Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaysyävän nirsoilu vanhempieni joulupöydässä hävetti

Vierailija
25.12.2016 |

Tarjolla oli joka sortin jouluruokia. Poikaystävä otti vähän herneitä ja kysyi äidiltäni onko tonnikalaa. Äiti sitten avasi hänelle tonnikalapurkin lievästi sanottuna hämmentyneenä. Siinä sitten närppi minimaalisia palasia ja siirteli herneitä lautasen reunasta toiseen. Hävetti.

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nirsonkin pitää osata käyttäytyä ruokapöydässä. Jos on jo niin ruokarajoitteinen, ettei useasta lajista löydä mitään syömäkelpoista, niin sitten ei mene syömään kyläpaikkoihin.

Olen itsekin (ollut) nirso mutta silti joulupöydästä olen pystynyt syömään keitettyjä herneitä, perunalaatikkoa, jos se on imellytetty, savusiikaa tai savulohta, silliä, sienisalaattia ja pienen palan kinkkua. Lapsena en syönyt kinkkuakaan mutta silloin taas pidin rosollista. Lisäksi vanhempani toivat joka joulu jotain uutta joulupöytään ja jos pitivät/minä pidin siitä, sai se pysyvämmän aseman. Jotain taas jätettiin pois esim. porkkanalaatiikkoa ei ole näkynyt enää vuosikausiin joulupöydässämme. Ihan aina maistoin esim. mätiä useampana vuonna, jos vaikka maku muuttuisi jne.

Missään tilanteessa ei voi täyden ruokapöydän edessä nilittää, että haluaa syödä jotain purkkiruokaa. Anoppilassa sienisalaatti on minulle liian voimakasta, perunalaatikko on makeutettu siirapilla, kaloja ei tarjoilla ja kinkkukin on todella läskistä ja kosteaa eli minulle hyvin yököttävää. Silti olen aina saanut lautaselleni jotain eikä kukaan ole huomannut, etten ole pitänyt ruoista esim. tänä vuonna keitetyn perunan, kinkun kastiketta ja pala kinkkua, josta suurimman osan tosin jätin, leipäviipaleen, salaattia. Vatsa tuli täyteen eikä kukaan pahoittanut  mieltään. Kokeilin lisäksi lanttulaatikkoa ja rosollia, mutta en niistä pitänyt. Sitäkään ei kukaan huomannut, kun sanoin olevani aivan liian täynnä enkä jaksakaan kaikkea.

Käytöstavat pitää osata, vaikka kuinka harmittaisi tarjoilut.

Käytöstapoihin kuuluu, ettei huutele toisen syömisistä pitkin palstoja... Ap:llä on paljon opittavaa.

Vierailija
42/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoon.

Siis mitä nuo yläpeukut? Ihmisten mielestä on ok jättää kumppani, jos tämä ei pidä jouluruuista?

Ei vain siitä että poikaystävä oli käytöshäiriöinen moukka.

"mies" varmaan itse tietää että on syömishäirö, silloin ei pidä tulla joulu eikä mihinkään muuhunkaan juhlapöytään siirtelemään lautasellaan kahta hernettä puolelta toiselle, pyytää emännältä tonnikalaa ja antaa emännän ymmärtää että tämän vaivalla valmistama lounaspöytä on Paskaa hänen mielestään. Moukka. Moukka voi pysyä pakastepitsansa kanssa ens joulun kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna toisen itse päättää mitä haluaa syödä. Ellet sitten ole viisivuotiaasta poikaystävää itsellesi plokannut. Aikuisella on lupa itse päättää mitä syö ilman, että siihen muut puuttuvat.

Aikuinen saa toki itse päättää, mitä syö tai on syömättä, mutta kyse on nyt siitä, miten sen tekee. Ap:n poikaystävälle ei ole käytöstapoja, se on jutun ydin.

Olkoon vaan ydin, mutta moite on väärä. Ei ole toisten asia lärväillä aikuisen syömisistä. Aikuisella on oikeus syödä mitä itse haluaa. Ei siinä ole käytöstapojen näkökulmasta mitään väärää, että syö vain sitä mitä syödä kiinnostaa.

Niin, voi syödä sitä, mitä on tarjolla, eikä kysellä tonnikalan perään.

Vierailija
44/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna toisen itse päättää mitä haluaa syödä. Ellet sitten ole viisivuotiaasta poikaystävää itsellesi plokannut. Aikuisella on lupa itse päättää mitä syö ilman, että siihen muut puuttuvat.

Aikuinen saa toki itse päättää, mitä syö tai on syömättä, mutta kyse on nyt siitä, miten sen tekee. Ap:n poikaystävälle ei ole käytöstapoja, se on jutun ydin.

Olkoon vaan ydin, mutta moite on väärä. Ei ole toisten asia lärväillä aikuisen syömisistä. Aikuisella on oikeus syödä mitä itse haluaa. Ei siinä ole käytöstapojen näkökulmasta mitään väärää, että syö vain sitä mitä syödä kiinnostaa.

Ai se kysyminen oli tässä se väärä juttu. Jos pöydässä olisi ollut vain viiniä ja olutta, niin kivennäisvettä ei olisi saanut kysyä? 

Vierailija
45/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoon.

Siis mitä nuo yläpeukut? Ihmisten mielestä on ok jättää kumppani, jos tämä ei pidä jouluruuista?

Miksi menee viettämään joulua toisen perheeseen jos ei voi sietää jouluruokia? Itse kumppanin luona söin kohteliaisuudesta joulusapuskaa vaikken siitä juurikaan välitä.

Vierailija
46/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä tulla närkkimään ruokapöytään etenkään juhlapäivänä jos on noin ruokarajoitteinen. Ilmoittaa sitten etukäteen ja istuu sohvalla katsomassa telkkaria kun muut syövät juhlalounasta. Oma häpee älä Ap häpeile hänen puolestaa vaan anna moukan poikaystäväsi hävetä yksinään.

Tuskinpa hän oma-aloitteisesti sinne ruokapöytään oli halunnutkaan, vaan ap oli kutsunut kysymättä haluaako edes tulla.

No siinäpä mahtava miehenalku. Tyttöystävä kutsuu joululounaalle vanhemmilleen mutta jäpikkä ei osaa edes tyttöystävälleen sanoa että hänellä on sairaus joka ilmenee syömishäiriönä jonka vuoksi ei voi tulla vieraisiin paikkoihin syömään koska ei syö.

Vierailija
47/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin pitäisin outona, jos isäntä/emäntäväki vahtisi mikä minulle maistuu ja mikä ei. Välillä tuputtaisi, että syönytsyönytmaista, ja jälkikäteen taivastelisi miksei se syönyt. Ei minulla ainakaan ole tapana vierailleni sanoa mitään mitä heidän pitäisi pöydästä osata ottaa, enkä vahdi että varmasti syövät riittävän montaa eri lajia. Minun roolini päättyy siihen, että hommaan tarjottavat pöytään. Huolehdin jo kutsuessani, että vieraani ovat täysivaltaisia itse ruokailustaan päättäviä aikuisia, enkä tee numeroa siitä mitä syövät tai jättävät syömättä. Se on sitä käyttäytymistä, joka aikuisen isännän/emännän tulee osata.

Ap ei ollut isäntä eikä emäntä. Eikä isäntä eikä emäntä varmaan vahtinutkaan vieraan syömisiä. Mutta Ap eli Tyttöystävä pisti häpeissään merkille että poikaystävä närkki kahta hernettä lautasella HALOO jos joulupöydässä on joka sorttia ruokaa ja jätkä seilaa kahden herneen kassa lautasella ja pyytää purkkitonnikalaa niin kyllä minäkin häpeäisin. Isännällä ja Emännällä varmaan oli käytöstavat koska moukka sai sen purkkikalansa.

Vierailija
48/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli kissoille tarkoitettua tonnikalaa =D=D

Vierailija
49/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden teinin tarinan. Lapsi raukka muutti nyt lukioon äitinsä luo mutta asui viime vuoteen asti erittäin ihmeellisen (lahkouskovaisen ja hyvin erikoisen isänsä luona).tuossa naapurissa. Kävi aika usein meillä ja oli lasteni kaveri. Lapselle ei opetettu kotona mitään tapoja, ruokavalio oli koulussa saatu ruoka ja kotona kokis ja suklaa, ja mikropizza. Isänsä mielestä hempeily on heikkoutta ja se oletti että sen ikäinen osaa itse. Suurin ongelma perheessä varmasti oli ainainen köyhyys. Toivon suuresti että nyt kun asuu äitinsä luona niin oppii tavoille. Mutta uskon että jos joku on lapsuutensa viettänyt ilman onnellisia joulutraditioita, eikä lapsenakaan saa koskaan mitään joulupöydän herkkuja, eikä kotona myöskään painoteta että kaikkea ruokaa pitää maistaa, niin lopputuloksena voi olla aloittajan poikaystävän kaltainen nuori mies.

Vierailija
50/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se kysyminen oli tässä se väärä juttu. Jos pöydässä olisi ollut vain viiniä ja olutta, niin kivennäisvettä ei olisi saanut kysyä? 

Tiesitkö olevasi Tyhmä? No nyt tiedät =D

Vierailija
51/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin pitäisin outona, jos isäntä/emäntäväki vahtisi mikä minulle maistuu ja mikä ei. Välillä tuputtaisi, että syönytsyönytmaista, ja jälkikäteen taivastelisi miksei se syönyt. Ei minulla ainakaan ole tapana vierailleni sanoa mitään mitä heidän pitäisi pöydästä osata ottaa, enkä vahdi että varmasti syövät riittävän montaa eri lajia. Minun roolini päättyy siihen, että hommaan tarjottavat pöytään. Huolehdin jo kutsuessani, että vieraani ovat täysivaltaisia itse ruokailustaan päättäviä aikuisia, enkä tee numeroa siitä mitä syövät tai jättävät syömättä. Se on sitä käyttäytymistä, joka aikuisen isännän/emännän tulee osata.

Ap ei ollut isäntä eikä emäntä. Eikä isäntä eikä emäntä varmaan vahtinutkaan vieraan syömisiä. Mutta Ap eli Tyttöystävä pisti häpeissään merkille että poikaystävä närkki kahta hernettä lautasella HALOO jos joulupöydässä on joka sorttia ruokaa ja jätkä seilaa kahden herneen kassa lautasella ja pyytää purkkitonnikalaa niin kyllä minäkin häpeäisin. Isännällä ja Emännällä varmaan oli käytöstavat koska moukka sai sen purkkikalansa.

Siksi kirjoitinkin emäntäväki, johon ap voidaan lukea, koska hänen kotoväellään oltiin. Ap:n täytyy oppia, että toisten syömisiä ei ole sopivaa tarkkailla, eikä varsinkaan revitellä niistä keskustelupalstoille. Antaa hyvin kypsymättömän kuvan ap:stä. 

Vierailija
52/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on, että kun pätevät argumentit loppuvat, alkaa nimittely. Otan tuon osoituksena siitä, että olen oikeassa ja sinä olet siitä turhautunut.

Vierailija
53/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä tulla närkkimään ruokapöytään etenkään juhlapäivänä jos on noin ruokarajoitteinen. Ilmoittaa sitten etukäteen ja istuu sohvalla katsomassa telkkaria kun muut syövät juhlalounasta. Oma häpee älä Ap häpeile hänen puolestaa vaan anna moukan poikaystäväsi hävetä yksinään.

Tuskinpa hän oma-aloitteisesti sinne ruokapöytään oli halunnutkaan, vaan ap oli kutsunut kysymättä haluaako edes tulla.

No siinäpä mahtava miehenalku. Tyttöystävä kutsuu joululounaalle vanhemmilleen mutta jäpikkä ei osaa edes tyttöystävälleen sanoa että hänellä on sairaus joka ilmenee syömishäiriönä jonka vuoksi ei voi tulla vieraisiin paikkoihin syömään koska ei syö.

Syömistään tai syömättömyyttään ei tarvitse kenenkään aikuisen ihmisen perustella kenellekään. Se on jokaisen oma asia.

Vierailija
54/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt tiedät että ensijouluna menet yksin syömään vanhemmillesi ja toivottavasti olet siihen mennessä päässyt jo eroon moukista miehistä.

Vierailija
55/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömistään tai syömättömyyttään ei tarvitse kenenkään aikuisen ihmisen perustella kenellekään. Se on jokaisen oma asia.

Ei pidäkkään mutta silloin on osattava kieltäytyä lounaskutsusta jotta ei häpäise talon emäntää sillä että nyrpistelee ruualle nenäänsä ja siirtelee niitä kahta hernettä lautasella.

Vierailija
56/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin monen mielestä nirsoilu normaalien ruokien edessä on hyväksyttävää? En tarkoita, että pitäisi lapata lautanen täyteen jotain inhokkiaan vaan sitä, ettei muka useasta lajista löydy yhtään syömäkelpoista - varsinkin kun kyse on niin perusjutuista kuin esim. jouluruoka. Jos poikaystävä ei siedä jouluruokia,, niin olisi voinut kieltäytyä kokonaan kutsusta tai vihjaista tyttöystävälleen etukäteen jonkin ruokalajin, josta pitää. Joulupöytään kuuluu usein erilaisia kaloja ja kasviksia ja alkupaloja, joten luulisi niistä oikeasti löytyvän jotain kelvollista syötävää. Ja ainahan voi itse tehdä jonkin ruokalajin ja tuoda sen mukanaan. Näin minä teen, kun menen syömään tädilleni tapaninpäivänä.

Vierailija
57/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on, että kun pätevät argumentit loppuvat, alkaa nimittely. Otan tuon osoituksena siitä, että olen oikeassa ja sinä olet siitä turhautunut.

Ei vaan noin hölmölle niitä on enää turha yrittää kertoa. Täällä on sivukaupalla ihmisiltä argumentteja sinulle miksi tuo poika oli huonostikäyttäytyvä pentu mutta et sitä ymmärää niin et ymmärrä.

Vierailija
58/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että on ok käytöstä juhlapäivällisellä pyytää emännältä tonnikalaa? Kun pöytä notkuu ruokaa.

En ole tuo joka sua tyhmäksi nimitti, mutta aika moukka taidat kyllä olla jos tii on sun mielrstä ihan ok.

Vierailija
59/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki närppiä miten haluaa, mutta ei pidä vaatia että kukaan sitä jaksaisi katsella. Ap:lla on oikeus seurustella kenen kanssa haluaa, ei ole mitään väärää jättää tällaista lapsellista närppijää. Itse ainakin häpeäisin tällaista ihmistä niin paljon, etten vain voisi.

Vierailija
60/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkäisin jos mies kieltäytyisi syömästä lihaa ja söisi kasvispainotteisesti eikä noita prosessoituja.

Tämä on vaan eettis moraalisesti ylivertaonen ihminen teidän tasollenne sorry!

Minä arvostan ja suuresti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme