Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
361/897 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko tänne tulla, jos ei ole ylipainoinen? Itse tavoittelen tosi kireää ja näyttävää kuntoa, eli painon pitäisi pudota varmaan noin 55 kiloon. Nyt 165/60 kg. Hirveän hankalaa pudottaa painoa normaalipainoisena mutta ei nuo jenkkakahvat silti nätit ole.

Tervetuloa vain! En mäkään painoindeksin mukaan ylipainoinen ole, mutta silti on varaa kiristää vielä viisitoista kiloa.

-Joanna

Vierailija
362/897 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Völläilupäivä takana. Mut onhan nyt viikonloppu... levätään..

Aamupala kaurapuuroa

Lounas 2 juurespihviä, 2 keitettyä kananmunaa ja salaattia

Välipala 2 pientä rieskaa ja "pirtelö" (125g rahkaa, mustaherukka, vehnäleseitä ja vähän maitoa)

Iltaruokana kinkkukiusausta pieni annos

Ei oikein ole ollut ruokahalua, johtunee varmaan siitä etten ole oikein mitään kuluttanutkaan. Toivottavasti en ole tulossa kipeäksi.!

Raksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/897 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sellainen tuli vielä mieleen jakaa teidän kanssa, että olen keksinyt (ainakin itselleni) toimivan tavan hillitä iltanapostelua. Eli sen jälkeen kun päivän viimeinen ateria on syöty, iltapala tai iltaruoka, niin käyn pesemässä hampaat vaikken menisikään vielä nukkumaan. Sohvalla telkkua katsellessa yleensä iskee halu syödä vielä jotain pientä, mutta kun hampaat on pesty, niin jotenkin ei sitten viitsikään ottaa mitään kaapista.

Raksu

Vierailija
364/897 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko tänne tulla, jos ei ole ylipainoinen? Itse tavoittelen tosi kireää ja näyttävää kuntoa, eli painon pitäisi pudota varmaan noin 55 kiloon. Nyt 165/60 kg. Hirveän hankalaa pudottaa painoa normaalipainoisena mutta ei nuo jenkkakahvat silti nätit ole.

Tervetuloa vain! En mäkään painoindeksin mukaan ylipainoinen ole, mutta silti on varaa kiristää vielä viisitoista kiloa.

-Joanna

Taidat olla aika pitkä?

Vierailija
365/897 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Päivä 14/82

Unohdin eilen aamulla punnita itseni, joten laitetaan sitten viikon pudotus perjantain painon perusteella. Tällä viikolla lähti 700g :) Eilen pidin herkkupäivän ja söin pienen pussin sipsiä elokuvaa katsellessa, mukavasti se näkyi heti vaa'assa. Todennäköisesti suolan takia.

Perjantai 13 oli ainakin täällä ihan odotustensa mukainen, kaikki mikä pystyi mennä pieleen, ihan missä asiassa tahansa, meni pieleen. Huomasin illalla, että kaikki päivän aikana mönkään menneet asiat väsytti ja suututti ja olin ihan valmis tilamaan pitsaa, syömään kaapista mitä löytyy  ja vaikka mitä. Mulla harvemmin on ongelmana tylsyyteen syöminen, mutta tuo väsyneenä/kiukkuisena itsensä ruualla lohduttaminen pitäisi saada pois mielestä. 

Tällä viikolla en ehtinyt liikkumaan niin paljon kuin oli tarkoitus, olen tehnyt pari päivää kellon ympäri töitä vaikka ei ollut tarkoitus. Tästä lähin laitan jumppapäivät kalenteriin ylös, niin niitä ei niin helposti siirrä seuraavalle päivälle.  Tuli huono omatunto, ei niinkään tämän laihdutusprojektin takia, vaan jo ihan oman jaksamisen ja selän yms takia. Olen siirtynyt viime kesänä salilta kotiin jumppaamaan ja saanut homman toimimaan hyvin niin, että liikuntaa tulee 3-5kertaa viikossa. Liikkumattomuus tuntuu hyvin nopeasti selässä ja niskassa, kun olen paljon koneella.

Niiskuneiti: Minä syön kaurapuuron kanssa raejuustoa, pitää nälkää paremmin. Pelkällä kaurapuurolla ei kyllä kovin pitkälle aamua jaksa, vaikka söisi kuinka paljon. Toiset sekoittaa puuroon kananmunan tai kananmunan valkuaista, mutta itse en ole sitä kyllä kokeillut :S

Tervetuloa ja tsemppiä uusille pudottajille! :)

-Katri- (1.vko -1kg. 2.vko -0,7kg)

Vierailija
366/897 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino 65.2kg. +0.1kg eilisestä, kokonaissaldo -2.8kg.

Kuumehan se sitten nousi :( Huonosti nukuttu yö takana ja väsyttää ja vituttaa ja kaikkea muuta vastaavaa. Suklaata tekee mieli niin paljon että kuola valuu suusta. Yritän nyt kuitenkin tässä tsempata itteeni että en sortuisi. Tämä päivä menee sohvalla maatessa joten syödyt kalorit pitäisi onnistua pitämään kurissa. Aamulla söin pari leipäviipaletta ja profeel proteiinijuoman, oli vaan pakko saada jotain makeaa. Onneksi on vapaapäivä!

Raksu

Vierailija
367/897 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Joanna

Taidat olla aika pitkä?

Taidan olla. Käytän pituuteen suhteutettua painoindeksiä (1,3*kg/m^2,5) perinteisen sijaan, joten se antaa ehkä vielä vähän enemmän liikkumisvaraa.

---

Eilinen olikin sitten poikkeuspäivä. Aamulla meille tuli yllätysvieraita tuliaisineen, joten oma aamupala jäi kesken. Siis yksi hapankorppu juustolla ja kurkulla (75 kcal). Kahvin tiputtua laitettiin herkut pöytään, ja kohteliaisuuden vuoksi otin pienimmältä näyttävän mokkapalan (200 kcal). Vieraiden lähdettyä söin "lounaaksi" yhden croissantin, jonka täytin raejuustolla (360 kcal). Tarkoituksena oli tehdä päivälliseksi sosekeittoa, mutta laiskuuttani päädyin vain nakertelemaan parsakaalit sellaisenaan (40 kcal). Iltapala oli kuitenkin jo hieman terveellisempi; rahkaa mansikkakeitolla, kaksi hapankorppua päällisineen ja tee (300 kcal).

Eipä ihme että aamupaino oli -0,6 kg, sillä kovinkaan kummoisesti ei eilen tullut syötyä. Yhteensä pudotusta on nyt -3,7 kg.

- Joanna

Vierailija
368/897 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa syö todella pieniä määriä. Itse opettelin syksyllä täysin uuden tavan syödä. Eli 3-4tunnin välein pieniä annoksia ja paljon kasviksia mutta myös ihan normaalia ruokaa. Eli syön suunnilleen näin;

Aamupala 7.00:kaksi ruisleipää, kinkkua, juustoa ja kurkkua sekä kahvia

Välipala 10.00 hedelmä

Lounas; 12.30kana/tonnikalasalaatti

Päivällinen 16.00 yhteinen ruoka perheen kanssa, lautasmalli

Iltapala 19.00 Jos olen käynyt salilla rahkaa, ananasta ja voileipä, muuten saataa riittää pelkkä hedelmä ja ruisleipä

Pähkinöitä ja viiniä herkutteluun viikonloppuisin.

Salilla ryhmäliikuntatunteja 4-5krt/vko.

Painoa tippui syksyllä 86kg:sta 78 kiloon. Nyt jouluna tuli mässyteltyä hirveesti herkkuja ja lomalla ruokarytmit oli retuperällä. Painoa ei kuitenkaan onneksi tullut kuin 1kg lisää. Nyt taas paluu ruotuun ja heti ekalla viikolla pääsin takaisin mihin jäin. Nyt tavoitteena vielä kesään mennessä jatkaa samalla tavalla ja saada paino tuonne 73-75kg tienoille. Se riittäisi minulle.

N46

Vierailija
369/897 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa syö todella pieniä määriä. Itse opettelin syksyllä täysin uuden tavan syödä. Eli 3-4tunnin välein pieniä annoksia ja paljon kasviksia mutta myös ihan normaalia ruokaa. Eli syön suunnilleen näin;

Aamupala 7.00:kaksi ruisleipää, kinkkua, juustoa ja kurkkua sekä kahvia

Välipala 10.00 hedelmä

Lounas; 12.30kana/tonnikalasalaatti

Päivällinen 16.00 yhteinen ruoka perheen kanssa, lautasmalli

Iltapala 19.00 Jos olen käynyt salilla rahkaa, ananasta ja voileipä, muuten saataa riittää pelkkä hedelmä ja ruisleipä

Pähkinöitä ja viiniä herkutteluun viikonloppuisin.

Salilla ryhmäliikuntatunteja 4-5krt/vko.

Painoa tippui syksyllä 86kg:sta 78 kiloon. Nyt jouluna tuli mässyteltyä hirveesti herkkuja ja lomalla ruokarytmit oli retuperällä. Painoa ei kuitenkaan onneksi tullut kuin 1kg lisää. Nyt taas paluu ruotuun ja heti ekalla viikolla pääsin takaisin mihin jäin. Nyt tavoitteena vielä kesään mennessä jatkaa samalla tavalla ja saada paino tuonne 73-75kg tienoille. Se riittäisi minulle.

N46

No ei kyllä tuokaan mitenkään paljolta kuullosta....

Vierailija
370/897 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandariinin kuulumiset:

Takana hurjan rankka viikko lomalta paluun jälkeen. En oo uskaltanut käydä vaa'alla, palaan asiaan huomenna. Jotkut mitatkin voisin ottaa, jotta olisi jotain lukuja projektin seuraamiseen. Edelliset mitat on varmaan paljon pienemmät kuin tämän hetkinen tilanne, joten en halua niitä edes katsoa.

Ruokarytmin tasaisena pitäminen onnistui tällä viikolla kelvollisesti ja kävelyä sekä hyötyliikuntaa on tullut harrastettua. Valitettavasti kuntosalilla kävin tällä viikolla vain kerran. Tänään illalla on vielä yksi mahdollisuus mennä :D

Pohdin sulamon/kalorilaskurin käyttöön ottoa uudestaan, koska mulla on selvästi ongelmia annoskokojen kanssa. Mulla on ihan pohjaton maha ja ruokaa tulee syötyä joskus ihan huvikseen. Tällä viikolla muuten epäonnistuin kokkailuissani ja lopputuloksena oli valtava kattilallinen pahanmakuista, joskin ihan terveellistä ruokaa, jota sitten syötiin 4 päivänä. :D Sitä ei tehnyt mieli syödä muuten vaan, mutta valitettavasti kompensoin tätä syömällä pakkasesta leipää.

Nyt apua kaivataan: miten pidätte syömiset terveellisinä pitkinä ja raskaina päivinä? Valmistautuminen etukäteen on varmaan tässä se juttu, mutta miten?

Reipasta alkavaa viikkoa, laihduttajatoverit!

Vierailija
371/897 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs kyllä laihduttaa 170cm 59kg. 500g ehdottomasti saatava pois. Tsempatkaa mua.

Vierailija
372/897 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullero kirjoitti:

Pitäs kyllä laihduttaa 170cm 59kg. 500g ehdottomasti saatava pois. Tsempatkaa mua.

Mitä jos vaan punnitsisit itsesi seuraavan kerran, kun olet käynyt isommalla hädällä.

Vierailija
373/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten olen pysynyt ruodussa eikä repsahduksia ole tapahtunut vaikka lapset syö karkkia, sipsiä ja suklaata nenäni edessä jatkuvasti :)

Peilistä näkyy että olen selvästi kutistunut. Liikunnan lisääminen vaikka se tapauksessani olikin hiukan haastavaa (liikuin aiemmin n. tunnin per päivä) on kyllä kannattanut. Liikun nyt 2-3h treenipäivinä, eihän tässä muukaan auta.

Mutta yksi takaisku on tullut :D Meidän vaaka posahti rikki! En siis tiedä paljonko painan! Voi olla etten hankikaan heti uutta, saas nähdä. Mieheni vitsaili että olihan se jo aikakin ryhtyä laihikselle kun vaakakin leviää alta!

FatsoN31 -???kg

Pakko kysyä, miksi teillä lapset syövät jatkuvasti herkkuja?

Lapset on jo yläasteella, käyvät itse lähikaupassa. Kavereineen tulevat meille mässäämään ja pelaamaan. Jos olette koskaan havainneet teinijoukkoa missään niin heillä on aina sipsejä, pasteijoita, suklaata, mehua. Hyvin maistuu oikeakin ruoka, ne ruokamäärät vaan tosiaan ihan jäätäviä ja nälkä näyttäisi olevan koko ajan.

Eri asia jotkut taaperot, kyllä meilläkin aikanaan karkkipäivä oli.

FatsoN31

Vierailija
374/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

164cm/96kg. Tavoite on saada seuraavan kahden vuoden aikana 36-40kg pois. Urakkaa siis riittää!

Vierailija
375/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna vaaka näytti lukemaa 68,4 kg. JEEEEEEEEEEE! Niin alhainen se ei ole ollut vuosiin!

Minulle näköjään sopii hurjan hyvin tämä painon hitaasti pudottaminen. Hyötyliikuntaa ja säännöllinen ateriarytmi pienempine annoskokoineen. Herkkuja en ole syönyt nyt viikkoon lainkaan, koska jäin taas joulun aikaan koukkuun niihin. En halua syödä herkkuja tavan takia, vaan vain silloin, kun aidosti tekee mieli.

-41

Vierailija
376/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä aamuna vaaka näytti lukemaa 68,4 kg. JEEEEEEEEEEE! Niin alhainen se ei ole ollut vuosiin!

Minulle näköjään sopii hurjan hyvin tämä painon hitaasti pudottaminen. Hyötyliikuntaa ja säännöllinen ateriarytmi pienempine annoskokoineen. Herkkuja en ole syönyt nyt viikkoon lainkaan, koska jäin taas joulun aikaan koukkuun niihin. En halua syödä herkkuja tavan takia, vaan vain silloin, kun aidosti tekee mieli.

-41

Hienoa! :)

Mukava että kaikki te jaksatte kirjoitella omia kuulumisia tänne, ne antaa itsellekin vähän lisää tsemppiä!

Vierailija
377/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee, 4 kiloa jo tippunut. Uusi ruokalaji tällä viikolla ollut pinjansiemenillä ja vuohenjuustolla täytetty portoballosienen lakki. Mahtava maku ja mitätön määrä kaloreita.

Tsemiä kaikille laihduttajille.

Vierailija
378/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo :) 159/47kg ja pari kiloo ois tarkotus saada pois! Salikortti on hommattu vieläku sais motivaation lenkkeilyyn.

Vierailija
379/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa täynnä! Aamupaino oli -0,3 kg, eli olen pudottanut nyt tasan neljä kiloa! Ensimmäisellä viikolla pudotusta tuli yhteensä 2,6 kiloa ja viime viikolla 1,4 kg. Paino siis putoaa edelleen hurjaa vauhtia, ja siitäkin syystä motivaatio on korkealla. Toivottavasti tämä alkuhuuma jatkuisi mahdollisimman pitkään! 

Eilen oli lepopäivä, eli siis suoraan sanottuna löhöilypäivä. :D En jaksanut edes ruokaa laittaa, joten koko päivä mentiin välipalojen voimilla. Aamupalaksi omenapuuro, maitokahvi, hapankorppu päällisinen, öljy ja etikka (450 kcal). Ensimmäisellä välipalalla rahkaa, mansikkakeittoa, teetä ja yksi hapankorppu päällisineen (240 kcal). Toisella välipalalla rahkaa, mustikkakeittoa, porkkanaa, teetä ja kaksi hapankorppua päällisineen (370 kcal). Iltapalaksi, yllätys yllätys, rahkaa, mansikka- ja mustikkakeittoa, teetä, yksi hapankorppu päällisineen sekä kahdeksan gramman nokare suklaata (240 kcal). Päivän ainoat aktiviteetit olivat noin tunnin saunominen ja sen jälkeinen venyttely.

Huolimatta suurimmista rasvasynneistäni, margariinista maksamakkarasta, rasvojen saanti jäi eilen 15 grammaa vajaaksi. Tosin kaloreistakin jäi 500 kcal uupumaan, ja tämä taisi olla viikon kuudes kerta... Pitäisi oikeasti ruveta petraamaan noiden kaloreiden kanssa. Lasken tarkemmat kalorit vasta iltasella, eli päivän aikana lasken aika pahasti ruokia yläkanttiin. Enkä välttämättä edes muista montako kaloria milläkin aterialla pitäisi syödä. Tähän tietysti auttaisi ennakointi ja suunnittelu... No, ehkä sitä tässä kesään mennessä oppii uusia tapoja. :D

- Joanna

Vierailija
380/897 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino tippui tässä muutaman viikon aikana niin paljon, että oli pakko lisätä syömisiä. Nyt kahtena aamuna paino ollut 65,2 kg ja tavoite on tosiaan se 64 kg. Kaiken kaikkiaan nyt on lähtenyt 5,1 kg ja enimmillään oli lähtenyt 5,5 kg! Tämä kuitenkin normaalipainon sisällä, niin saisi vähän rauhoittua :O