Varakkaan oloinen n. 50-vuotias mies paketointipisteellä: "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!"
Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?
Kommentit (140)
Voi voi. Tällä miehellä on varmaan kuusi lasta, kaikki eri naisille ja hirmuiset elarit kaikille. Työnsä pitääkseen joutuu panostamaan vaatetukseen, liekö rahaa edes ruokaan hällä.
Sen ukon maksamista lahjoista meni monta euroa veroihin. Kuvauksen mukaan hän näytti varakkaalta, joten maksanee suuria summia välittömiäkin veroja . Niillä kustannetaan hyvinvointia kaikille. Urheiluseuroillekin menee...
Olisko ihan oikein, että edes jouluna hänkin saisi jotain ilmaiseksi?
Näinpä se maailma toimii. Koko ajan äänenpaino kovenee, että pitäisi olla enemmän vapaaehtoistyötä ja hyväntekeväisyyteen perustuvaa (ilmais)toimintaa. Jopa palkkatyön tilalle hingutaan työkokeilijoita, joille ei makseta mitään, vaikka tekevät yhtä pitkää työpäivää ja -viikkoa, jopa tuuraten ihka oikeaa työntekijää.
Ahneus ja törkeä hyväksikäyttö on IN.
Ehkei kannattaisi mainostaa vapaaehtoisuutta jos se ei sitä kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?
Voi olla ja on. Paras ratkaisu on laittaa selvä hinnasto paketointipisteen yhteyteen, kuten monessa paikassa onkin. Silloin ne pahimmat visukintut tietävät, että palvelu on maksullinen. Mikään vapaaehtoinen palvelumaksu ei toimi.
Mikä tässä ongelma. Maksu vapaaehtoinen.
On sitten kunkin oma valinta onko moukka vai ei.
Ottakaa opiksi. Tämä on se tapa miten rikastutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut yhtään joulunhenkeä kys. pikkumulkulla. Tulkoon hälle paha akanilma jouluna.
Nooh, sinullehan se tuntuukin varsinainen jouluenkelin sädekehä pääsi päällä keikkuvan, varo ettei se putoa.
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Jos halutaan laittaa palvelulle hinta, niin sitten laittaa sen. Ei voi olettaa ihmisten antavan lahjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksu on vapaaehtoinen, ei mies tehnyt mitään väärää.
Niin ei lain mukaan, mutta moraalin mukaan teki kyllä väärin. Hyi, puistattava tyyppi.
Tuommoisen kusipäisyyden takia ihminen menee änkäksi. Mä olen suht sanavalmis ihminen, mutta olispa jäänyt suu mullakin auki..
Olisin omista paketeistani maksanut enemmän kuin alunperin suunnitellut. Hyvään ne rahat menee.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa pelisilmää teiltäkin, olisitte vaan sanonut "10€, kiitos!" kun kerran rahaa oli tarjolla.
ja laittanut rahat omaan taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka maksatte euron per paketti ette ole ko. herraa paljonkaan hurskaampia.
6 euroa on parempi kuin 0 euroa. Mun matikalla ainakin. Mitä sinä sanot?
Montakohan pakettia tunnissa paketoi 20-30? Eli euron maksulla tuntipalkka on 20-30 euroa miinus tietenkin materiaalit. Jääkööt vaikka 15 euroa, eli ei mitenkään huono kuitenkaan.
Ap, haloo! Sehän oli MIES. Tuollaisia hyväksikäyttäjiä ne on.
Minusta on törkeää että köyhät maksavat vähemmän ansio ja pääomatulo veroja kuin minä.
Me ollaan tässä hyvällä asialla ja ihan ilmaiseksi paketoidaan ostoksesi. Mutta vittu jos et maksa mitään, niin olet ihan saatananmoinen kusipää!
Olenko ainoa, jonka mieleen tulee jehovantodistajat?
Vierailija kirjoitti:
Noin se maailma toimii. Jos mielitte joskus hiemenkaan isomman yrityksen toimariksi niin tuollainen törkeys ja loputon ahneus kannattaa omaksua mahdollisimman varhaisessa iässä. Miksi luulette, että työntekijät ovat järjestäytyneet ja työntekijäinliittoja on perustettu? Juuri tästä syystä, että useimmiten ne työnantajat ovat aivan helvetin törkeitä ihmisiä, jotka vain pyrkivät maksimoimaan firman tuloksen keinolla millä hyvänsä. Toki tuo on ihan ymmärrettävää, koska se on yritysten nimenomainen tarkoitus.
On vain opittava, että omalle työlleen on asetettava joku hinta. Jos se hinta on määrittelemätön ja omaantuntoon perustuva, tekee työntekijä työtä sillä oletuksella, että pahimmassa tapauksessa hän ei saa palkkaa ollenkaan. Itku ei auta enää siinä vaiheessa kun paska on niin sanotusti housussa.
Tämä.
Urheiluseurat tienaavat paketointiurakoista yhden ison könttäsumman, jolla sitoutuvat hoitamaan paketoinnit tiettynä aikana. Ihmisten maksamat vapaaehtoiset maksut menevät kaupalle, seura ei saa mitään näistä rahoista! Kauppa siis maksattaa paketointityönsä asiakkailla, älkää ihmeessä maksako mitään vapaaehtoista maksua!
terv. vapaaehtoisena paketoinut
Itse en edes käytä tuollaisia palveluita. Mutta yksi on juuri se että pitää maksaa vaikka on vapaaehtoinen. Eikö se sen verran munaa pitäisi olla että jos halutaan rahaa, niin pyydetään sitä. eikä siis kerjätä. Annoin juopolle kadulla kerran 5 euroa kun sanoi että ostaa perunoita, en tiedä menikö viinaan tai perunoihin. Mutta oli niin kärsineen näkönen kaveri, että saattoi olla oikeesti nälkäkin.
Paketointipisteen henkilö tässä hei! Olen tässä koko joulukuun tehnyt vapaaehtoisesti (eli siis täysin palkatta) lahjapaketointia eräässä kauppakeskuksessa. Lahjoitukset menevät yhdistykselle, jonka toimintaa tuen vapaaehtoisena. Kyseisen yhdistyksen arvoihin ei kuulu alkoholi ollenkaan.
Paketointipisteellä maksu on vapaaehtoinen ja suurin osa ihmisistä tiputtaa purkkiin kolikoita. Lahjoitusten kokoja en seuraa ollenkaan, sillä sitähän se vapaaehtoisuus on. Muutamia ihmisiä käy jotka selvästi tietävät vapaaehtoisuudesta mutta eivät maksa mitään ja tämä on minulle täysin ok. Paketoin tämmöistenkin ihmisten lahjat yhtä kauniisti kuin kaikkien muidenkin. Jotkut ihmiset pahoittelevat että heillä ei ole yhtään käteistä ja sanon tämänkin olevan täysin ok. Sitähän se vapaaehtoisuus on.
Kauppakeskuksen kanssa on sovittu, että kauppakeskus toimittaa meille paperit, nauhat ja teipit ja yhdistyksemme saa pitää kaikki rahat mitä lahjoituksena saadaan. Mikäli lahjoitusten määrä jää kauppakeskuksen kanssa sovitun summan alle, maksaa kauppakeskus erotuksen yhdistykselle, eli minimituotto on taattu.