Rumat naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme
Tänne saa avautua nöyryyttävistä ja kipeistä hetkistään, minä aloitan.
Olin pääsykokeissa, tehtävänä oli esitellä muille jumppaliike. Jokaiseen liikkeeseen piti pyytää avustaja ryhmästä. Yksi poika viittoili itsensä avustajaksi jokaiselle kauniille tytölle. Kun tuli minun vuoroni, hän ei yhtäkkiä tullutkaan innolla auttamaan, lopulta eräs vanhempi nainen tuli avustajakseni. Tapauksesta tulee vieläkin ahdistava olo, se oli niin nöyryyttävää kaikkien edessä.
Toinen tapaus on kanssa syöpynyt mieleeni erittäin ahdistavana. Tapasin mieheni kavereiden naiset ensimmäistä kertaa. Oli todella nöyryyttävää kun esiin astelee kaksi hoikkaa ja upeaa alle parikymppistä naista, olin todella nolona mieheni puolesta, koska itse olen aivan toista maata. Minun oli pakko poistua jossain kohtaa, ahdistus ja häpeä alkoi olla niin suurta. Itkin yöllä ahdistustani, miksi minulle on annettu näin kamalat kasvot...
Kommentit (1086)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä kohtelu on erilaista kauniille ja rohkeille. Todettakoon, että kaikki kauniit naiset eivät käytä hyväkseen ulkonäköään ja ovat tosi ihania ihmisiä. Mutta, miehet sietävät kauniilta naiselta niin hirveää käytöstä ja oikuttelua ettei mitään rajaa. Pahimmat tilanteet ovat niitä, joissa kaunis ja ilkeä nainen on päässyt esimiesasemaan ja kyykyttää nimenomaan aina muita naisia. Siihen ei puutu kukaan eikä mikään. Johtaa isoihin mokiin myös taloudellisesti kun päätökset tehdään p eeniksellä.
Olen mies ja voin vahvistaa. Enkelikasvoiselta naiselta pystyn sietämään jos jonkinlaista loukkausta ja epäkunnioittavaa käytöstä, jota en ikinä kuuntelisi toiselta mieheltä tai taviksen näköiseltä naiselta.
Kauneus on jonkinlainen supervoima, ainakin kun sitä käytetään minua vastaan. Kauneuden, tai tässä tapauksessa kauniin ihmisen, näkeminen antaa jo itsessään jotain omituista mielihyvän tunnetta. Kaunista ihmistä vaan haluaa kohdella paremmin.
Jännä miten ihmisen aivot toimivat.
Ei, vaan jänmä,miten teidän miesten aivottoimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun saisi edes yhden viikon ajan elämässään kokea, minkälaista on olla kaunis nainen? Kaikki ihailisi, ovet aukaistaisiin sinulle ja olisi poikaystävä joka rakastaisi ja ihailisi ja kohtelisi hyvin. Rumana naisena olet näkymätön ja ainoa mihin miehille kelpaat olet hyväksikäyttö.
Ei se kauneus tai komeus tarkoita, että olisi automaattisesti poika/tyttöystävä joka rakastaisi, ihailisi ja kohtelisi hyvin.
Täyttä p*skaa on parisuhdehistoriani ollut erittäin paljon kehutusta ulkonäöstäni huolimatta ja mielenterveys on siitä syystä mennyt ja haluaisin vain kuolla pois.
Näin on.
Nätit ihmiset kohtaavat joskus väkivaltaisia ihmisiä. Neniä murtuu ja kaikenlaista.
Minä olen pitkä läski ja ruma. Nuorena ollessani normipainoinrn kukaabn mies eilähestynyt minua, kun kävimme ystäväni kanssa baarissa. Häntä lähestyttiin,ja häntä vietiin tanssimaan.Miesten lähestymiset minua kpjhtaan ovat olleet sitä että pillua piisi antaaja olls onnellinenetyäjoku haluaa kertapanna minua.
Olekerrankinmies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako rumat miehetkin tulla itkemään tänne ?
Johan sulla on monta vaikerrusketjua auki. Teepä nyt miehen työ ja hanki kivoja rättejä ja siisti hiukset, mene salille ja hoida ihosi kuntoon. Miehen ei tarvitse nätti olla kunhan se ei ole pystyyynpaskannettu lapamato joka itkee sääliä.
Punttisali on auki maanantaina. Siellä tapahtuu muuttumisen klo osa 1
Samahan se on naisillakin. Hiukset tekevät jo paljon. Lisäksi kauniit vaatteet, iho kuntoon, ylipaino pois ja salilla vähän kiinteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä kohtelu on erilaista kauniille ja rohkeille. Todettakoon, että kaikki kauniit naiset eivät käytä hyväkseen ulkonäköään ja ovat tosi ihania ihmisiä. Mutta, miehet sietävät kauniilta naiselta niin hirveää käytöstä ja oikuttelua ettei mitään rajaa. Pahimmat tilanteet ovat niitä, joissa kaunis ja ilkeä nainen on päässyt esimiesasemaan ja kyykyttää nimenomaan aina muita naisia. Siihen ei puutu kukaan eikä mikään. Johtaa isoihin mokiin myös taloudellisesti kun päätökset tehdään p eeniksellä.
Olen mies ja voin vahvistaa. Enkelikasvoiselta naiselta pystyn sietämään jos jonkinlaista loukkausta ja epäkunnioittavaa käytöstä, jota en ikinä kuuntelisi toiselta mieheltä tai taviksen näköiseltä naiselta.
Kauneus on jonkinlainen supervoima, ainakin kun sitä käytetään minua vastaan. Kauneuden, tai tässä tapauksessa kauniin ihmisen, näkeminen antaa jo itsessään jotain omituista mielihyvän tunnetta. Kaunista ihmistä vaan haluaa kohdella paremmin.
Jännä miten ihmisen aivot toimivat.
Ei, vaan jänmä,miten teidän miesten aivottoimivat.
Kyllä teitä naisia vie miesten ulkonäkö ihan yhtälailla, turha ottaa mitään ylemmyyden asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan sulla on monta vaikerrusketjua auki. Teepä nyt miehen työ ja hanki kivoja rättejä ja siisti hiukset, mene salille ja hoida ihosi kuntoon. Miehen ei tarvitse nätti olla kunhan se ei ole pystyyynpaskannettu lapamato joka itkee sääliä.
Samahan se on naisillakin. Hiukset tekevät jo paljon. Lisäksi kauniit vaatteet, iho kuntoon, ylipaino pois ja salilla vähän kiinteyttä.
Kehitäpä aine millä estää hiusten ohenemisen, niin tulet olemaan rikkaampi kuin Bezos.
T: Nainen, jolla saattaa olla PCOS
Naisten uhriutumis- ja ruikutusketjut keräävät aina satoja vastauksia. Kunnon ulinaisia:D
Vierailija kirjoitti:
Naisten uhriutumis- ja ruikutusketjut keräävät aina satoja vastauksia. Kunnon ulinaisia:D
Mene uliulilaudalle, mitä teet vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihoa on todella vaikea saada "kuntoon", jos siinä on couperosaa, syviä arpia ja muita vaurioita. Itselläni on kroppa melko ok, mutta karsea ihoni yhdistettynä epäsymmetrisiin kasvonpiirteisiin pilaa kokonaisuuden täysin.
Teen aamuisin kevyen meikin, mutta sekään ei auta. Niin ja jos meikki auttaisi, sitten syytettäisiin huijaamisesta...
Jos et oo kaunis, niin sitte sun pitää olla nöyrä, äärimmäisen kohtelias ja ystävällinen kaikille. Alistu kohtaloosi.
If you've got such an ugly face, you ought to be polite to everyone...
Kauneus katsojan silmissä.Työn ei pitäisi olla mikään "kauneuskilpailu tai tulin tänne kavereita tapaamaan ".oikeesti tästä puhuttiin yks päivä.Kyllä lähden litomaan jos palvelua alakuulua.. ..asiakas tulee muista syistä kuin oi kaunis .Kyllä tää maailma menee pinnalliseksi.Jos tuntee itsensä rumaksi,kauniiksi.Mutta älä jumalista ala feikiks,teko sitä teko tätä.Ei täs aikaakaan kun meikkaaminen oli inhottava alentavaa Nyt sentin maalikerros 2hmeikkaus ennen kuin menet postilootalle,naapurisi voi tulla nähdä..Mä en meikkaa juuri lainkaan ja korona aikaan en yhtään.Siistiydyn kyllä.Hoidan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Jos et oo kaunis, niin sitte sun pitää olla nöyrä, äärimmäisen kohtelias ja ystävällinen kaikille. Alistu kohtaloosi.
If you've got such an ugly face, you ought to be polite to everyone...
Tämä on kyllä huomattu. Jos minä rumiluksena erehdyn korottamaan ääntäni tai huomautan epäkohdista, auta armias sitä niskaan lentävän verbaalisen kakkelin määrää. Tai jos minulla on huono päivä ja käyttäydyn epäloogisesti tai tylyksi tulkittavalla tavalla - seuraa pskamyrsky.
Näin on ollut jo siitä lähtien, kun olin nuori. Seurauksena minusta on tullut olemassaoloani anteeksipyytelevä, arka ja hiljainen hissukka, jota arvostellaan "hissukkuudesta".
Jos valitan rumuudestani vaikka tällä palstalla, minun käsketään "kehittää luonnetta". Koska sisäinen kauneus ja blaablaa. Kauniille ihmiselle ei kukaan sanoisi noin. Koska kaunis ihminenhän on valmis ihminen, hyvä sellaisenaan. Hänelle riittää kun hallitsee peruskäytöstavat, ja häntä pidetään hyvänä ihmisenä. Ruma sen sijaan joutuu ponnistelemaan enemmän: hänen täytyy olla ystävällisempi, reilumpi, miellyttävämpi kuin muiden, jotta häntä edes siedettäisiin. Ruma ei saa tuoda itseään liikaa esille, mutta toisaalta ei saa olla hissukkakaan.
Rumana naisena eläminen on ihan per,sees.tä.
Minun kanssa on kuulema hyvä olla siitä syystä että olen ruma. Ei tarvitse pelätä että olisi muita ottajia. Eli rumakin voi löytää kumppanin kuten minullekin kävi.
Minä olin nuorena kaunis, mutta mitä enemmän ikää kertyy, niin sitä rumemmaksi muutun. Jotenkin kaikki piirteet vääntyy ja muuttuu koko ajan, enkä tykkää peilikuvastani tai kuvistani yhtään. Moni joka katselee nuoruudenkuviani vilkuilee vuoronperään minua ja kuvia, ja selvästi ihmettelee että mikä ihme meni pieleen. Sen kun tietäis itsekin!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pitkä läski ja ruma. Nuorena ollessani normipainoinrn kukaabn mies eilähestynyt minua, kun kävimme ystäväni kanssa baarissa. Häntä lähestyttiin,ja häntä vietiin tanssimaan.Miesten lähestymiset minua kpjhtaan ovat olleet sitä että pillua piisi antaaja olls onnellinenetyäjoku haluaa kertapanna minua.
Minulla sama ja olen xs kokoa ja nätiksi sanottu.
N25
Vierailija kirjoitti:
Niin rumaa naista ei olekaan joka ei miestä sais, toisinpäin sitten kyl vaikeempaa
Kyllä on. Meitä vain ei rekisteröidä naisiksi lainkaan, olemme näkymättömiä. Saisinpa euron joka kerta, kun olen jossain tapahtumassa ollut, ja jälkeenpäin kaverit (niin, joita ainakin luulen kavereikseni) ovat selittäneet minulle illasta kuin en olisi siellä ollutkaan. "Ai siis olitko sääkin siellä?". Miehille on todellakin ilmaa - ja kun minua ei naiseksi lasketa ollenkaan, on helppo todeta että "kaikki" naiset saavat miehen. Se "kaikki" kuitenkin sisältää vain kauniit tai vähintäänkin tavikset.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin nuorena kaunis, mutta mitä enemmän ikää kertyy, niin sitä rumemmaksi muutun. Jotenkin kaikki piirteet vääntyy ja muuttuu koko ajan, enkä tykkää peilikuvastani tai kuvistani yhtään. Moni joka katselee nuoruudenkuviani vilkuilee vuoronperään minua ja kuvia, ja selvästi ihmettelee että mikä ihme meni pieleen. Sen kun tietäis itsekin!
Koko tämä ulkonäkökeskeisyys yhteiskunnassa on hämmentävän typerää. Ihmisiä kiitetään tai moititaan asiasta, jonka eteen he eivät ole tehneet muuta kuin syntyneet. Kaunista lasta kiitellään ansiottomasti kauniista ulkonäöstä ja kyllähän siinä psyyke alkaa vääristyä. Tämän ominaisuuden vuoksi annetaan harvinaisen paljon anteeksi huonoa käytöstä, mikä ruokkii kokeilemaan, mitä kaikkea saa kauneuden varjolla anteeksi. Aikuisena sitten on totuttu katsomaan kehuttu ulkonäkö omaksi ansioksi ja ikääntyessä tulee melkoinen murros, kun ymmärtää virheellisen opetetun ajatusmallinsa. Siinä vaiheessa julkkis-missit alkavat puhua somessa sisäisen kauneuden merkityksestä. Eräs nainen puolestaan kirjoitti saavansa mieheltään pataan tuon tuostakin, mutta kun se mies on oih niin komea, niin eihän sitä voi jättää.
En voi käsittää pinnallisia ihmisiä ja vielä vähemmän sitä, kuinka kasvattavat lapsistaan ansiokkaita koulukiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä ulkonäkökeskeisyys yhteiskunnassa on hämmentävän typerää. Ihmisiä kiitetään tai moititaan asiasta, jonka eteen he eivät ole tehneet muuta kuin syntyneet. Kaunista lasta kiitellään ansiottomasti kauniista ulkonäöstä ja kyllähän siinä psyyke alkaa vääristyä. Tämän ominaisuuden vuoksi annetaan harvinaisen paljon anteeksi huonoa käytöstä, mikä ruokkii kokeilemaan, mitä kaikkea saa kauneuden varjolla anteeksi. Aikuisena sitten on totuttu katsomaan kehuttu ulkonäkö omaksi ansioksi ja ikääntyessä tulee melkoinen murros, kun ymmärtää virheellisen opetetun ajatusmallinsa. Siinä vaiheessa julkkis-missit alkavat puhua somessa sisäisen kauneuden merkityksestä. Eräs nainen puolestaan kirjoitti saavansa mieheltään pataan tuon tuostakin, mutta kun se mies on oih niin komea, niin eihän sitä voi jättää.
En voi käsittää pinnallisia ihmisiä ja vielä vähemmän sitä, kuinka kasvattavat lapsistaan ansiokkaita koulukiusaajia.
Olen tuo edellinen kirjoittaja. Lapsena olin ihan tavallisen näköinen, mutta teininä puhkesin kukkaan ja olin erittäin tyytyväinen ulkonäkööni noin 35-vuotiaaksi saakka. Sen jälkeen aloin pikkuhiljaa rupsahtaa. Silmien alle ilmestyi sukuvikana olevat silmäpussit, naama valahti alaspäin, eli kaksoisleuka alkoi näkyä joka asennossa. Ennen täyteläiset huulet alkoi kaventua, silmät pienentyä kun yläluomet kävivät raskaaksi pikkuhiljaa jne. Eli just ne piirteet joita olin katsellut äidin ja tätien naamassa ja pelännyt että olen samannäköinen ”vanhana”. Asiaa ei auta se, että jo ennen tätä väkivaltainen ex-mieheni oli murjonut nenäni, eli se meni hiukan vinoon ja rusto jotenkin kasvoi isommaksi. Vihaan naamaani.
N45
En oikein tiedä, mitä ajatella tästä ketjusta. Mietin, että mitähän sillä rumalla tässä sit tarkoitetaan. Aika monen mielestä se näyttää olevan synonyymi lihavalle, toiset taas puhuvat rumista kasvoistaan. Miltä näyttää rumat kasvot? Jos multa kysytään, niin esim, nämä "satakiloisten siskojen" habitukset ovat suorastaan mielikuvituksellisen rumia https://www.stara.fi/wp-content/uploads/2021/12/tammyslaton16122021x.jpg Mut heilläkin ilmeisesti jotain geneettisiä syitä piirteilleen ym, että en menis vertaamaan heitä ns. tavallisiin ihmisiin. Enkä oikeasti ajattele heistä, että ovat rumia, vaikka tuollainen ulkonäkö aiheuttaa jo alitajunnassakin torjuntareaktion siksi, että se viestii ihmisestä sairautta sekä ulostyöntyvä otsa että näkyvät sieraimet aggressiivisuudesta (alitajuisesti, jäänne luolamiesajoilta)
Joskus oli jossain ihan lehdessä artikkeli "rumista" hollywood tähdistä, jotka ovat menestyneet "ulkonäöstään huolimatta" ja sille listalle oli päässyt mm. (nuori) Maggie Gyllenhaal. Mielestäni hän on aika kaukana rumasta nyt vanhempanakaan. https://deadline.com/wp-content/uploads/2018/10/rexfeatures_9865945e-e1…
Mitä siis on rumuus, miltä se näyttää? Onko se joku näistä:
Sandra Bernhard https://i.ytimg.com/vi/Yng2YMluMGQ/maxresdefault.jpg
Tammy Slaton https://static2.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/01/Tammy-Sl…
Keely Shaye Smith https://www.thefamouspeople.com/profiles/images/keely-shaye-smith-1.jpg
(Pierce Brosnanin vaimo, jota on riepoteltu ja yökötelty liikakilojensa vuoksi, sekä ihan julkisesti ihmetelty miten Brosnan suostuu olemaan hänen kanssa jne)
Vai olisiko ruma sittenkin se, joka on pelkkä kuori ja kun se murentuu, mitään ei jää jäljelle?
Itse olen kohtalaisen kaunis nainen, mukiinmenevä. En pidä itseäni rumana mutten minään kaunottarenakaan. Mieheni aina muistuttaa että olen nätti. Mutta olen nähnyt ihan valtavan rumia naisia, siis oikeasti RUMIA mikä ei varmasti kelpaa kellekään miehelle puolisoksi. :( Hirveää varmasti olla ruma nainen nykypäivänä.