Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Magneettikuvaus yksityisellä, kokemuksia

Vierailija
19.12.2016 |

Onko kukaan käynyt yksityisellä magneettikuvauksessa? Miksi menit yksityiselle, etkö päässyt kunnalliselle? Mitä kävit kuvauttamassa? Millainen kokemus oli ja paljon maksoi suunnilleen?
Pääseeköhän yksityiselle esim. kahden viikon sisällä?
Täällä pk-seudulla on kamalasti yksityisiä magneettikuvauspaikkoja ja mietin että mitenhän sen valitsisi minne menisi, mikä olisi paras. Itselläni ei ole mitään suurta vaivaa, vuoden ajan ollut välillä päänsärkyä ja välillä kasvoissa pientä puutumisen tunnetta. Tosin sitäkään ei nyt viimeiseen kuukauteen. Yhden kerran olen käynyt kunnallisella lääkärillä, mutta eipä se mitään kummoista sanonut. Tiedän, että kunnalliseen magneettikuvaukseen en pääsisi näin "pienillä" vaivoilla, mutta asia vaivaa minua, joten haluaisin mennä pään magneettikuvaukseen. Luulisi, että jos jotakin häikkää tuolla esim verenkierrossa on, niin se selviäisi magneettikuvauksella?

Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata :)

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tunge kinkku persesees kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä lisään että kaikkea ei ole kiva tietää. Esim. Päänalueella voi olla ikäviä juttuja mille ei voi tai kannata tehdä mitään vaikka aiheuttaisi päivittäisiä pääsärkyjä. Esim. 40% ihmisistä on pelkästään käpyrauhasen alueen kasvain kuolintutkimuksissa. Sen lisäksi miljoona muuta paikkaa päässä mihin voi jotain tulla eli parempi ettei aina edes tiedä. Niin kauan kuin pystyy oireiden kanssa elämään niin anna olla.

Olipahan neuvo.

no eikö? Joka asiaa ei kannata murehtia, ei vaan kannata. Ihan siis neurologin neuvo, parempi ettei jokaista poikkeamaa tiedä kun ne on todella yleisiä.

Ja tämä neuvosi versus tilanne, missä kuvaamisella pystytään ajoissa havaitsemaan vakava poikkeama ja vielä tekemään sille jotain...

Annetaanhan lääkäreiden päättää milloin tilanne vaatii jatkotoimenpiteitä, eikö vaan?

Joskus on ihan hyvä myös vaatia tutkimuksia, vaikka lääkäri olisi sitä mieltä, että kaikki on kunnossa. Lääkäritkin yleistää aika paljon, eikä välttämättä huolestu, vaikka olisi aihetta.

Itse aikanaan vaadin, että pääsen mammoon, kun lääkäri oli sitä mieltä, ettei tämän ikäisellä mitään muuta voi olla, kuin harmiton kysta. Oli sitten agressiivinen rintasyöpä.

Vierailija
42/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hakeuduin migreenin takia suoraan yksityiselle neurologille, jolta sain lääkemääräykset ja ehdotti että pää kannattaa kertaalleen kuvata magneetilla, jotta poissuljetaan muut särkyä aiheuttavat syyt. Kuvaus maksoi jotain 300-400e ja sinne pääsin seuraavana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin mun teinitytön neurologikäynnit ja magneettikuvauksen omankin mielenrauhan takia, kun tytöllä oli paljon oireita, puutumista, näköhäiriöitä ym. Kyllä sinne useita satasia kaiken kaikkiaan meni, mutta palvelu oli hyvää ja nopeaa eikä huolia väheksytty. Onneksi ei migreeniä vakavampaa löytynyt.

Vierailija
44/47 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon ensi viikolla menossa, koska mulla on 10 vuotta ollut neurologia pahojakin oireita mm. Nielemisvaikeus, tuntohäiriöitä, lihasheikkoutta. Nämä tulee aaltoillen niin kuin ms-taudissa, mutta neurologi ei ole suostunut ottamaan vastaan vaan pyörittää ensin kaikki muut poliklinikat läpi. Oon käynyt gastroskopiassa, selän röntgenissä, kurkkulääkärillä yms. Määräävät somacin ja kotiin. Ehdotettu vitamiinin puutosta, närästystä yms. Oon monta kertaa pyytänyt kuvia ja ihmetellyt et on kummaa närästystä kun ihan näköhäiriöitä tekee. Pahimmillani olin laihtunut ihan tolkuttomia määriä niin, että bmi ollut 17. Joten nyt kun on kolmas tosi paha kausi oireiden kanssa ja neuro ei ota vastaan niin ajattelin, että hyvä kuvauttaa ihan itse.

Vierailija
45/47 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkäri vain tuhahti, että joka ihmisellä on joskus selkä kipeä, eikä edes lähettänyt röntgeniin. Fyssari sitten neuvoi hyvän fysiatrin, jolle tilasin ajan ja pääsin yllättävänkin nopeasti tutkimuksiin. Sain lähetteen magneettikuvaukseen ja kuvauspäiväksi uuden vastaanottoajan kuvien tulkintaan. Ja sieltähän se syy löytyi. Ei välilevyn pullistumaa, vaan rappeuma ja kaksi lisäksi siinä rajoilla. , lisäksi lievä skolioosi. Otatti kokeitakin, enemmän ja erilaisia kuin terkkarissa. Sain lisäksi itsehoito-ohjeita sekä lähetteen fyssarille, muistaakseni 15 hoitokertaa. Helpottihan se oloa, mutta ei poista syytä eli rappeumaa, jota ei kuitenkaan tarvitse leikata, koska ei tuki selkäydinkanavaa. 

Vierailija
46/47 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kauemmaksi näköjään valahtanut, mutta nostellaan.

Onko yksityisissä siis eroja, muutenkin kuin hinnan osalta? Esim. Synlabilla on Tapiolan ja Kampin toimipisteissään satasen hintaero, niin jäin pohdiskelemaan, onko tuolle jotain muutakin syytä kuin eri alueiden markkinatilanne. Sivuilla kerrotaan Tapiolassa olevan poikkeava painoraja ja putken leveys (250 kg/70 cm vs. normaali 159 kg/60 cm), eli kaiken järjen mukaan eri laite kyseessä, mutta eivätpä nuo fyysiset mitat ota laitteiston tarkkuuteen kantaa.

Vierailija
47/47 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoita voitetaan hinnoilla.

Uusin tulokas voi olla halvin vaikka uusimmat koneet.

Ja tietenkin voi olla myös et halvemmalla on vanhemmat/halvemmat koneet 

Ulkopuolisen on vaikea laatua vertailla. Eikä ne laatuerot niin isoja ole ettei asiaansa tekisi.

T. Kymmenissä mri-kuvissa rampannut DI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi