Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaysyävän nirsoilu vanhempieni joulupöydässä hävetti

Vierailija
25.12.2016 |

Tarjolla oli joka sortin jouluruokia. Poikaystävä otti vähän herneitä ja kysyi äidiltäni onko tonnikalaa. Äiti sitten avasi hänelle tonnikalapurkin lievästi sanottuna hämmentyneenä. Siinä sitten närppi minimaalisia palasia ja siirteli herneitä lautasen reunasta toiseen. Hävetti.

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupöydässä pyytää purkkitonnikalaa...please! 🙄😂

Eihän tollasta voi ollakaan...

Joulupäivä ja nauraa räkätät ilkeämielisesti tuntemattomalle ihmiselle. Oletpa sinäkin hyvin käsittänyt joulun sanoman.

Vierailija
22/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo poikaystäväsi joku vegaani, intoleraatikko vai muuten vain nirso?

Pikadiagnoosina poika on piloille lellitty idiootti, jolle äiti on tehnyt jouluaatoksi pizzaa, purilaisia ja colaa, koska normaali jouluruoka on ollut perheen pikku-Herodeksen mielestä pahaa. :D

Ja vegaanit eivät syö tonnikalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulupäivä ja nauraa räkätät ilkeämielisesti tuntemattomalle ihmiselle. Oletpa sinäkin hyvin käsittänyt joulun sanoman.

Ohhoh, siinäpäs tuli vuoden 2016 pahimmat jeesustelut. :D

Vierailija
24/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään asperger. Tuli yllätyksenä, oletin että aikuinen ihminen osaa käyttäytyä normaalisti. Kotona on nirso ja syö vain tiettyjä ruokia mutta se on minulle aivan sama.

Ap

Vierailija
25/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylässä ollessa syödään juuri sitä mitä tarjotaan, tommonen lapsellinen nirsoilu on hävytöntä ja loukkaus ruuantajoajaa kohtaan.

Poikahan täysi pikkulapsi, tuommosesta ei miestä ikinä tule.

Tai sitten hän on asperger, joka pärjää joillain elämänalueilla loistavasti ja joillain elämänalueille hänellä on suuria vaikeuksia. Ruoka on yksi tyypillinen aspergereille todella vaikea asia.

Ei kaikille aspergereille. Ainoa, mistä meidän jätkä kieltäytyy, on sienikastike, ja sitä pidän normaalina. Emmehän me muutkaan syö kaikkea. Tosin aspergeria ei kannata pakottaa syömään. Meillä keskusteltiin hänen lapsena ollessaan etukäteen, että jatkossa pöytään ilmestyy sitä-ja-sitä, ja hän söi tyytyväisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja kuulostaa todella nirsolta.

Vierailija
26/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, siinäpäs tuli vuoden 2016 pahimmat jeesustelut. :D

No, jos käytät sanaa jeesustelu merkityksessä tekopyhä, etkä itse ollenkaan miellä mitä siinä on vialla, niin eipä sinulta kannata joulunkaan osalta mitään odottaa.

Vierailija
27/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin saada minäkin eilen krantun maineen, kun en kalapöydästä löytänyt muuta syötävää kuin perunaa ja lämminsavulohta. Minä en vain yksinkertaisesti saa menemään alas suola- tai graavikalaa enkä mitään silakkarullia. Pohjalla on muutama ikävä kokemus takavuosilta. Minä en itse olisi tehnyt asiasta minkäänlaista numeroa eli olisin kaikessa rauhassa syönyt sen, mitä pystyn, mutta kyllä yhden sukuunnaidun piti päästä naljailemaan. En vetänyt herneitä nenään, vaan jatkoin kaikessa rauhassa. No onneksi oli sitten tarjolla kinkkua ja laatikoita. Muutamat lisukkeet jätin suosiolla väliin. Sienille olen allerginenkin. En myöskään koskenut alkoholipitoisiin juomiin enkä jälkiruokajuustoihin, sillä olen niin moukka, että minulle maistuvat vain tavalliset juustot, ei home- tai muut erikoisviritykset. Pienillä annoksilla menin kaiken kaikkiaan, sillä on ole tottunut syömään enää iltapäivällä raskasta lämmintä ateriaa. Minulle olisi oikeastaan riittänyt se aamupäiväinen puuro ja myöhemmin pari kinkkuvoileipää. Mutta katsoin nyt kuitenkin, että kutsua pitää noudattaa.

Vierailija
28/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka on pahaa, niin syömättä jää itseltäkin.

Vierailija
29/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna toisen itse päättää mitä haluaa syödä. Ellet sitten ole viisivuotiaasta poikaystävää itsellesi plokannut. Aikuisella on lupa itse päättää mitä syö ilman, että siihen muut puuttuvat.

Ei pidä tulla närkkimään ruokapöytään etenkään juhlapäivänä jos on noin ruokarajoitteinen. Ilmoittaa sitten etukäteen ja istuu sohvalla katsomassa telkkaria kun muut syövät juhlalounasta. Oma häpee älä Ap häpeile hänen puolestaa vaan anna moukan poikaystäväsi hävetä yksinään.

Vierailija
30/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna toisen itse päättää mitä haluaa syödä. Ellet sitten ole viisivuotiaasta poikaystävää itsellesi plokannut. Aikuisella on lupa itse päättää mitä syö ilman, että siihen muut puuttuvat.

Joo mutta kylässä syödään tai ollaan syömättä sitä mitä pöytään on laitettu. 

Vierailija
31/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
32/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen hemmoteltu kakara paikalla. :D On se kumma juttu, että muut ovat syöneet jouluruokaa, mutta vain tämä lapsen tasolle jäänyt poikkis on nirsoillut. :)

Vierailija
33/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla kaikki muumit paikalla. Tämä on kyllä uskomattomien tyyppien kokoontuspaikka tämä vauvapalsta!

Vierailija
34/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi vetää herneet nenään siitä, mitä joku syö tai ei syö? Hankkikaa elämä!

Vierailija
35/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä tulla närkkimään ruokapöytään etenkään juhlapäivänä jos on noin ruokarajoitteinen. Ilmoittaa sitten etukäteen ja istuu sohvalla katsomassa telkkaria kun muut syövät juhlalounasta. Oma häpee älä Ap häpeile hänen puolestaa vaan anna moukan poikaystäväsi hävetä yksinään.

Tuskinpa hän oma-aloitteisesti sinne ruokapöytään oli halunnutkaan, vaan ap oli kutsunut kysymättä haluaako edes tulla.

Vierailija
36/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi vetää herneet nenään siitä, mitä joku syö tai ei syö? Hankkikaa elämä!

Mikäs juntti se siinä puolustaa tapaansa syödä kuin siat kaukalolla?

Ruokapöydässä kuuluu osata aikuisen ihmisen käyttäytyä. Piste.

Vierailija
37/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin pitäisin outona, jos isäntä/emäntäväki vahtisi mikä minulle maistuu ja mikä ei. Välillä tuputtaisi, että syönytsyönytmaista, ja jälkikäteen taivastelisi miksei se syönyt. Ei minulla ainakaan ole tapana vierailleni sanoa mitään mitä heidän pitäisi pöydästä osata ottaa, enkä vahdi että varmasti syövät riittävän montaa eri lajia. Minun roolini päättyy siihen, että hommaan tarjottavat pöytään. Huolehdin jo kutsuessani, että vieraani ovat täysivaltaisia itse ruokailustaan päättäviä aikuisia, enkä tee numeroa siitä mitä syövät tai jättävät syömättä. Se on sitä käyttäytymistä, joka aikuisen isännän/emännän tulee osata.

Vierailija
38/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen hemmoteltu kakara paikalla. :D On se kumma juttu, että muut ovat syöneet jouluruokaa, mutta vain tämä lapsen tasolle jäänyt poikkis on nirsoillut. :)

Saako siitä jonkun palkinnon kun syö jotain mistä ei pidä? ":D"

Vierailija
39/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetajun puute on massiivista sivistymättömyyttä. Sen oikean kanssa on luonteva olla, tämä ei ilmeisesti ole sinun pakettisi.

Vierailija
40/178 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsonkin pitää osata käyttäytyä ruokapöydässä. Jos on jo niin ruokarajoitteinen, ettei useasta lajista löydä mitään syömäkelpoista, niin sitten ei mene syömään kyläpaikkoihin.

Olen itsekin (ollut) nirso mutta silti joulupöydästä olen pystynyt syömään keitettyjä herneitä, perunalaatikkoa, jos se on imellytetty, savusiikaa tai savulohta, silliä, sienisalaattia ja pienen palan kinkkua. Lapsena en syönyt kinkkuakaan mutta silloin taas pidin rosollista. Lisäksi vanhempani toivat joka joulu jotain uutta joulupöytään ja jos pitivät/minä pidin siitä, sai se pysyvämmän aseman. Jotain taas jätettiin pois esim. porkkanalaatiikkoa ei ole näkynyt enää vuosikausiin joulupöydässämme. Ihan aina maistoin esim. mätiä useampana vuonna, jos vaikka maku muuttuisi jne.

Missään tilanteessa ei voi täyden ruokapöydän edessä nilittää, että haluaa syödä jotain purkkiruokaa. Anoppilassa sienisalaatti on minulle liian voimakasta, perunalaatikko on makeutettu siirapilla, kaloja ei tarjoilla ja kinkkukin on todella läskistä ja kosteaa eli minulle hyvin yököttävää. Silti olen aina saanut lautaselleni jotain eikä kukaan ole huomannut, etten ole pitänyt ruoista esim. tänä vuonna keitetyn perunan, kinkun kastiketta ja pala kinkkua, josta suurimman osan tosin jätin, leipäviipaleen, salaattia. Vatsa tuli täyteen eikä kukaan pahoittanut  mieltään. Kokeilin lisäksi lanttulaatikkoa ja rosollia, mutta en niistä pitänyt. Sitäkään ei kukaan huomannut, kun sanoin olevani aivan liian täynnä enkä jaksakaan kaikkea.

Käytöstavat pitää osata, vaikka kuinka harmittaisi tarjoilut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä