alkuraskauden väsymys?
millaisia kokemuksia teillä on alkuraskauden väsymyksestä?
ite oon niin väsynyt, että tuntuu, että nukahdan työpöydän ääreen. aamulla bussissa meinasin ajaa pysäkin ohi, kun en jaksa nousta seisomaan. jotenkin väsymys on sellasta kokonaisvaltaista. nukuttaa, en pysty keskittymään ja samalla oon fyysisesti ihan voimaton. viikkoja on nyt noin 9.
eli kai tää menee ohi jossain vaiheessa...?
Kommentit (8)
En nyt muista raskausviikkoja enää, mutta siinä n. viikoilla 6-10 tuntui myös, että esim töissä meinaa nukahtaa työpöydän ääreen ja mikään määrä unta ei riittänyt. Väsymystä kesti n. nelisen viikkoa, ehkä hiukan reilut ja sen jälkeen olinkin elämäni kunnossa! :)
Itse olin tajuttoman väsynyt suunnilleen viikot 7 ja 8. Onneksi olin kesälomalla, joten nukuin sitten parhaimillaan 12h yöunia ja niiden lisäksi kolmetkin pitkät päikkärit päivässä. Töissä tuskin olisin pärjännytkään...
Nyt loppuraskaudesta väsymys on taas alkanut vaivata. Välissä ehdinkin olla aika pirteä ja hyvinvoiva, joten ei se väsymyskään ikuisesti kestä...
Suhni ja Toukka, 32+4
joskus viikoilla 9-10 ei meinannut pysyä hereillä millään! Kun lisäksi työ on pelkkää koneen ääressä istumista, oli todella vaikeuksia ja näin jälkikäteen ajateltuna olis varmaan ollu hyvä jäädä saikulle. Uskokaa tai älkää, nukuin päikkärit kerran töissä työpöydän ääressä, onneksi on oma huone ja oven saa lukkoon...:D Mutta ainakin mulla on menny ohi (myös ekassa raskaudessa), nyt vko 24 ja olo on ollu jo pitkään tosi hyvä. Väsymys taisi molemmilla kerroilla helpottaa noin viikolla 16. Taisinpa jonkin kerran ajatella sen pahimman väsymyksen ja äklötyksen keskellä, että tulipa taas ryhdyttyä tähänkin...
Se on tosiaan mun muistikuvani alkuraskaudesta. Pahoinvointi oli noin viikoilla 6-8 ja enemmänkin sellaista kuvotusta -oksentamiseen asti ei mennyt. Mutta unta sen sijaan tarvittiin sitäkin enemmän.
Tyypillinen työpäivä oli se, että töiden jälkeen parin tunnin päiväunille ja klo 22 aikaan yöunille eli vapaa-aika valveilla jäi aika rajalliseksi käsitteeksi. Väsymys myös ohjasi muuta toimintaa -ei oikein jaksanut mitään kävelylenkkejä tai urheilla tai mitään. Jos jonnekin mentiin niin mieluisin tekeminen oli sellaista, jossa sai istua paikallaan ja liikuttaa korkeintaan leukaperiä.
Väsymys helpotti loppukesästä (rv 12 ehkä?) ja pääsin eroon noista päikkäreistä. sen sijaan piiitkät yöunet on olleet tavaramerkki aivan tänne loppuajoille asti. Nyt onkin sitten lyhyet yöunet varustettuna 3-4 pissaheräämisellä :-)
rv 40+1
kaikille vastanneille. toivon tosiaan, että väsymys helpottaa. ja hyvä tietää, että en ole ainoa, joka harrastaa päiväunia työpaikalla :)
a.
väsymykseen, vai kyselläänkö teiltäkin vain hemoglobiini arvoja ja ihmetellään jos hemppari esim.145 niin ei pitäisi väsyttää. Kertokaa kokemuksianne, vai epäilläänkö laskuutta jos menee sairaslomaa pyytämään?
vauva06 rv8+2
Olin todella väsynyt juuri tuossa alussa jo silloin kun plussasin, tosin en arvannut heti että väsymys johtuu siitä. Mutta sen jälkeen kun joutui ottamaan melkein päivittäin päikkäreitä, ja yön jälkeenkin nukutti vaikka olisi nukkunut pitkään, huomasin että raskaudesta se johtuu. Nyt on jo vähän helpottanut, rv11+2 mutta vieläkin väsyttää välillä kamalasta kesken päivän ja iltapäivällä voi ottaa torkut. Onneksi suurimman osan ajasta pirteä. Tuo väsymys oli kyllä sellaista, että enpä olisi arvannut että voi väsyttää niin paljon! :)
olisin voinut nukkua koko ajan. Väsymys + pahoinvointi loppuivat n. rv:lla 15.
Hae sairaslomaa jos et jaksa olla töissä!
Fia, Becka 1v ja pikku2 ( rv 37+4 )