Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

0 Joulukuun Tähtöset viikkoon 20 0

12.05.2008 |

Alotin meille uuden viikkopinon uuden viikon kunniaksi :)

Hirvittävä määrä pahoitteluja ja suuria virtuaalihaleja viuhalle, iiiikille ja maamuskalle.. Niin kurjia uutisia, ettei niiitä oikein edes käsitä :( Koittakaa jaksaa, ajan kanssa sitten helpottaa - varmasti. Onnea jatkoon, ja ootte AINA tervetulleita kertomaan ja katsomaan kuulumisia tänne meidän joulukuisiin e Sitten, kun on taas voimia!

.:Nar:. 8+2

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Nudivasin tavoin mullakin etoo jo pelkkä kahvin haju. Kahvinsakka-pussia ei voi tyhjentää kuin hengittämättä. Silloin kun raskaus oli vielä suuri salaisuus, oli tuskaa keitellä vieraille kahvia salaa yökkäillen. Kahvin valmistuttua vielä tunnettunna kahvisieppona koittaa siinä sitten selitellä kuinka on tullut juotua jo tälle päivälle niiiiin paljon kahvia. :) Onneksi nyt ei enää tarvitse selitellä. Vappuna oli pakko ottaa kuppi kun anoppi tuputtamalla tuputti kahvia. Yhden hörpyn sain otettua ja meinas samantien tulla ulos. Sitten vain odottelin ettei kukaan katso ja äkkiä hävitin loput kahvit viemäristä alas. :D On se hölmöä..

Kantrimaria: Mullakin on salmiakki ollut suurena himona. Varsinkin pahimpaan pahoinvointi aikaan pidin huolen, että taskussa on aina_vähintään_yksi loota tervaleijonan salmiakkia. Toinen himo on nakit, joita kyllä pyrin olemaan syömättä liikaa. Mutta silloin tällöin on pakko saada yksi KYLMÄ nakki. Ei se lämpimänä niin hyvää ole. :D

Tähän sitten lisäksi terveellisemmät himot, jotka vaihtelee näköjään kausittain. Jokin aika sitten söin kilotolkulla tomaatteja, nyt on vuorossa appelsiini. Hassuinta on, että olen normaalisti yliherkkä em. ruoka-aineille, mutta nyt voin syödä vaikka kuinka paljon ilman oireen oiretta.

Vierailija
42/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa pitkästä aikaa!

Olen ollut kans tosi laiska kirjottaan viime aikoina, kun kaikki vapaa-aika on menny lähestulkoon nukkumiseen... Tasainen huono olo jatkuu täälläkin, ei ole valtava enkä ole oksentanu, mut koko ajan on pieni etova olo. Hajut ja ruuan näkeminen tekee jo huonoo. Sillä inkiväärillä olen pystynyt aika hyvin taittamaan pahimman öklötyksen selän että olen töissä jaksanut asiakkaita kyökkimättä palvella.

Tosi suuret pahoittelut kaikille joilla oli surullisia uutisia, voimia kaikille.

Eka neuvola mulla on ens torstaina, sitä odotellessa...Hyvää sunnuntaita kaikille!

T. Anneiki+bebek8+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suununtai on aina ihana päivä kun siirryn uudelle raskausviikolle! Nyt siis koossa täysi 10! Jee!

hassu asia nämä ihmeelliset mieliteot; itse huomaan että minulla on tietyt mieliteko kaudet jotka vaihtuvat muutaman päivän välein... useamman päivän ajan on tehnyt mullakin mieli kylmiä nakkeja- en ole kuitenkaan ostanut niitä, kun meillä ei muutenkaan syödä koskaan makkaraa. liian usein olen kyllä nykyjään syönyt kaikkea muuta roskaruokaa. Kylmät mehut ovat pelastus, minulla on ollut himo aikaisemmin light colaan jonka juominen loppunut nyt kuin seinään- ajatuskin yököttää! Mahtava asia koska olin todellinen suurkuluttaja. Kiivi hedelmät olivat yhden viikon himo... ja geisha suklaa... Olen oikeasti lihonut nyt alussa vähän liikaa koska syönyt kaikkea turhaa. Ostin jo kahdet tavalliset 38 housut kun entiset rupesi kiristämään liikaa vatsasta, nyt valkoiset farkut tuntuu jo ikäviltä joten tänään aion ommella niihin sellasen jousto-osan mahan kohdalle... näin kai käy kun ikuinen laihduttaja- painontarkkailija tulee raskaaksi- karkaa mopo käsistä. Ja tietty oma väsyminen ja se kun urheilla ei enään ole jaksanut kerryttää kiloja. Aion kyllä ottaa itseäni tässä asiassa niskasta kiinni!

Kiitos Gnatte vastauksesta tuossa vuoto asiassa; nyt asia näyttää korjaantuneen ja tuo taisi olla vain yhden päivän ilmiö... itse vain tyhmänä mietin voiko valkovuoto olla ihan kirkasta, läpinäkyvää... mutta se hävisi!

Koin muuten suuren yllätyksen neuvolassa kun selvisikin että ultrat ja syynnytys sairaalankin voi valita itse Husin alueella. Muutimme vuosi sitten tänne maalle ja ajattelin että automaattisesti kuulumme sitten kauas lohjalle... mutta ei voimme itse valita ja päädyttiinkin nyt ainakin ultrien suhteen mennä tuonne Jorviin ja varmaan sitten sinne synyttämäänkin kun se aika sitten joskus tulee. En sitten loppupeleissä tiedä onko sillä mitään merkitystä mutta jotenkin tuo tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.

Ei muuta kuin minä alan leikkiä ompelijaa... saa nähdä pukeudunko huomenna säkkiin!!

Vierailija
44/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivut tökkineet vieläkin välillä niin, että hiukan vähille on palstailu jäänyt tältä uudelta Joulukuiselta...

Anneikille oli pakko tulla hoitoalan ihmisenä kommentoimaan noista inkivääritableteista; apteekki veti aikaisemmin tänä vuonna (vai viime vuoden lopussako se oli...) inkivääritablettinsa pois myynnistä (ne jotka kuuluivat siihen raskaus-sarjaan, kuten multitabs-raskaus, kalsium jne), ilmeisesti niillä oli joku pienoinen riski käytössä alkuraskaudessa, jolloin alkion kehitys on muutenkin niin häiriöherkkää...en siis halua luoda paniikkia, mutta muistan vain näin olleen. L-puolella tästä oli myös joskus aikaisemmin keskutelua, että voivat lisätä km-riskiä. Tämä tiedoksi, riski luultavasti hyvin minimaalinen, mutta kuitenkin. Toiv. löydät apua pahoinvointiisi muilla tavoin, jos näiden käytöstä päätät luopua. Ihanaista alkuraskautta sinne muuten:)

Jet-haikara oli tehnyt hyvän synnytyssairaalavalinnan:) Itsekin olen ollut jorvissa töissä ja paljon kuullut muuten hvyää kso synnäristä:) Olet varmasti turvallisissa käsissä:) itsekin oisin sinne halunnut synnyttämään, mutta matka muodostuisi kohtuuttoman pitkäksi, joten päädyimme sitten NKL:aan.

Omanapa: täällä rv 8+4 menossa, ja pahoinvointi vaihtelee päivästä riippuen. Välillä olo aivan kamala, välillä taasen melkeinpä normaali. Kokeeneemmat konkarit sanoivat tällaisen vaihtelun kuuluvan asiaan, kun ehdin jo hätä housuna huolehtia...:) Kuka oli menossa muuten NKL:lle np-ultraan 5.6? Millä viikoilla raskautesi on kso ajankohtana? Anteeksi, unohdin jo nimimerkkisi (blondi mikä blondi:( ) Kiinnostaisi vain kovin tietää, kun itselläkin sama edessä, niin mille viikoille kutsua voi odotella. Ihanan nopiasti sait jo ajan, neuvolatäti varoitteli, että ajat tulevat aika viimetingassa..

mukavaa sunnuntaita kaikille:)

pariisitar

rv 8+4

Vierailija
45/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIELITEOISTA: Minulla on myös käytössä nuo kantrimarian mainitsemat xylitol-sisu-salmiakkipastillit ym. vastaavat. Lähinnä olen pitänyt pahimmat äklötykset poissa pastillien avulla töissä ja kotonakin välillä...Toivottavasti mun salmiakin syöminen loppuisi samalla, kun tämä alkuraskauden etominen päättyy, sillä mulla on kaikissa raskauksissa ollut taipumusta verenpaineen nousuun (tosin ei vielä näin alussa, mutta loppua kohti). Se on kyllä sukuvikakin, kun äiti on verenpainetautinen. Mulla tuppaa varsinkin jännittäminen neuvolassa itse mittaustilanteessa nostamaan verenpainetta -joskus kotona mittaillut raskausaikana lainamittarilla ja ollut ihan normaali, vaikka neuvolassa korkeahko... Ajattelinkin, että voisi hankkia oman mittarin käyttööni tässä raskaudessa, niin ei tartteisi niitä neuvolan mittauksia panikoina...Okei, siis vielä mielitekoihin. Mun ihannejanojuoma, kylmä vesi, ei jostain syystä "maistu" hyvälle lainkaan välillä. Ihan pitää itsensä pakottaa juomaan vettä, kun sen juominen kuitenkin olisi hyväksi. Nyt olenkin enimmäkseen lipittänyt kaikenlaisia ananas- ja multivitajuomia, jotka on maistuneet paremmin. Kahvi ei ole mennyt alas yli kuukauteen, vaikka yleensä juon kahvia monta kertaa päivässä. Hajukin on ihan kammottavaa nyt!

Lisäksi välillä mieliteot vaihtelee. Ennen raskautta teki mieli suklaata joka ilta...nyt ei tee, syön välillä "väkisin" muutaman palan, kun suklaahan on hyvä (vaikkei se nyt tunnu siltä). Samoin muitakaan "herkkuja" ei tee mieli, vaan lähinnä normaalia perusruokaa, leipää, kasviksia, hedelmiä ym. menee tosi paljon....Painoa on tullut varmaan jo 2-3kg, koska täytyy syödä niin usein...

MUUTA: Masentaa tuo kylmä kevätilma. Toivottavasti viimeistään kesäkuussa saadaan kunnon kesä! Mulla on vielä 2 viikoa töitä, sitten pääsee kesälaitumelle kirmaamaan :) Tosin levosta ei tietoakaan, koska kolme lasta kotona hoidettavana, piha- ja rakennustöiden tekemistä ym puuhaa tiedossa, mutta onhapan ainakin erilaista verrattuna työarkeen.

Mukavaa sunnuntain jatkoja kaikille,

Menninkäinen rv9+4

Vierailija
46/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, olen hyvinhyvin väsynyt, oltiin eilen juhlissa eikä edes myöhään, mutta kun ei pääse viimeistään kympiltä nukkumaan niin kyllä vaan olen nyt väsynyt ;-)

Mieliteoista: minä olen aivan koukussa maustamattomaan jugurttiin ja marjamysliin! Niitä on pakko olla koko ajan saatavilla. Salmiakki ja karkit muutenkin maistuu, tosin näitä menee aina ja ympäri vuoden.. Kahvia menee alas vaihtelevasti, aamulla ei maistu, mutta iltapäivällä saatan juoda kupillisen. Pizza ällöttää vaikka yleensä meillä syödään pizzaa varmaan kerran viikossa.

Pahaolo tuntuu ehkä vähän helpottavan, en ole ykäillyt ehkä viikkoon, jippii. Sen sijaan tilalle on tullut ei-niin-kiva päänsärky, huoh. Tämä koneella oleminen ei auta asiaa, joten taidan lähteä lapsosten kanssa vaikka pyöräilemään raittiiseen ilmaan..

t. Werde 9+4

Vierailija
47/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JET-HAIKARA, mulla on myös ollut sellaista kirkasta limamaista vuotoa, useampana päivänä.... toivon että se on normaalia / vaaratonta.

Täällä on myös ollut mieliala up'n'down, enemmän down. Siis jo ihan raskauden alusta, olen ollut välillä NIIN HAJALLA ja ahdistunut, lähinnä tökkii TYÖasiat, ja välillä nää naapuruussuhteet kun on vähän rasittavia naapureita tässä, ja pitäisi toteuttaa yhteisiä (ja kalliita) projekteja.

Mä oon ihan oikeesti ollut suoraan sanoen aika masentunut jotenkin, ja pelkään jostain syystä että masennun taas synnytyksen jälkeen

(etenkin kun alan kelaamaan ja miettimään töihin paluuta tuohon työhön jota inhoan.)

Huomenna ois eka neuvola, en tiedä kannattaisko siellä valitella näistä mieliala-asioista / pystyykö ne toisaalta mitenkään auttamaan.

Täytyy kai vaan toivoa että aika auttaa... koska epäilemättä raskaushormonit saa mut ylireagoimaan kaikkiin pikku vastoinkäymisiin potenssiin 10.

Eilenkin itkin koko aamun johonkin miehen typerään kommentiin (no olikin kyllä asiatonta haukkua mua luulosairaaksi kun olin kipeänä, jotenkin tosi outo äärimmäisen paha kurkku/nielukipu, joka oli levinnyt koko kitalakeen ja ikeniin / alaleukaan asti enkä pystynyt edes nielemään, ja pelkäsin mitä se on... No kävin kyllä lääkärissä jo ja mitään vakavaa ei löytynyt.)

Toivotaan että huomenna neuvolassa kuullaan jo vaavin sydänääniä :-). Että kaikki olisi pikkuisella hyvin (3 vk sitten oli varhaisultra, silloin oli ok.)

rv 10+0

Vierailija
48/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää! TÄä vaan herjaa näistä liian pitkistä viesteistä!!! Ärrrr!!! Laitan viestini sitten kahdessa osassa, tässä eka:

Mäkin ajattelin nyt pitkästä aikaa kirjotella teille kuulumisia :D Mulla on ollu sama juttu ku anneikilla: kaikki vapaa-aika kuluu nukkumiseen! Oon muutenkin tosi hyvä nukkuja, mutta tää vetää jo vähän yli, heh. Täydet yöunet + kolmen tunnin päikkärit. Sitten on ehkä ok :D Mutta yritän kyllä tosiaankin nukkua sen minkä voin, kämpän siisteyden kustannuksellakin, koska tässä ekassa raskudessa siihen vielä pystyy :)

Tosi tosi moni on kertoillu himostaan salmiakkiin, kuulun samaan sakkiin. Mulla on tässä tietokoneella Kaatissäkki, josta joka päivä napsin sitten kovaa salmiakkia pahimpaan himooni :D Tiedän, että se ei tee hyvää pikku A. L. Kiolle eikä mun verenpaineelle, mut en mä sitä mitään järkyttäviä määriä syökään :) Ehkä viis/pvä :) Ekassa neuvolassa, joka oli viime tiistaina, mitattiin verenpaine ja se oli 110/66. En siis kauheasti olis huolissani :) Vuos sitten olin vielä ~10kg lihavempi, ni sillon oli verenpaine luokkaa 130/82, mut se laski kyllä ihan kiitettävästi painonlaskun myötä :) Eka neuvola oli ihan kiva kokemus, mulla oli myös mies mukana. Eihän siellä mitään silleen erikoista ollu, mutta oli se kivaa saada oma neuvolakortti ja muutenkin. Konkretisoitu tää asia edes HIEMAN. Mulla on yhä vaan niin epätodellinen olo koko raskauden kanssa, kun sitä mahamerkkiä ei ole - eikä kyllä vielä hetkeen myöskään tule. Kaipaako joku muu sitä kauheasti, että masu alkais jo näkyä? :) Mulla se on ihan ykkösasiana mielessä usein, kun se jotenkin konkretisois tän odotuksen tosi voimakkaasti!

Ei mennäkään nyt sitten kuitenkaan siihen varhaisultraan, kun yks päivä viime viikolla mun ohjaaja harjottelussa ultras mut pikasesti :D Siellä näkys pieni cashew-pähkinän muotonen möntti kohdussa ja sen keskellä kovasti värinää = sydän :) Kiirusti se kurkkaus tehtiin, mutta kyllä lämmitti mieltä mukavasti, kun näki, että siellä todella on pieni hauska sykkiväsydäminen otuli e Onnea myös muille, jotka ovat omansa jo ruudulla kohdanneet! :) On se hauskaa! Np-ultra meillä on varattuna 10.6., joten siihen on vielä aikaa... Mutta ei se haittaa, pääasia, että on siellä tulevaisuudessa odottamassa :)

Itkustakin on ollut puhetta. On se kyllä aikamoista! Mä itken kans ihan mistä vaan, lähinnä musiikista tai elokuvista tms. Tosielämän tilanteet ei niinkään itketä. Sain synttärilahjaks avokkaalta Vuokko Hovatan uuden cd:n, joka on aivan superihana, mutta todella melankolinen kokonaisuus koskettavine piiseineen. Sitä oon itkeny jo noin kuukauden päivät.. Eilen katsottiin teeveestä Junnu Vainion muistokonserttia, jossa sen piisejä tulkitsi esim. Samuli Edelman ja Jonna Kosonen jne., ni sitä sitten pillitin. Isän kanssa käytiin kattomassa eokuvissa Ps. Rakastan sinua (romanttinen draama) - ja mitä mä tein tasasesti koko leffan ajan? -Itkin. Hhehehee. Tää kyllä huvittaa mua aikalailla, vaikka väillä ärsyttääkin, kun saa siellä sun täällä kaiken aikaa nieleskellä ettei tulis parkuu :D Mutta täytyy nyt tästäkin koittaa jollain tasolla nautiskella, koska on tääkin aika ainutlaatusta kyllä! En mä normaalistikaan mikään viilipytty ole, että kyllä liikuttavissa jutuissa muutenkin kyyneliä vierähtelee, mutta tää on nyt kyllä ihan maksimaalista :D

Menninkäinen kertoili, että painoo on tullu lisää, kun on syöny kaikenlaista. Mä en oo saanu viä yhtään ylimäärästä kiloo, johtuu varmaankin pahoinvoinnista, jonka vuoks en oo voinu syödä esim. _mitään_ hyvyyksiä, niinku pullaa jne., jotka muuten kyllä uppoo - ja helposti! Nyt mulla on viikon ajan ollu vähän samantyylistä ku Pariisittarella, että välillä on huonompia päiviä, ja välillä on jopa jo ihan hyvä olo :) Ja nykyään syöminen auttaa pahaa olon ainakin useimmiten. Aiemmin mulla oli kans silleen, ettei _mikään_ auttanu siihen pahaan oloon, edes syöminen, se vaan teki tosi pahaa. Tekee se vieläkin, etenkin lämmin ruoka, mutta uppoo se jo vähän paremmin :) Mutta ett ätoistaiseksi vaaka näyttää aamuisin yhä 60kg. Ihan pianhan siihen jo pitäiskin ilmestyy se yks kilo, kun kohtulihas, verimäärä, rasvakudos jne. lisääntyy, vaikka pikku papunen nyt vielä ei mitään oikein painakaan, muutamia hassuja grammoja vasta.......

Vierailija
49/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.......Mä oon jotenkin aivan hullun lailla nauttinu näistä viileemmistä ilmoista, kun tuntuu, että saa hengitettyykin ihan eri tavalla :D Ja pahalle ololle tekee usein hyvää, että on raitis ja viileempi ilma ku sit taas sellanen lämmin auringonpaahde. Oon kyllä monesti miettiny, et onneks alkuraskaus todellakin on NYT eikä joskus heinä-elokuun helteillä. Hyi hel*etti - mä varmaan kuolisin!! :O

4.x: Kyllä mun mielestä neuvolassa kannatta ehdottomasti mainita kurjista oloista, vaikka tuntuiskin, ettei ne sille mitään voi. Koska kyllä ne sille sitten jotain voi, jos se äityy pahaksi. Ja osaavat sitten varautuakin siihen. Tollasta todellista kurjaa oloa ei todellakaan kannata ollenkaan aliarvioida, sen kanssa ei varmasti ole helppo olla \" Etenkin, kun sulla jo on kokemusta moisesta. Kurja juttu. Toivottavasti osaisivat auttaa sua sen kanssa jotenkin!

Gnatte: Mulla on ihan samaa käytöstä ku sulla ton syömisen kanssa :D Joku ruoka uppoo just sen 2 pvää oikein kovalla vimmalla, ja sen jälkeen se NIIIIIN jää kaupan hyllylle :D Mulla yks tollanen on sellanen narskujuusto, tai mikä leipäjuusto nyt onkaan. Sitä söin just kaks päivää ja sen jälkeen loppu himotus ku seinään. Joitain muitakin tollasia on ollu, mutta nyt en saa päähäni mitä kaikkee :D

Nyt kuitenkin taidan minäkin lopetella, palaillaan taasen :) Hauskaa loppuiltaa!

.:Naranja:. & Tiitiäinen - yhteistä taivalta takana 9+1 raskausviikkoa

Vierailija
50/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos valistamisesta:) En ole kylläkään noita kyseisiä tabletteja käyttänyt koskaan vaan ihan tuoretta inkivääriä olen pienen palan laittanut teen sekaan... onkohan silläkin vastaavia riskejä?!!

Anneiki + bebek8+1

Vierailija
51/77 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneiki; jaa-a, nyt en kyllä osaa sanoa, onko tuore inkivääri vaarallinen vai ei, jotenkin maalaisjärjellä ajateltuna ei kyllä uskoisi. Ja gyne sekä neuvolatäti kehoitti luottamaan maalaisjärkeen, hih:) Tietääkö joku muu?

Hyviä Unia Kaikille:)

pariisitar ja Toukka

rv8+4

Vierailija
52/77 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Tervehdys kaikille =)

Himotuksista: Minulla oli pari päivää sitten pakkomielle syödä kaurapuuroa voisilmällä, salmiakki myös täällä maistuu, ja mandariinit. Epäterveellisestä roskaruuasta in-juttu on kebab valkosipuliperunoilla... on vaan niiiiin hyvää!

Kahvi ei meinaa enää upota, ja olen kärsinyt kaksi päivää karmeasta päänsärystä!!

Toivottavasti nämä olot pikkuhiljaa helpottaisivat. Tänään yritin saada sitä neuvola-aikaa vihdoin varattua, mutta eipä sieltä kukaan vastannut, vaikka soitin tunnin verran, ja nimenomaan puheluihin varattuna soittoaikana.. kummallista toimintaa, jätin vastaajaan sitten viestin, että tarviaisi sitä neuvola-aikaa saada, kun taitaisi tarvita jo viikon päästä sitä ultra-aikaakin sinne niskapoimu - tarkistukseen, katsotaan nyt, tuleeko sieltä yhteydenottoa, vai pitääkö sitä taas uusi päivä koettaa saada yhteyttä..

Onko täällä muuten muita, jotka kuuluvat tuonne Mikkelin sairaanhoitopiiriin ?

Minulle tämä on sinne ensikerta, ja kuulin, että siellä ei olisi ollenkaan tarjota rakenne-ultraa . . .???? aika outo systeemi minusta, kun se on mielestäni kuitenkin aika tärkeä ultra, kaverini oli joutunut teettämään sen yksityisellä. Ajattelin yrittää saada sen kuitenkin venkoiltua itselleni julkiselta, koska minulla on yhdessä raskaudessa ollut rakennepoikkeamia sikiöillä.. Mitä olette mieltä, saisikohan sen, vai miten tässä toimisi. Yksityisen kautta nämä ultrat ovat kyllä aika kalliita, varsinkin tällaiselle yksinhuoltajalle, joka elelee kotihoidontuella.

Anteeksi kaikille tämä oman navan tilitys, ja mukavaa maanantain elokuvailtaa !

- mannerto rv 10+3 & katras kotona

Vierailija
53/77 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina suosinut näitä sivuja mutta nyt kyllä ottaa lujasti aivoon!

Himotuksista.Hillosipulit!!!Ja mozzarella!!!

maustamaton jugurtti kauraleseillä!!!Ihan oudot himot on :)

Ihanaa sain huomiseksi kampaajalle ajan.Väriä ja mallia pitkiin hiuksiini.Saakin katkaista oikeen kunnolla.En varmaan vuoteen oo päässyt...

Mulla oli tosi huono viime yö.Käsiä särki(?)ja nukuin pätkissä.Väsyttää ihan turkasesti nyt!

Tasan viikko seuraavaan ultraan,jännittää nyt jo ihan simona=)

Hellurei ja toivotaan että nää sivut nyt alkais vihdoin toimimaan kunnolla.

petite-te ja bèbè rv 11+3(huh!)

Vierailija
54/77 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kokeilempa nyt onnistuisko tänne kirjottaa. Sitä ekaa neuvolaa tässä odottelen. Se olis 12.30, mutta joudun lähtemään varmaan tuossa 11 aikaan, että pääsen perille noiden muksujen kanssa.

Meillä meni sunnuntaiset pojan 6v synttärit tosi hienosti, paitsi että mä makailin joka raossa sängyssä kun sattu just samalle päivälle mieletön päänsärky. Aiemmin kyllä äidillekkin kelpas kakku ja sipsit, mu nyt ei kyllä saannu alas menemään mitään. Toivottavasti saan nyt sitten reseptin jälleen noihin pahoinvointi pillereihin, ja tuohon hb:hen jotain kunnolista lääkettä, jotta vois taas toimia vähä pirteämmin.

Jännittää kovasti, sydänäänten kuuntelu. Aiemmin on ollu vähän niin ja näin, osassa raskauksia kuulunu, osassa ei tässä vaiheessa.

Eipä tässä kummepia, nyt vain odotellaan sitä neuvolaa ja puetaan lapsia. Onneks ilma on noin viileä, niin ei tartte hikihatussa kävellä. Mukavat tiistaipäivät kaikille.

Vierailija
55/77 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilla79:lle onnistunutta neuvolakäyntiä!!!

Hei!Kysymys:mitä tämä on,outoa?palelen ihan kamalasti kokoajan mutta kainalot hikoilee niin että paita märkä kokoajan.Sormet ja varpaat on ihan kalikat ja viluväreet menee pitkin selkää.Tätä jatkuu ja jatkuu...inhaa!??

Vierailija
56/77 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli Jorvissa pitkään odotettu np-ultra. Ultrassa oli niskaturvotusta 0,8mm. Aikamoinen "pudotus" oli esikoisen ajasta. Esikoisella oli turvotusta peräti 4,7mm. Pituus vastasi +3-4pv, mutta eivät muuttaneet laskettua aikaa. Jorvin laskureiden mukaan l.a. olisi 9.12, mutta yksityislääkärin mukaan hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olisi 6.12. Tuohon itsenäisyyspäivään minäkin enemmän kallistun, varsinkin kun tuo masukin pituus on koko ajan ollut 3-4pv pidemmällä.

Verikokeeseen jouduin jonottamaan 1,5 tuntia, mutta se oli pientä siihen verrattuna, että sai kuulla kaiken olevan hyvin. Kovasti masukki heilutteli käsiään ja jalkojaan. Liekö tajunnut, että isi ja äiti on katsomassa.. =)

t. Kapa 11+3 (11+0)

Vierailija
57/77 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin juuri tosi pitkän viestin ja sitten se otti ja hävisi.

Oon huomannut, että jalat puutuu nykyään tosi helposti. Ihan tavallinen tuolissa istuminenkin on välillä hankalaa, koko ajan pitäisi liikutella jalkoja.

Ultra oli perjantaina ja kaikki oli hienosti, LA tarkentui 8.12. Maha on älyttömän iso, kohtu on kuulemma tosi voimakkaasti eteenpäin kallistunut. Ultrauskin onnistui paremmin vatsan päältä kuin sisäkautta. Musta tulee jättivaltava. Ihmiset ei meinaa uskoa että LA on vasta joulukuussa. Mun maha on samaa luokkaa kuin suurimmalla osalla puolenvälin jälkeen. Ei paljon naurata.

Itkettää ja suututtaa. Esikoisen uhma ottaa tosi lujille. Aamulla itkettiin molemmat pukiessa ja tarhassa erotessa... Kovaa kiukkua ja pohjatonta surua ihan lyhyen ajan sisään ;) Suurta draamaa arkisissa tilanteissa.

Ja nyt mä äkkiä lähetän tämän viestin, kolmatta en enää takuulla kirjoita.

Reipasta mieltä kaikille!

Vierailija
58/77 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantaina alkoi tuhruinen ruskea vuoto..ja tänään punaista verta+muuta.. vk 9+6 piti olla kasassa..mutta oli 6-7vk ultran perusteella lakannut kasvamisen..nyt lääkkeellinen tyhjennys menossa kotona ja mieli on aivan maassa. Mä olisin niin halunnut tän vauvan..saa nähdä koska yritetään seuraavan kerran..tällä hetkellä tuntuu että 2 lasta on ihan riittävästi..tää raskaana oleminen on niin vaikeeta....huolta ja murehtimista. Ehkä sitten joskus.. :( Toivottavasti teillä muilla menee hyvin odotus ja saatte ihanan vauvan elämäänne. ;,(

-mussunmuu- :(

Vierailija
59/77 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni ja iso halaus sinulle Mussunmuu, koita jaksaa nämä päivät. Ehkä myöhemmin voi sitten taas katsoa tulevaisuuteen toiveikkaammin näissä asioissa.

Tuollaiset uutiset pysäyttää ja laittaa ajattelemaan, toivotaan todella, että raskaudet sujuisivat hyvin.

Pahoinvointi on jatkunut täällä melko voimakkaana, tänään en ollut töissä ollenkaan. Ruoan kanssa on hyvin vaikeeta, kaikki yököttää ja oksettaa. Hajut ovat sietämättömiä (esim töissä kahvipannun käry kahviossa) ja ylipäätänsä heikko ja voimaton ja väsynyt olo. Aloitin eilen rautakuurin, jospa se korjaisi tilanteen. Tätä on jatkunut nyt noin 1.5 viikkoa. Eka neuvola on vasta ensi viikolla.

Toivottavasti loppuisi. Jostain luin, että pahoinvointi "huipentuisi" 8-9 viikolle ja siltä tämä tosiaan nyt vaikuttaa. Viikkoja siis kasassa 9+4.

Hei, tietääkö joku voiko vuohenjuustoa syödä? Minulla on muuten kahvinjuonti jäänyt kokonaan pois, eikä haittaa yhtään. Tällä hetkellä tosin mikään ei pysy sisällä, että oikeastaan aivan sama mitä sitä söis.

Vierailija
60/77 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussunmuulle hirveesti haleja ja tsemppiä jatkoon!!! Ikävää kun näin pääsi nyt käymään... =(

Oma napa: Kävin eilen np-ultrassa, pienellä oli hirvee hikka eikä millään meinannu muutenkaan kääntyä niin, että ois saanu niskaturvotusta mitattua. No, lopulta sekin onnistui, 1mm turvotusta, eli aikas normaali kuulemma. Tarkemmin selviää kahen viikon sisään, mut aika luottavaisin mielin olen nyt. Jalastakin otettiin oma kuva, kun sitä niin nätisti esitteli, pituutta tennarilla tällähetkellä 12,1mm!!! =D Ei sit muutaku villasukkaa kutomaan, ei tarvi paljon lankaa tuhlata... Niin ja laskettuaika oli ultran mukaan 1.12, epäiltiin ultraajan kans, että toi neuvoloissa käytössä oleva laskuri ei välttämättä ota huomioon karkauspäivää, joten sillä se näytti 30.11.

Olo alkaa olla jo parempi, ei enää niin öllötä, mut väsyttää kyllä edelleenkin... Kohta täytyis lähtä töihin, mut ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Painoa ei ole tullut kuin n. kilo, eli ihan aikataulussa ollaan sen kans. Nyt yritän pitää painon kurissa, kun ekalta tosiaan nousi yli 30kg paino raskauden aikana.

Kantrimaria rv 12+2 (vissiin, edelleenkään en saa laskettua noita päiviä kohilleen...)