Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksan lentolipusta saman hinnan kuin muutkin, joten kallistan penkkini taka-asentoon kun haluan

Vierailija
26.12.2016 |

Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.

Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi

Kommentit (429)

Vierailija
61/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista vain. Viimeksi edessä olevan kaverin ei paljon tarvinnut yölennolla nukkua, kun jalat hytkyi ikävästi selkänojaa vasten musiikin tahdissa.

Kaveri ei valittanut polvesta selässä, enkä minä valittanut ahtaasta tilasta. Silti uskon, että edellä olevaa harmitti asia enemmän.

Ensi kerralla tungen saman tien pullon niin, ettei sitä selkänojaa saa taakse. Siinähän on.

Ihana voimaantumisfantasia. <3

Totuus: et tehnyt mitään. 2. totuus: et tunge pulloa mihinkään etkä tee ensi kerrallakaan yhtään mitään.

Tiedätkö miksi? Selkänojan saa laittaa taka-asentoon, mutta toista matkustajaa ei saa häiritä tuolla tavoin.

Riittää, että käy sanomassa asiallisest henkilökunnalle että sun kallistettu selkänoja häiritsee ja vaikeuttaa siinä takana olemista riittävästi, niin he tulevat ja ystävällisesti ensi pyytävät sinua nostamaan sen selkänojan ja kosmetologina usko niin käskevät koneesta poistamisen uhalla. Kyllä, on koettu muutaman kerran olen lentänyt työn puolesta useita satoja kertoja kolmen vuosikymmenen aikana ja näin on käynyt muutaman kerran ja olen vierestä tilannetta seurannut. Koneesta poistaminen on kentällä vielä halpaa, mutta tosi kallista sille jonka vuoksi palataan kentälle tai tehdään välilasku jonkun sen vuoksi kun ei noudateta ohjeita ja on häiriöksi.

Olennaisinta on olla korrekti ja mennä heti kun jokin toisen matkustajan tekeminen häiritsee henkilökunnan puheille, he ratkaisevat asian niin että rauha säilyy. Kenelläkään matkustamossa ei ole oikeutta tehdä asioita, jotka vaikeuttavat muiden matkustajien olosuhteita matkustaa.

Sen penkin kallistuminen on sallittua, mutta vain jos se ei aiheuta haittaa siellä takana matkustavalle. Jos aiheuttaa, niin käy puhumassa ystävällisesti asiasta henkilökunnalle ja pyydä heitä ratkaisemaan ongelma. Vajaassa koneessa he vaihtavat sinut toiselle paikalle, free seats tilanteessa voit vaihtaa itse. Jos kone on täysi tai muuten ei järjesty toista paikkaa, niin edessä olevan penkin kallistaminen kielletään.

En ole ikinä kuullut lentoemäntien kieltävän penkin kallistamista, lennän sentään aika hemmetisti. Mutta ehkä ei oo vaan sattunut kohdalle. Kallistamisesta valittajalle on kyllä sanottu, että ei voi mitään.

Mun kokemuksen mukaan pitkillä lennoilla ylivoimaisesti suurin osa kääntää sitä selkänojaa edes vähän nukkumisen ajaksi. Lennän eniten Lufthansalla, mutta myös Finskillä ja British Airwaysillä. Ei riipu yhtiöstä eikä kansallisuudesta kallistelu.

Vierailija
62/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten Hki-Malaga lennolla kaverini edessä oleva n.175cm äijä laski selkänojan alas ja kaverini 192cm sanoi voisiko olla laskematta että tarjoaa vaikka ruuat lennolla. Se ei äijälle kelvannut vaan vetosi oikeuksiinsa. Kaiken lisäksi se näpytteli läppäriään niin ettei edes nojannut kokonaan selkänojaan. Vessareissulla kaverini oli sanonut äijälle että sen verran ottaa päähän ja äijä tulee sen huomaamaan myöhemmin. No, Malagan kentällä kun jäin matkalaukkuhihnalle oli kaverini käynyt pesemässä äijän pään vessan pöntössä ja kuulemma muutenkin vähän väännellyt sitä että oli saanut lennon aikana tulleen jäykkyyden kropastaan pois. Äijä oli kuulemma uhannut poliiseilla mutta oli pitänyt turpansa ummessa kun kaverini sanoi ottavansa sen niin henkilökohtaisesti että seuraisi äijää ihan mihin asti vaan eikä jättäisi rauhaan.

ja sitten heräsit unesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ennen av:ta tiennyt, että toi on joku rikos. Joudun työn takia lentämään paljon pitkiä lentoja mm. Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan ja Australiaan. Kokemukseni mukaan varmaan 90 % porukasta kallistaa yöksi sen penkin ja nukkuu. Minäkin. Lento kestää kuitenkin sen 10-12 h ja on pakko saada nukuttua, jotta olisi skarppina palaverissa perillä. Tää on mulle ihan uutinen, ettei näin saisi tehdä enkä ole kokenut hirveän häiritseväksi. Kunhan aterioiden ajaksi kääntää sen penkin pystyyn.

Tietenkin jos nyt lennän jonnekin Tukholmaan tai Kööpenhaminaan, ei ole suurta tarvetta kallistella penkkiä kun ei siinä yleensä tule nukuttua, paitsi jos on viimeinen yhteys pitkällä pomppulennolla.

Ammattisuivaantujat eivät tuollaista peliä katsos hyväksy. Kyllä oli ihan mielettömän hauskaa huomata, miten sietämätöntä tuo penkin kallistaminen voi joillekin olla. Kerrankin varmasti hätinä ja hätinä 165-senttinen epämies rupesi siinä takana öykkäröimään, ettei penkkiä saa laskea. Kyllä oli naurussa piteleminen sekä minulla että lentoemännälläkin. :D AP

Oletko ap myös koulukiusaaja ja auton peräpuskurissa roikkuja, kun kiusaaminen on sinusta niin mielettömän hauskaa ja tulet sillä tänne oikein lesoamaan?

En ymmärrä logiikkaa tässä. Peräpuskurissa roikkuminen on laissa kiellettyä. Koulukiusaamiseen en ole todellakaan ole koskaan syyllistynyt. Olen harrastanut judoa 11-vuotiaasta saakka, eikä seurassa olisi katsottu hyvällä koulukiusaajaa.

Vierailija
64/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä blokkaan jaloillani edessäolevan penkin, ettei se pääse kallistumaan. Siinähän tempoo ja yrittää kallistaa  :-)

Vierailija
65/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua av:tä tämä ketju. Ilmeisesti ihmiset lentelee täällä paljon lyhyitä lentoja Euroopan sisällä tai pakettimatkoja.

Jos se penkin kallista monen häiritsee, niin ostakaa kalliimpi lippu, jotta saatte enemmän tilaa. Tai varatkaa lennolta eturivin paikka, jottei se 15 cm taaksepäin kallistuva penkki häiritse.

Vierailija
66/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on oikeus pitää paikallani jalkojani juuri niinkuin haluan, esimerkiksi niin, että edessä olevaa penkkiä ei valitettavasti voi kallistaa koska jalkani blokkaavat sen 😊

Vierailija
67/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Survon polviani kallistelijan penkin selkämystä vasten aina niin kovaa kuin jaksan ja mikäli puolelleni lipsahtaa kallistelijan hiuksia, saattavat ne vahingossa kastautua lentokoneruuassa. Olen maksanut lentolipustani saman hinnan kuin muutkin, saan tehdä mitä haluan.

Vierailija
68/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ap on huvittava trolli.

Vierailija
69/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua av:tä tämä ketju. Ilmeisesti ihmiset lentelee täällä paljon lyhyitä lentoja Euroopan sisällä tai pakettimatkoja.

Jos se penkin kallista monen häiritsee, niin ostakaa kalliimpi lippu, jotta saatte enemmän tilaa. Tai varatkaa lennolta eturivin paikka, jottei se 15 cm taaksepäin kallistuva penkki häiritse.

Mä ainakin lennän lähinnä mannertenvälisiä ja kyllä mua häiritsee, jos en pysty käyttämään pöytää tai katsomaan leffaa koko 10 tunnin lennon aikana. Peukaloitako pitäisi pyöritellä, jotta arvon edessä istuva saa nukkua rauhassa mukavassa asennossa? Viimeksikin joku älypää torkkui ruokailun aikana penkki alhaalla, eikä henkilökunta edes sanonut kyseiselle Nukkumatille mitään. 

En osta kalliimpaa lippua, kyllä economy-luokassakin pitäisi pystyä matkustamaan kohtalaisen mukavasti. Voisi mun puolestani olla niin, ettei halvimmassa luokassa olisi edes kallistuvia penkkejä, mihin siellä sellaista luksusta tarvitaan kun ei ole edes tilaa? 

Vierailija
70/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten sinä puolestasi valita, kun annan lapseni potkia penkkiäsi koko matkan ajan enkä kiellä häntä.

Vierailija
71/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ennen av:ta tiennyt, että toi on joku rikos. Joudun työn takia lentämään paljon pitkiä lentoja mm. Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan ja Australiaan. Kokemukseni mukaan varmaan 90 % porukasta kallistaa yöksi sen penkin ja nukkuu. Minäkin. Lento kestää kuitenkin sen 10-12 h ja on pakko saada nukuttua, jotta olisi skarppina palaverissa perillä. Tää on mulle ihan uutinen, ettei näin saisi tehdä enkä ole kokenut hirveän häiritseväksi. Kunhan aterioiden ajaksi kääntää sen penkin pystyyn.

Tietenkin jos nyt lennän jonnekin Tukholmaan tai Kööpenhaminaan, ei ole suurta tarvetta kallistella penkkiä kun ei siinä yleensä tule nukuttua, paitsi jos on viimeinen yhteys pitkällä pomppulennolla.

Ammattisuivaantujat eivät tuollaista peliä katsos hyväksy. Kyllä oli ihan mielettömän hauskaa huomata, miten sietämätöntä tuo penkin kallistaminen voi joillekin olla. Kerrankin varmasti hätinä ja hätinä 165-senttinen epämies rupesi siinä takana öykkäröimään, ettei penkkiä saa laskea. Kyllä oli naurussa piteleminen sekä minulla että lentoemännälläkin. :D AP

Oletko ap myös koulukiusaaja ja auton peräpuskurissa roikkuja, kun kiusaaminen on sinusta niin mielettömän hauskaa ja tulet sillä tänne oikein lesoamaan?

En ymmärrä logiikkaa tässä. Peräpuskurissa roikkuminen on laissa kiellettyä. Koulukiusaamiseen en ole todellakaan ole koskaan syyllistynyt. Olen harrastanut judoa 11-vuotiaasta saakka, eikä seurassa olisi katsottu hyvällä koulukiusaajaa.

Kuinka judo liittyy tähän avaukseen? Sinulla on ilmeisesti huono itsevarmuus kun se pitää tuoda esille. Tosin provohan tämä on.

Vierailija
72/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakos penkkiä kallistavalle judotytölle tehdä ranskalaisen letin? Puolet sun hiuksia ja puolet mun pisimpiä munakarvoja.

T. Espanjan Reiska

Mun tuntemillani judotytöillä tai painonnostajanaisilla on kovin lyhyet hiukset.  Korvaa ehkä siinä parisuhtessaan sen miespuolisen osapuolen.

Vierailija
73/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten Hki-Malaga lennolla kaverini edessä oleva n.175cm äijä laski selkänojan alas ja kaverini 192cm sanoi voisiko olla laskematta että tarjoaa vaikka ruuat lennolla. Se ei äijälle kelvannut vaan vetosi oikeuksiinsa. Kaiken lisäksi se näpytteli läppäriään niin ettei edes nojannut kokonaan selkänojaan. Vessareissulla kaverini oli sanonut äijälle että sen verran ottaa päähän ja äijä tulee sen huomaamaan myöhemmin. No, Malagan kentällä kun jäin matkalaukkuhihnalle oli kaverini käynyt pesemässä äijän pään vessan pöntössä ja kuulemma muutenkin vähän väännellyt sitä että oli saanut lennon aikana tulleen jäykkyyden kropastaan pois. Äijä oli kuulemma uhannut poliiseilla mutta oli pitänyt turpansa ummessa kun kaverini sanoi ottavansa sen niin henkilökohtaisesti että seuraisi äijää ihan mihin asti vaan eikä jättäisi rauhaan.

ja sitten heräsit unesta

Kerran käynyt lappeenrannan lentokentällä. Kaikki muu haaveita.

Vierailija
74/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märät yskäkohtaukset ovat usein tehonneet.

Vierailija
75/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka judo liittyy tähän avaukseen? Sinulla on ilmeisesti huono itsevarmuus kun se pitää tuoda esille. Tosin provohan tämä on.

Vahvistaa mun käsitystä siitä että osa itämaisten lajien harrastajista on rusina-aivoisia mahtailijoita jotka uhoaa silloin, kun muut ovat ihan relax.

Vierailija
76/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miten aikuiset ihmiset taantuvat viisivuotiaan tasolle heti kun joutuvat lentokoneeseen. Sekä penkin kallistajat että siitä valittavat.

Vierailija
77/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi n. 30 -v. nainen joka istui edessäni ystävällisesti kysyi voiko hieman laskea selkänojaa, sillä hänellä oli selkä kipeä. Suostuin, sillä naisella oli käytöstapoja ja ei laskenut penkkiä ääriasentoon. Vielä kiitti ku nosti penkkinsä takaisin ylös :)

Halusin vain jakaa tällaisen, mutta harvassa näitä on ;)

Vierailija
78/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen selvittänyt asian penkinkallistelijan kanssa lennon jälkeen kentällä. Yleensä on auttanut keskustelu jo koneessa. Vain siksi koska mä voin. Joku palstalla oleva penkinkallistelijaurpo voi minut tästä tunnistaakin sekä Finskin Heidi tai Milka.

T:195cm/125kg/80 lentomatkapäivää euroopassa/2016

Vierailija
79/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muistit mainita olevasi "judomimmi"! Olennainen tieto, aiot ilmeisesti käyttäytyä väkivaltaisesti jos joku sinulle mainitsee kipatusta penkistä?

Vierailija
80/429 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et vaikuta kovin mukavalta ihmiseltä.