Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
381/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo :) 159/47kg ja pari kiloo ois tarkotus saada pois! Salikortti on hommattu vieläku sais motivaation lenkkeilyyn.

Hienot alapeukut heti ku ei oo tonninkeiju :D katkerat av mammat!

Vierailija
382/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluis masentaa ketään mut muistakaa et painonpudotuksen alussa voi painoa lähteä nopeastikkin, mutta yleensä se onkin sitten vain nestettä eikä sitä itse rasvaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös projekti käynnissä, pudotettavaa on todella paljon, tähtään sellaiseen painoon mikä monella tässä ketjussa on lähtöpainona... No, en anna sen masentaa vaan yritän opetella normaalia ruokarytmiä ja terveellistä syömistä. Teillä muilla on lähtenyt liikkeelle ihan superhyvin! Jos joku haluaa kommentoida tai antaa vinkkejä tai vaikka saada jotain inspistä itselleen, niin kirjoitan tähän eiliset ruokailut. :) Olis kiva jos "syöt liikaa/liian vähän/liikaa rasvaa/liikaa sokeria/ toi ei oo terveellistä nähnytkään- kommenttien sijaan antaisit jonkun konkreettisen vinkin minkä avulla ruokavalioa voisi parantaa vielä paremmaksi.

Aamupala n. klo 9: Kaurapuuroa (2dl hiutaleita, sopivasti vettä) jonka päällä sokeroimaton mansikkamehukeitto, vähän banaania ja muutama ruokalusikallinen raejuustoa. Real- leipä jonka päällä siivu broilerleikettä, siivu juustoa ja paprikaa. Kaksi isoa lasia vettä, yhteensä melkein yksi litra.

Lounas klo 12: Tonnikalamunakas, eli 2 kananmunaa, vähän vettä ja päällä purkki tonnikalaa, lisäksi kurkkua ja paprikaa. Iso lasi vettä.

Välipala 14.30: Skyr- rahka ja iso lasi vettä

Illallinen 16.30: 100g maustamatonta kanaa, kaksi keitettyä kananmunaa, puolet annoksesta wokkivihanneksia ja vähän raejuustoa. Kaksi isoa lasia vettä.

Iltapala 20.00: Real- leipä, päällä siivu broilerleikettä, siivu juustoa ja paprikaa. Ruispaahtoleipä jonka päällä maapähkinävoita (joo, tässä on kaloreita mutta myös hyviä rasvoja, kyseessä siis puhdas maapähkinävoi. Ei kuulu jokapäiväiseen ruokavaliooni) ja muutama siivu banaania. Kaksi isoa lasia vettä.

Haluaisin vielä huomauttaa, että mulla on ruokailurytmi ja tottumukset olleet aikaisemmin ihan hävettävän surkeita. Päivän ruuat on voineet koostua pizzasta, paketista jäätelö ja pullosta limsaa. Mun tavoitteeni ei siis ole siirtyä kertaheitolla mihinkään superdietin ruokavalioon, vaan haluan opetella syömään normaalisti ja ilman niitä herkkuja, paino putoaa samalla jos putoaa. Jos ei, niin lähden tekemään isompia muutoksia. Mulla on kuitenkin niin monta kymmentä kiloa painoa pudotettavana, että uskon että ihan herkkujen poisjättäminen, runsas vedenjuonti ja terveellinen normaali ruoka saa painon ainakin aluksi laskemaan. En aio myöskään kokonaan kieltää itseltäni mitään, viikonloppuna voi kohtuudella herkutella esim. suklaapatukalla tai lasillisella viiniä. Haluan tehdä sellaisen ruokavalion mitä pystyn noudattamaan koko elämäni, ja siihen tulee kohtuullisissa määrissä kuulumaan myös herkut. :)

Tosi kiva että on tälläinen ketju mihin voi kirjoitella fiiliksiä ja samalla napata inspiraatiota muiden viesteistä!

- M

Vierailija
384/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 166cm ja 61,5kg, tarkoitus olisi tiputtaa siihen 54-55kg :) Reilun viikon jälkeen paino on 60,3kg, eli ihan hyvin on lähtenyt käyntiin. Strategiani on syödä monipuolisesti mutta vähäkalorisesti (kanaa salaatilla tms.), karsia ylimääräiset napostelut ja sokerit pois (vähäkalorista mehua, kahvia ilman sokeria) ja liikkua vähintään sen 3h viikossa lenkkien muodossa. Päivän kalorimaksimini on 800kcal ja usein jää sen alikin, mutta nälkä ei sen suuremmin vaivaa (onneksi). Ravintolisistä ja vitamiineista pidän myös huolen.

Vierailija
385/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhanhuomautan kirjoitti:

En haluis masentaa ketään mut muistakaa et painonpudotuksen alussa voi painoa lähteä nopeastikkin, mutta yleensä se onkin sitten vain nestettä eikä sitä itse rasvaa!

Nää on täällä ihan pihalla muutenkin :)  Vähän kun yrittää neuvoa, niin sanotaan häiriköksi :D:D

Nyt vaan seuraan näitä ja katson kuin kauan ne jaksaa noilla systeemeillään :D

Vierailija
386/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen petipotilaana :P Syömiset suht ok, herkkuihin en ole sortunut. Puntarille aattelin mennä vasta sitten kun olen parantunut. Elimistö on kuumeen ja flunssan takia sekaisin ja todennäköisesti kroppa kerää nestettä joten turha mennä "masentamaan " itseä painonnousun takia.

Kiva että ketju pysyy aktiivisena! Reseptivinkkejä ois myös kiva vaihtaa, sais uusia ideoita kokkailuun. Tuolla aiemmin jo päätettiin, että jätetään huomiotta nuo trollit/provot jotka tänne välillä yrittää tunkea. Ne ei meidän hyvää tsemppiä onnistu pilaamaan :)

Raksu

Vierailija
387/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se nestepöhönkin väheneminen on hyvä asia, vai mitä? Samanlailla ne nestekilotkin ovat näkyneet puntarissa. 

Vierailija
388/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo :) 159/47kg ja pari kiloo ois tarkotus saada pois! Salikortti on hommattu vieläku sais motivaation lenkkeilyyn.

Olen huolissani tämän 159/47 mielenterveydestä, koska tuohan on jo alipainon rajalla, ei yhtään pitäisi enää laihduttaa, päinvastoin painoa pitäisi saada lisää. Mahdollisesti kehonkuvan vääristymä ja anoreksia kyseessä.

Vierailija
389/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tokana viikkona putos vaivaset parisataa grammaa. Muuten viikko meni hyvin, mutta loppuviikon olin reissussa ja ruokailut meni ihan päin puuta. Herkkulakossa sentään pysyttiin! Yhteensä siis pudonnut tähän mennessä 2 kiloa.

Bongasin aleista aktiivisuusmittarin ja se lähti matkaan! Toistaiseksi ainakin tuonut kivasti motivaatiota. Sain kans synkronoitua sen ruokapäiväkirjaan/kalorilaskuriin eli nyt lähtee käyntiin tarkempi seuranta. Tiedän, että aktiivisuusmittarit on suuntaa-antavia eli en aio tuijottaa sitä kuin raamattua!

Tälle viikolle on suunnitelmissa 2-3 salitreeniä, yksi zumba sekä päivittäiset normilenkkeilyt. Yritän saada joka päivä 10 000 askelta täyteen. Eilen jäi 9000, tänään pistettävä himpun paremmaksi! :D

-norppa

Vierailija
390/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet juuri ja juuri normaalipainon alarajoilla. En kannusta ketään alipainoiseksi.

Eiköhän tämä ole jo kaikilla tiedossa. Miksi pitäisi masentua? Jo pelkistä nesteturvotuksista on hyvä päästä eroon.

Vierailija kirjoitti:

Nää on täällä ihan pihalla muutenkin :) Vähän kun yrittää neuvoa, niin sanotaan häiriköksi :D:D

Nyt vaan seuraan näitä ja katson kuin kauan ne jaksaa noilla systeemeillään :D

Ihailen sun omistautumista. Miten toisten epäonnistuminen voi saada sut niin tyytyväiseksi? Mä ainakin saan susta motivaatiota, eiköhän sun hymy pian hyydy. ”:D”

Vierailija
391/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani tämän 159/47 mielenterveydestä, koska tuohan on jo alipainon rajalla, ei yhtään pitäisi enää laihduttaa, päinvastoin painoa pitäisi saada lisää. Mahdollisesti kehonkuvan vääristymä ja anoreksia kyseessä.

Taulukkojen mukaanha kuka vaan voi olla normaalipainoinen tai alipainonen mutta ei se kerro mitään? Jos ei oo yhtään lihaksia vaan paljon rasvaa kehossa niin ei se sillon näytä anorektikolta todellakaan :D vaikka tämän henkilön tapauksessa kiinteytys olis parempi eikä laihuttaminen ja mistä tiedät minkä ikäinen hän on? Esim 17 vuotiaalle tuo paino on ihan ok.

Vierailija
392/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös projekti käynnissä, pudotettavaa on todella paljon, tähtään sellaiseen painoon mikä monella tässä ketjussa on lähtöpainona... No, en anna sen masentaa vaan yritän opetella normaalia ruokarytmiä ja terveellistä syömistä. Teillä muilla on lähtenyt liikkeelle ihan superhyvin! Jos joku haluaa kommentoida tai antaa vinkkejä tai vaikka saada jotain inspistä itselleen, niin kirjoitan tähän eiliset ruokailut. :) Olis kiva jos "syöt liikaa/liian vähän/liikaa rasvaa/liikaa sokeria/ toi ei oo terveellistä nähnytkään- kommenttien sijaan antaisit jonkun konkreettisen vinkin minkä avulla ruokavalioa voisi parantaa vielä paremmaksi.

Aamupala n. klo 9: Kaurapuuroa (2dl hiutaleita, sopivasti vettä) jonka päällä sokeroimaton mansikkamehukeitto, vähän banaania ja muutama ruokalusikallinen raejuustoa. Real- leipä jonka päällä siivu broilerleikettä, siivu juustoa ja paprikaa. Kaksi isoa lasia vettä, yhteensä melkein yksi litra.

Lounas klo 12: Tonnikalamunakas, eli 2 kananmunaa, vähän vettä ja päällä purkki tonnikalaa, lisäksi kurkkua ja paprikaa. Iso lasi vettä.

Välipala 14.30: Skyr- rahka ja iso lasi vettä

Illallinen 16.30: 100g maustamatonta kanaa, kaksi keitettyä kananmunaa, puolet annoksesta wokkivihanneksia ja vähän raejuustoa. Kaksi isoa lasia vettä.

Iltapala 20.00: Real- leipä, päällä siivu broilerleikettä, siivu juustoa ja paprikaa. Ruispaahtoleipä jonka päällä maapähkinävoita (joo, tässä on kaloreita mutta myös hyviä rasvoja, kyseessä siis puhdas maapähkinävoi. Ei kuulu jokapäiväiseen ruokavaliooni) ja muutama siivu banaania. Kaksi isoa lasia vettä.

Haluaisin vielä huomauttaa, että mulla on ruokailurytmi ja tottumukset olleet aikaisemmin ihan hävettävän surkeita. Päivän ruuat on voineet koostua pizzasta, paketista jäätelö ja pullosta limsaa. Mun tavoitteeni ei siis ole siirtyä kertaheitolla mihinkään superdietin ruokavalioon, vaan haluan opetella syömään normaalisti ja ilman niitä herkkuja, paino putoaa samalla jos putoaa. Jos ei, niin lähden tekemään isompia muutoksia. Mulla on kuitenkin niin monta kymmentä kiloa painoa pudotettavana, että uskon että ihan herkkujen poisjättäminen, runsas vedenjuonti ja terveellinen normaali ruoka saa painon ainakin aluksi laskemaan. En aio myöskään kokonaan kieltää itseltäni mitään, viikonloppuna voi kohtuudella herkutella esim. suklaapatukalla tai lasillisella viiniä. Haluan tehdä sellaisen ruokavalion mitä pystyn noudattamaan koko elämäni, ja siihen tulee kohtuullisissa määrissä kuulumaan myös herkut. :)

Tosi kiva että on tälläinen ketju mihin voi kirjoitella fiiliksiä ja samalla napata inspiraatiota muiden viesteistä!

- M

Mun mielestä sun ruokalista on aika linjassa tavoitteen kanssa. :) Tuosta on hyvä lähteä liikkeelle ja sitten kiristää, jos ei tunnu tehoavan halutusti. Herkkuihin itse laittaisin jonkun "säännön" itselleni, ikuisena herkuttelijana tiedän sen sortumisen olevan aivan liian helppoa ja lähtee nopeasti lapasesta.Eli onko se lauantaina ja mikä määrä, tai la ja su, mutta arkena ei ollenkaan. jne. Itselläni toimiva kikka oli se, että ne herkut pitää ansaita ja kohtuumäärä. Eli lenkille ja sitten voi hyvillä mielin nauttia sen suklaapatukan. Koska tuotahan se painonhallinta juuri onkin, eli jos tietää saavansa liikaa niin pitää jotenkin se saada poiskin/vähentää muusta.

Jos se yhtään helpottaa, niin herkuissa se menee onneksi niin että kun saa alussa vieroitettua itsensä sokerista ja saa muutoin kunnon ravintoa, niin sitä "pakko saada suklaata"-fiilistä tulee harvoin eikä himo ole yhtä kova. :D

Tsemppiä sinullekin projektiin!

Vierailija
393/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ootte syöneet kanamunaa? Itsellä tulee helposti sellainen 4-8 munaa viikossa ihan vaan keitettynä tai paistettuna, sitten vielä jos teen vaikka makaronilaatikkoa niin siihen tulee lisäksi munaa. Aika ristiriitaista tietoa on että kuinka paljon munia oikeasti voi syödä, jotkut sanoo että munia voi syödä niin paljon kuin haluaa jos niitä käyttää lihan korvikkeena, jotkut taas että ehdoton maksimi on neljä munaa viikossa. Kaloreja niissä ei ole juuri mitään ja rasvakin pääasiassa hyvää, mutta se paha ja pelottava kolesteroli. Itselläni ei ole ikinä ollut kolesterolin kanssa ongelmia, mutta silti pistää pohdituttamaan. 

Vierailija
394/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

101 verensokeridieettiläinen kirjoitti:

Hyvin menee, 4 kiloa jo tippunut. Uusi ruokalaji tällä viikolla ollut pinjansiemenillä ja vuohenjuustolla täytetty portoballosienen lakki. Mahtava maku ja mitätön määrä kaloreita.

Tsemiä kaikille laihduttajille.

Ja tiedän kyllä, että se on portoBELLO. Yllättävän hyvänmakuinen ihan raakana.

Tällä viikolla keskityn liikunnan määrän lisäämiseen. Ja hui, torstai-iltana on edessä lähtö Karibialle ja all-inclusiveen (pureskelee kynsiään). Kaikenlisäksi pina colada on lempidrinkkini.  Onneksi punkku ei sentään ole yleensä hyvää noissa, vaan karmeaa kuraa. Päämääränä on pysyä linjassa täysihoidosta huolimatta!

Mutta joko pysyn kovana tai salsaan ylimääräiset kalorit pois lantioilta. Reippaasti kohti tavoitetta!

Vierailija
395/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ootte syöneet kanamunaa? Itsellä tulee helposti sellainen 4-8 munaa viikossa ihan vaan keitettynä tai paistettuna, sitten vielä jos teen vaikka makaronilaatikkoa niin siihen tulee lisäksi munaa. Aika ristiriitaista tietoa on että kuinka paljon munia oikeasti voi syödä, jotkut sanoo että munia voi syödä niin paljon kuin haluaa jos niitä käyttää lihan korvikkeena, jotkut taas että ehdoton maksimi on neljä munaa viikossa. Kaloreja niissä ei ole juuri mitään ja rasvakin pääasiassa hyvää, mutta se paha ja pelottava kolesteroli. Itselläni ei ole ikinä ollut kolesterolin kanssa ongelmia, mutta silti pistää pohdituttamaan. 

Kannattaa kokeilla uppomunaa, siinä salaisuus on etikan lisääminen keitinveteen. Jotenkin tosi tyydyttävä ulkonäöltäänkin. Käsittääkseni kananmuna on vapautettu kolesterolipannasta, mutta voin olla väärässä. Proteiini ainakin on hyvänlaatuista ja siinä on kaikki tarvittavat aminohapot. 

Vierailija
396/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna on saanut synninpäästön jo aikaa sitten. Onneksi.

Vierailija
397/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taulukkojen mukaanha kuka vaan voi olla normaalipainoinen tai alipainonen mutta ei se kerro mitään? Jos ei oo yhtään lihaksia vaan paljon rasvaa kehossa niin ei se sillon näytä anorektikolta todellakaan :D vaikka tämän henkilön tapauksessa kiinteytys olis parempi eikä laihuttaminen ja mistä tiedät minkä ikäinen hän on? Esim 17 vuotiaalle tuo paino on ihan ok.

Silloinkaan ei pidä laihduttaa jos on jo noin laiha, 17-vuotiaalla elimistö ja aivot kehittyvät vielä. 

Vierailija
398/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big Maman vaaka näytti vihdoinkin lukemaa 93,4 kiloa.

Vierailija
399/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, viikonlopusta selvitty, ei ihan kunnialla mutta kuitenkin!

Perjantaina söin vähän pizzaa ja lauantaina tortilloja.... määrät nyt ei olleet mitään suuren suuria joten en niistä syömisistä kovasti kanna huolta. Enemmän harmittaa etten juonut tarpeeksi vettä ja se että veden sijaan tuli litkittyä seurassa viiniä. No, ei tunnu ainakaan vaatteissa vielä, vaikka naamassa turvotusta omasta mielestäni onkin. Eilen palasin syömisten osalta ruotuun ja tänään koitan saada vesipuolen kuntoon. Aina välillä voi vähän hellittääkin :) mun osalta on tärkeää ajatella näin, sillä epäonnistuminen helposti lannistaa minut ja sitten luovutan... pitää vaan tsempata itseni ajattelemaan että sellaista sattuu ja se on ihan ok!

Askelten osalta olen onneksi pysynyt ruodussa eli se yli 11 000 on tullut joka päivä. Tänäänkin jo melkein 14 000 kun olin koiran kanssa geokätköilemässä, ja vielä pitäisi kävellä kauppaan pakettia noutamaan ja sitten iltasella vielä mennä koiran kanssa iltakävelylle. Veikkaan että menee sinne lähemmäs 18 000 tänään tai ehkä jopa yli.

Suosittelen muuten geokätköilyä jos tuntuu että päämäärättömästi lenkkeily maistuu puulta. Toki oman seudun kätköt saattavat loppua nopeastikin mutta ainakin itselle on kivaa vaihtelua välillä lähteä etsimään kätköjä. Tänään etsin kahta kätköä ja niistä toisen löysin, eli vielä jäi etsittävää toiselle kerralle kun siellä suunnalla liikun :)

-Alma

Vierailija
400/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla keskityn liikunnan määrän lisäämiseen. Ja hui, torstai-iltana on edessä lähtö Karibialle ja all-inclusiveen (pureskelee kynsiään). Kaikenlisäksi pina colada on lempidrinkkini.  Onneksi punkku ei sentään ole yleensä hyvää noissa, vaan karmeaa kuraa. Päämääränä on pysyä linjassa

Oih, kuulostaa ihanalta! Pina colada on myös minun lempidrinksu :) Voi kun pääsiskin taas reissuun.. Nauti!!!

Raksu