Maksan lentolipusta saman hinnan kuin muutkin, joten kallistan penkkini taka-asentoon kun haluan
Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.
Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi
Kommentit (429)
Minä olen ottanut tavaksi niistää kovaäänisesti muutaman minuutin välein kunnes se etupenkki on kallistunut takaisin pystyasentoon. Minulla on oikeus niistää ja jos naapurin hiukset ovat melkein sylissäni niin ei mahda mitään.
Minä yleensä huomaan jos joku yrittää kallistaa penkkiä ja ryhdyn vastatoimiin.
Pidän vain selkänojaa paikallaan niin kauan kunnes edessä istuva ymmärtää yskän.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ottanut tavaksi niistää kovaäänisesti muutaman minuutin välein kunnes se etupenkki on kallistunut takaisin pystyasentoon. Minulla on oikeus niistää ja jos naapurin hiukset ovat melkein sylissäni niin ei mahda mitään.
Oletko istunut jonkun sirkusjätin takana, kun hiukset on tullut ihan syliin asti? :D
Penkissä ei olisi säätömahdollisuutta, jos sitä ei olisi tarkoitettu säädettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt, mikä ongelma se on, jos edessä oleva kallistaa penkkinsä. Ei se penkki taakse päin liiku, vaan se selkänojan yläosa. Ei siis vaikuta jalkatilaan, ja vaikka olisi ihminen miten lihava, ei se läski siellä selkänojan yläkohdalla ole.
Ihmiset, jotka ovat istuneet edessäni, ovat monta kertaa kallistaneet selkänojaa, eikä se ole vaikuttanut matkustamiseeni yhtään.
Jos haluat käyttää sitä pöytää, menee hankalaksi esim. Läppärin kanssa tai ristikon täyttäminen. Jotkut tekee töitä/opiskelee lennon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Pidän vain selkänojaa paikallaan niin kauan kunnes edessä istuva ymmärtää yskän.
Ei päättynyt kauhean hyvin, kun tätä yritettiin viimeksi minulle tehdä. ;) Aloin katsoa leffaa ja olin laskemassa mukavuuteni maksimoimiseksi selkänojaani äärimmäiseen taka-asentoon, niin takana istuva urvelo blokkasi selkänojan polvellaan. Huomautin tästä yhden kerran. Seuraava huomautus tulikin matkustamohenkilökunnan suusta, eikä todellakaan minulle. :D Oli kyllä hyvä leffa!
Minä kallistan penkkiä maltillisesti niin junassa kuin lentokoneessakin, kysyn takanaolijalta muodon vuoksi kohteliaasti, haittaako se häntä. Koskaan ei ole haitannut. :)
...paitsi kerran. Minulla oli selkä kuitenkin silloin niin kipeä, että pakko oli tavuttaa hiukan ja pahoittelin asiaa ja selitin tilanteen. Ei auttanut, alkoi se potkiminen ja muu v*ttuilu. Pakko oli vaihtaa ymmärtäväisen vieruskaverin kanssa paikkoja vieruskaverin ehdotuksesta. Mutta potkijan kaveri oli samanlainen v*ttupää, eli potkinta ja muu ilkeily jatkui. Olipas kivaa. Onneksi särkylääkkeen tuplaaminen vaikutti jossain kohtaa niin sai ne potkijat muuta tekemistä.
Ps. Penkkiä kallistin siis n. 3cm.
Kallista vain. Viimeksi edessä olevan kaverin ei paljon tarvinnut yölennolla nukkua, kun jalat hytkyi ikävästi selkänojaa vasten musiikin tahdissa.
Kaveri ei valittanut polvesta selässä, enkä minä valittanut ahtaasta tilasta. Silti uskon, että edellä olevaa harmitti asia enemmän.
Ensi kerralla tungen saman tien pullon niin, ettei sitä selkänojaa saa taakse. Siinähän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt, mikä ongelma se on, jos edessä oleva kallistaa penkkinsä. Ei se penkki taakse päin liiku, vaan se selkänojan yläosa. Ei siis vaikuta jalkatilaan, ja vaikka olisi ihminen miten lihava, ei se läski siellä selkänojan yläkohdalla ole.
Ihmiset, jotka ovat istuneet edessäni, ovat monta kertaa kallistaneet selkänojaa, eikä se ole vaikuttanut matkustamiseeni yhtään.
Jos haluat käyttää sitä pöytää, menee hankalaksi esim. Läppärin kanssa tai ristikon täyttäminen. Jotkut tekee töitä/opiskelee lennon aikana.
Ja jotkut nukkuvat lennon aikana.
Siinähän kallistat, osaan tehdä olosi niin hankalaksi että mielihyvin nostat penkin hetken päästä takaisin yläasentoon.
Lupaan nousta ylös ja istuutua 5 minuutin välein, kaivella tavaroitani jatkuvasti käsitavarahyllyllä olevasta kassistani ja pudotella sieltä aina jotain kasvoillesi tämän tästä, toki joka kerta vuolaasti anteeksi pyydellen. Samoin sanomalehdet lentävät kasvoillesi ja hikiset sukkani epähuomiossa kun niitä otan pois, enkä uskalla luvata että prezeleitä rouskuttaessa ja olutta juodessa osa niistä ei olis niskassasi tai kasvoillasi. Ja aina kun huomautan asiasta tai lentoemo huomauttaa lupaan pyytt vuolaasti ja pitkän kaavan kautta anteeksi muistaen aina erikseen mainita joka välissä että tätä ei olisi sattunut jos selkänojasi olisi pystyasennossa ja minulla hieman enemmän tilaa takana.
Tuossa vain osa keinoista kertoa sinulle että olet idiootti. Idiootille kannattaa esittää hyväntahtoista imbesilliä. Parhaat jäynät jätän kertomatta ne ovat parhaimmillaan kun ne tulevat sinulle täytenä yllätyksenä :)
Vierailija kirjoitti:
Kallista vain. Viimeksi edessä olevan kaverin ei paljon tarvinnut yölennolla nukkua, kun jalat hytkyi ikävästi selkänojaa vasten musiikin tahdissa.
Kaveri ei valittanut polvesta selässä, enkä minä valittanut ahtaasta tilasta. Silti uskon, että edellä olevaa harmitti asia enemmän.
Ensi kerralla tungen saman tien pullon niin, ettei sitä selkänojaa saa taakse. Siinähän on.
Ihana voimaantumisfantasia. <3
Totuus: et tehnyt mitään. 2. totuus: et tunge pulloa mihinkään etkä tee ensi kerrallakaan yhtään mitään.
Tiedätkö miksi? Selkänojan saa laittaa taka-asentoon, mutta toista matkustajaa ei saa häiritä tuolla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Ihme juntteja. Mikset sano ystävällisesti, että olisiko mahdollista kallistaa penkkiä vähemmän? Todella törkeää ja epäkohteliasta käytöksesi.
Saakos penkkiä kallistavalle judotytölle tehdä ranskalaisen letin? Puolet sun hiuksia ja puolet mun pisimpiä munakarvoja.
T. Espanjan Reiska
Vierailija kirjoitti:
Siinähän kallistat, osaan tehdä olosi niin hankalaksi että mielihyvin nostat penkin hetken päästä takaisin yläasentoon.
Lupaan nousta ylös ja istuutua 5 minuutin välein, kaivella tavaroitani jatkuvasti käsitavarahyllyllä olevasta kassistani ja pudotella sieltä aina jotain kasvoillesi tämän tästä, toki joka kerta vuolaasti anteeksi pyydellen. Samoin sanomalehdet lentävät kasvoillesi ja hikiset sukkani epähuomiossa kun niitä otan pois, enkä uskalla luvata että prezeleitä rouskuttaessa ja olutta juodessa osa niistä ei olis niskassasi tai kasvoillasi. Ja aina kun huomautan asiasta tai lentoemo huomauttaa lupaan pyytt vuolaasti ja pitkän kaavan kautta anteeksi muistaen aina erikseen mainita joka välissä että tätä ei olisi sattunut jos selkänojasi olisi pystyasennossa ja minulla hieman enemmän tilaa takana.
Tuossa vain osa keinoista kertoa sinulle että olet idiootti. Idiootille kannattaa esittää hyväntahtoista imbesilliä. Parhaat jäynät jätän kertomatta ne ovat parhaimmillaan kun ne tulevat sinulle täytenä yllätyksenä :)
Niinkö lupaat? Harmi vain, että vierustoverisi saattaa vähän suutahtaa. Istun näet aina ikkunapaikalla. Ja toki yleensä aina 95 % lennoista hätäexitpaikalla. ;) AP
Vierailija kirjoitti:
Kyse on polvitilasta. Ahtaimmissa koneissa polveni ovat kiinni selkänojassa ilman kallistamistakin. En ole läski, vaan pitkäjalkainen. 36 tuumaa lahjepituus. Mutta mun puolesta saa kallistaa. Tuskin selkää painavat polveni ovat niin mukavat sille penkkinsä kallistavallekaan. Kärsitään sitten yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus: et tehnyt mitään. 2. totuus: et tunge pulloa mihinkään etkä tee ensi kerrallakaan yhtään mitään.
Tiedätkö miksi? Selkänojan saa laittaa taka-asentoon, mutta toista matkustajaa ei saa häiritä tuolla tavoin.
Kyseessä ei todellakaan ollut mikään fantasia, vaan totisinta totta 12 tunnin lennolla. Ja tuon pullokikan näin telkkarista, ihan varmana kokeilen sitä. Se on paljon helpompi, kuin 12 tunnin polvien tärisyttely.
Eikä edellä oleva ainakaan mitään valittanut. Mutta kuuden tunnin jälkeen turhauttavasta käyttäytymisestä päätellen veikkaan, ettei hänellä mukavaakaan ollut. Ei se tonttu siltikään nostanu selkänojaansa. Olis varmaan nukkunu paremmin pystyasennossa.
Eri asia olisi ollut, jos hän olisi kohteliaasti kysynyt minulta asiaa, eikä olisi vetänyt loppuun asti sitä tuoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on polvitilasta. Ahtaimmissa koneissa polveni ovat kiinni selkänojassa ilman kallistamistakin. En ole läski, vaan pitkäjalkainen. 36 tuumaa lahjepituus. Mutta mun puolesta saa kallistaa. Tuskin selkää painavat polveni ovat niin mukavat sille penkkinsä kallistavallekaan. Kärsitään sitten yhdessä.
Eli toisin sanoen et osaa istua lentokoneessa oikein. Niitä polvia ei katsos pidä 90 asteen polvikulmassa muut kuin täysin idiootit. Me muut osaamme suoristaa jalkamme edessä istuvan penkin alle. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei todellakaan ollut mikään fantasia, vaan totisinta totta 12 tunnin lennolla. Ja tuon pullokikan näin telkkarista, ihan varmana kokeilen sitä. Se on paljon helpompi, kuin 12 tunnin polvien tärisyttely.
Eikä edellä oleva ainakaan mitään valittanut. Mutta kuuden tunnin jälkeen turhauttavasta käyttäytymisestä päätellen veikkaan, ettei hänellä mukavaakaan ollut. Ei se tonttu siltikään nostanu selkänojaansa. Olis varmaan nukkunu paremmin pystyasennossa.
Eri asia olisi ollut, jos hän olisi kohteliaasti kysynyt minulta asiaa, eikä olisi vetänyt loppuun asti sitä tuoliaan.
Mitäs kuvittelet lentoemännän sanovan, kun kerron hänelle, ettei istuimeni selkänoja toimi? Parhaassa tapauksessa pääsisin business-luokkaan istumaan, mutta todennäköisemmin kuitenkin lentoemäntä huomaisi, että edessä istuvan selkänojan liikkuminen on estetty mekaanisesti matkustajan toimesta. Tuosta saisit huomautuksen. AP
Miksi sitten sinä saat lyödä penkin moneen kertaan leikattuihin jalkoihini varoittamatta ja minä en saa älähtää siitä? jos kysyisin voisin nousta hetkeksi ja ahtautua sitten kärsimään pienestä tilasta ilman kipua