Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varakkaan oloinen n. 50-vuotias mies paketointipisteellä: "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!"

Vierailija
14.12.2016 |

Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi olla antamatta edes 5 eu jos mulle kääritään 5 pakettia. 

102/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miksi on varakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti muutamien takia ilmauksen pitäisi olla vapaavalintainen summa. Toki sittenkin joku pihi heittää 10 senttiä. Jokaisen pitäisi tajuta maksaa ainakin paperi (sekin on yllättävän kallista, jos ostat kaupasta omat rullat) ja nauha plus joku pieni vaivanpalkka. Ihan aidosti ilmaisissa paketointipisteissä, Stockka tms., ei puhuta vapaaehtoisesta summasta.

Vierailija
104/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko itse  AP?

Tietenkin! En ole IKINÄ jättänyt maksamatta. Euron per paketti annan aina.

No se ainakin on jo vähän liikaa. 50 senttiä pitäisi riittää jo.

Vierailija
105/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on ostaa rulla paperia ja paketointinauhaa kirja-,tai paperikaupasta ja paketoida kotona ne lahjoiksi ostamansa tavarat itse. Kivaa joulupuuhastelua. Eipähän tule mitään kitinöitä sitten miltään tahoilta.

Helppoa on ja osaan kyllä ihan hyvin  itsekin siinä vaikka jotain radio-ohjelmaa samalla kuunnellessani.

Vierailija
106/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mun ex. Ei maksa myöskään elareita, Kela hoitaa. Mutta on viimeisen päälle sliipattu perseilijä. Yäk.

Vierailija
107/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites pigmentoitunut oli ja  millä murteella etelä euroopan vai jostakin vielä kauempaa ..tottunut saamaan KAIKEN ilmaiseksi ..minkä väriset läpsyttimet jalassa :)

Vierailija
108/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noiden paketointipisteiden idea vähän se ole, että joukkueet/seurat/luokat kerää paketoimalla rahaa toimintaansa ja vaikka maksu onkin "vapaaehtoinen", tarkoittaa se summaa jonka itse saa päättää. Ei sitä maksaako vai ei.

Vierailija
109/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa pelisilmää teiltäkin, olisitte vaan sanonut "10€, kiitos!" kun kerran rahaa oli tarjolla.

Minä olin siis jonossa tuon äijän jälkeen. AP

Minä olisin kovaan ääneen tarjoutunut maksamaan miehen puolesta, kun kerran herralla ei siihen ollut varaa.

Vierailija
110/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna nimenomaan on tarkoitus, että voi tehdä palveluksia toisille. Paketointipiste on juuri tällainen, että jollei se ole maksullinen, se on ilmainen ja sillä tavalla voi hyvää joulumieltä saada sekä paketoija että henkilö, joka antaa lahjansa paketoitavaksi. Tällaista soisi olevan muutenkin kuin vain joulun aikaan. Yleensä aina kaikkeen palveluun liittyy raha. 

Vierailija
111/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn: miltä näyttää "varakkaan oloinen" noin 50-vuotias mies? Mikä hänestä teki varakkaan oloisen? Siistit ja ehjät, tyylikkäät ja vaikka merkkivaatteetkin voi olla myös ei-niin-varakkaalla. Enkä tarkoita että nyt olisi kyse siitä, mutta yleisesti, jos pidät hyvin vaatteitasi ja hankit ne second handinä tai kirppareilta, voi pienituloisenakin näyttää varakkaalta (on kokemusta ;) ).

Vierailija
112/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjat pitäisi paketoida. Kauheaa kun sitten ei voi avata pakettia, tai muuten paperi muuttuu roskaksi joka heitetään luontoon.

Vierailija
113/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huuti kovaan ääneen ja kaivoi setelitukkoja lompakosta ulvoen että olen rahan ahne tapaus ja luultavasti haluan haastaa oikeuteen rahan himoissani.  Naamani edessä helisytti rahoja raivon vallassa.

Tälläinen viisikymppinen tuli vastaan marketin parkkipaikalla kun kolaroi uudella mersullaan minun opelia. Kaahasi sitten raivoamisen jälkeen tiehensä eikä antanut yhtään seteliä siitä setelitukosta. Jäin niin suu auki ihmettelemään tätä herrasmiehen näköistä olentoa etten pannut merkille rekisterikilpiäkään.

Vierailija
114/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lahjat pitäisi paketoida. Kauheaa kun sitten ei voi avata pakettia, tai muuten paperi muuttuu roskaksi joka heitetään luontoon.

no ei se ole muovia tai sellaista joka ei maadu.

Vierailija
115/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei se ole muovia tai sellaista joka ei maadu.

Niin?

Sen tuottaminen tuhoaa luontoa enemmän kuin muovin tuottaminen.

Tuntuu pahalta vaihtaa elävä luonto paskaan vain että saisi tuotettua roskan.

Vierailija
116/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ihmislaji on ilmeisesti aika yleinen. Kaverini tekee hyväntekeväisyyskeräyksiä ovelta ovelle, ja on kertonut, että hyvin selkeä ilmiö, että mitä prameampi omakotitalo ja kalliimmat autot pihassa, sitä useammin tulee ovelta vastaus, ettei asukas halua osallistua lainkaan. Siis ei halua kaivella edes 10 cnt tai mitä nyt kolikkopuolelta löytyy. Sitten jossain kaupungin vuokratalossa sairaseläkeläiset, työttömät ja alkoholistit kaivavat paljon useammin pikkukukkaroistaan hiluja kerääjälle.

Raha ja menestys muuttavat ihmistä, ihan psykologisten tutkimuksen mukaan. Empatiakyky vähenee ja se kai aika luontevasti johtaa suurempaan itsekeskeisyyteen. Näin ei tietenkään käy kaikille yksilöille, mutta todennäköisyys tälle lisääntyy.

Vierailija
117/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tätäkin herraa saapuvat vielä joulunhenget ravistelemaan :D

Vierailija
118/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn: miltä näyttää "varakkaan oloinen" noin 50-vuotias mies? Mikä hänestä teki varakkaan oloisen? Siistit ja ehjät, tyylikkäät ja vaikka merkkivaatteetkin voi olla myös ei-niin-varakkaalla. Enkä tarkoita että nyt olisi kyse siitä, mutta yleisesti, jos pidät hyvin vaatteitasi ja hankit ne second handinä tai kirppareilta, voi pienituloisenakin näyttää varakkaalta (on kokemusta ;) ).

Mulla tulee mieleen sellainen habitus, että henkilöllä on puhtaat ja rypyttömät sekä laadukasta materiaalia olevat vaatteet. Ehkä puku tms. virallinen asuste. Hiukset parturoidut ja kasvot hoidettu. Olemus ei ole riutunut eikä lösähtänyt. Toki varakkailla on muitakin habituksia, mutta tämä nousee itselle ensimmäisenä mieleen. 

Vierailija
119/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee mieleen sellainen habitus, että henkilöllä on puhtaat ja rypyttömät sekä laadukasta materiaalia olevat vaatteet. Ehkä puku tms. virallinen asuste. Hiukset parturoidut ja kasvot hoidettu. Olemus ei ole riutunut eikä lösähtänyt. Toki varakkailla on muitakin habituksia, mutta tämä nousee itselle ensimmäisenä mieleen. 

Ainahan niillä on laiha lättänä perse, väsynyt leuka joka on piiloutunut kaulaan. Naamasta näkee että alkoholi kuuluu osana arkeen ja elämään. Kuperoosa ja tukka typerällä tavalla kuuskytlukulainen.

Puku istuu huonosti vartalon takia joka kärsii korkeasta elintasosta. Kävely ei kiinnosta tätä ikäluokkaa, koska urheilu kuuluu nuoruuteen. Eihän kukaan urheilijakaan kilpaile enää viisikymppisenä.

Pahanhajuisia hajuvesia ja tupakointikin kuuluu monesti tuon ikäisten harrastuksiin. Clint Eastwood on siisti pappa kun se polttaa sikaaria tuhannen ja tähden dollari-elokuvassa.

On hienoa olla miehekkäästi tyly ja lyödä heikompaa turpaan ja potkaista kerjäläispoika nurin Thaimaan lomalla, sitten mulkaista vihaisesti pientä poikaa ja kohottaa käsi siten että tämä pieni suojautuu. Naureskella voimakkaasti ruskettuneelle vaimolle joka on aina ihan pienissään.  Mä tarjoon sulle hani. Katotaan mitä näillä köyhillä on meille tarjota ja lapset on hiljaa tai lähetän teidät heti ykköslennolla takaisin Suomen pakkaseen.

Vierailija
120/140 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö Donald Trump lahjaostoksilla?