Magneettikuvaus yksityisellä, kokemuksia
Onko kukaan käynyt yksityisellä magneettikuvauksessa? Miksi menit yksityiselle, etkö päässyt kunnalliselle? Mitä kävit kuvauttamassa? Millainen kokemus oli ja paljon maksoi suunnilleen?
Pääseeköhän yksityiselle esim. kahden viikon sisällä?
Täällä pk-seudulla on kamalasti yksityisiä magneettikuvauspaikkoja ja mietin että mitenhän sen valitsisi minne menisi, mikä olisi paras. Itselläni ei ole mitään suurta vaivaa, vuoden ajan ollut välillä päänsärkyä ja välillä kasvoissa pientä puutumisen tunnetta. Tosin sitäkään ei nyt viimeiseen kuukauteen. Yhden kerran olen käynyt kunnallisella lääkärillä, mutta eipä se mitään kummoista sanonut. Tiedän, että kunnalliseen magneettikuvaukseen en pääsisi näin "pienillä" vaivoilla, mutta asia vaivaa minua, joten haluaisin mennä pään magneettikuvaukseen. Luulisi, että jos jotakin häikkää tuolla esim verenkierrossa on, niin se selviäisi magneettikuvauksella?
Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata :)
Kommentit (65)
Mulla Mehiläisen ortopedi suositteli Helsingin magneettia, joka toimii myös Keravalla nimellä Keravan Magneetti.
Mehiläisellä kuvien hinta olisi ollut joku 600+ € ja noista yllämainituista paikoista palvelun sai alle 200€:lla. Tämä oli just ennen koronaa, eli noin 6 v. sitten. Muutamia vuosia sitten niihin pääsi myös ilman lähetettä, mutta silloin jäi (se pieni) kela-korvaus saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä mennä magneettiin itsekin mutta sit sä esität itse epäilyn, ja vaan siihen vastataan (kyllä/ei).
Mitään 'Näkyyks siellä jotain' -tyyppisiä tutkimuksia ei olekaan.
Tätä en nyt ymmärtänyt... Eikö niistä pään kuvista näy kaikki mahdolliset poikkeamat, esimerkiksi verenkierrossa ja esimerkiksi mahdollinen kasvain tai muu sellainen? Vai mitähän nyt tämä viesti tarkoitti, ei ihan avautunut minulle... AP
Minulle laitettiin kuvauksen lopouvaiheeseen varjoaine. Mutta souta yksityiselle ja kysy suorraan sieltä. Käsitån, että kuvattavaksi pääsee ihan tilaamalla ajan. Mutta mitä kuvataan, on eri asia. Ei ole ihan helppo olla 45 min paikoillaan, kun koko pää kuvataan.
Soittaisin ja kysyisin miten kannattaa tehdä. Kai jonkun ne kuvat pitää tulkita, ei niistä muuten ole iloa kuin tauluna.
Tuskinpa kommenttini auttaa aloittajaa, kun aloitus on 10 vuotta vanha, mutta jos joku nykyään pähkäilee saman ongelman kanssa. Päässä olevat pienet verisuonitukokset eivät välttämättä näy kuvissa eli en ihan pienen vaivan takia kuvauttaisi. Niskat voivat aiheuttaa kaikenlaista päänsärkyä ja huimausta...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit mennä käsittääkseni ilman erikoislääkärin lähetettä, mutta sitten et saa Kela-korvausta. Korvaustaulokot löytyy netistä. Itse kävin yksityisellä, koska kunnallisen jono oli niin pitkä. Ensin piti päästä sairaalan lääkärin konsultaatioon, ja käymällä yksityiselä saatoin saada leikkauspäätöksen konsultaation yhteydessä. Ettei tarttenut odottaa aikaa kuvaukseen ja sitten taas uutta konsultaatio aikaa. Minulla oli erikoislääkärin lähete niskan kuvaukseen ja lähete sairaalaan, maksoi 265e, mutta kelakorvaus on pienentynyt nyt, eli on kalliimpi.
Kela-korvausta ei saa magneettikuvauksesta enää nykyään. Itse kävin Arvoterveydessä, kustannus 198€ sisältäen erikoislääkärin lausunnon.
Mitä teet niillä kuvilla, jos hoidettavaa löytyy? Tarvitset lähetteen jonnekin, jossa vaiva hoidetaan. Lähete maksaa, hoito maksaa. Kuntoutus maksaa.