Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoin päin punaisia tuleeko sakko?

Vierailija
29.12.2016 |

Eli eile ajoin risteykseen päin, oli vihreät. Juuri kun olin risteyksessä niin vaihtui keltaiset . Aloin hidastaa mutta tajusin ettei ehdi koska olin jo ns suojatiellä siinä vaiheessa joten ajoin sitten risteyksen. Periaatteessa siis kai punaisia päin koska kun olin siis keskellä risteystä vaihtui punaiset. Poliisiauto oli vastapäätä jonossa muutaman auton takana. Eivät kuitenkaan lähteneet perään. Tuleeko silti sakot postissa perässä vai miten? Hävettää suunnattomaati,ikinä en ikinä ole ajanut päin punaisia mutta nyt oli tosiaan sellai en tilanne etten olisi ehtinyt kunnolla pysähtymään ja jotenkin hämmennyin tilanteesta niin että annoin vaan mennä..

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tulee mitään, jos olet risteysalueella kun valot vaihtuvat.

Jos liikennesäännöt ovat vielä voimassa, sana "tuskin" on turha.

Mutta jos poliisi näkee että ajat päin punaisia niin sakkoa vähintään tulee.. ihan sama mitä selittelet että oli kyllä keltainen kun ajoit valoihin ja että vasta vaihtui

Mutta tässä oli kyse siitä ettei poliisi pysäytänyt. Eli siis poliisi on todennut ettei rikettä ole tapahtunut

Vierailija
42/45 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan riippuu ihan siitä että olitko risteysalueella valon vaihtuessa ä. Jos olit, ei ongelmaa. Ja kerta ei poliisit lähtenyt perään niin eilöhän kaikki ole hyvin. Yleensä sakotetaan kun tullaan törkeästi päin punaisia. Nythän kyseessä oli ns vanhoilla vihreillä meno, ja tilanne ettei autoa ilmeisesti saataisi pysäytettyä ennen risteysaluetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitte

Vierailija
44/45 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tulee mitään, jos olet risteysalueella kun valot vaihtuvat.

Jos liikennesäännöt ovat vielä voimassa, sana "tuskin" on turha.

Mutta jos poliisi näkee että ajat päin punaisia niin sakkoa vähintään tulee.. ihan sama mitä selittelet että oli kyllä keltainen kun ajoit valoihin ja että vasta vaihtui

Punainen on punainen, ja keltainen on keltainen.

Vierailija
45/45 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkö itse milloin vastaantulijoiden valot vaihtuu punaiseksi? Ei todellakaan tule sakkoja, poliisi ei tiedä tarkkaa hetkeä vastaantulijoiden valojen vaihtumisesta. Jos poliisiauto olisi esim. perässäsi ja ajaisit selvästi punaisia päin niin sitten poliisi lähtisi perään ja pysäyttäisi sinut, mitään jälkikäteen tulevaa sakkoa ei silloinkaan tulisi.

Automaattinen ylinopeusvalvonta on ainoa josta voi tulla sakkoja ilman että poliisi pysäyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme