Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaysyävän nirsoilu vanhempieni joulupöydässä hävetti

Vierailija
25.12.2016 |

Tarjolla oli joka sortin jouluruokia. Poikaystävä otti vähän herneitä ja kysyi äidiltäni onko tonnikalaa. Äiti sitten avasi hänelle tonnikalapurkin lievästi sanottuna hämmentyneenä. Siinä sitten närppi minimaalisia palasia ja siirteli herneitä lautasen reunasta toiseen. Hävetti.

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sitämieltä vertas sitä juomatarjoulun ja kivennäisveden pyytämiseen.

Vierailija
62/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna toisen itse päättää mitä haluaa syödä. Ellet sitten ole viisivuotiaasta poikaystävää itsellesi plokannut. Aikuisella on lupa itse päättää mitä syö ilman, että siihen muut puuttuvat.

Aikuinen saa toki itse päättää, mitä syö tai on syömättä, mutta kyse on nyt siitä, miten sen tekee. Ap:n poikaystävälle ei ole käytöstapoja, se on jutun ydin.

Olkoon vaan ydin, mutta moite on väärä. Ei ole toisten asia lärväillä aikuisen syömisistä. Aikuisella on oikeus syödä mitä itse haluaa. Ei siinä ole käytöstapojen näkökulmasta mitään väärää, että syö vain sitä mitä syödä kiinnostaa.

Niin, voi syödä sitä, mitä on tarjolla, eikä kysellä tonnikalan perään.

Ai se kysyminen oli tässä se väärä juttu. Jos pöydässä olisi ollut vain viiniä ja olutta, niin kivennäisvettä ei olisi saanut kysyä? 

Jos pöydässä on viiniä, olutta, kivennäisvettä, limua ja kotikaljaa, niin ei ole kohteliasta vinkua Bonaquaa. Kyse kun ei ole siitä, että tarjolla olisi vain lihaa tai vain kalaa tai pelkästään kasviksia vaan siitä, että monipuolinen juhlapöytä ei kelpaa, kun nirson on saatava kalansa purkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häpeät poikaystävää, hän ei ole sinulle oikea. Ihan sama mikä syy- ottaa kännit, pukeutuu huonosti, on epäkohtelias, ei ole sivistynyt - se kertoo jostain missä olette niin eri lähtökohdista että ei voi onnistua. Jos puolisojen välillä ei ole arvostus ja kunnioitus, ei voi onnistua.

Vierailija
64/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna toisen itse päättää mitä haluaa syödä. Ellet sitten ole viisivuotiaasta poikaystävää itsellesi plokannut. Aikuisella on lupa itse päättää mitä syö ilman, että siihen muut puuttuvat.

Aikuinen saa toki itse päättää, mitä syö tai on syömättä, mutta kyse on nyt siitä, miten sen tekee. Ap:n poikaystävälle ei ole käytöstapoja, se on jutun ydin.

Olkoon vaan ydin, mutta moite on väärä. Ei ole toisten asia lärväillä aikuisen syömisistä. Aikuisella on oikeus syödä mitä itse haluaa. Ei siinä ole käytöstapojen näkökulmasta mitään väärää, että syö vain sitä mitä syödä kiinnostaa.

Ai se kysyminen oli tässä se väärä juttu. Jos pöydässä olisi ollut vain viiniä ja olutta, niin kivennäisvettä ei olisi saanut kysyä? 

WT-Pirkko käsitti nyt ihan väärin, mutta mennään valitsemallasi linjalla. Kalaa oli tarjolla.

Vierailija
65/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöydästä löytyy varmasti kasvissyöjälle laatikkoa ja rosollia, ilman tonnikalaakin.

Vierailija
66/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupöydästä löytyy varmasti kasvissyöjälle laatikkoa ja rosollia, ilman tonnikalaakin.

Onko tonnikala kasvis?

Vierailija
67/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Jos kotona on typeräksi opetettu, sen ei tarvitse olla elinkautinen tuomio.

68/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet aikaisemminkin hänen kanssaan syönyt vai oliko tämä ensivisiitti vanhemmillesi.  Kai tiesit hänen rajoittuneen ruokavalionsa.  Yleensä ei kannata mennä toisten joulupöytään jos ei aio siellä mitään syödä.

Vierailija
69/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä tulla närkkimään ruokapöytään etenkään juhlapäivänä jos on noin ruokarajoitteinen. Ilmoittaa sitten etukäteen ja istuu sohvalla katsomassa telkkaria kun muut syövät juhlalounasta. Oma häpee älä Ap häpeile hänen puolestaa vaan anna moukan poikaystäväsi hävetä yksinään.

Tuskinpa hän oma-aloitteisesti sinne ruokapöytään oli halunnutkaan, vaan ap oli kutsunut kysymättä haluaako edes tulla.

No siinäpä mahtava miehenalku. Tyttöystävä kutsuu joululounaalle vanhemmilleen mutta jäpikkä ei osaa edes tyttöystävälleen sanoa että hänellä on sairaus joka ilmenee syömishäiriönä jonka vuoksi ei voi tulla vieraisiin paikkoihin syömään koska ei syö.

Syömistään tai syömättömyyttään ei tarvitse kenenkään aikuisen ihmisen perustella kenellekään. Se on jokaisen oma asia.

Ei pidäkkään mutta silloin on osattava kieltäytyä lounaskutsusta jotta ei häpäise talon emäntää sillä että nyrpistelee ruualle nenäänsä ja siirtelee niitä kahta hernettä lautasella.

Järkevä emäntä ymmärtää olla häpäistymättä siitä miten vieraat syövät, koska hän tietää että vieraiden ruokahalu ei ole hänen ongelmansa. Jos hän vieraistaan häpäistyy, on hän henkisesti keskenkasvuinen.

Vierailija
70/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välitä jouluruuasta. Kuitenkin ollessani uuden poikaystävän porukoilla jouluna söin ihan normaalin lautasellisen ruokaa. En tosin ottanut laatikoita enkä rosollia mutta sitä ei kukaan ihmetellytkään. Salaattia, kinkkua, lohta ja perunoita söin. Ei olisi tullut mieleenkään valittaa.

Vierailija
71/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin monen mielestä nirsoilu normaalien ruokien edessä on hyväksyttävää? En tarkoita, että pitäisi lapata lautanen täyteen jotain inhokkiaan vaan sitä, ettei muka useasta lajista löydy yhtään syömäkelpoista - varsinkin kun kyse on niin perusjutuista kuin esim. jouluruoka. Jos poikaystävä ei siedä jouluruokia,, niin olisi voinut kieltäytyä kokonaan kutsusta tai vihjaista tyttöystävälleen etukäteen jonkin ruokalajin, josta pitää. Joulupöytään kuuluu usein erilaisia kaloja ja kasviksia ja alkupaloja, joten luulisi niistä oikeasti löytyvän jotain kelvollista syötävää. Ja ainahan voi itse tehdä jonkin ruokalajin ja tuoda sen mukanaan. Näin minä teen, kun menen syömään tädilleni tapaninpäivänä.

Totta kai se on hyväksyttävää. Jokainen järkevä tietää, että aikuisella ihmisellä on oikeus itse päättää mitä syö, eikä se kuulu kenellekään muulle. Aika kahjo pitää olla, että rupeaa toisten syömistä säätämään.

Vierailija
72/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö olevasi Tyhmä? No nyt tiedät =D

Niin se on, että kun pätevät argumentit loppuvat, alkaa nimittely. Otan tuon osoituksena siitä, että olen oikeassa ja sinä olet siitä turhautunut.

Ei vaan noin hölmölle niitä on enää turha yrittää kertoa. Täällä on sivukaupalla ihmisiltä argumentteja sinulle miksi tuo poika oli huonostikäyttäytyvä pentu mutta et sitä ymmärää niin et ymmärrä.

Ne argumentit ovat lapsellisten ihmisten huonoja argumentteja. Eivät ne hyviksi muutu, vaikka kuinka moni ammosuu niitä täällä toistelisi. 

Vierailija
73/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö olevasi Tyhmä? No nyt tiedät =D

Niin se on, että kun pätevät argumentit loppuvat, alkaa nimittely. Otan tuon osoituksena siitä, että olen oikeassa ja sinä olet siitä turhautunut.

Siis oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että on ok käytöstä juhlapäivällisellä pyytää emännältä tonnikalaa? Kun pöytä notkuu ruokaa.

En ole tuo joka sua tyhmäksi nimitti, mutta aika moukka taidat kyllä olla jos tii on sun mielrstä ihan ok.

Minusta on moukkamaista tehdä siitä numeroa. Teitä moukkia näyttää ketju olevan täynnä :-)   Toinen toisensa perään huutaa ja äimistelee hätääntyneenä, miten tuo poikaystävä saattoi olla pakottamatta itseään syömään ja kuinka nyt emäntä herramunjee häväistyi. Kuka teidän kaakotustanne voi tosissaan ottaa, kun niin elämälle vierasta se on?

Vierailija
74/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkäisin jos mies kieltäytyisi syömästä lihaa ja söisi kasvispainotteisesti eikä noita prosessoituja.

Tämä on vaan eettis moraalisesti ylivertaonen ihminen teidän tasollenne sorry!

Minä arvostan ja suuresti!

Siis jätkähän veti tonnikalaa., jota erikseen pyysi emännältä. Tonnikalan pyyntiin liittyy valtavasti eettis moraalisia ongelmia ja vaikka olisi eettisesti oikein pyydetty, tuodaan toiselta puolelta maailmaa.

Vierailija
75/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki närppiä miten haluaa, mutta ei pidä vaatia että kukaan sitä jaksaisi katsella. Ap:lla on oikeus seurustella kenen kanssa haluaa, ei ole mitään väärää jättää tällaista lapsellista närppijää. Itse ainakin häpeäisin tällaista ihmistä niin paljon, etten vain voisi.

Jos sinulla olisi silmät eivät olisi lupsuneet ja ajatus harhaillut sinne tänne, niin olisit varmaan huomannut ettei kukaan ole sanonut että aapeen täytyy seurustella juuri tuon miehen kanssa. Huvittavaa, että tuollaisen olkiukon viitsit edes heittää kehiin. Taistelet nyt urheasti itse keksimääsi argumenttia vastaan ja proteistointi on kovaa ja höyhenet pöllyyää, kun tarmokkaasti kumoat väitettä jota kukaan ei ole esittänyt  :-)  Olet kyllä IRL varmaan melkoisen rasittava keskustelukumppani, kun sinun kanssasi saa olemattomia itse keksimiäsi argumentteja ruveta kumoamaan...

Vierailija
76/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin saada minäkin eilen krantun maineen, kun en kalapöydästä löytänyt muuta syötävää kuin perunaa ja lämminsavulohta. Minä en vain yksinkertaisesti saa menemään alas suola- tai graavikalaa enkä mitään silakkarullia. Pohjalla on muutama ikävä kokemus takavuosilta. Minä en itse olisi tehnyt asiasta minkäänlaista numeroa eli olisin kaikessa rauhassa syönyt sen, mitä pystyn, mutta kyllä yhden sukuunnaidun piti päästä naljailemaan. En vetänyt herneitä nenään, vaan jatkoin kaikessa rauhassa. No onneksi oli sitten tarjolla kinkkua ja laatikoita. Muutamat lisukkeet jätin suosiolla väliin. Sienille olen allerginenkin. En myöskään koskenut alkoholipitoisiin juomiin enkä jälkiruokajuustoihin, sillä olen niin moukka, että minulle maistuvat vain tavalliset juustot, ei home- tai muut erikoisviritykset. Pienillä annoksilla menin kaiken kaikkiaan, sillä on ole tottunut syömään enää iltapäivällä raskasta lämmintä ateriaa. Minulle olisi oikeastaan riittänyt se aamupäiväinen puuro ja myöhemmin pari kinkkuvoileipää. Mutta katsoin nyt kuitenkin, että kutsua pitää noudattaa.

Täällä toinen. Inhoan !!! silakkaa, kaikkia mitkä ovat etikassa. Anoppini joulupöytä on täynnä äyriäisiä ja inhoan niitä.

Ei mitään laatikoita, ei kinkkua, ei paistia mutta onneksi oli lohta ja pakkasessa olleita uusia perunoita ( ihania !!! ). Sienisalaattikin oli täynnä etikkaa.

Ei mitään perinteisiä jälkiruokia, ainoastaan juustoja. Tykkään homejuustosta vain pipareiden kanssa mutta ei ole pipareita.

Leipänäkin on vain limppua, josta en tykkää sekä saaristolaisleipää, josta tykkään vielä vähemmän.

Koska olen käynyt siellä ennenkin, vein omaa jälkiruokaa, plus piparkakkuja ja leipää. Nämä ovat helppo änkeä pöytään, aina voin sanoa lapset tekivät ja halusivat tuoda.

Eilen söin leipää, lohta ja perunaa, jälkiruuaksi omaa jälkkäriä, pipareita ja homejuustoa.

Mieheni sisko jotain narisi, ohitin sanonnat kauniisti, en muka tajunnut puhui minulle.

Vierailija
77/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pöydässä on viiniä, olutta, kivennäisvettä, limua ja kotikaljaa, niin ei ole kohteliasta vinkua Bonaquaa. Kyse kun ei ole siitä, että tarjolla olisi vain lihaa tai vain kalaa tai pelkästään kasviksia vaan siitä, että monipuolinen juhlapöytä ei kelpaa, kun nirson on saatava kalansa purkista.

Kuka emäntä pistää vieraansa juomaan jotain mitä vieras ei halua? Ei ole nykyaikaa sellainen.

Vierailija
78/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WT-Pirkko käsitti nyt ihan väärin, mutta mennään valitsemallasi linjalla. Kalaa oli tarjolla.

Mitä siitä sitten? Kuinka WT sitä pitää olla, että rupeaa pitämään kirjaa siitä mitä vieraat suuhunsa pistävät? Minä ainakin ihmettelisin sellaista emäntää, mutta sinusta se on kai ihan normaali juttu...

Vierailija
79/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen trolli uppoaa ihmisiin?

Vierailija
80/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Jos kotona on typeräksi opetettu, sen ei tarvitse olla elinkautinen tuomio.

WT-Pirkon mielestä aikuisella ei ole oikeutta päättää mitä itse syö, vaan muilla on oikeus siihen puuttua. Saat varmaan aikaan melkoisen kiinnostavia tilanteita, kun sovellat periaatteitasi käytäntöön...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän