Ajoin päin punaisia tuleeko sakko?
Eli eile ajoin risteykseen päin, oli vihreät. Juuri kun olin risteyksessä niin vaihtui keltaiset . Aloin hidastaa mutta tajusin ettei ehdi koska olin jo ns suojatiellä siinä vaiheessa joten ajoin sitten risteyksen. Periaatteessa siis kai punaisia päin koska kun olin siis keskellä risteystä vaihtui punaiset. Poliisiauto oli vastapäätä jonossa muutaman auton takana. Eivät kuitenkaan lähteneet perään. Tuleeko silti sakot postissa perässä vai miten? Hävettää suunnattomaati,ikinä en ikinä ole ajanut päin punaisia mutta nyt oli tosiaan sellai en tilanne etten olisi ehtinyt kunnolla pysähtymään ja jotenkin hämmennyin tilanteesta niin että annoin vaan mennä..
Kommentit (45)
Ootko tosissasi? Ei tietenkään tule sakkoja!
Tuosta rikkomuksesta seuraus on ehdoton vankeus.
Tuskin tulee mitään, jos olet risteysalueella kun valot vaihtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli et ilmoittaudu, niin sakko tulee postissa tuplana.
En arvosta huumoriasi
Osaako kukaan siis sanoa miten pitkään pitää odotella kirjettä/sakkoa mitä ikinä sieltä tuleekin?
Keltaisiakin päin saa ajaa, kunhan se ei edellytä kiihdyttämistä. Keltaisen valon tehtävä on varoittaa pian tulevasta punaisesta. Muun vaatiminen olisi vaatimus rikkoa fysiikan lakeja. Ja punainen kieltää risteysalueelle ajon, ei koske niitä, jotka ovat jo risteysalueella.
Puolet kysymykseesi vastanneista on pelkkiä kiusanhenkiä, jotka ovat liikkeellä ilkeyttään.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan siis sanoa miten pitkään pitää odotella kirjettä/sakkoa mitä ikinä sieltä tuleekin?
Viikosta kahteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikosta kahteen.
Okei tuleeko se ajoneuvon omistajan nimellä?
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne pollarit näe milloin vastaantulijoilla valot vaihtuu. Ei pelkoa sakoista.
Tämmöisissä tapauksissa lähettävät nykyään sakon ihan vain varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikosta kahteen.
Joo. Sen vuoksi minä ajankin varastetulla autolla .
Voihan vee että ärsyttää jos tulee sakot, ja vielä niin että pitää köydä poliisiasemalla.. Mutta ei voi mitään, paska mäihä sinänsä että ne poliisit siinä oli. Vielä enemmän ehkä ärsyttää tämä tietämättömyys, eli ei voi olla varma tuleeko seuraamuksia vai ei. Pakko vaan odottaa sitten se 2 viikkoa ja katsoa tippuuko postia poliisilta.
UP
Itsellä samankaltainen tilanne sattui muutamia päiviä sitten. Olen jo peloissani miettinyt että nyt mä joudun poliisin kuulusteluun ja kaikkee.. Eli voisiko bielä tarkentaa että jos päiväsakkoja tulee niin mten prosessi hoituu? Poliisilaitoksella pitää käydä, riittääkö jos vaan tunnustaa heti? Sain kortin vasta muutama kuukausi sitten, vaikuttaako?
Juu elikkäs jos poliisi ei pysäytä niin luultavasti ei sakkoa ole tulossa. Jatkossa vaan varovaisemmin liikenteessä. Ja vaiikka sakko tulisikin niin ei se maiilma siihen kaadu; maksat pois ja jatkat elämää. Eka sakko tuntuu aina pahimmalle..
Älä kysele näiltä palstan koulukiusaajilta. Etsi maksuttomalta Finlex-sivustolta tieliikenneasetus. Lue ajatuksella sen neljäs luku. Jos vielä sitten kuvittelet tehneesi jotain, mistä voi tulla sakot, vie pääsi tutkittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikosta kahteen.
Ei tule yhtään mitään koskaan!
Vitun idiootti
Jos poliisit ei lähe perään niin et varmaan kauheesstii oo lakii rikkonu
Vierailija kirjoitti:
Jos liikennesäännöt ovat vielä voimassa, sana "tuskin" on turha.
Jaahas mitä provoja ihmiset kirjoittelee.. vai että ilmoittautumispakko. Oispa kaikissa rikoksissa sellanen, kyllä poliisin työ helpottus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liikennesäännöt ovat vielä voimassa, sana "tuskin" on turha.
Mutta jos poliisi näkee että ajat päin punaisia niin sakkoa vähintään tulee.. ihan sama mitä selittelet että oli kyllä keltainen kun ajoit valoihin ja että vasta vaihtui
Hei pliis älä vitsaile..olen jo ihan tarpeeksi paniikissa täällä