Varakkaan oloinen n. 50-vuotias mies paketointipisteellä: "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!"
Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen ihmislaji on ilmeisesti aika yleinen. Kaverini tekee hyväntekeväisyyskeräyksiä ovelta ovelle, ja on kertonut, että hyvin selkeä ilmiö, että mitä prameampi omakotitalo ja kalliimmat autot pihassa, sitä useammin tulee ovelta vastaus, ettei asukas halua osallistua lainkaan. Siis ei halua kaivella edes 10 cnt tai mitä nyt kolikkopuolelta löytyy. Sitten jossain kaupungin vuokratalossa sairaseläkeläiset, työttömät ja alkoholistit kaivavat paljon useammin pikkukukkaroistaan hiluja kerääjälle.
Raha ja menestys muuttavat ihmistä, ihan psykologisten tutkimuksen mukaan. Empatiakyky vähenee ja se kai aika luontevasti johtaa suurempaan itsekeskeisyyteen. Näin ei tietenkään käy kaikille yksilöille, mutta todennäköisyys tälle lisääntyy.
Yleensä varojensa eteen on joutunut raatamaan kovasti ja se syö sisältä. Itse vasta opiskelen DI:ksi, mutta huomaan kuinka nyt jo empatiakyky on laskenut niitä kohtaan, jotka eivät ole valmiita näkemään samaa valtavaa vaivaa vaikka rahoista kyllä kaipaisivat osansa.
Vähän ohis eikä liity tähän paketointiskandaaliin, mutta riippuu tietenkin hyväntekeväisyyskohteesta mihin on valmis lahjoittamaan. Mutta se että tulevaisuudessa tukisin niitä jotka tällä hetkellä kyllästyvät raatamiseen ja päättävät tehdä mitä haluavat eli lisääntyä ja leikkiä kotia koska "kyllä Suomessa pärjää" on ehdoton no no sitten kun saan vihdoin palkkani tästä uupumisesta.
Sulle neuvo vastaisuuden varalle: älä mene urheiluseuran paketointipisteeseen, ellei se ole hyväntekeväisyyskohde, jota olet valmis kannattamaan. Kannata tavaratalon omistajaa ja osta lahjapaperi ja nauha sieltä.
t. Itsekin varakas ja hyvätuloinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen ihmislaji on ilmeisesti aika yleinen. Kaverini tekee hyväntekeväisyyskeräyksiä ovelta ovelle, ja on kertonut, että hyvin selkeä ilmiö, että mitä prameampi omakotitalo ja kalliimmat autot pihassa, sitä useammin tulee ovelta vastaus, ettei asukas halua osallistua lainkaan. Siis ei halua kaivella edes 10 cnt tai mitä nyt kolikkopuolelta löytyy. Sitten jossain kaupungin vuokratalossa sairaseläkeläiset, työttömät ja alkoholistit kaivavat paljon useammin pikkukukkaroistaan hiluja kerääjälle.
Raha ja menestys muuttavat ihmistä, ihan psykologisten tutkimuksen mukaan. Empatiakyky vähenee ja se kai aika luontevasti johtaa suurempaan itsekeskeisyyteen. Näin ei tietenkään käy kaikille yksilöille, mutta todennäköisyys tälle lisääntyy.
Yleensä varojensa eteen on joutunut raatamaan kovasti ja se syö sisältä. Itse vasta opiskelen DI:ksi, mutta huomaan kuinka nyt jo empatiakyky on laskenut niitä kohtaan, jotka eivät ole valmiita näkemään samaa valtavaa vaivaa vaikka rahoista kyllä kaipaisivat osansa.
Vähän ohis eikä liity tähän paketointiskandaaliin, mutta riippuu tietenkin hyväntekeväisyyskohteesta mihin on valmis lahjoittamaan. Mutta se että tulevaisuudessa tukisin niitä jotka tällä hetkellä kyllästyvät raatamiseen ja päättävät tehdä mitä haluavat eli lisääntyä ja leikkiä kotia koska "kyllä Suomessa pärjää" on ehdoton no no sitten kun saan vihdoin palkkani tästä uupumisesta.
Sä natiainen kuvittelet olevas yksi tusinasta. Anna mä kerron sulle jannu. Sä et ole yks tusinasta vaan samaa raatajaa kuin muutkin. Kyllä se elämä vielä näyttäytyy sulle kun lopetat sen raatamisen. Tällä hetkellä näet vain oman napas. Lopeta se saatanan valittaminen jos väsyttää. Ota vähän taukoa ja kattele ympärilles pentu. Kasva vähän ja kato ympärilles.
Kaikki täällä raataa. ET sinä ole tämän elokuvan päähenkilö.
Tekisi mieli napata kunnon painavalla kämmenellä selkään että vähän nöyristyisit. Tekisi hyvää sulle palata sieltä itsekkyyden työmaalta.
Kuvitteletko sä tosiaan näkeväs muuta elämää ja muiden perhetilanteita sillä että raadat jonkun vitun tusina DI-tutkinnon vuoksi. Koko Suomi täynnä insinöörejä ja haluat insinööriksi insinöörin paikalle.
No, turpaan sua pitäisi vedellä että tulisit tajuihisi oikeesti ja näyttävästi vielä.
Minä olen nähnyt niin kurjia ihmiskohtaloita elämäni varrella että tiedän mistä puhun.
Minun koulutus on sentään jonkun verran korkeampi kuin sinun ja olen älykkäämpikin. En koskaan päästäisi turvastani noin typeriä hölmöläisen juttuja. Saatanan tonttu.
T: DI:n poika ja lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle neuvo vastaisuuden varalle: älä mene urheiluseuran paketointipisteeseen, ellei se ole hyväntekeväisyyskohde, jota olet valmis kannattamaan. Kannata tavaratalon omistajaa ja osta lahjapaperi ja nauha sieltä.
t. Itsekin varakas ja hyvätuloinen
En todellakaan osta mitään roskaa sieltä tavaratalosta. Olen myös viestin 115 kirjoittaja. En ymmärrä ihmisiä jotka vaihtavat elävän luonnon paskaan vain että saisivat tuotettua roskan. Ja joku niitä ostaa.
Sulle neuvo vastaisuuden varalle:
Ei kannata provosoitua siitä että olen valmis näkemään vaivaa elämäni eteen. Urheiluseura todellakin on asia jota olen valmis kannattamaan, tukien varaan koko elämänsä perustavia en.
Vähän kyllä otin riskiä kun kommentoin ohi aiheen, vaikka siitä varoitinkin. Tällaista odotinkin saavani vastaukseksi jos viesti ei mene perille.
Tuli vain mieleen siitä viestistä jota kommentoin, kun sanottiin varakkaiden olevan empatiakyvyttömämpiä ja joltain osin täysin ymmärrän miksei aina sitä empatiaa jaksa riittää.
Siis täysin urheiluseuraan tai tähän paketointiskandaaliin liittymättä. Vain kommentoimaani viestiin.
Siis lyhyesti:
-Ei ole mitään urheiluseuraa eikä paketoijia vastaan
-Ei ole mitään heidän palveluitaan käyttäviä vastaan
-Ei ole mitään vähävaraisia vastaan
-Ei ole mitään sinua vastaan
-Turhan roskan ostamista mistä tahansa olen vastaan
-Laiskuutta, opiskelemattomuutta ja siitä seuraavaa rahojen perään vinkumista olen vastaan
Anteeksi ohi aiheen kommentoinnilla aiheutunut hämmennys ja hysteria. Ei siis syytä provosoitumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä natiainen kuvittelet olevas yksi tusinasta. Anna mä kerron sulle jannu. Sä et ole yks tusinasta vaan samaa raatajaa kuin muutkin. Kyllä se elämä vielä näyttäytyy sulle kun lopetat sen raatamisen. Tällä hetkellä näet vain oman napas. Lopeta se saatanan valittaminen jos väsyttää. Ota vähän taukoa ja kattele ympärilles pentu. Kasva vähän ja kato ympärilles.
Tekisi mieli napata kunnon painavalla kämmenellä selkään että vähän nöyristyisit. Tekisi hyvää sulle palata sieltä itsekkyyden työmaalta.
Kuvitteletko sä tosiaan näkeväs muuta elämää ja muiden perhetilanteita sillä että raadat jonkun vitun tusina DI-tutkinnon vuoksi. Koko Suomi täynnä insinöörejä ja haluat insinööriksi insinöörin paikalle.
No, turpaan sua pitäisi vedellä että tulisit tajuihisi oikeesti ja näyttävästi vielä.
Minä olen nähnyt niin kurjia ihmiskohtaloita elämäni varrella että tiedän mistä puhun.
Minun koulutus on sentään jonkun verran korkeampi kuin sinun ja olen älykkäämpikin. En koskaan päästäisi turvastani noin typeriä hölmöläisen juttuja. Saatanan tonttu.
:DD
Vierailija kirjoitti:
Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?
Valitettavasti voi olla,ja onkin aivan ylenpalttisesti. Kyllä työntekijä on palkkansa ansainnut,vaikka vapaaehtoisenkin. Vapaaehtoisuus noin ison työn ja ajan suhteen vapaaehtoisenakin ei tarkoita etteikö tarvitsisi maksaa,itse saa määrittää yksikköhinnan
Nykykotimaassani tavarataloissa on joulupaperirullat, sakset, teipit ja poyta eli jokainen voi pakata itse ilmaiseksi pakettinsa.
Jos tuolla Suomen systeemilla on tarkoitus kerata rahaa urheiluseuralle tjms., minusta olisi paras laittaa hinnat valmiiksi nakyviin. Esimerkiksi iso paketti x euroa, pikkupaketti x senttia. Minua jotenkin hairitsee ajatus vapaaehtoisesta maksusta tai ainakin pitaisi olla mahdollisuus pakata myos itse takalaiseen malliin ilmaiseksi. Mista voi tietaa, paljonko pitaisi antaa sita "vapaaehtoista maksua"?!
Tyypillinen NAISTEN juttu. Pitäis ikään kuin lukea rivien välistä jotain saatanan naislogiikkaa, että vapaaehtoinen = pakollinen.
Oliko Trump? Kuulostaa ihan hänen toimiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisten talojen väki maksaa verotuloina yhteiseen hyvään sellaisia summia, että senttien kaivelu ei taida oikein innostaa.
Lisäksi järjestöjen omat kulut ovat sitä luokkaa, että voi vain arvailla kuinka moni sentti päätyy kohteeseen perille eikä jälleen jonkun kohdemaan järjestön nieluun.
Tästä tulikin mieleen itseä huvittanut muisto viime Joululta. Ostin pari lahjaa, jotka sitten kiikutin paketoitavaksi. Pisteellä oli pari täti-ihmistä, jotenkin ihmeen yrmyn/tiukkailmeisen oloista, mitä taisin vähän ihmetelläkin. Puolihuolimattomasti vilkaisin sitten sitä kylttiä, mitä lie, siinä vieressä "Suomen Sisu" ja pudotin roposen pari maksuksi ko. palvelusta. Vasta kotona tajusin, keistä oli kyse. Huvitti. Ei paljon hyvän Joulun toivotuksia tullut ja yrmeyskin sai selityksen... Tänä Jouluna taitaakin sitten vuorossa olla Odinin soturit tai jotain :D siitä se Joulumieli lähtee.. :P
Vierailija kirjoitti:
Oliko Trump? Kuulostaa ihan hänen toimiltaan.
Naurattaa että joku sai vedettyä USA:n politiikan mukaan keskusteluun.
Olin kalatiskillä ja todistin jotain aivan käsittämätöntä.
Siinä oli juuri tuollainen ap:n kuvailema ylimielinen noin 50+ vee "pikkupomo" joka osti lohen jonka halusi fileoituna. Kalatiskin nainen kysyi että haluaako mies mukaansa lohen pään, ruodon ja pyrstön ja hän sanoi että ei. Vieressään jonottanut mummo sanoi että hän voisi ottaa sen pään ja ruodot jos ne menee muutoin roskiin, että keittää siitä kalaliemet. Kalatiskin nainen sanoi että mikäli lohen ostaneelle miehelle sopii tämä. Mies katsoi ylimielisesti tuota mummoa päästä varpaisiin ja sanoi että heittäkää ne kalan jämät roskiin vain! Kalatiskin nainen katsoi pahoitellen ja mummo oli hämmentyneenä että mitä tapahtui, eikä saanut raukka sanaa suustaan.
Minun teki mieli napata siitä tiskiltä joku iso, ruma limainen kala ja heittää sillä tuota koppavaa miestä päähän tai sen kalliin näköisen takin selkään! Missä on ihmisen joulumieli? Oikea kiusaaja! :(((
Oikesti luulette olevanne jeesuksia ja parempia kun tuo nollan euron mies kun maksatte euron per paketti? Joku vielä laskenut että 6 e tunti olisi sopiva palkka paketoijalla... Eh. Entä ne paperit ja nauhat? Joo tulee ehkä kaupalta mutta se on kaupan lahjoitus seuralle että sponssaa paperit ei niitä ole tarkoitus asiakkaalle ilmaiseksi tarjota. Ja kun kyseessä on hyväntekeväisyys niin ehkä voisitte sen vitosen tai kympin lippaaseen heittää ja enemmänkin jos paketteja on esim. kuusi.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen ihmislaji on ilmeisesti aika yleinen. Kaverini tekee hyväntekeväisyyskeräyksiä ovelta ovelle, ja on kertonut, että hyvin selkeä ilmiö, että mitä prameampi omakotitalo ja kalliimmat autot pihassa, sitä useammin tulee ovelta vastaus, ettei asukas halua osallistua lainkaan. Siis ei halua kaivella edes 10 cnt tai mitä nyt kolikkopuolelta löytyy. Sitten jossain kaupungin vuokratalossa sairaseläkeläiset, työttömät ja alkoholistit kaivavat paljon useammin pikkukukkaroistaan hiluja.
Minä olen ollut monena vuonna tekemässä Yhteisvastuukeräystä. En ole koskaan huomannut tällaista ilmiötä. Epäilenpä, että tuossa ovat kerääjän ennakkoasenteet vaikuttaneet siihen, mitä hän on pannut merkille. Eli mieleen on jäänyt se pramean talon asukas, joka ei osallistunut, mutta sen sijaan ne kolmessa muussa samanlaisessa talossa asuneet rahaa keräyksen antaneet pääsivät unohtumaa.
Toiseksi ihmisen anteliaisuudesta ei voi päätellä yhtään mitään sillä perusteella, miten hän osallisuu keräykseen. Minulta lähtee joka kuukausi automaattisesti yli 100 euroa eräälle järjestölle. Jos nyt en sitten osallistu ovella käyvän kerääjän keräykseen, niin olenko kitsaampi kuin naapuri, joka antaa kerääjälle 5 euroa, mutta ei lahjoita kuukauden aikana mtään muuta.
Ap:n kuvauksen miehen käytös oli toki hyvin ikävää.
Törkeää. Paketointipalvelua ei pidä käyttää, jos siitä ei ole valmis maksamaan. Itse en käytä, koska haluan säästää ne pienetkin summat. Mutta joudun sitten itse paketoimaan ja niin sen kuuluukin mennä: palvelu maksaa, mutta pakko ei ole palvelua käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä kommentti on aika kova todistus siitä millainen näkemys tulee henkilölle joka on tehnyt kamasti töitä edistyäkseen asiassaan tai opinnoissaan ja luonnollisesti sulkee pois muun maailman edistääkseen työn saavuttamista mahdollisimman tehokkaasti. Silloin jos opiskelija tai työntekijä ei täysin jaksa keskittyä itse asiaan alkaa hänen ajatuksensa harhailla milloin missäkin ja tässäkin tilanteessa persoona jotenkin syyllistää oman laiskuutensa tiettyyn osaa kansaa joka olisi erityisen laiska vaikka jokaisessa meissä on laiskuutta. Eli ei ole tiettyä suurta laiskaa kansan osaa vaan laiskuus on ihmisen perus luonteenpiirre.
Ja vastavoimana tietysti löytyy ahkeruus jota meissä kaikissa löytyy.
On siis absurdia hyökätä ihmisen perusluonnetta vastaan, kun itse kovaa opiskeleva DI;kin harhaili muille ajatuksille kuin oman alansa opintoihin. Hän ei enää jaksanut ja keskittyi muihin asioihin täysin holtittomana vailla lopullista pohdintaa kokonaiskuvasta. Hänen kokonaiskuva ei täydentänyt toisiaan. DI:n poika siis oli harvinaisen oikeassa ollessaan koko kansan peili kommentissaan solidaarisuuden puolesta.
Täytyy sanoa että hyvin tarinassa lopulta kävi. Lähi-idässä tuo mies olisi törkeyden takia raahattu käsistä ja jaloista kivitettäväksi torille ja hänet olisi revitty luultavasti kappaleiksi sen merkiksi että ahneus on synti. Luultavasti meilläkin olisi vielä keskiajalla ainakin hakattu jalkapuissa mustelmille.
Eli vaikka te kaikki tunnette kaunaa ja vihaa tuota miestä kohtaan niin ette sentään toivo hänelle kuolemaa. Koska sama ahneus ja törkeys asuu meissä kaikissa.
Heitin ajatuksissani eräälle nätille paketoijalle viisikymppisen ja vinkkasin silmää. Oli niin kaunis ja suulas juttelemaan nätteja ja tuli setämiehelle ihan hyvä joulumielikin. Tuli sellainen olo että ehkä tämä tästä vielä lähtee vaikka ikääkin tulee.
No koska toimin niin ajatuksissani niin en ajatellut että miten sikamaisesti tavallaan annoin itseäni ymmärtää, että muka seksuaalisesti olisin vinkannut silmää ja heittänyt rahaa ikäänkuin houkutukseksi maksullisesta seksistä. No ei! Pois se minusta.
Viimeksi annoin 500e toissa jouluna samoista syistä ja sekös aiheutti paketoitsijoissa kismaa.
Eli nämä paketoitsijat ovat senkin verran sosiaalista porukkaa että alkavat jakaa antaani 500 euroa kympeiksi ja jakoon. Kun annoin rahan vain kyseiselle tytölle.
Eli nykyään lahjoitan vähemmän ja yritän olla vähäilmeinen rahamies.
T: Timanttinen rahasetä korvakoruilla ja ponihännällä
Bittburger rampage kirjoitti:
Heitin ajatuksissani eräälle nätille paketoijalle viisikymppisen ja vinkkasin silmää. Oli niin kaunis ja suulas juttelemaan nätteja ja tuli setämiehelle ihan hyvä joulumielikin. Tuli sellainen olo että ehkä tämä tästä vielä lähtee vaikka ikääkin tulee.
No koska toimin niin ajatuksissani niin en ajatellut että miten sikamaisesti tavallaan annoin itseäni ymmärtää, että muka seksuaalisesti olisin vinkannut silmää ja heittänyt rahaa ikäänkuin houkutukseksi maksullisesta seksistä. No ei! Pois se minusta.
Viimeksi annoin 500e toissa jouluna samoista syistä ja sekös aiheutti paketoitsijoissa kismaa.
Eli nämä paketoitsijat ovat senkin verran sosiaalista porukkaa että alkavat jakaa antaani 500 euroa kympeiksi ja jakoon. Kun annoin rahan vain kyseiselle tytölle.
Eli nykyään lahjoitan vähemmän ja yritän olla vähäilmeinen rahamies.
T: Timanttinen rahasetä korvakoruilla ja ponihännällä
Aika ÄIJÄ!