata kaksin käsin ja pullo punkkua palan painikkeeksi. Herkkuja kun ei nyt saa, niin ei tee mieli mitään.

Aamulla sain syötyä kaurapuuroa raejuuston kanssa

Lounas paistettu kananmuna ruisleipäviipaleen päällä ( joo, tiedän tiedän...)

Illalla pikkupala mureketta ja salaattia. Ja yhden klementtiinin taisin myös syödä jossain vaiheessa.

Vaa'alle en vielä uskaltautunut. Aattelin jos vaikka lauantaina kävis, sitten ois 2 viikkoa ryhtiliikettä takana ja toivottavasti päässyt jo harrastamaan liikuntaakin.

Hyvää yötä ketjulaisille!!

Raksu

Vierailija
413/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repsahduksia. Tänään meni lihapiirakka ja pari torttua. Mutta kävelty taas on.

Painosta ei tarkkaa tietoa mutta uni on selvästikin parempaa kuin muutama viikko sitten ja päivisin jaksaa raksaampiakin töitä ilman että on ihan piipussa. 

-m

Vierailija
414/897 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pudotusta vuoden alusta 500 grammaa. Kuulostaa varmaan naurettavalta kun kaikki tuntuvat laihduttavan jollain kahden kilon viikkovauhdilla, mutta tälläkin tahdilla olen keväällä normaalipainossa ja kesällä tavoitepainossa. Ja myös housujen vyö on löystynyt, vaikka silmällä ei tällaista eroa tietysti näekään.

Syömiset olen saanut pysymään hyvin tasapainossa kun olen tehnyt isoja annoksia ja jakanut ne valmiiksi päiville. Repsahdukset mulla tulevat aina silloin, kun tulee nälkä, eikä ole suunniteltuna selkeää syötävää. Makeanhimo on pysynyt kurissa kunhan ateriavälit eivät ole venähtäneet.

Myös liikuntaa olen jaksanut yllättävän hyvin. En tunne oloani kauhean energiseksi tai innostuneeksi liikkumisesta, mutta salikäynnit pyörivät säännöllisesti ja olen saanut parannettua tuloksiakin, vaikka ne viime vuoden lopun junnasivat kaikki paikallaan. Ehkä siis ruokailutapojen parantuminen näkyy vähän tässäkin.

Hieman stressaa toisaalta unenpuute. Joka talvi kärsin unettomuudesta koko pimeän ajan ja viime aikoina on joka paikassa ollut laihdutusneuvoja, joissa asiantuntijat sanovat, että univaje pilaa koko laihdutuksen. No, näillä mennään.

Vierailija
415/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän mä nyt kantapään kautta opi tuon syömisen tärkeyden! Eilen oli ensimmäistä kertaa kahdet treenit, eli aamupäivällä cardio ja iltapäivällä bodypump. Keho tottui tuohon cardioon todella hyvin ja siitä muodostui nopeasti sellainen miellyttävä aamurutiini, mitä ilman ei osannut olla. Nyt tarkotuksena oli lisätä viikkoon kuuden cardion lisäksi kaksi bodypumpia. Vielä eilen olin tästä ajatuksesta innoissani, mutta tänään teen kuolemaa! :D 

Eilen jäi aterioiden määrät vähiin, mutta tiedostin sen etukäteen, ja yritin syödä tavallista suurempia annoksia. Aamupalaksi söin banaanipuuroa, raejuustoa, hapankorpun päällisineen, appelsiinin, kahvia, teetä, öljyä ja etikkaa (570 kcal). Lounaaksi tavallista suuremman rahka-annoksen siemenillä ja mustikkakeitolla, kaksi hapankorppua ja teetä (400 kcal). Illalliseksi chili con carnea riisillä, raejuustolla ja salaatilla (380 kcal). Annos oli järjettömän kokoinen, lautasella oli yhteensä 600 grammaa ruokaa! :D Vaikka illallisen ajankohta oli todella myöhäinen, on aamupaino tänään silti -0,1 kg, eli yhteensä pudotusta on tullut nyt -4,2 kg.

- Joanna

Vierailija
416/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsit, tartuin eilen piiiitkästä aikaa tuossa olohuoneen nurkassa lojuneeseen kahvakuulaan ja ai että nyt on reidet ja hartioiden seutu hellinä! Kiva kun tuntee kerrankin tehneensä jotain kun yleensä mun liikunta on lenkkeilyä mistä nyt ei erityisiä tuntemuksia jää.

Eilen oli vähän vaikea päivä mielitekojen osalta mutta ihan hyvin pystyin hillitsemään itseni. Söin vähän tavallista enemmän illalla mutta terveellisesti.

Viikonlopuksi onkin vähän rennompaa meininkiä luvassa kun menen reissuun :) siellä on mm. buffetpöytää juomineen luvassa ja aion kyllä antaa itselleni luvan herkutella. Eiköhän tuolla sitäpaitsi tule käveltyäkin aika paljon! Olkoon se nyt sitten vaikka se kuuluisa tankkauspäivä :D

Senttejä on taas lähtenyt pari (reidestä, lantiolta ja rintakehästä 1cm kustakin) kun aamulla "epävirallisesti" mittasin, perjantaiaamuisin on mulla se virallinen mittauspäivä. Totesin että mun pitää varmaan alkaa mitata vyötäröä eri paikasta - olen mitannut navan kohdalta tähän asti kun se on mulla aika lailla se vyötärön alueen levein kohta joka jatkuu sitten vähän leveten vielä alaspäin lantiota ja peppua kohti (päärynävartalo ja jenkkakahvat), mutta tuosta on niin hemmetin vaikea ottaa mittaa kun aina tulee ihan eri tulos (vaihtelee tyyliin +-5cm)! Jos alkaisi nyt sitten mittaamaan tuosta jonkun verran ylempää jossa ympärysmitta onkin sitten varmaan 20 senttiä pienempi, mutta ainakin saisi luotettavamman tuloksen...

-Alma

Vierailija
417/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, 2 viikkoa takana ja 4.5 kiloa lähtenyt. Nyt aion kyllä lisätä kaloreita 800sta 1000-1200aan, koska muuten en jaksa käydä salilla. Olen kyllä ylpeä, että jaksoin kaksi viikkoa tätä, ja tuli myös todistettua, että pystyn paastoamaan tarvittaessa 12 tuntia.

Tänään sitten pakkailua. :-D

Vierailija
418/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että on ihan mahdotonta päästä tuohon Sulamon asettamaan päivätavoitteeseen kaloreissa, eilenkin jäi vajetta melkein 800 kaloria vaikka söin mielestäni paljon. Olen kyllä todella pahasti ylipainoinen, eli kai se päivittäinen kaloritarve on minulla isompi ja silti laihdun, mutta tuntui vaan hurjalta kun joku kovaa treenaava sanoi päivittäisen kaloritarpeen olevan 1800-2000 ja minulla on yli 2000. Oma treeni on jotain hien pintaan nostavaa 30min päivässä (esim. lenkki tai jumppa) ja sekin menee Sulamon laskurin mukan "yli" päivittäisen liikuntatavoitteen. Ehkä mä sit oon vaan niin jäätävä plösö. :D

Mutta noin muuten tähän asti on mennyt ihan hyvin! Makeanhimo on kyllä vaivannut päivittäin, mutta en ole sortunut. Hassua, sillä luulin että suolaisista herkuista (esim. sipsit ja roskaruoka) luopuminen olisi vaikeinta, mutta eniten tekeekin mieli jäätelöä tai karkkia.

-M

Itselläni päivittäinen kaloritarve on tällä hetkellä reilu 1900 kcl ja se on toki pienentynyt Sulamossa sitä mukaa mitä enemmän painoa on lähtenyt. Kalorivajetta ja liikuntatavoitetta saa muokattua Sulamossa itsekin, ellet ole vielä huomannut :) Mä olen merkinnyt itselleni päivittäiseksi kalorivajeeksi 750 kcl ja viikoittainen liikuntatavoite on muistaakseni 200 min, tai vastaava. Tykkään kyllä tosi paljon tuosta Sulamosta, sinne on niin näppärää merkkailla ruokia ja nähdä paljonko oikein tulee syötyä.

Vierailija
419/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kohta kun saan ruoan uuniin, teen sillä välin n. 45 minuutin treenin - kotona tanssimalla! :) Hauskaa hommaa ja kun sykemittaria vilkuilee niin ei tule löysäiltyä vaan oikeasti tulee lenkkiä vastaava cardio. Verhot sentään laitan ensin kiinni!

Paino junnaa edelleen. Mutta enpä välitä moisesta vaan jatkan vain eteenpäin...

T. 162cm/nyt 66.3kg

Vierailija
420/897 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tämä viikko mennyt tähän mennessä tosi hyvin! Tähän mennessä on tullut tehtyä yksi salitreeni ja yksi zumba. Joka päivä on lisäksi tullut 9000-14000 askelta. Loppuviikoksi vielä suunnitteilla ainakin yksi sali!

Osaako joku enemmän tietävä valaista kaloreista... kaikilla laskureilla ja appeilla saan kulutukseksi suunnilleen 2400 kcal päivässä. Esim kalorilaskuri laskee, että voisin syödä 1900kcal per päivä. Tänään aktiivisuusmittarikin (ei tosin tarkka, ei mittaa sykettä) antoi kulutukseksi 2500. Voiko se olla noin paljon? Olen siis 175cm/90kg nuori nainen ja tavoite laihduttaa hitaasti noin puoli kiloa viikossa. Kun täällä tuntuu kaikki syövän jotain max 1400 kcal niin ihmettelen :D toki oon isompi mutta silti!

-norppa