Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut ikävintä, mitä narsisti on teille sanonut tai tehnyt?

Vierailija
15.12.2016 |

Minulle sanoi kerran eräs, että olen naiivi ja se on yleensä syynä siihen, jos joku ei halua olla tekemisissä kanssani.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta täällä joku nillittää, että"menneissä ei kannata murehtia" - ei niin, mutta se kulkee mukana ja pulpahtaa pintaan.

Itse olen niin epävarma ja huono ihminen, että en tiedä muista. Mun pitäisi olla äitini kaltainen itsekäs ja rohkea yms yms - kun se tykkäänkin itsestään.

Vierailija
42/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvempi teistä on oikean narsistin uhri, ilkeitä ja hulluja ihmisiä on muutenkin.

Ja kun sanotte että jokainen tapaa luultavasti pari narsistia elämänsä aikana niin voi olla totta, mutta ette te jumalauta tiedä ketkä niitä narsisteja on, ellette ole narsistin lähipiiriä. Narsisteilla on kulissit kunnossa.

Vituttaa nämä kotidiagnoosit, kun kaksi kolmesta on jonkun mamman toimesta diagnosoitu narsistiksi.

Jos sosiaalitoimessa sanotaan, etteivät he ole koskaan törmänneet tuollaiseen tyyppiin. Niin johan siinä hälytyskellot alkavat soittaa, jos eivät ole aiemmin soittaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun anoppi tuli yllätysvierailulle ja me oltiin miehen kanssa tosi väsyneitä oltu ja emme olleet tehneet sellaista voeraskoreaa siivousta vaan oli vähän jotain tavaroita ja astioita hujan hajan, niin anoppi alkoi tästä tylyttämään että kun "me ei KOSKAAN siivota eikä KOSKAAN tuuleteta niin täällä haisee jo ihan eteisessä P. " Ja tähän kaikki kuinka me ja meidän tuleva jälkeläinen on jo sairastunut ihan varmasti peruuttamattomasti...

Ja mikään tuosta ei kyllä todellakaan pitänyt paikkaansa koska kyllä me siivotaan yleensä ihan normaalisti, sillä kerralla ainoa sotku oli vaan että jotkut tavarat ei ollut paikoillaan. Ymmärrän että se kauhistuttaa joitakin siivoushulluja mutta tuossakin oli kyllä ilmiselvä tarkoitus vain loukata ja ilkkua sekä vähätellä kykyjäni mahdollisena tulevana äitinä.

Niin olikin. Ihmeellistä, ettei osa palstalaisista näe sitä, tai sitten heille tuollainen käyttäytyminen on hyväksyttävää, kun ovat alapeukkuja antaneet. Hyvä, että sä tiedostit, että kykenet parempaankin ja anoppi oli siinä se sika. Mä en tiedostanut lapsena että kykenisin parempaan, koska minun kasvattajani oli tuollainen lyttääjä. Tekisi mieli tappaa toi sun anoppis ja kysyä siltä sitten että Better? (Ei enää muitten sotkut häiritse.)

Vierailija
44/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissaäiti kirjoitti:

Minulle sanoi, että en kelpaa kellekään miehelle, koska en siivoa kuten hän vaati ja mä uskoin kaiken, koska hän oli äitini. Kun joku täällä sanoi, että eihän noita kukaan ota tosissaan. Narsistin tai ainakin narsistisesti käyttäytyvän äidin lapsena kasvaneena voin sanoa, että kyllä ottaa.

Jos et alkuun uskokaan, niin hän selittää kaikki epäonnistumisesi miesten kanssa noilla omilla selityksillään ja alat uskoa niihin itsekin, koska tottahan se on, et kelvannut.

Ja sama liittyy ystäville kelpaamiseen, minulle on sanottuw, että älä ihmettele jos ystäväsi sinut jättää ja kaikkea on sanottu. En halua enää hankkia ystäviä, koska ilmeisesti jos he minut jättää se on aina minun vikani. Vaikka minä olen ollut näkevinäni vikaa muissakin kuin vain itsessäni, mutta sen vian itsessään myöntäjiä en juuri ole tavannut.

Kauheaa jos on päässyt vaikuttamaan sinuun lapsesta asti. Et edes voi tietää, mikä on normaalia ja mikä ei. Toivottavasti törmäät tavallisiin hyviin ihmisiin, ja alat hahmottamaan maailmaa realistisemmin. 

Vierailija
45/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta oli pahinta. Myös se kun valvotti pienen lapsen äitiä yökaudet uhkailuillaan.

Sanomiset olivat vähän koomisiakin.

Sanoi mm. etten ikinä olis saanut häntä normaali-tilanteessa. Koki siis että oli mt-ongelmineen ja ulosottomiehineen ja ylipainoineen jotenkin niin puoleensavetävä, etten olisi ansainnut häntä. Oli helpotus päästä hänestä eroon. Mutta hänpä ei uskonut erostakaan, että ei kelpaa enää minulle. Varmaan rahapulassaan yritti ryömiä takaisin.

Suhteessa ei lopulta ollut mitään järkeä, kun toisen käytös osoittautui aivan mielipuoliseksi ja apu ei kelvannut, koska hän ei halunnut "että häntä haukutaan".

Ja oli alussa helppo ja mukava kaveri, mutta kun olin kiikissä (raskaana), helvetti alkoi. Riman laskemisesta terminä en oikein pidä, sillä itse tingin tuon kaverin kohdalla niin monesta asiasta, mm. koulutuksesta, tulotasosta, asioiden jämäkästä hoitamisesta loppuun asti, vastuunkantamisesta, painosta jne, ja aivan turhaan.

Miten sä voit dissata kun olit itse sellaisen valinnut?

Vierailija
46/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tapaan narsisteja päivittäin. Jos ihan diagnosoituja narsisteja on 2-3 %, ja iken amk- ope, ja minulla menee 5 opintojaksoa, jossa jokaisella on vähintään 40 opiskelijaa. Tapaan jo heistä koostuvia narsisteja viikossa viisi. Ja ensi periodissa uudet viisi, ja sen jälkeen uudet viisi ja...

Tähän kun lisätään ihmiset, jotka ovat vahvasti narsistisia ilman äärimmäisyyksiä, niin kyllä heitä piisaa.

Eksäni oli narsistinen. Hänessä pahinta oli myyräntyö, eli vuosien varrella minuun iskostui, ettei minun kannata uskoa itseäni, en minä kuitenkaan asioista mitään tiedä. Jos luulen tietäväni, olen todennäköisesti väärässä. Minä kun olen sokea, en vain huomaa sitä itse.

Miten ne osaakin sen myyräntyön? Monella tapaa tolloja, mutta mestareita romahduttamaan ihmiselämiä. Jopa itseään fiksummat ja vahvemmat ihmiset saavat romahtamaan. Olisiko siinä kun niillä on kaikki keinot käytössään? Normaali ihminen kuitenkin pyrkii olemaan reilu muita kohtaan.

Vierailija
47/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvempi teistä on oikean narsistin uhri, ilkeitä ja hulluja ihmisiä on muutenkin.

Ja kun sanotte että jokainen tapaa luultavasti pari narsistia elämänsä aikana niin voi olla totta, mutta ette te jumalauta tiedä ketkä niitä narsisteja on, ellette ole narsistin lähipiiriä. Narsisteilla on kulissit kunnossa.

Vituttaa nämä kotidiagnoosit, kun kaksi kolmesta on jonkun mamman toimesta diagnosoitu narsistiksi.

Öh okei, ja sä et myöskään voi tietää kenen ex ihan oi-ke-as-ti on narsisti, sillä narsistin kulissit eivät pidä juuri sitä puolisoa kohtaan, mutta ne pitävät kaikkia muita - usein myös terapeutteja - kohtaan.

Älykäs ja ammattitaitoinen terapeutti tunnistaa kyllä narsistin!

Vierailija
48/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi inhottavimmista manipulointitavoista oli sellainen, mitä harrastetaan palstallakin tosi paljon: uhrin syyllistäminen. Alussa uskoin vähän aikaa, kunnes huomasin että hetkonen, ei tämä näin mene.

Pahinta oli kuitenkin eron jälkeinen vainoaminen aikana ennen kuin sitä oltiin merkitty rikoslakiin.

Vierailija
49/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikissaäiti kirjoitti:

Minulle sanoi, että en kelpaa kellekään miehelle, koska en siivoa kuten hän vaati ja mä uskoin kaiken, koska hän oli äitini. Kun joku täällä sanoi, että eihän noita kukaan ota tosissaan. Narsistin tai ainakin narsistisesti käyttäytyvän äidin lapsena kasvaneena voin sanoa, että kyllä ottaa.

Jos et alkuun uskokaan, niin hän selittää kaikki epäonnistumisesi miesten kanssa noilla omilla selityksillään ja alat uskoa niihin itsekin, koska tottahan se on, et kelvannut.

Ja sama liittyy ystäville kelpaamiseen, minulle on sanottuw, että älä ihmettele jos ystäväsi sinut jättää ja kaikkea on sanottu. En halua enää hankkia ystäviä, koska ilmeisesti jos he minut jättää se on aina minun vikani. Vaikka minä olen ollut näkevinäni vikaa muissakin kuin vain itsessäni, mutta sen vian itsessään myöntäjiä en juuri ole tavannut.

Kauheaa jos on päässyt vaikuttamaan sinuun lapsesta asti. Et edes voi tietää, mikä on normaalia ja mikä ei. Toivottavasti törmäät tavallisiin hyviin ihmisiin, ja alat hahmottamaan maailmaa realistisemmin. 

Tietenkin on, enkä ole edes ainut, narsisteillakin on paljon lapsia. Tai narsistisesti käyttäytyvillä ihmisillä (tällä tarkoitan ehkä osittaista narsistia, eli narsismi on vahva joillain alueilla mutta ei kokonaisvaltaista tai että henkilö toimii kuten narsisti mutta ei voi olla varma onko narsisti, koska diagnoosia ei ole).

Että meinaan, että lapsesta asti narsistisen ihmisen kanssa ollut ihminen on aika eri asemassa parantuakseen siitä, kuin narsistisen kumppanin löytänyt, joka voi aikanaan sitten palata aiemman oppimansa varaan.

Vierailija
50/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja ihmisiä on tullut elämässäni vastaan mutta vain yhden voin sanoa olevan takuulla narsisti. Hyi. Kuristi mua ja riuhto rappukäytävässä.

Vierailija
51/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh okei, ja sä et myöskään voi tietää kenen ex ihan oi-ke-as-ti on narsisti, sillä narsistin kulissit eivät pidä juuri sitä puolisoa kohtaan, mutta ne pitävät kaikkia muita - usein myös terapeutteja - kohtaan.

Mahdollisesti, mutta vain ihmisiä - vikoineen ja egoineen - ne terapeutitkin ovat.

Vierailija
52/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi kerran eräs, että olen naiivi ja se on yleensä syynä siihen, jos joku ei halua olla tekemisissä kanssani.

Narsisti on nimenomaan aika ovela. Hän ei koskaan sano vain, että olet naivi, sehän olisi vain vielä ihan ookoo sanoa, eikä se romuta kenenkään elämää, MUTTA se, mikä narsisteissa on kaikkein hirveintä, hirveää varsinkin lapselle, mutta aikuisillekin hirveää on se, että se kytketään aina johonkin muuhun juttuun, jolla voidaan aiheuttaa toiselle ikään kuin häpeää, riittämättömyydentunnetta, mitätöintiä, selittää "muka" ympäristön vääristyneiden asenteiden tai ympäristön kiusaamisen tai suoranaisen häijyyden johtuneen toisesta itsestään "...sen takia kukaan ei halua olla kanssasi..." kjäh kjäh kjäh kjäh.

Se on erittäin tehokas keino manipulointiin ja sitoa toisen mieli syyttämään itseään sillä välin kuin raukk narsisti jatkaa uskomatonta hirveää kaltoinkohteluaan.

Vierailija
53/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta oli pahinta. Myös se kun valvotti pienen lapsen äitiä yökaudet uhkailuillaan.

Sanomiset olivat vähän koomisiakin.

Sanoi mm. etten ikinä olis saanut häntä normaali-tilanteessa. Koki siis että oli mt-ongelmineen ja ulosottomiehineen ja ylipainoineen jotenkin niin puoleensavetävä, etten olisi ansainnut häntä. Oli helpotus päästä hänestä eroon. Mutta hänpä ei uskonut erostakaan, että ei kelpaa enää minulle. Varmaan rahapulassaan yritti ryömiä takaisin.

Suhteessa ei lopulta ollut mitään järkeä, kun toisen käytös osoittautui aivan mielipuoliseksi ja apu ei kelvannut, koska hän ei halunnut "että häntä haukutaan".

Ja oli alussa helppo ja mukava kaveri, mutta kun olin kiikissä (raskaana), helvetti alkoi. Riman laskemisesta terminä en oikein pidä, sillä itse tingin tuon kaverin kohdalla niin monesta asiasta, mm. koulutuksesta, tulotasosta, asioiden jämäkästä hoitamisesta loppuun asti, vastuunkantamisesta, painosta jne, ja aivan turhaan.

Miten sä voit dissata kun olit itse sellaisen valinnut?

Valintani meni pieleen, ihminen tekee virheitä, virheistä opitaan. Olin nuorena kokematon ja sinisilmäinen. Kiinnitin liikaa huomiota positiivisiin asioihin, ja koetin vaan kestää negatiiviset asiat. Uskoin että kukaan ei ole täydellinen, pikkuviat pitää antaa anteeksi jne. Negatiiviset asiat tulivat ilmi pikkuhiljaa, ja moni ikävä asia osoittautui ajan kanssa vaan pahemmaksi. Jotkin asiat selvisivät vasta eron jälkeen. Mm. vanhemmilleni soitetut puhelut joissa minua oli haukuttu juopoksi, vaikka alkoholi-ongelma oli ihan toisella. Narsisti oli niin uskottava että jopa vanhempani olivat uskoneet häntä niin etteivät ottaneet asiaa puheeksi kanssani, kun vasta eron jälkeen. Johan sellainen alkoholi-ongelma olisi ilmennyt rahattomuutena, hajuna, ongelmina viranomaisten tai työpaikan kanssa jne, mutta narsisti on niin taitava, että saa ihmiset uskomaan mitä uskomattomampia juttuja ja rikkomaan läheisten ihmisten välisen luottamuksenkin. Enkä edes tiedä vieläkään, mitä kaikkea minusta on valehdeltu ja kenelle. Enkä enää edes jaksa välittää, parempikin että välit pysyvät poikki sellaisten kanssa, jotka uskovat narsistia, niin on turvallisempaa. Mutta uskon ja luotan siihen, että viisaat ihmiset alkavat jossain vaiheessa epäilemään narsistia, eihän taitavinkaan voi loputtomasti valehdella kaikkea omaksi edukseen. Mutta vahva pitää olla että eroon pääsee.

Vierailija
54/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritti tappaa. Sitä ei onneks ehtiny tehdä, sai vaan kerran tajun pois kuristamisella, naaman auki hakkaamisella ja ihme skitsoilua mm. pakotti mut paikkaamaan haavojaan parsinneulalla ja ompelulangalla.

tuo oli niin kauheaa pelkästään lukea tuommoista, että aloin oikeasti voimaan pahoin ja tuli huono olo että tuommoista on...hui helkkari sentään, toivottavasti on jossain paikassa vartioituna 24/7.

Vierailija
55/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissaäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikissaäiti kirjoitti:

Tietenkin on, enkä ole edes ainut, narsisteillakin on paljon lapsia. Tai narsistisesti käyttäytyvillä ihmisillä (tällä tarkoitan ehkä osittaista narsistia, eli narsismi on vahva joillain alueilla mutta ei kokonaisvaltaista tai että henkilö toimii kuten narsisti mutta ei voi olla varma onko narsisti, koska diagnoosia ei ole).

Että meinaan, että lapsesta asti narsistisen ihmisen kanssa ollut ihminen on aika eri asemassa parantuakseen siitä, kuin narsistisen kumppanin löytänyt, joka voi aikanaan sitten palata aiemman oppimansa varaan.

Entä isäsi? Miksei hän suojellut sinua äidiltäsi? Itse löin välit poikki narsistimieheen ja suojasin myös lapseni häneltä, eikä se ollut edes vaikeaa, koska narsisti-isää ei lapsensa kiinnostaneet kuin kiusaamisen välikappaleina. Tosin aika monta oikeudenkäyntiä ja poliisien apua siihen tarvittiin. Sossut olivat 90% narsisti-isän puolella, vaikka tämä oli jättänyt elatukset maksamatta ja itse hylännyt lapsensa. Onneksi oli muutama sossu, joka tajusi, missä mennään.

Vierailija
56/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritti tappaa. Sitä ei onneks ehtiny tehdä, sai vaan kerran tajun pois kuristamisella, naaman auki hakkaamisella ja ihme skitsoilua mm. pakotti mut paikkaamaan haavojaan parsinneulalla ja ompelulangalla.

tuo oli niin kauheaa pelkästään lukea tuommoista, että aloin oikeasti voimaan pahoin ja tuli huono olo että tuommoista on...hui helkkari sentään, toivottavasti on jossain paikassa vartioituna 24/7.

Vapaana nuo kulkee, kaverit ihailee ja äidit ylistää.

Viranomaiset eivät saa lukkojen taa, koska narsistit pitävät tekonsa sillä rajalla, että ehdollisella selviävät. Ja kaikki viranomaisetkaan eivät tunnista narsisteja, menevät samaan lankaan kuin mistä meitä narsistien uhreja syyllistetään.

Mutta tuo on kyllä hyvä määritelmä narsistista, että hänen seurassaan tulee ennemmin tai myöhemmin paha olo.

Vierailija
57/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löi ja hyväksikäytti muutaman vuoden, lupasi tappaa. Sitten tajusin painua helvettiin hänen elämäänsä pilaamasta.

Vierailija
58/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi inhottavimmista manipulointitavoista oli sellainen, mitä harrastetaan palstallakin tosi paljon: uhrin syyllistäminen. Alussa uskoin vähän aikaa, kunnes huomasin että hetkonen, ei tämä näin mene.

Pahinta oli kuitenkin eron jälkeinen vainoaminen aikana ennen kuin sitä oltiin merkitty rikoslakiin.

Lähestymiskiellosta oli apua. Narsisti kun ei halua jäädä kiinni ulkomaailman silmissä. Neljän seinän sisällä ja kahdestaan on valmis vaikka mihin hirmutekoihin. 

Vierailija
59/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kaiken perusta. Poljetaan ihminen niin mitättömäksi, ettei tämä uskalla tai jaksa nousta vastaan. Rikotaan tämän tukiverkostot.

Vierailija
60/111 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mun narsisti pelkäsi terapeutteja ja ammattiauttajia. Kerran sain perhetyöhön tulemaan, sen jälkeen ei millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä