Varakkaan oloinen n. 50-vuotias mies paketointipisteellä: "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!"
Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?
Kommentit (140)
Te jotka maksatte euron per paketti ette ole ko. herraa paljonkaan hurskaampia.
Kantsis noiden paketoijien laittaa joku "suositusmaksu". Jos joku kysyy mitä maksaa, niin sanoisivat vaikkapa että suositus on 2 e per paketti, mutta jokainen maksaa omantunnon mukaan. Näin tulisi ehkä vähemmän 0 egen maksajia. Kaikki ei ehkä ymmärrä, että paketoijien tulot koostuu ihan vaan niistä maksetuista vapaaehtoisista maksuista.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka maksatte euron per paketti ette ole ko. herraa paljonkaan hurskaampia.
6 euroa on parempi kuin 0 euroa. Mun matikalla ainakin. Mitä sinä sanot?
Miksei se tavaratalo maksa niille paketoijille. En koskaan käytä tollasta palvelua. Mieluummin paketoin itse. Ja paljonko edes antaisin. Mikä olisi sopiva summa.
Minusta tavaratalon pitäisi antaa palkka.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa pelisilmää teiltäkin, olisitte vaan sanonut "10€, kiitos!" kun kerran rahaa oli tarjolla.
No ei kai kukaan kympillä pakkaa kuutta isoa pakettia??? 15-20e
Vierailija kirjoitti:
Minä köyhänä opiskelijana maksoin aina paketointipalveluista Yhden kerran sattui niin ettei ollut kolikoita ja meinasin mennä rikkomaan setelin kassalle mutta tytöt sanoivat ettei tarvitse, päätin sitten antaa 5 euron setelin.
Kuulostaa juuri oikealle summalle.
Semmosia ne Sipilän hengenheimolaiset on: Tyhmät tekee työt ja äijjä korjaa potin.
Ehkä hän ajatteli, että jos köyhäkin saa paketoinnin ilmaiseksi, niin kyllä hänenkin kuuluu saada. Mä en ois ollut moksiskaan. Tuollaistenhan takia maksu on juuri vapaaehtoinen. Että saataisiin heillekin hyvä joulumieli. Siis köyhille.
Törkee jätkä.
Senpä takia noi omantunnon hinnat on huonoja, kun pihit käyttää hyväkseen. Sitten vielä makeilevat sillä. Ällöttäviä.
En ymmärrä tätä esim. kirjakaupan paketointipistettä. Ennen joulua myyjät paketoivat ilmaiseksi. Sitten joulun lähestyessä on "ilmainen" paketointipiste, joka siis oikeasti maksaa? Eikö liike maksa paketoivalle seuralle palveluista.
Itse paketoin ennemmin itse ilman pakkomaksuja ja lahjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa pelisilmää teiltäkin, olisitte vaan sanonut "10€, kiitos!" kun kerran rahaa oli tarjolla.
No ei kai kukaan kympillä pakkaa kuutta isoa pakettia??? 15-20e
Täh?! Meneekö sulla 6 paketin tekemiseen 2-3 tuntia? Mä maksan paketoimiseen kuluneen ajan perusteella noin suunnilleen. Oma tuntipalkkani on 16e tunti, paketoijalle sopiva kun veroa ei mene on noin 6-7 e/tunti. Itseasiassa olen monesti maksanut enemmän, koska annan 10 minuutin työstä vaikkapa 4 euroa. Todellakin riittää. Enemmänkin saa antaa, mutta jos haluan vain lahjat paketoiduiksi, en tehdä niinkään eritysitä hyväntekeväisyyttä.
Varmaan vielä ilmoittaa lahjoittaneensa joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen.
Kerran paketutin jossain nuorten paketointipisteessä urheiluliikkeessä ja siitä paketista tuli niin hirveän näköinen että oli pakko paketoida uusiks kotona, ei sitä ilenny lahjaksi antaa muuten. Se paketoija oli lähes parikymppinen tyttö että en voinut uskoa todeksi, paketti oli liioittelematta kuin neljävuotiaan tekemä. Ei ollut paketointimaksua, varmaan syystä :-D
Vierailija kirjoitti:
Kerran paketutin jossain nuorten paketointipisteessä urheiluliikkeessä ja siitä paketista tuli niin hirveän näköinen että oli pakko paketoida uusiks kotona, ei sitä ilenny lahjaksi antaa muuten. Se paketoija oli lähes parikymppinen tyttö että en voinut uskoa todeksi, paketti oli liioittelematta kuin neljävuotiaan tekemä. Ei ollut paketointimaksua, varmaan syystä :-D
Ei paketointi ole mikään luonnonlahkajjuus, mistä tiedät oliko hkysneinen henkilö vaikka ekaa kertaamp paketoimassa?
Olisin kanssa-asiakkaana katsonut miestä tiukasti silmiin ja tuhahtanut/sanonut "vittu mikä jätkä"
Vierailija kirjoitti:
Olisin kanssa-asiakkaana katsonut miestä tiukasti silmiin ja tuhahtanut/sanonut "vittu mikä jätkä"
Mä olisin sanonut, voin maksaa tuon köyhän sedän puolesta myös.
Vierailija kirjoitti:
Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?
Viisas mies. Vapaahetoinen maksu on nimensä mukaisesti vapaaehtoinen
Hyvä esimerkki ihmisten ahneudesta, sekä siellä kaupassa että täällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksu on vapaaehtoinen, ei mies tehnyt mitään väärää.
Kuka on niin halpa ja pikkumainen, että ei maksa tehdystä työstä nuorten urheiluseuran vapaaehtoisille JOULUNA?
Niille nyt en ainakaan maksa. Minä vastustan jyrkästi sitä että järjestöjen ja muiden vastaavien ei tarvitse maksaa veroja tuloistaan. Niin kauan kuin ne ei niitä maksa ihan samalla tavalla kuin yritykset niin niitä saa kusettaa niin paljon kuin haluaa ihan moraalisesti.
Kerrankin asiakas jolla on munaa! Itsekin tekisin noin jos kehtaisin.