Rumat naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme
Tänne saa avautua nöyryyttävistä ja kipeistä hetkistään, minä aloitan.
Olin pääsykokeissa, tehtävänä oli esitellä muille jumppaliike. Jokaiseen liikkeeseen piti pyytää avustaja ryhmästä. Yksi poika viittoili itsensä avustajaksi jokaiselle kauniille tytölle. Kun tuli minun vuoroni, hän ei yhtäkkiä tullutkaan innolla auttamaan, lopulta eräs vanhempi nainen tuli avustajakseni. Tapauksesta tulee vieläkin ahdistava olo, se oli niin nöyryyttävää kaikkien edessä.
Toinen tapaus on kanssa syöpynyt mieleeni erittäin ahdistavana. Tapasin mieheni kavereiden naiset ensimmäistä kertaa. Oli todella nöyryyttävää kun esiin astelee kaksi hoikkaa ja upeaa alle parikymppistä naista, olin todella nolona mieheni puolesta, koska itse olen aivan toista maata. Minun oli pakko poistua jossain kohtaa, ahdistus ja häpeä alkoi olla niin suurta. Itkin yöllä ahdistustani, miksi minulle on annettu näin kamalat kasvot...
Kommentit (1086)
Vierailija kirjoitti:
Tässä myös nuori tyttö jolle ilkuillaan avoimesti mutta silti vaan menee ja näyttää mitä osaa :)!
Miksi tuolle ilkutaan? Ihan tavallinen tyttö minusta, kasvoista jopa söpö. Pidetäänkö tällaista tyttöä rumana?
En itseäni varsinaisesti runaksi kutsuisi, vaan menen ennemminkin siihen huomaamattomat kategoriaan. Minulla on perinteinen suomalainen persjalkanen lyhyt kroppa, ohuet hiukset, pienet silmät ja muutenkin pienet kasvonpiirteet suhteessa pään kokoon. Ylipainoa on jonkin verran mutta mielestäni juuri oikeissa paikoissa. Ymmärrän siis nuo kommentit joissa sanotaan olleen vain ilmaa.
Lukiossani oli tyttö,jota voisi kai kuvailla rumaksi. Sellainen harmaa hiirulainen, ei käytännössä leukaa ollenkaan ja huonot hampaat. Hoikka hän kyllä oli mutta eipä se hänen elämäänsä helpommaksi tehnyt. Wanhojen tanssit meinasi jäädä tanssimatta, kun jokainen pariton poika lopetti kurssin kun enää tämä tyttö oli vailla paria. Harmitti kamalasti hänen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumien naisien ongelma on usein huomattava ylipaino. Vaikka nainen ei olisikaan kasvoiltaan mikään kaunotar niin normaalipainoinen vartalo tasapainottaa tilannetta ja se mitä naiset eivät ymmärrä että mies katsoo yhtä paljon vartaloa kuin kasvoja.
Olisikin. Kun oma BMI on 21, vartalo tiimalasi ja treenaa eri liikuntalajeja 3-5 krt viikossa niin ei paljoa laihdutus enää voisi auttaa.
Epäilen että ongelmasi on enemmän itsetunnossa.
Painukaa jo helvettiin. Miten ihmeessä voi kehittää hyvän itsetunnon jos ulkopuoliset osoittaa sinulle, että itsestään ei kannata tykätä? Siinä on ihan turha jankata peilin edessä jotain "olen kaunis" mantraa, kun muut osoittavat sinulle yhä uudestaan, että se ei pidä paikkaansa. Itsetunto perustuu hyvin pitkälle myös siihen, miten muut sinua kohtelevat ja arvostavat. Se nyt on täyttä faktaa, että joidenkin naama on yksinkertaisesti ruma. Siihen ei hyvä itsetunto vaikuta pätkääkään. Se ei muuta kasvoista kaunista.
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/374/691/dc9.jpg 
anteeksi tälle naiselle kun otin hänet esimerkiksi, mutta kuvitelkaa tämännäköinen nainen kaupungilla, baarissa tms. Ihan sama miten hän laittautuu, niin ei hänestä nyt kaunista saa millään. Kasvonpiirteet ovat yksinkertaisesti rumat. Ei tuohon auta meikit ja hyvä itsetunto.
Tuossa kuvassa on vääristymä, todennäköisesti jonkinlainen härö filtteri. Huomaa kun katsoo vasemman puoleista olkapäätä.
Käsittääkseni ihmiset eivät täällä itke varsinaisesti ulkonäköäån vaan sitä, että sen takia saavat huonoa kohtelua. Mitä se auttaa jos itse ei valita ulkokuoresta, kun silti saa huonoa palvelua tai jää jopa kokonaan ilman, tulee etuilluksi, luullaan tyhmäksi, ei saa työpaikkaa, jää ilman kumppania jne jne. Ei nämä ole asioita, jotka voi muuttaa vain ajattelemalla positiivisesti! Hirveän alentuvaa ohittaa ihmisten aidot kokemukset sillä, että syyttää heidän asennettaan.
Kukaan näistä mitätöijistä ei muutes kertonut vielä, että onko se seksuaalinen ahdistelukin aina uhrin oma vika ja siitä valittaminen turhaa... Sen kun muuttaa asennetta, eikö niin?
Komea mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron teille mitä rumuus voi pahimmillaan ihmiselle tehdä.
Olen aina ollut lihava ja sellainen ruman androgyyni, mitätön perunanaama. Jouduin koko peruskoulun ajan kiusatuksi eikä kukaan halunnut kaverikseni. Jopa serkut ja vieraat ihmiset kadulla pilkkasivat ja syrjivät. Masennuin ja tulin syömishäiriöiseksi. Jojoilin koko nuoruuteni painon kanssa, olin milloin normaalipainoinen ja milloin lihava. Lopulta sain diagnoosin kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja lääkkeet, jotka eivät kuitenkaan auttaneet mitään.
Aloin paisua rankasta liikunnasta ja laihduttamisesta huolimatta. Turposin kaikkialta, iho muuttui sinisenkirjavaksi ja veltoksi, hiukset ohentuivat hiirenhännäksi ja niistä tippui ainakin puolet ja ryhti romahti. Nyt painan 135 kg enkä saa kiloja lähtemään millään konstilla. Olen turvonnut kuin juoppo, vyötärö 130 cm, ei lantiota, ei persettä, pienet löysät pannulappu-utareet, jäätävät kylkiläskit ja paksu niskakyhmy. Nahka on ihan löystynyt ja hyllyy ympäriinsä muhkuraisena raejuustona. Kädet ja jalat ovat leveät lapiot, silmät pienet ja vedenväriset, nenä lyhyt ja pyöreä isosieraiminen possunkärsä, huulet ohuet, posket isot ja roikkuvat ja näytän loppuunkuluneelta mitä olenkin.
Baareissa saan palvelua viimeisenä tai en ollenkaan, ja minua lähestyvät valonmerkin jälkeen ehkä vain ne vanhemmat setämiehet tai ulkomaalaiset. Kaikki nettitreffit ovat päättyneet ikävästi, olen saanut kuulla olevani liian isomahainen ja ruma useat kerrat eri tavoilla ilmaistuna. Lääkärit kohtelevat kuin saastaa ja maanvaivaa, sairautta ei oteta todesta eikä minua haluta hoitaa. Niin lääkärit kuin työkkärin väkikin pitää täytenä idioottina, sekin on tullut varsin selväksi. Opiskelut jäivät ahdistuksen vuoksi kesken enkä työtäkään ole saanut aikoihin. Kaupan kassat ym. tuntuvat myös olevan kovin vaivautuneita kanssani, varsinkin sellaiset nuoremmat kauniit naiset. Ikäiseni miehet eivät ole koskaan edes katsoneet minua silmiin, olen heille pelkkää ilmaa tai pilailun kohde. Viimeksi pari nuorta komeaa miestä pilaili kustannuksellani kesälomamatkalla, yrittivät vetää minut erääseen outoon ja halventavaan tilanteeseen mukaan, kun olen tällainen hassu möllönaamainen tantta.
Että joo. Nyt alan olla vihdoin siinä pisteessä, että en enää jaksa olla tämä ruma, alempiarvoinen ällötys, elämä ei todellakaan ole elämisen arvoista näin. Tänäänkin olen käynyt läpi kaikki mahdolliset itsemurhametodit ja yrittänyt kovasti keräillä rohkeutta tekoon. Parin viime vuoden aikana olen myös sortunut ajoittaiseen reseptilääkkeiden väärinkäyttöön ja sitä kautta lopulta muihinkin huumausaineisiin. Olenkin tässä juuri hankkimassa itselleni uutta annosta turruttavia kemikaaleja, jotta ei tarvisi enää ajatella tälle päivää.
Muutama havaintokuvia rumuudestani:
http://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_899,q_70/13-3-6074771.j…
http://leeshet.nu/wp-content/uploads/2015/12/dik-2.jpeg
http://1000uglypeople.com/wp-content/uploads/Im-Joker-Ugly-Woman-With-B… (miinus "meikit" + isompi nenä)
N26
Ylin ja alin kuva ylipainoisia, joten niitä ei voi laskea.
Täh?? Miksei voi laskea? Koko ketju on pyydetty että rumat etsisivät havainnollistavia kuvia ja sitten kun ylipainoinen ihminen sellaisia etsii, niin ne eivät kelpaa ylipainon takia?? Millaiset kuvat sitten kelpaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumaksi itsensä kokevat ajattelevat täällä näköjään ihan selkeästi että koska ei " siunattu" niin saa olla röyhkeä ja ilkeä. Muttei se niin mene.
Ei sitä saa kostaa toisille " joita siunattu", muka enemmän.
Tuo on ihan tekosyy ja höpö höpöä!
Näinhän se menee. Usein ne ulkoisesti rumat ovat myös sisäisesti rumia. Luonnonkauniit naiset ovat yleensä miellyttävimpiä persoonia.
Omalla kohdallani voi pitää paikkansakin. Kun lapsesta asti (olin jo lapsena ruma lapsi) ihmiset on joko ignooranneet täysin ja keskittyneet söpömmän veljeni ihailuun, tai kommentoineet rumia piirteitäni, kun koulussa on alusta asti kiusattu ulkonäöstä, kun murrosiässä on pilkattu ja naurettu porukalla ringiksi ympärilleni kertyen, kun yöelämässä on humalaiset miehet nauraneet ulkonäköäni.... Niin kyllä myönnän että en odota ihmisiltä mitään hyvää, vaan olen valmiiksi piikit pystyssä, puolustuskannalla.
No, minä puolestani olen aiemmin ollut mukavampi, mutta en minkään sielun kauneuden vuoksi, vaan siksi, että en osannut pitää puoliani. Kuvittelin kyllä olevani hyvä ihminen, mutta todellisuudessa olin vain tahdoton ovimatto. Pelkäsin liikaa torjuntaa, täysin turhaan tietysti, koska myötäily ei tehnyt sitä yhtään epätodennäköisemmäksi. Nykyään en ole niin mukava, sanon jos olen eri mieltä, ja pidän huolta oikeuksistani. Toki pyrin kunnioittamaan myös muita ihmisiä ja olemaan loukkaamatta heitä.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron teille mitä rumuus voi pahimmillaan ihmiselle tehdä.
Olen aina ollut lihava ja sellainen ruman androgyyni, mitätön perunanaama. Jouduin koko peruskoulun ajan kiusatuksi eikä kukaan halunnut kaverikseni. Jopa serkut ja vieraat ihmiset kadulla pilkkasivat ja syrjivät. Masennuin ja tulin syömishäiriöiseksi. Jojoilin koko nuoruuteni painon kanssa, olin milloin normaalipainoinen ja milloin lihava. Lopulta sain diagnoosin kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja lääkkeet, jotka eivät kuitenkaan auttaneet mitään.
Aloin paisua rankasta liikunnasta ja laihduttamisesta huolimatta. Turposin kaikkialta, iho muuttui sinisenkirjavaksi ja veltoksi, hiukset ohentuivat hiirenhännäksi ja niistä tippui ainakin puolet ja ryhti romahti. Nyt painan 135 kg enkä saa kiloja lähtemään millään konstilla. Olen turvonnut kuin juoppo, vyötärö 130 cm, ei lantiota, ei persettä, pienet löysät pannulappu-utareet, jäätävät kylkiläskit ja paksu niskakyhmy. Nahka on ihan löystynyt ja hyllyy ympäriinsä muhkuraisena raejuustona. Kädet ja jalat ovat leveät lapiot, silmät pienet ja vedenväriset, nenä lyhyt ja pyöreä isosieraiminen possunkärsä, huulet ohuet, posket isot ja roikkuvat ja näytän loppuunkuluneelta mitä olenkin.
Baareissa saan palvelua viimeisenä tai en ollenkaan, ja minua lähestyvät valonmerkin jälkeen ehkä vain ne vanhemmat setämiehet tai ulkomaalaiset. Kaikki nettitreffit ovat päättyneet ikävästi, olen saanut kuulla olevani liian isomahainen ja ruma useat kerrat eri tavoilla ilmaistuna. Lääkärit kohtelevat kuin saastaa ja maanvaivaa, sairautta ei oteta todesta eikä minua haluta hoitaa. Niin lääkärit kuin työkkärin väkikin pitää täytenä idioottina, sekin on tullut varsin selväksi. Opiskelut jäivät ahdistuksen vuoksi kesken enkä työtäkään ole saanut aikoihin. Kaupan kassat ym. tuntuvat myös olevan kovin vaivautuneita kanssani, varsinkin sellaiset nuoremmat kauniit naiset. Ikäiseni miehet eivät ole koskaan edes katsoneet minua silmiin, olen heille pelkkää ilmaa tai pilailun kohde. Viimeksi pari nuorta komeaa miestä pilaili kustannuksellani kesälomamatkalla, yrittivät vetää minut erääseen outoon ja halventavaan tilanteeseen mukaan, kun olen tällainen hassu möllönaamainen tantta.
Että joo. Nyt alan olla vihdoin siinä pisteessä, että en enää jaksa olla tämä ruma, alempiarvoinen ällötys, elämä ei todellakaan ole elämisen arvoista näin. Tänäänkin olen käynyt läpi kaikki mahdolliset itsemurhametodit ja yrittänyt kovasti keräillä rohkeutta tekoon. Parin viime vuoden aikana olen myös sortunut ajoittaiseen reseptilääkkeiden väärinkäyttöön ja sitä kautta lopulta muihinkin huumausaineisiin. Olenkin tässä juuri hankkimassa itselleni uutta annosta turruttavia kemikaaleja, jotta ei tarvisi enää ajatella tälle päivää.
Muutama havaintokuvia rumuudestani:
http://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_899,q_70/13-3-6074771.j…
http://leeshet.nu/wp-content/uploads/2015/12/dik-2.jpeg
http://1000uglypeople.com/wp-content/uploads/Im-Joker-Ugly-Woman-With-B… (miinus "meikit" + isompi nenä)
N26
Sen voin sanoa varmuudella, että ihmiset eivät olisi ollenkaan niin tylyjä sinua kohtaan, jos tietäisivät lihavuutesi johtuvan sairaudesta. Ketään lihavaa ei ole oikein haukuuta, tietenkään, mutta se nyt vain on niin, että jotkut ihmiset katsovat oikeudekseen halveksia ihmistä, jonka katsovat olevan omaa syytään lihava.
Koska vain hyvin harva on sairauden takia lihava, saat osaksesi tätä tylytystä, vaikket sitä edes heidän mielestään ansaitsisi, jos vain tietäisivät, että sinun kohdallasi lihavuus ei todellakaan ole omaa syytäsi. Ymmärrän, ettei tämä käytännössä muuta asioita, koska et voi kulkea lappu otsassa, jossa lukee lihavuutesi syy. Mutta ehkä se auttaisi henkisellä tasolla.
Anteeksi, jos joku lihava tästä loukkaantui, mutta mielestäni N26 on hyvä ajatella asiaa tältä kannalta, ellei ole aiemmin tullut ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
No eipä ihme jos on ns monta rumaa täällä jos nähdään tämä Milla Jojovitch rumana???
Eihän täällä kukaan ruma ole Milla Jovovichia rumaksi sanonutkaan! Joku ruma kysyi onko mitään tehtävissä jos naisella on miehekkäät kasvot ja Millaa tarjottiin esimerkiksi naisesta, jolla on maskuliiniset kasvot. Sinänsä ihan ok esimerkki, mutta tottakai Millan pelastus on se, että mahdollisista maskuliinisista piirteistään huolimatta hän on kaunis. Hänhän oli nuorena huippumalli!
Kaikkien maskuliiniselta näyttävien naisten maskuliinisuus ei kuitenkaan ole tuollaista Millamaista kaunista ja symmetristä jykevyyttä, joten sikäli kauneudestaan kuuluisa Milla ei varmaan paras mahdollinen esimerkki ole. Mutta pointti on siinä, että häntä ei rumaksi kukaan ole sanonut.
Onko sairaudesta johtuva "rumuus" jotenkin vähemmän kiusaamiseen oikeuttavaa kuin synnynnäinen "rumuus"?
Miten joillain ihmisillä voi olla niin vinksahtanut ajatusmaailma?
Se, että joku haukkuu tai toteaa sinut rumaksi, ei välttämättä ole analyysi sinun ulkonäöstäsi.
Varsinkaan, jos se tulee ulkopuolisilta.
Oma lapseni syntyi vaikeasti epämuodostuneena. Tietenkin miltei kaikki pysähtyvät tuijottamaan häntä
kadulla. Mutta en ole koskaan nähnyt häntä rumana, eikä myöskään hän itse ole koskaan pitänyt itseään rumana.
Rumaa on ainoastaan ns. rumien heikko itsetunto ja kyyristely ulkonäkönsä takana.
Kauneus on pintaa syvempää..
Ja kuten eräs kirjoitti tuolla alussa, kiusaavat kommentit voi kieliä kiinnostuksesta.
Itsekin pidin itseäni aiemmin epäviehättävänä kunnes vihdoin olen alkanut hyväksyä itseni ja alkanut pitää ulkonäöstäni.
olkaa ystävällisiä ja armollisia itseänne kohtaan kaikki seinäruusu kaunottaret ja ujot miehen komistukset! Suomalaiset on hyvännäköistä kansaa! mutta mikä parasta, kilttejä pohjimmiltaa. Se on kauneinta minusta.
Teille jotka hoette, että rumia ei ole olemassa ja kyse on vaan omasta asenteesta: miten satunnainen vastaantulija voi tietää sen asenteen, huonon itsetunnon tai ruman sielun? Tarkoitan siis näitä vastaantulijoita jotka katsovat oikeudekseen huudella haukkumasanoja.
m50v kirjoitti:
Paljon hymyilevä (iloinen) hyvän itsetunnon omaava nainen ei koskaan voi olla ruma. Oli sitten laiha, lihava tai sporttinen. Itsetunto heijastelee ulkoisesti ryhtiin, kokonaisolemukseen ja parin sanan vaihdon jälkeen puheissakin.
Entäs jos on perusluonteeltaan enemmän synkkämielinen pohdiskelija, tyyliin Franz Kafka tai Raskolnikov?
Onko pakko ruveta iloiseksi, jotta tulisi hyväksytyksi? Kaunis ihminen saa kyllä olla synkkäkin, sitä pidetään jopa erittäin esteettisenä, vrt. gootit.
Minä kyllä haluaisin nyt tietää, että miten kaljua huolitellaan..
vähän ristiriitaiselta kirjoituksesi vaikutti, *kahden kaljan jälkeen ihan pantavan....*
eikö tuo jo ilmaissut sinun oikean mielipiteen tästä naisesta?
Kiitos ap:lle ja muille, jotka olette jakaneet kokemuksenne. Näistä jankkaajista huolimatta oli jotenkin helpottavaa tietää, että muillakin on samoja kokemuksia. Helpottavaa siksi, että saa vertaistukea, mutta tietysti myös äärimmäisen surullista. Kiitos ap:lle tästä ketjusta.
se on kyllä aika vaikeaa ilmaista pitävänsä toisesta uudesta ihmisestä. silloin moni sortuu halveeraamiseen vaikka oikeasti haluaisi sanoa jotain kivaa ja nättiä!
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku haukkuu tai toteaa sinut rumaksi, ei välttämättä ole analyysi sinun ulkonäöstäsi.
Varsinkaan, jos se tulee ulkopuolisilta.
Oma lapseni syntyi vaikeasti epämuodostuneena. Tietenkin miltei kaikki pysähtyvät tuijottamaan häntä
kadulla. Mutta en ole koskaan nähnyt häntä rumana, eikä myöskään hän itse ole koskaan pitänyt itseään rumana.
Rumaa on ainoastaan ns. rumien heikko itsetunto ja kyyristely ulkonäkönsä takana.
Okei. No jos joku täysin tuntematon henkilö haukkuu minut rumaksi, niin mistähän hän mua analysoi, jollei ulkonäöstä?
Olet ruma ja sitten tulet vanhaksi ja sairaaksi ja kuolet pois. Elämän rumuutta ja surkea loppu.
Onpa kumma ketju koska itse asiassa joka ikisestä ihmisestä löytyy kauneutta...