Maksan lentolipusta saman hinnan kuin muutkin, joten kallistan penkkini taka-asentoon kun haluan
Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.
Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi
Kommentit (429)
Mä en ole ennen av:ta tiennyt, että toi on joku rikos. Joudun työn takia lentämään paljon pitkiä lentoja mm. Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan ja Australiaan. Kokemukseni mukaan varmaan 90 % porukasta kallistaa yöksi sen penkin ja nukkuu. Minäkin. Lento kestää kuitenkin sen 10-12 h ja on pakko saada nukuttua, jotta olisi skarppina palaverissa perillä. Tää on mulle ihan uutinen, ettei näin saisi tehdä enkä ole kokenut hirveän häiritseväksi. Kunhan aterioiden ajaksi kääntää sen penkin pystyyn.
Tietenkin jos nyt lennän jonnekin Tukholmaan tai Kööpenhaminaan, ei ole suurta tarvetta kallistella penkkiä kun ei siinä yleensä tule nukuttua, paitsi jos on viimeinen yhteys pitkällä pomppulennolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt, mikä ongelma se on, jos edessä oleva kallistaa penkkinsä. Ei se penkki taakse päin liiku, vaan se selkänojan yläosa. Ei siis vaikuta jalkatilaan, ja vaikka olisi ihminen miten lihava, ei se läski siellä selkänojan yläkohdalla ole.
Ihmiset, jotka ovat istuneet edessäni, ovat monta kertaa kallistaneet selkänojaa, eikä se ole vaikuttanut matkustamiseeni yhtään.
Kyse on polvitilasta. Ahtaimmissa koneissa polveni ovat kiinni selkänojassa ilman kallistamistakin. En ole läski, vaan pitkäjalkainen. 36 tuumaa lahjepituus. Mutta mun puolesta saa kallistaa. Tuskin selkää painavat polveni ovat niin mukavat sille penkkinsä kallistavallekaan. Kärsitään sitten yhdessä.
Millaisilla Tupoleveilla sä oikein lennät jos on noin ohuet selkänojat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista vain. Viimeksi edessä olevan kaverin ei paljon tarvinnut yölennolla nukkua, kun jalat hytkyi ikävästi selkänojaa vasten musiikin tahdissa.
Kaveri ei valittanut polvesta selässä, enkä minä valittanut ahtaasta tilasta. Silti uskon, että edellä olevaa harmitti asia enemmän.
Ensi kerralla tungen saman tien pullon niin, ettei sitä selkänojaa saa taakse. Siinähän on.
Ihana voimaantumisfantasia. <3
Totuus: et tehnyt mitään. 2. totuus: et tunge pulloa mihinkään etkä tee ensi kerrallakaan yhtään mitään.
Tiedätkö miksi? Selkänojan saa laittaa taka-asentoon, mutta toista matkustajaa ei saa häiritä tuolla tavoin.
Kyseessä ei todellakaan ollut mikään fantasia, vaan totisinta totta 12 tunnin lennolla. Ja tuon pullokikan näin telkkarista, ihan varmana kokeilen sitä. Se on paljon helpompi, kuin 12 tunnin polvien tärisyttely.
Eikä edellä oleva ainakaan mitään valittanut. Mutta kuuden tunnin jälkeen turhauttavasta käyttäytymisestä päätellen veikkaan, ettei hänellä mukavaakaan ollut. Ei se tonttu siltikään nostanu selkänojaansa. Olis varmaan nukkunu paremmin pystyasennossa.
Eri asia olisi ollut, jos hän olisi kohteliaasti kysynyt minulta asiaa, eikä olisi vetänyt loppuun asti sitä tuoliaan.
Mitäs kuvittelet lentoemännän sanovan, kun kerron hänelle, ettei istuimeni selkänoja toimi? Parhaassa tapauksessa pääsisin business-luokkaan istumaan, mutta todennäköisemmin kuitenkin lentoemäntä huomaisi, että edessä istuvan selkänojan liikkuminen on estetty mekaanisesti matkustajan toimesta. Tuosta saisit huomautuksen. AP
Eiköhän lentoemo osaa miettiä jotain hyvää kompromissia. Vaikka sen, että painut sinne bisnekseen nukkumaan. Ihan sama mulle, kunhan mä saan tilani eteen. Mä olen myös maksanu lipustani, joten mulla on yhtäläiseen oikeuteen saada tilaa hengittää. Tai liikutella jalkojani, ettei veri pakkaudu varpaisiin. Sulla ei siis ole sen enempää oikeutta saada enempää tilaa taaksemenevällä selkänojalla sen hinnalla, että mulla on sen jälkeen vähemmän tilaa omalla paikallani.
Ainiin, mulla on musta vyö farkuissa, uuuu!!!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ennen av:ta tiennyt, että toi on joku rikos. Joudun työn takia lentämään paljon pitkiä lentoja mm. Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan ja Australiaan. Kokemukseni mukaan varmaan 90 % porukasta kallistaa yöksi sen penkin ja nukkuu. Minäkin. Lento kestää kuitenkin sen 10-12 h ja on pakko saada nukuttua, jotta olisi skarppina palaverissa perillä. Tää on mulle ihan uutinen, ettei näin saisi tehdä enkä ole kokenut hirveän häiritseväksi. Kunhan aterioiden ajaksi kääntää sen penkin pystyyn.
Tietenkin jos nyt lennän jonnekin Tukholmaan tai Kööpenhaminaan, ei ole suurta tarvetta kallistella penkkiä kun ei siinä yleensä tule nukuttua, paitsi jos on viimeinen yhteys pitkällä pomppulennolla.
Ammattisuivaantujat eivät tuollaista peliä katsos hyväksy. Kyllä oli ihan mielettömän hauskaa huomata, miten sietämätöntä tuo penkin kallistaminen voi joillekin olla. Kerrankin varmasti hätinä ja hätinä 165-senttinen epämies rupesi siinä takana öykkäröimään, ettei penkkiä saa laskea. Kyllä oli naurussa piteleminen sekä minulla että lentoemännälläkin. :D AP
Onko sulla ap jotain itsetunto- tai mt-ongelmia, kun on tuollainen näyttämisen tarve?
Jos minä haluan ihmisiä hakata niin minähän hakkaan olenhan olemassa niinkuin muutkin.
Jos edessä istuva kallistaa penkkiä ja se häiritsee niin sille voi sanoa asiasta. Jos ei sanomisella ole mitään vaikutusta niin sitten ns. likaset keinot käyttöön. Jatkuva "vahingossa" potkiminen ja ryskääminen toimivat varmaan hyvin. Tosin yrittäisin varmaan estää selkänojan kallistamisen jos suinkin ehtisin väliin ennen sitä.
Itse olen sen verran lyhyt että saan jalkapohjat siihen edessä istuvan selkänojan yläosaan kiinni (siis siihen kohtaan missä pää on) ja voin "verrytellä" siinä vaikka koko matkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt, mikä ongelma se on, jos edessä oleva kallistaa penkkinsä. Ei se penkki taakse päin liiku, vaan se selkänojan yläosa. Ei siis vaikuta jalkatilaan, ja vaikka olisi ihminen miten lihava, ei se läski siellä selkänojan yläkohdalla ole.
Ihmiset, jotka ovat istuneet edessäni, ovat monta kertaa kallistaneet selkänojaa, eikä se ole vaikuttanut matkustamiseeni yhtään.
Kyse on polvitilasta. Ahtaimmissa koneissa polveni ovat kiinni selkänojassa ilman kallistamistakin. En ole läski, vaan pitkäjalkainen. 36 tuumaa lahjepituus. Mutta mun puolesta saa kallistaa. Tuskin selkää painavat polveni ovat niin mukavat sille penkkinsä kallistavallekaan. Kärsitään sitten yhdessä.
Eli toisin sanoen et osaa istua lentokoneessa oikein. Niitä polvia ei katsos pidä 90 asteen polvikulmassa muut kuin täysin idiootit. Me muut osaamme suoristaa jalkamme edessä istuvan penkin alle. :D
Jos suoristan jalkani, niin jalkateräni koskevat edessä istuvan jalkoja. Jos tämä matkustaja on niin idiootti, että ei istu koko matkaa jalat ojennettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista vain. Viimeksi edessä olevan kaverin ei paljon tarvinnut yölennolla nukkua, kun jalat hytkyi ikävästi selkänojaa vasten musiikin tahdissa.
Kaveri ei valittanut polvesta selässä, enkä minä valittanut ahtaasta tilasta. Silti uskon, että edellä olevaa harmitti asia enemmän.
Ensi kerralla tungen saman tien pullon niin, ettei sitä selkänojaa saa taakse. Siinähän on.
Totuus: et tehnyt mitään. 2. totuus: et tunge pulloa mihinkään etkä tee ensi kerrallakaan yhtään mitään.
Tiedätkö miksi? Selkänojan saa laittaa taka-asentoon, mutta toista matkustajaa ei saa häiritä tuolla tavoin.
Riittää, että käy sanomassa asiallisest henkilökunnalle että sun kallistettu selkänoja häiritsee ja vaikeuttaa siinä takana olemista riittävästi, niin he tulevat ja ystävällisesti ensi pyytävät sinua nostamaan sen selkänojan ja kosmetologina usko niin käskevät koneesta poistamisen uhalla. Kyllä, on koettu muutaman kerran olen lentänyt työn puolesta useita satoja kertoja kolmen vuosikymmenen aikana ja näin on käynyt muutaman kerran ja olen vierestä tilannetta seurannut. Koneesta poistaminen on kentällä vielä halpaa, mutta tosi kallista sille jonka vuoksi palataan kentälle tai tehdään välilasku jonkun sen vuoksi kun ei noudateta ohjeita ja on häiriöksi.
Olennaisinta on olla korrekti ja mennä heti kun jokin toisen matkustajan tekeminen häiritsee henkilökunnan puheille, he ratkaisevat asian niin että rauha säilyy. Kenelläkään matkustamossa ei ole oikeutta tehdä asioita, jotka vaikeuttavat muiden matkustajien olosuhteita matkustaa.
Sen penkin kallistuminen on sallittua, mutta vain jos se ei aiheuta haittaa siellä takana matkustavalle. Jos aiheuttaa, niin käy puhumassa ystävällisesti asiasta henkilökunnalle ja pyydä heitä ratkaisemaan ongelma. Vajaassa koneessa he vaihtavat sinut toiselle paikalle, free seats tilanteessa voit vaihtaa itse. Jos kone on täysi tai muuten ei järjesty toista paikkaa, niin edessä olevan penkin kallistaminen kielletään.
Ihan totta, minäkin nostan jalkani siihen edessä istuvan taakse nojaavan penkille :) olenhan minä matkani maksanut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisilla Tupoleveilla sä oikein lennät jos on noin ohuet selkänojat?
En tiedä lentokoneista mitään, mutta erilaisilla koneilla on tullut lennettyä. Kyllähän takana istuvan lapsen jalkojen punnaamisenkin selkänojaan huomaa koneessa kuin koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää, että käy sanomassa asiallisest henkilökunnalle että sun kallistettu selkänoja häiritsee ja vaikeuttaa siinä takana olemista riittävästi, niin he tulevat ja ystävällisesti ensi pyytävät sinua nostamaan sen selkänojan ja kosmetologina usko niin käskevät koneesta poistamisen uhalla. Kyllä, on koettu muutaman kerran olen lentänyt työn puolesta useita satoja kertoja kolmen vuosikymmenen aikana ja näin on käynyt muutaman kerran ja olen vierestä tilannetta seurannut. Koneesta poistaminen on kentällä vielä halpaa, mutta tosi kallista sille jonka vuoksi palataan kentälle tai tehdään välilasku jonkun sen vuoksi kun ei noudateta ohjeita ja on häiriöksi.
Olennaisinta on olla korrekti ja mennä heti kun jokin toisen matkustajan tekeminen häiritsee henkilökunnan puheille, he ratkaisevat asian niin että rauha säilyy. Kenelläkään matkustamossa ei ole oikeutta tehdä asioita, jotka vaikeuttavat muiden matkustajien olosuhteita matkustaa.
Sen penkin kallistuminen on sallittua, mutta vain jos se ei aiheuta haittaa siellä takana matkustavalle. Jos aiheuttaa, niin käy puhumassa ystävällisesti asiasta henkilökunnalle ja pyydä heitä ratkaisemaan ongelma. Vajaassa koneessa he vaihtavat sinut toiselle paikalle, free seats tilanteessa voit vaihtaa itse. Jos kone on täysi tai muuten ei järjesty toista paikkaa, niin edessä olevan penkin kallistaminen kielletään.
Päivän sekoilut. :D Ai ettäkö kosmetologit saavat määrät edessä istuvan penkin asennon? Salli mun nauraa. :D Kumma juttu, kun IKINÄ, siis ei koskaan ole lentoemännät sanoneet minulle mitään, kun olen kallistanut selkänojan. Aina on vain valittajille sanottu, että selkänojaa saa pitää kallistettuna muulloin paitsi nousun, laskun ja aterioiden aikana. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.
Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi
Jos minä olen takanasi, niin et herää ennenkuin perillä jos penkkisi häiritsee minua.
Pari vuotta sitten Hki-Malaga lennolla kaverini edessä oleva n.175cm äijä laski selkänojan alas ja kaverini 192cm sanoi voisiko olla laskematta että tarjoaa vaikka ruuat lennolla. Se ei äijälle kelvannut vaan vetosi oikeuksiinsa. Kaiken lisäksi se näpytteli läppäriään niin ettei edes nojannut kokonaan selkänojaan. Vessareissulla kaverini oli sanonut äijälle että sen verran ottaa päähän ja äijä tulee sen huomaamaan myöhemmin. No, Malagan kentällä kun jäin matkalaukkuhihnalle oli kaverini käynyt pesemässä äijän pään vessan pöntössä ja kuulemma muutenkin vähän väännellyt sitä että oli saanut lennon aikana tulleen jäykkyyden kropastaan pois. Äijä oli kuulemma uhannut poliiseilla mutta oli pitänyt turpansa ummessa kun kaverini sanoi ottavansa sen niin henkilökohtaisesti että seuraisi äijää ihan mihin asti vaan eikä jättäisi rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penkkinsä taakse kallistavat ovat itsekkäimpiä mulkkuja ja suurimpia ihmisperseitä mitä maa päällään kantaa. Kaikilla pitäisi olla sen verran kokemusta ahtaissa tiloissa matkustamisesta, että ei ainakaan tekisi kanssamatkustajansa olosta entistä tukalampaa.
Miten luulet minun rentoutuvan tai nukkuvan, jos pidän penkkiä pystyasennossa? AP
Et sinä rentoudu tai nuku, koska lapseni huutavat koko matkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku raja nyt juttuihin kuitenkin... Eiköhän pidä olla aika helvetin painava syy sillä, jota se penkin kallistaminen häiritsee, jos lähdetään ihan välilaskua tekemään ja penkin kallistaja poistamaan koneesta. Kerran mun edessä istuva ei nostanut selkänojaa ruokailun aikana, tarjottimet oli jo tulleet, joten en päässyt itse oikeen asiasta sanomaan (+ oli kiinalainen, eli ei oikein yhteistä kieltäkään) ja pyysin ohi menevää lentoemäntää pyytämään että nostaisi penkin. Totesi, että siinä matkustaa yksin lapsen kanssa nainen , lapsi sylipaikalla ja hänen on helpompi syödä niin, että penkki on kallistettu. Ei ollut paljon mun mielipiteellä väliä eikä se nyt loppuenlopuksi edes kauheasti häirinnyt, ihan hyvin sain syötyä.
Pitää kyllä todella olla pitkät jalat ja yliojentuvat polvet, jos ne esim. Finskin Airbussissa ylettää edessä istuvan kantapäihin jalat suoristtetuna. Polvienhan pitää taipua ihan mutkalle jotta tuo olisi fyysisesti mahdollista, kun penkki on kuitenkin sen verran matalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattisuivaantujat eivät tuollaista peliä katsos hyväksy. Kyllä oli ihan mielettömän hauskaa huomata, miten sietämätöntä tuo penkin kallistaminen voi joillekin olla. Kerrankin varmasti hätinä ja hätinä 165-senttinen epämies rupesi siinä takana öykkäröimään, ettei penkkiä saa laskea. Kyllä oli naurussa piteleminen sekä minulla että lentoemännälläkin. :D AP
Oletko ap myös koulukiusaaja ja auton peräpuskurissa roikkuja, kun kiusaaminen on sinusta niin mielettömän hauskaa ja tulet sillä tänne oikein lesoamaan?
Eikös apinat yleensä rentoudu puissa roikkuen.