Maksan lentolipusta saman hinnan kuin muutkin, joten kallistan penkkini taka-asentoon kun haluan
Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.
Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi
Kommentit (429)
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannu että jos laitan pitkäkoipisena jalat ristiin, edessä istuva ei yksinkertaisesti pysty laskemaan nojaansa, koska polvi nousee niin korkealle ja voin ottaa painon vastaan. Jos kyse näistä perinteisistä sillipurkeista. Ja jos pystyisi se menisi pahoinpitelyn piikkiin. Eli vaikka jalkani olisivat paskana 8h lennon, se hyvä puoli siinä on ettei kukaan ap:n kaltainen ihmisperse pääse laskemaan nojaa<3
Kuinka pitkä olet? Oma ukkoni on 186 cm ja saa työnnettyä kevyesti jalkansa edessä istuvan penkin alle. Tosin otamme aina varauloskäyntipaikan tai sitten sen 50-70 euroa maksavan eco comfort -päivityksen jos se vain on saatavilla. Ettet nyt vain olisi uuno, joka luulee, että polvia pidetään lentokoneessa 90 asteen kulmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen selvittänyt asian penkinkallistelijan kanssa lennon jälkeen kentällä. Yleensä on auttanut keskustelu jo koneessa. Vain siksi koska mä voin. Joku palstalla oleva penkinkallistelijaurpo voi minut tästä tunnistaakin sekä Finskin Heidi tai Milka.
T:195cm/125kg/80 lentomatkapäivää euroopassa/2016
Sellainen pullahanska siellä. 😄
Tervetuloa eteen istumaan torstaina HEL-RM ja terveiset tytöille.
Luuletko oikeasti olevasi isokin äijä? Vastaapa nyt ihan rehellisesti. Tuollaisen honkkelin pitäisi painaa 150 kg että näyttäisit yhtään miltään. :D
En luule mitään. Tiedän että tämä paino on paras minun kropalle harrastamassani lajissa menettämättä nopeutta ja joustavuutta liiallisen lihasmassan takia.
Näiden kirjoitusten perusteella suomalaisilta pitäisi kieltää lentäminen.
Jos joku kallistaa penkkinsä mun edessä, niin mä potkin sitä ihan tarkotuksella. Oon maksanut paikastani niin saan tehdä mitä haluan.
Me yleensä järjestetään perheen istumapaikat niin että nuorin istuu sillä paikalla johon jää vähiten jalkatilaa. Yleensä se menee ihan ok, mutta välillä liikkuvan lapsen jalat toki osuu selkänojaan. 190 senttinen mieheni ei joskus ole voinut mitään sille että edessä oleva selkänoja ei vaan mahdu kallistumaan kun polvet ottaa vastaan, joten tää on vähän parempi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kallistaa penkkinsä mun edessä, niin mä potkin sitä ihan tarkotuksella. Oon maksanut paikastani niin saan tehdä mitä haluan.
No mä toivon, että kirjoituksesi on provo. "Oon maksanut paikastani niin saan tehdä mitä haluan" mä olen maksanut monista asioista, enkä saa tehdä kaikkea mitä haluan.
En todellakaan tajunnut, että tämä asia on näinkin iso ongelma suomalaisille. Toki, minuakin ärsyttää, jos lennän pitkää matkaa välillä economyluokassa ja edessäolija vetää kysymättä, varoittamatta penkkinsä ihan alas. Olen pitkä, 179 cm ja jalkani ovat todella pitkät (189 cm pitkällä miehelläni on saman pituiset jalat kuin minulla....) ja kyllä se olisi helpompi istua, jos edessäolija ei kaada penkkiä syliin.
On sitä välillä juotavatkin kaatunut päälle, kun varoittamatta pamautetaan penkki syliin, mutten silti ole KOSKAAN alkanut riehumaan/osoittamaan mieltäni tällaisesta kenellekään. Tottakai olen tämän seurauksena kaatanut oman tuolini taaksepäin, jotta olisi edes hieman mukavampi lentoasento. Olen kuitenkin aina ensin kysynyt takanaolijalta, onko se ok - KOSKAAN ei ole ketään haitannut, eikä kukaan ole koskaan rynkytellyt tuoliani tai tehnyt mitään muutakaan lapsellista.
Valitettavasti jokaisella on ihan oikeus laskea se penkki ala-asentoon, mutta takanaolijalla sen sijaan ei ole oikeutta alkaa tästä osoittamaan mieltään.
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kai saan sitten haistella hiuksiasi ja letittää hiuksesi haluamalla tavallani? olen myös maksanut paikastani :)
Hiuksiani tai mitään muutakaan minulle kuuluvaa ei tule olemaan puolellasi. Jos joku koskisi hiuksiini, nostaisin siitä todellakin metelin. AP
Maksaahan muutkin lentolipuista niin eikö hekin saa vaikka potkia sun penkkiä koko matkan ajan ja koskea sun hiuksiin? Aika tekopyhää kun itse julistit saavasi tehdä mitä haluat kun kerran maksoit paikastasi.
Itse olen myös (kuten muutama muukin jo kommentoinut) pitänyt vaan jaloilla niin, ettei edessä istuva mahdu kallistamaan. Tämä pitkällä lennolla, jossa olin jo aikani pitänyt sylissäni edessä olevaa, mutta onneksi väliin tuli ruokailu jolloin selkänoja oli nostettava. Sen jälkeen minä "nukahdin" ja pidin jaloillani niin ettei kallistus enää onnistunut. Edessä istuja moneen kertaan kurkki taakse ja puhisi mutta minä vaan "nukuin silmät sirrillä" enkä ollenkaan huomannut hänen harmitustaan :D
Mä tykkään käydä lennoilla vittu*lemassa juuri tuollaisille prinsessoille.
Aina, kun joku kallistaa penkkinsä syliini, minulle tulee tarve rampata vessassa/ nousta käytävälle jaloittelemaan/etsiä jotain matkatavarahyllyltä. Olen äärettömän pahoillani, mutta en pääse ylös paikaltani ottamatta raskaasti tukea kallistetusta selkänojasta, enkä voi sille mitään, että se heilahtaa rajusti mennen tullen. Mutta kauniita unia sinulle!
0/5
Maksan saman hinnan lipusta kuin sinäkin, joten et kallista penkkiäsi.
Lentokoneiden penkiestä pitäisi kokonaan poistaa kallistusmahdollisuus, ei sitä tarvita.
Jos joku kallistaa penkin syliini, niin aina asentoa vaihtaessa potkaisen "vahingossa" selkänojaan ja pidän huolen että aina kun meinaa nukahtaa niin säpsähtää hereille :D
Annan hyvän vinkin pitkäkoipisille. Lentokoneen selkänoja on hyvin ohut ja taipuisa eteen päin. Jos edessä istuja kaataa selkänojan ala-asentoon, paina selkänojaa polvillasi eteenpäin. Saat painettua sen helposti hieman etukenoon, eli suoremmaksi kuin normaali asennossa olevat penkit.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Maksan saman hinnan lipusta kuin sinäkin, joten et kallista penkkiäsi.
Lentokoneiden penkiestä pitäisi kokonaan poistaa kallistusmahdollisuus, ei sitä tarvita.
Nomutta kun se kallistusmahdollisuus kuuluu niihin penkkeihin = lipun hintaan. Se nappi löytyy myös sieltä sun penkistäsi, tarkistapa sitten seuraavalla turkinlomallasi. Lipun hintaan sen sijaan ei kuulu sinulle oikeutta määräillä, kallistaako joku penkkiä vai ei :)
Aloitus on toki provo, mutta joidenkin matkustajien lentokonekäyttäytyminen on todella kuin ap:n näppikseltä. Olen pienikokoinen nainen, minkä seurauksena monet vierustoverit kuvittelevat voivansa hyödyntää minulta käyttämättä jäänyttä tilaa kysymättä. Jalat levitetään minun jalkatilani puolelle, vallataan käsinoja. Jos on niin pitkä tai paksu, ettei mahdu omaan penkkiin, pitää ostaa lippu hätäuloskäynnin kohdalle tai ykkösluokkaan. Minulle on myös monta kertaa ehdotettu, että vaihtaisin tarkoituksella varaamani käytäväpaikan keski- tai ikkunapaikkaan, jotta suurikokoisempi matkustaja saisi enemmän tilaa. Nämä ovat kiusallisia tilanteita, koska tarvitsen käytäväpaikan yliaktiivisen rakon vuoksi - joudun käymään lyhyelläkin lennolla ainakin kahdesti vessassa, ja vessaan on päästävä heti hädän yllättäessä. En mielelläni avaudu tästä intiimistä vaivasta tuntemattomille, joten kieltäytyessäni vaihtamasta paikkaa leimaudun joustamattomaksi kusipääksi ja saan lennon ajan vihaista mulkoilua ja tönimistä osakseni julmasti keskipaikalle pakotetulta kanssamatkustajalta.
161 cm judomimmi? Olet takuulla sellainen epänaisellinen, persjalkainen mirapotkonen, jolla on murtunut ja vino nenä?
On tilannetajun puutetta jos näkee että takana istuu pitkä ihminen ja siihen kallistaa selkänojansa. No juntti on juntti ja sellaisella on varmasti muitakin ongelmia elämässään.
Pitää varata mukaan aivastuspuleria, ellei ole valmiiksi räkötauti. Pari kosteaa räiskähdystä sen penkkinsä kallistaneen naamalle... ei voi mitään, kun itse tunki päänsä syliini.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on toki provo, mutta joidenkin matkustajien lentokonekäyttäytyminen on todella kuin ap:n näppikseltä. Olen pienikokoinen nainen, minkä seurauksena monet vierustoverit kuvittelevat voivansa hyödyntää minulta käyttämättä jäänyttä tilaa kysymättä. Jalat levitetään minun jalkatilani puolelle, vallataan käsinoja. Jos on niin pitkä tai paksu, ettei mahdu omaan penkkiin, pitää ostaa lippu hätäuloskäynnin kohdalle tai ykkösluokkaan. Minulle on myös monta kertaa ehdotettu, että vaihtaisin tarkoituksella varaamani käytäväpaikan keski- tai ikkunapaikkaan, jotta suurikokoisempi matkustaja saisi enemmän tilaa. Nämä ovat kiusallisia tilanteita, koska tarvitsen käytäväpaikan yliaktiivisen rakon vuoksi - joudun käymään lyhyelläkin lennolla ainakin kahdesti vessassa, ja vessaan on päästävä heti hädän yllättäessä. En mielelläni avaudu tästä intiimistä vaivasta tuntemattomille, joten kieltäytyessäni vaihtamasta paikkaa leimaudun joustamattomaksi kusipääksi ja saan lennon ajan vihaista mulkoilua ja tönimistä osakseni julmasti keskipaikalle pakotetulta kanssamatkustajalta.
Itse varaan myös aina käytäväpaikan jos mahdollista, enkä todellakaan ala vaihtamaan sitä keskipaikkaan, enkä koe yhtään kiusalliseksi todeta että haluan istua käytäväpaikalla.
Oon huomannu että jos laitan pitkäkoipisena jalat ristiin, edessä istuva ei yksinkertaisesti pysty laskemaan nojaansa, koska polvi nousee niin korkealle ja voin ottaa painon vastaan. Jos kyse näistä perinteisistä sillipurkeista. Ja jos pystyisi se menisi pahoinpitelyn piikkiin. Eli vaikka jalkani olisivat paskana 8h lennon, se hyvä puoli siinä on ettei kukaan ap:n kaltainen ihmisperse pääse laskemaan nojaa<3