Te, jotka toistatte laihduttajalle mantraa: "syö vähemmän kuin kulutat"
ette koskaan anna mitään toimivaa neuvoa, miten tuo teidän mantranne voi toteutua.
Ratkaisu ei ole pienempi lautanen, vatsan täyttäminen vedellä tai joku muu yhtä typerä neuvo.
Joten lopettakaa tuon mantran toistaminen, se kertoo vain typeryydestänne.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kerätään läskiä kymmenen vuotta ja sitten odotetaan että se lähtisi jollain parin kuukauden kuurilla.
Noin kävi mulle. En usko kuuriin tai diettiin.
Se on annoskoko, ruokavalio ja syödään 5-6 kertaa vuorokaudessa. Ja liikunta.
Tämä ei ole ensimmäinen viesti ketjuun. En ole ap.
Ruokavalio kannattaa laittaa kuntoon, niin ei tarvitse kuutta kertaa päivässä olla syömässä. Ihminen ei ole märehtijä, jonka suu käy kaiken aikaa.
Laihduttajille tulee hoettua tota "syö vähemmän kuin kulutat" -mantraa, koska moni elämäntapalaihduttaja löytää aina vuodenvaihteen koittaessa "uuden mullistavan kaloriteoriasta riippumattoman laihdutustavan" ja valistaa muita tästä "totuudesta" päivittäin lounaspöydässä ja kahvitauoilla.
Siihen sitten tulee sanottua, että itse pidän painoni kurissa liikkumalla ja syömällä terveellisesti, kulutukseni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kerätään läskiä kymmenen vuotta ja sitten odotetaan että se lähtisi jollain parin kuukauden kuurilla.
Ruokavalio kannattaa laittaa kuntoon, niin ei tarvitse kuutta kertaa päivässä olla syömässä. Ihminen ei ole märehtijä, jonka suu käy kaiken aikaa.
Niinpä, kun ei syö enempää kuin kuluttaa niin laihtuu.
Täältä voit katsoa arvion kulutuksestasi, ja laskea sen mukaan laihduttajalle sopivan kalorimäärän (-500 kcal):
http://www.laihdutus.info/painonpudotuslaskuri/
Jos et ala laihtumaan, niin lisää liikuntaa tai vähennä kalorimäärää, jotta paino alkaa laskemaan.
Ei kannata kuitenkaan kovin alhaisilla kalorimäärillä mennä, eli lisää mieluummin liikuntaa, jos päivittäiset kalorimäärät alkavat mennä alle 1300 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sykin salilla 3-4 kertaa viikossa ja syön kellon mukaan kanapastoja sun muita, jotta olisin edes vähän maskuliinisen miehen mallin mukainen ja kelpaisin naisille. Sitten tulen tähän ketjuun ja luen, kuinka monille annoskokojen pienentäminenkin on jo aivan mahdotonta. Huolimatta siitä, että naisille se riittää halutuksi hottikseksi muuntumisessa.
Mammat: jos minä voisin yhtä pienellä vaivalla parantaa terveyttäni ja muuttua seksikkääksi, niin olisin tehnyt sen jo ajat sitten. Mikä teitä vaivaa?
Et sinäkään selvästi osaa kehittää itsessäsi niitä ominaisuuksia, joilla muuttuisit aidosti naisia miellyttäväksi, miksi ajattelet sen olevan naisille helppoa?
PS. vaikka sä kuvittelet niin, niin pelkkä hoikkuus ei tee naisesta seksikästä. Sunkin ohi kävelee joka päivä vaikka kuinka monta hoikkaa naista joita et edes huomaa. Liian vanhoja, rumia, huonosti pukeutuneita, tympeän näköisiä tms.
Meinaat, ettei sopivasti lihaksikas ja maskuliininen ulkonäkö ole naisille keskimäärin tärkeä juttu? Vai että tuo kirjoittaja ei osaa treenata oikein, kun lihakset ei tule itsestään? Tietoisku: ei ne monille miehille tule, kovan työn takana minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvitsee. Aamupala, välipala, lounas. välipala, päivällinen ja iltapala. Välipala ja iltapala voi olla leipäviipale tai hedelmä. Mä en istu persiilläni töissä. Liikun koko ajan. Mun ruokavalio on kunnossa.
Mua tuo ei lihota eikä iske himo epäterveelliseen syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen laihtuu jos päättää niin. Sitten on tietysti nämä ikivalittajat jotka ovat laiskoja surkimuksia jotka eivät saa aikaan mitään.
Sinä sentään saat aikaan haukkua ihmisiä surkimuksiksi... :/ toivottavasti olet täydellinen ihminen
Oma rasvaprosentti on täysin itsensä päätettävissä. Jos muuta väittää niin pakoilee vastuuta omasta elämästään.
En oikein ymmärrä miksi tuo on huono neuvo. Ainakin oma paino on pysynyt kurissa sen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvitsee. Aamupala, välipala, lounas. välipala, päivällinen ja iltapala. Välipala ja iltapala voi olla leipäviipale tai hedelmä. Mä en istu persiilläni töissä. Liikun koko ajan. Mun ruokavalio on kunnossa.
Okei, sun tarvitsee syödä kaiken aikaa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi kaikille tarpeellista tai edes mitenkään hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi tuo on huono neuvo. Ainakin oma paino on pysynyt kurissa sen avulla.
Ei itse neuvo ole huono, vaan ne neuvot sen syömisen vähentämiseen ovat huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et istu persiilläsi, mutta ehdit kuitenkin syödä työpäivän aikana kolmesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itse neuvo ole huono, vaan ne neuvot sen syömisen vähentämiseen ovat huonoja.
Miten niin? Ketju on täynnä toimivia neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse sykin salilla 3-4 kertaa viikossa ja syön kellon mukaan kanapastoja sun muita, jotta olisin edes vähän maskuliinisen miehen mallin mukainen ja kelpaisin naisille. Sitten tulen tähän ketjuun ja luen, kuinka monille annoskokojen pienentäminenkin on jo aivan mahdotonta. Huolimatta siitä, että naisille se riittää halutuksi hottikseksi muuntumisessa.
Mammat: jos minä voisin yhtä pienellä vaivalla parantaa terveyttäni ja muuttua seksikkääksi, niin olisin tehnyt sen jo ajat sitten. Mikä teitä vaivaa?
Tekosyitä. Kaikista tiukimmat kehittävät syömishäiriön. Siihen laihuuden suuntaan, ei syöpöttelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä. Kaikista tiukimmat kehittävät syömishäiriön. Siihen laihuuden suuntaan, ei syöpöttelyyn.
Mitkä tiukimmat?
Vierailija kirjoitti:
Työaikana on 2 10min taukoa ja 30min lounastauko.
Aamulla ja päivällä syön hedelmän.
Lounaalla syön sitä mitä on tarjolla ruokalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työaikana on 2 10min taukoa ja 30min lounastauko.
Aamulla ja päivällä syön hedelmän.
Lounaalla syön sitä mitä on tarjolla ruokalassa.
Joka tauko täytyy käyttää syömiseen??
Olisi mielenkiintoista tietää millainen ihminen kokee ketjussakin ilmenneet neuvot hyödyttöminä. Jotenkin käsittämätöntä, että joku kokee ne liian vaikeaksi. Mitä muuta sellainen ihminen ei osaa, onko sillä edunvalvoja tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä te tiedätte sen paljonko kulutatte?
Se ainakin on täysi mahdottomuus, että syö vähemmän kuin kuluttaa,jos ei tiedä paljonko kuluttaa.
Paitsi jos ei syö yhtään mitään.
Jaa ettäkö on mahdotonta syödä vähemmän kuin kuluttaa? :D Ei se ole. Teen keskiraskasta fyysistä työtä ja olen jalkojeni päällä 5-9 tuntia päivässä. Nostan raskaita tavaroita, kävelen rappuja, kyykin ja heilun koko päivän. Ja en syö paljon mitään. En syö aamupalaa, enkä lounasta ja päivän ainoa ateria on yleensä illalla noin klo 17-18 välillä ja sekin on pienehkö annos normaalia kotiruokaa salaatilla. En ahmi ruokaa ja herkkuja, en välttämättä edes juo paljoa ja juomani on lähinnä vettä tai sitten sitruunavettä. Kulutan siis enemmän kuin syön aivan varmasti ja siltikään en laihdu. Ylipainoa minulla on kymmenisen kiloa.
Terveyteni ja kuntoni ovat kuitenkin todella hyvät, mutta laihtuisinko jos alkaisinkin syömään enemmän?
Eli vetelet jollain ~500kcal keskiraskaat päivätyösi ja muun elämäsi etkä laihdu mihinkään. Uskokoon ken tahtoo. Keskitysleirivangit elelivät vajaan tonnin kilokaloreilla ja säilyneistä kuvista voi jokainen itse todeta että kuinka uskottavalta stoorisi kuulostaa.
Huonokuntoisilla ihmisillä on taipumus arvioida fyysinen aktiivisuutensa yläkanttiin, koska rasittuvat ja hengästyvät melko vähästä. Sitten ihmetellään kun ei laihdu vaikka koko ajan tekee kaikkea hirveän raskasta. Jokainen elää enemmän tai vähemmän omassa kuplassaan ja on toiminnalleen sokea.
Tää ketju on täysin naurettava