Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varakkaan oloinen n. 50-vuotias mies paketointipisteellä: "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!"

Vierailija
14.12.2016 |

Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon ollut paketoimassa cittarissa koulun retkeä varten, cittari makso jokaiselle paketoijalle 6 e tunnissa

Vierailija
82/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheiluseurat tienaavat paketointiurakoista yhden ison könttäsumman, jolla sitoutuvat hoitamaan paketoinnit tiettynä aikana. Ihmisten maksamat vapaaehtoiset maksut menevät kaupalle, seura ei saa mitään näistä rahoista! Kauppa siis maksattaa paketointityönsä asiakkailla, älkää ihmeessä maksako mitään vapaaehtoista maksua!

terv. vapaaehtoisena paketoinut

Moon laskenut tän niin, että se palvelu lisää kaupan joulumyyntiä, eli ne saa rahansa lisääntyneestä myynnistä. Enkä lähde toiseen kauppaan ostamaan lapsen lelua, vaikka sen saisikin sieltä 5 euroa halvemmalla. Eiköhän siinä ole jo paketointimaksua per paketti aivan tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minut pistettiin päivähoitoon niin jäin vanhempien kasvatukselta paitsi.

Ap:n tarinan mies kuulosti ihan isältäni joka on hyvin kokoomushenkinen köyhät kyykkyyn ukko.

Kehuskelee aina miten keräsi omaisuutensa kovalla työllä, mutta totuushan on se kahdeksankymmentäluku. Äiti on samalainen kananperse mitä tulee arvoihin ja jouluna saa taas kestää sitä paasausta kuinka köyhät kyykkyyn.

Oma isäni tempasi kerran taskurahaa pummaavaa juoppoa turpaan parkkihallissa ja jätti ukon sinne nenä verta vuotavana. Muistan tämän hyvin kun olin mukana kauppareissulla.

Valehteli äidille että hänen kimppuunsa hyökättiin ja löi agressiivisen juopon katuun. Äiti oli hyvillään kun miehensä on sankari. Minua pelotti. Isäni on aina pelottanut minua.

Muistan toisen kerran jossa isäni kovisteli köyhää etelän lomamatkalla. Nappasi kerjäläistä ranteesta kiinni ja potkaisi tämän kumoon, kun tuli liian lähelle kerjäämään.

Äitini torui isää, mutta se siitä. Minusta tuntui että äiti hyväksyi isän teon vaikka ääneen meidän lasten vuoksi torui isää.

Isä myös ilkeilee meille lapsille että jättää meidät perinnöttä, koska emme yritä tarpeeksi elämässämme.

Vierailija
84/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi tai ei, pahintahan oli herran lausahdus, joka näin luettuna kuulostaa puhtaalta vittuilulta.

Vierailija
85/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt menee vapaaehtoisesti tekemään paketteja? Eihän se sitten ole enää vapaaehtoista, jos siitä maksetaan.

Vierailija
86/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko rakastaa hirviö-isää? kirjoitti:

Onneksi minut pistettiin päivähoitoon niin jäin vanhempien kasvatukselta paitsi.

Ap:n tarinan mies kuulosti ihan isältäni joka on hyvin kokoomushenkinen köyhät kyykkyyn ukko.

Kehuskelee aina miten keräsi omaisuutensa kovalla työllä, mutta totuushan on se kahdeksankymmentäluku. Äiti on samalainen kananperse mitä tulee arvoihin ja jouluna saa taas kestää sitä paasausta kuinka köyhät kyykkyyn.

Oma isäni tempasi kerran taskurahaa pummaavaa juoppoa turpaan parkkihallissa ja jätti ukon sinne nenä verta vuotavana. Muistan tämän hyvin kun olin mukana kauppareissulla.

Valehteli äidille että hänen kimppuunsa hyökättiin ja löi agressiivisen juopon katuun. Äiti oli hyvillään kun miehensä on sankari. Minua pelotti. Isäni on aina pelottanut minua.

Muistan toisen kerran jossa isäni kovisteli köyhää etelän lomamatkalla. Nappasi kerjäläistä ranteesta kiinni ja potkaisi tämän kumoon, kun tuli liian lähelle kerjäämään.

Äitini torui isää, mutta se siitä. Minusta tuntui että äiti hyväksyi isän teon vaikka ääneen meidän lasten vuoksi torui isää.

Isä myös ilkeilee meille lapsille että jättää meidät perinnöttä, koska emme yritä tarpeeksi elämässämme.

Näitä sankareitahan on maamme päättäjinäkin. Samaa ikäluokkaa kuin ap:n sankari.

Vierailija
87/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko aloittajalle nyt hyvä joulumieli?

Vierailija
88/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt menee vapaaehtoisesti tekemään paketteja? Eihän se sitten ole enää vapaaehtoista, jos siitä maksetaan.

Jos et mene niin tulee työkkäriltä karenssia.

Vierailija
89/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi noin ja häpeäisin kuollakseni jos oma mies/isä tai joku muu läheinen käyttäytyisi noin.

Tosin otsikon luettua tuli mieleen pari selittävää tekijää. Ensinnäkin: Suomessa ei ole "tippikulttuuria", joten tällaiset vapaaehtoiset maksut koetaan hankalina, ei osata toimia tilanteessa ja arvioida, että mikähän summa olisi sopiva.

Ilmeisesti kyseinen mies kuitenkin tajusi, että olisi OK jotain maksaa. Tulee mieleen tietynlainen miestyyppi (tai miksei naistyyppikin)... Ehkä yrittäjähenkinen, kovatuloinen, sellainen joka ei pidä "kursailusta". Vastapuolelta odotetaan itsekunnioitusta sen verran että kehtaa itse hinnoitella työnsä. Tällainen vähän "Jari Sarasvuo" -tyylinen kaveri voi toisaalta antaa jollekin kerjäläiselle rahaa, periaatteella "pyytävälle annetaan".

Toki tämä luonneanalyysini voi mennä ihan metsään ja kyseessä oli ihan vain ahne sikamies.

Vierailija
90/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä "self-made man"ejä, jotka tosiasiassa ovat tienanneet rahansa yleisen elintason nousun kustannuksella, mutta keräävät kiitokset itselleen.

Mulkku mikä mulkku, toivottavasti saa Pukilta risuja ja epäonnea seuraavalle vuodelle.

Vierailija
91/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä ainakaan maksa, jos maksu on vapaaehtoinen. Ei se raha taivaasta tipu!

Osta itse paperi ja nauha ja paketoi itse, kitupiikki!

Vierailija
92/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti sieltä taivaasta tippuu käärepaperia, teippiä ja paketointinauhaa...?

Tuo vapaaehtoisuus tarkoittaa lähinnä sitä, että asiakas saa maksaa sellaisen summan, jonka katsoo kohtuulliseksi. Tietenkin huomioiden, että siinä on yleensä joku yleishyödyllinen seura pyörittämässä paketointipistettä, eli siksi avokätisyys on toivottavaa.

Vain mulkero paketoituttaa pakettinsa täysin ilmaiseksi. Ehkäpä paketoijat jatkossa panevat hommalle minimihinnan, minä ainakin tekisin niin. Eipä enää kaltaisenne siipeilijät pääse hyötymään talkootyöstä ilmaiseksi.

Vierailija
93/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää nuo jalkapallojoukkueiden jne paketointipisteet joissa on toi vapaaehtoinen maksu. Olisi reilua kaikille että asiakas tietäisi palvelun hinnan ja se kerrottaisiin etukäteen. Itse olen vähävarainen joten en käytä tuota palvelua kun en kehtaa olla maksamatta. Tuo on mielestäni kieroa kejäämistä ja ollaan hapannaamoja jos joku ei maksakaan, vaikka monissa tavarataloissa on ilmainen paketointipalvelu. 

Vierailija
94/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tekihän ne paketoijat kumminkin puolestasi työn, josta olisit voinut maksaa kuten mistä tahansa työstä maksetaan.

Vierailija
95/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tekihän ne paketoijat kumminkin puolestasi työn, josta olisit voinut maksaa kuten mistä tahansa työstä maksetaan.

Samassa liikkeessä joulukuun alkupuolella myyjät paketoivat kirjat ilmaiseksi ja joulua lähellä on paketointipiste, "vapaaehtoinen" maksu. Miksi se ei ole reilusti ilmainen ja kaupap maksaa rahat palvelusta seuralle. Kierrän kaukaa nämä paketointipisteet enkä näytä olevan ainoa.

Vierailija
96/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsis noiden paketoijien laittaa joku "suositusmaksu". Jos joku kysyy mitä maksaa, niin sanoisivat vaikkapa että suositus on 2 e per paketti, mutta jokainen maksaa omantunnon mukaan. Näin tulisi ehkä vähemmän 0 egen maksajia. Kaikki ei ehkä ymmärrä, että paketoijien tulot koostuu ihan vaan niistä maksetuista vapaaehtoisista maksuista. 

Tämä on muuten hyvä, mutta ihmisen psyyke on siitä jännä, että jos sanotaan suositukseksi 2€ niin lähes kaikki silloin maksavat nimenomaan sen 2€, kun moni olisi ilman suositusta saattanut antaa reilusti enemmänkin, esim. 10€ kolmesta tai jopa esim. 5€ yhdestä paketista.

Vierailija
97/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää nuo jalkapallojoukkueiden jne paketointipisteet joissa on toi vapaaehtoinen maksu. Olisi reilua kaikille että asiakas tietäisi palvelun hinnan ja se kerrottaisiin etukäteen. Itse olen vähävarainen joten en käytä tuota palvelua kun en kehtaa olla maksamatta. Tuo on mielestäni kieroa kejäämistä ja ollaan hapannaamoja jos joku ei maksakaan, vaikka monissa tavarataloissa on ilmainen paketointipalvelu. 

Jos päätät itse etukäteen, paljonko maksat, tiedät hinnan etukäteen. Ei se sen vaikeampaa ole. Erilaiset urheiluseurat sun muut on myös kohtuullisen helppo erottaa tavaratalon omasta väestä.

Vierailija
98/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan antanut rahaa paketointipisteessä. Maksu on vapaaehtoinen. Vasta tästä ketjusta olen saanut tietää, että ilmeisesti maksu olisikin pakollinen, vaikka sitä ei suoraan sanotakaan. Minulla on autistisia piirteitä, ehkä sen takia olen aina ajatellut asian olevan niin kuin se lukee, eli että maksu on vapaaehtoinen.

Vierailija
99/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päätät itse etukäteen, paljonko maksat, tiedät hinnan etukäteen. Ei se sen vaikeampaa ole. Erilaiset urheiluseurat sun muut on myös kohtuullisen helppo erottaa tavaratalon omasta väestä.

Ainakin viime jouluna Stockmannilla oli paketointipiste, jossa oli töissä jouluapulaisia, ei maksuja.

Vierailija
100/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin viime jouluna Stockmannilla oli paketointipiste, jossa oli töissä jouluapulaisia, ei maksuja.

Stockmann onkin kunnon tavaratalo, jossa lahjapaketointi kuuluu ns. aina hintaan tietty useimmiten heidän brändipaperilla, mutta usein on vaihtoehtoakin ja tyyli sopii kaikille... Sen sijaan jossain Prismassa palvelu ei kuulu hintaan, mutta tarjolla on itsepalvelupiste, josta nyysitään teipit, sakset pitää olla kädenpaksuisella kettingillä kiinni ja paperi sopii lähinnä tädin 50-vee pakettiin, no jouluna on sentään joulupaperia.

Ensimmäisessä voi ollakin palkattua väkeä "ilmaiseksi" paketoimassa.

Jälkimmäisessä on tuo oma loppuun kaluttu piste ja usein aulassa yms. URHEILUSEUROJEN tms. paketointipisteitä, joissa siis kerätään pikkutyöllä rahaa seuroille.