Rumat naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme
Tänne saa avautua nöyryyttävistä ja kipeistä hetkistään, minä aloitan.
Olin pääsykokeissa, tehtävänä oli esitellä muille jumppaliike. Jokaiseen liikkeeseen piti pyytää avustaja ryhmästä. Yksi poika viittoili itsensä avustajaksi jokaiselle kauniille tytölle. Kun tuli minun vuoroni, hän ei yhtäkkiä tullutkaan innolla auttamaan, lopulta eräs vanhempi nainen tuli avustajakseni. Tapauksesta tulee vieläkin ahdistava olo, se oli niin nöyryyttävää kaikkien edessä.
Toinen tapaus on kanssa syöpynyt mieleeni erittäin ahdistavana. Tapasin mieheni kavereiden naiset ensimmäistä kertaa. Oli todella nöyryyttävää kun esiin astelee kaksi hoikkaa ja upeaa alle parikymppistä naista, olin todella nolona mieheni puolesta, koska itse olen aivan toista maata. Minun oli pakko poistua jossain kohtaa, ahdistus ja häpeä alkoi olla niin suurta. Itkin yöllä ahdistustani, miksi minulle on annettu näin kamalat kasvot...
Kommentit (1086)
Avautukaa julmat! kirjoitti:
Nyt päästiin asiaan. Haluaisin nimittäin kaikkein eniten tietää, mikä on niiden julmien nuorten miesten sisäinen todellisuus, joille ei riitä heidän mielestään ei-kiinnostavan nuoren naisen ohittaminen, vaan ainoastaan rusentaminen, ainakin sen yrittäminen. Avautukaa kokemuksistanne julmat nuoret miehet!
Se on vaan sellaista huvia. Eivät pidä epäkiinnostavia naisia minkään arvoisina, koska naisilla on heille yleensäkin vain välinearvo. Eivät ole henkisesti kypsiä ymmärtämään ihmisarvon käsitettä ja suoranaista ymmärtämättömyyttään käyttäytyvät kuin ihmispeput.
Toinen selitys voi liittyä jotenkin kotikasvatukseen ja äitisuhteeseen. Jotain rusentumisen kokemuksia heillä on itselläänkin.
Aika harva rusentaja mieskakara on kaksisen näköinen ilmestys itsekään.
Ai Meryl Streepkin on muka ruma. Just joo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko etsiä googlesta kuvan naisesta jonka rumuus on samankaltaista kuin itsellänne ja laittaa linkin sitten tänne? Olisi kiinnostavaa tietää minkälaisia te "rumat" naiset olette.
Yrittäkää myös tehdä niin että valitsette mahdollisiman osuvan kuvan, eikä sitä miltä teistä tuntuu.
http://www.nndb.com/people/001/000024926/streep.jpg
http://media.salon.com/2010/05/meryl_streeps_quote_of_the_day-1280x960…
On sanottu monesti hänen näköisekseen.
Joskus itkin kun katsoin peiliin, nyt vanhempana olen jo tottunut. Rypyt peittävät rumuutta joten kiitos niille :)
Itse en koe olevani varsinaisesti ruma, mutta sellainen näkymätön hiirulainen kumminkin. Tiedättehän: silmälasit, maantienväriset hiukset, ei pahemmin huomiota herättäviä muotoja jne.
Mutta itse olen lähinnä pitänyt sitä helpotuksena. Toki kouluaikoina olin kateellinen, kun en ollut ikinä seurustellut, ja katkera siitä, että lukiossa Vanhojen Tansseihinkin sain pariksi sen nörtin jota pyysin itse, koska kukaan ei minua kysynyt (mutta toisaalta siitäkin ajattelin, että sovimme toisillemme siinä, kun aika hylkiöitä olimme molemmat, vaikken romanttisesti ollut kaverista kiinnostunutkaan). Nykyään olen tosi onnellinen siitä, että olen jokseenkin "näkymätön nainen", koska työvuorojeni takia joudun kulkemaan myöhään ja viikonloppuisin julkisissa kulkuvälineissä, ja jopa silloin, kun liikkeellä on humalaisia miehiä jotka yrittävät iskeä kaikkia naispuolisia henkilöitä kyseisessä kulkuvälineessä, tai "railakkaita poikaporukoita" jotka arvostelevat/yrittävät iskeä kovaan ääneen kaikkia naispuolisia kyseisessä kulkuvälineessä, minua ei usein huomata ollenkaan. Jälkikäteen on jäänyt tunne, että olen säästynyt monelta lähentelyltä ja asiattomalta huomautukselta, koska en ole "näkyvä/kiinnostava" miehille.
Vierailija kirjoitti:
Saako rumat miehetkin tulla itkemään tänne ?
Eivät, koska se on eri asia.
Omalla käytöksellä ja asenteella voi vaikuttaa paljonkin siihen, miten muut suhtautuvat omaan rumuuteen. Terveellinen ruokavalio, kuntoilu, iho-ongelmien lääkitys ja meikkaus auttaa häivyttämään huonoja puolia. Pelkästään hymy ja iloisuus saa ihmisen näyttämään kauniimmalta.
Minulla on kierot silmät, punainen ruusufinni-iho kasvoilla, atooppinen ihottuma, kyömynenä, isot pupujussin etuhampaat, pienet tissit, läskiset reidet ja muhkea takapuoli. Mitään näistä ominaisuuksista ei liitetä kauneuteen, paitsi nykyään ehkä tuo takapuoli. Pakko siis olla jokin muu selittävä tekijä, että minulla on aina riittänyt vientiä miesten keskuudessa. Jopa ystäväni ovat hämmästelleet sitä, miten onnistuin nuorempana aina saamaan niin komeita poikaystäviä. Sitä minä itsekin ihmettelin ja ihmettelen edelleenkin, kun olen käynyt joskus viihteellä ja samalla olen tullut testanneeksi markkina-arvoani. Vaikea uskoa, kun miehet ovat kehuneet minua kauniiksi ja seksikkääksi. Yhtenä selityksenä ehkäpä se, että olen oppinut häivyttämään taidokkaasti rumia puoliani ja osaan myös korostaa parhaita puoliani. Yksi nuoruuden poikaystäväni kertoi ihastuneensa iloisuuteeni eli asenteella on iso merkitys. Joku toinen mies taas kertoi, että hän iski silmänsä olemukseeni, itsevarmuuteen ja tapaani liikkua. Jotain sex appealia oli hänen mielestään ilmassa.
Mieheni ja lasteni isä on harvinaisen komea. Sitä ovat päivitelleet jopa äitini ystävättäret. Taidan olla poikkeuksellisen onnekas, kun en ole rumuudestani joutunut mitenkään erityisesti kärsimään, paitsi oman pääni sisällä aina välillä salaa toivoisin olevani edes 'normaali'.
Aika kammottavia kokemuksia monilla. Käsittämättömän huonoa käytöstä ihmisiltä, jos julkisilla paikoilla mennään haukkumaan vieraiden ihmisten ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Omalla käytöksellä ja asenteella voi vaikuttaa paljonkin siihen, miten muut suhtautuvat omaan rumuuteen. Terveellinen ruokavalio, kuntoilu, iho-ongelmien lääkitys ja meikkaus auttaa häivyttämään huonoja puolia. Pelkästään hymy ja iloisuus saa ihmisen näyttämään kauniimmalta.
Minulla on kierot silmät, punainen ruusufinni-iho kasvoilla, atooppinen ihottuma, kyömynenä, isot pupujussin etuhampaat, pienet tissit, läskiset reidet ja muhkea takapuoli. Mitään näistä ominaisuuksista ei liitetä kauneuteen, paitsi nykyään ehkä tuo takapuoli. Pakko siis olla jokin muu selittävä tekijä, että minulla on aina riittänyt vientiä miesten keskuudessa. Jopa ystäväni ovat hämmästelleet sitä, miten onnistuin nuorempana aina saamaan niin komeita poikaystäviä. Sitä minä itsekin ihmettelin ja ihmettelen edelleenkin, kun olen käynyt joskus viihteellä ja samalla olen tullut testanneeksi markkina-arvoani. Vaikea uskoa, kun miehet ovat kehuneet minua kauniiksi ja seksikkääksi. Yhtenä selityksenä ehkäpä se, että olen oppinut häivyttämään taidokkaasti rumia puoliani ja osaan myös korostaa parhaita puoliani. Yksi nuoruuden poikaystäväni kertoi ihastuneensa iloisuuteeni eli asenteella on iso merkitys. Joku toinen mies taas kertoi, että hän iski silmänsä olemukseeni, itsevarmuuteen ja tapaani liikkua. Jotain sex appealia oli hänen mielestään ilmassa.
Mieheni ja lasteni isä on harvinaisen komea. Sitä ovat päivitelleet jopa äitini ystävättäret. Taidan olla poikkeuksellisen onnekas, kun en ole rumuudestani joutunut mitenkään erityisesti kärsimään, paitsi oman pääni sisällä aina välillä salaa toivoisin olevani edes 'normaali'.
Mulla on ihan sama juttu. Edes omat vanhemmat ei ole koskaan kauniiksi tai edes sieväksi sanoneet, mut aina halutessani olen parisuhteita saanut ja ihan "geneettisesti" komeiden miesten kanssa. Mulle on aina ollut selvää, ettei ulkonäkö ole välttämättä mun vahvuus ja vanhemmatkin jo kannusti panostamaan itsevarmuuteen ja persoonallisuuteen. Osaltaan ilmeisesti sitten ok vartalo on tässä myös auttanut.
Nyt olen ollut reilun 20v naimisissa pitkän tumman ja komean miehen kanssa ja meillä on kolme kaunista/komeaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä että naisissakin on tasapainottavia henkilöitä, vaikkakin edelleen selvästi useampi miehistä jää yksin ja meninistien pitäisi taistella politiikan tasolla asiaa vastaan. Etenkin kun miehet kärsivät yksinäisyydestä enemmän. Naiset pärjäävät mainiosti yksin kuten aina kehuvat.
On tilastollinen fakta, että yksinäisiä ja yksineläviä naisia on enemmän kuin miehiä. Jokaisen vuoden tilastot puhuvat puolestaan.
Itse en pidä siitä ajatuksesta, että naisten ja miesten pitäisi kilpailla siitä kuka on yksinäisin. On aina tragedia kun ihminen suree yksinäisyyttään oli sukupuoli mikä hyvänsä.
Psykologian opiskelija. kirjoitti:
Kylläpä tulee miehenä paskamainen olo näitä lukiessa. On teitä kyllä rumasti, epäreilusti ja arvottomasti kohdeltu. Ei tuolla tavalla saa toista ihmistä kohdella vaikka mikä olisi! Kyllä ihan varmana teissäkin paljon hyvää löytyy ja paljon on annettavaa.
Muutenkin sanon sen, ettei se keho taikka naamakerroin ole kaiken a ja o, monen ihanan naisen tunnen laidasta laitaan ja aivan upeita ihmisiä ovatkin. Tekisi kyllä oikein mieli halata oikein kunnolla niin näkisitte itsekkin, että teissä on paljonkin arvoa ihmisenä, vaikka näköjään jotkut eivät ole osanneet arvostaa.
Hyvä lukija muista tämä: Sinä olet kaunis ja sen arvoinen! Äläkä ikinä anna kenenkään vakuuttaa sinua siitä toisin! =) <3
Miksi se kauneus on sellainen asia joka on oltava?
Kauneus ei ole yhtä kuin hyvyys, ystävällisyys tai viisaus.
Onko muka ihan sama jos on hirveä negatiivinen mulkku, kunhan näyttää miellyttävältä? Ei ole.
Muut asiat ovat tärkeämpiä, pinta on vain pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama juttu. Edes omat vanhemmat ei ole koskaan kauniiksi tai edes sieväksi sanoneet, mut aina halutessani olen parisuhteita saanut ja ihan "geneettisesti" komeiden miesten kanssa. Mulle on aina ollut selvää, ettei ulkonäkö ole välttämättä mun vahvuus ja vanhemmatkin jo kannusti panostamaan itsevarmuuteen ja persoonallisuuteen. Osaltaan ilmeisesti sitten ok vartalo on tässä myös auttanut.
Nyt olen ollut reilun 20v naimisissa pitkän tumman ja komean miehen kanssa ja meillä on kolme kaunista/komeaa lasta.
Juuri noin. Varmasti se auttaa, kun edes vartalo on kohtuukunnossa ja siihen yleensä itse pystyy itse vaikuttamaan.
Yksi on yhdelle kaunis, toinen toiselle. Harva on kaikkien mielestä ruma. Saattaa olla sanottu jo, mutta en viitsinyt kaikkea lukea.
-Ikämies
Onneksi olen keskinkertaisen näköinen mies. Ruman naisen kohtalo voi olla todella hirveä
En tiedä olenko ruma. Peilissä näytän joskus ihan hyvältä mutta kun katson tarkemmin niin näen vaan huonot kohdat enkä oikein hahmota kokonaisuutta. Valokuvissa näytän ihan erilaiselta. Olen jotenkin vaivaantuneen ja hölmön näköinen ja ilmeet ovat todella omituisia. Näytän myös isommalta kuin olen. Kuvissa olen mielestäni todella ruma
Mutta...
Saan ihan kauheasti kehuja oikeassa elämässä. No yleensä vaan ystävät ja sukulaiset tai muut tutut kehuvat kauniiksi. Jotkut ystävät ihmettelevät miksi minulla ei ole miestä ja aina he lisäävät siihen sen ”olet niin kauniskin”.
Mutta monesti myös joku känninen mies tai nainen tulee kehumaan. Erityisesti naiset kehuu ulkonäköäni.
Kun olin pahasti masentunut niin menin juttelemaan psykiatrin kanssa. Hän kyseli elämästäni ja kannusti asioissa mutta eniten ihmettelin kun hän sanoi minua kauniiksi... koska pidän itseäni rumana. Minusta tuntuu että ihmiset haluavat kehua ulkonäköäni koska en oikeasti ole kaunis mutta olen mukava ja he haluavat piristää minua.
Miehet joita olen tapaillut ovat aina kehuneet kauneuttani mutta kukaan ei ole tehnyt aloitetta. Jos taas itse kerron että olen kiinnostunut ja kehun miestä komeaksi niin en saa kuitenkaan vastakaikua. Monelle kelpaisin kyllä sänkyyn. Sellaiset lähestymiset torjun.
En oikein usko että kauneudella tai rumuudessaan on väliä. Luulen että itse olen jäänyt yksin koska itsetuntoni on huonompi kuin kynnysmatolla. Miehen pitäisi tehdä aloite koska en itse uskalla, ja sitten jos uskallan kun tulkitsen miehen vastaanottavaiseksi niin yleensä he ovat kiinnostuneet vain seksistä kanssani mutta eivät ole mitenkään ihmisenä kiinnostuneet.
Tulen kuitenkin toimeen ihmisten kanssa, mutta en osaa olla flirttaileva ja keimaileva. Pitäisi olla itsevarmempi. Se voi olla ruman ongelma kun itsevarmuus rapisee sitä mukaa mitä enemmän haukutaan. Oikeasti ne haukkujat ovat kyllä paljon alhaisempia ja säälittävämpiä itse. Sellaisten idioottien mielipiteet ovat täyttä roskaa! Muistakaa se jos teitä joku haukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Aika kammottavia kokemuksia monilla. Käsittämättömän huonoa käytöstä ihmisiltä, jos julkisilla paikoilla mennään haukkumaan vieraiden ihmisten ulkonäköä.
Jotkut aloittavat sen jo yläasteella eivätkä tajua lopettaa. Tyhmä ihminen on pahempi kuin ruma. Rumasta saa siedettävän hyvällä kampauksella, meikillä ja vaatetuksella, mutta tyhmyys sen kun on ja pysyy.
Olen omasta mielestäni hyvin tavallisen näköinen nainen. Olen 27. Kroppa on hyvän näköinen, naama ehkä vähän siinä ja siinä (raskaat piirteet). Olen koko ikäni saanut kuulla sekä hyi vittu-huutelua, että kehuja, että olen nätti ja persoonallisen näköinen. Ilmeisesti se kauneus on katsojan silmässä.
Ulkonäkö rapistuu iän myötä kaikilla joten tilanteesi todennäköisesti tasoittuu. Katso vaikka niitä yläasteen suosituimpia tyttöjä. Nelikymppisinä ovat rupsahtaneita ja väsyneitä. Vanhempana olet ihan tavallinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahan tulijat ottaa kenet vaan eli kaikki miehen puutetta itkevät näiden vo-keskusten liepeille pyörimään!
Vierailija kirjoitti:
Ai Meryl Streepkin on muka ruma. Just joo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko etsiä googlesta kuvan naisesta jonka rumuus on samankaltaista kuin itsellänne ja laittaa linkin sitten tänne? Olisi kiinnostavaa tietää minkälaisia te "rumat" naiset olette.
Yrittäkää myös tehdä niin että valitsette mahdollisiman osuvan kuvan, eikä sitä miltä teistä tuntuu.
http://www.nndb.com/people/001/000024926/streep.jpg
http://media.salon.com/2010/05/meryl_streeps_quote_of_the_day-1280x960…
On sanottu monesti hänen näköisekseen.
Joskus itkin kun katsoin peiliin, nyt vanhempana olen jo tottunut. Rypyt peittävät rumuutta joten kiitos niille :)
Pidän itseäni kauniina ja saan huomiota miehiltä ja olen naimisissa. Kukaan ei hauku tai hyljeksi minua. Julkkiksista nimeäisin eniten itseni näköiseksi Meryl Streepin. Kunpa karismakin olisi samaa tasoa.
Mitä olet tuollaisille moukille vastannut?
Ihan uskomattomia juttuja tässä ketjussa. Ihmiset on niin tyhmiä.