Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varakkaan oloinen n. 50-vuotias mies paketointipisteellä: "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!"

Vierailija
14.12.2016 |

Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksu on vapaaehtoinen siksi, että määritetty hinta vaatisi myyntiluvan. Ei siksi että maksaa voi jos haluaa.

Olisin kyllä ojentanut miestä joulumielestä.

Eli yritetään kusettaa ihmisiä. Jos ei ole valmis hakemaan myyntilupaa niin olkoot sitten hiljaa

Vierailija
42/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa pelisilmää teiltäkin, olisitte vaan sanonut "10€, kiitos!" kun kerran rahaa oli tarjolla.

No ei kai kukaan kympillä pakkaa kuutta isoa pakettia??? 15-20e

Todellakin pakkaa. Niissä paikoissa missä on palkatut paketoijat niin he saavat alle 10 euroa tunnissa palkkaa ja joutuvat paketoimaan kymmeniä paketteja tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh, onko Stockan paketointimesta myös tällainen että jotain olisi syytä maksaa? Olen luullut sen olevan tavaratalon palvelu ja paketoijien olevan ihan palkattuja. Voi ei, olen monta kertaa paketoinut siellä eikä ole juolahtanutkaan mieleeni nämä maksut.

Vierailija
44/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran paketutin jossain nuorten paketointipisteessä urheiluliikkeessä ja siitä paketista tuli niin hirveän näköinen että oli pakko paketoida uusiks kotona, ei sitä ilenny lahjaksi antaa muuten. Se paketoija oli lähes parikymppinen tyttö että en voinut uskoa todeksi, paketti oli liioittelematta kuin neljävuotiaan tekemä. Ei ollut paketointimaksua, varmaan syystä :-D

Ei paketointi ole mikään luonnonlahkajjuus, mistä tiedät oliko hkysneinen henkilö vaikka ekaa kertaamp paketoimassa?

Ei toi ole mikään syy. Jos sinä perustat paketoimispisteen niin silloin pitää osata pakata.

On se nyt ihme että sitä pidetään pahana että vaaditaan kunnon palvelua. Vaaditaan kyllä että maksaa pitäisi mutta tulos on niin karsea että pitää itse tehdä myöhemmin uudestaan. Missä järki?

Vierailija
45/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä laitan noiden paketoijien kippoon 20€, riippumatta pakettien määrästä. Useimmiten ostan jouluna 1-4 lahjaa, joten ei mulla kovinkaan montaa lahjaa ole pakattavaksi. Haluan vain tukea seuroja pienehköllä summalla ja välttyä itse paketoinnin vaivalta.

Vierailija
46/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi urheilijoille pitäisi maksaa? Itsehän ovat harrastuksensa aloittaneet. En ylipäätäänkään ymmärrä miksi urheilijoita palvotaan ja tuetaan rahallisesti kaiken maailman yhteisrahoista. Todellisia avuntarvitsijoita on maailmassa kyllä aivan tarpeeksi.

En todellakaan ala kaivamaan rahaa jonkun trikooteinin kippoon siitä että hän laittaa lahjat pakettiin. Menisi oikeisiin töihin jos fyrkkaa tarvitsee. Ryyppyreissuihin ne rahat menevät, urheiluseuraväki on kovimpia dokaajia olleet aina.

47/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tippuuko ne paketoijat taivaasta?

Ei. Niille maksaa kauppa palkan niin kuin muillekin kassatyöntekijöille - joiden tippaaminen on myös täysin vapaaehtoista, mutta harvapa sitä tekee. Itse olisin iloinen, että olen saanut työtä joululoman ajaksi enkä alkaisi käsi ojossa palkan päälle vielä asiakkailta tippiä vaatimaan.

Vierailija
48/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av onnistui taas kerran yllättämään. En olisi uskonut, että joku jaksaa puolustaa ap:n kuvailemaa miestä. Minä olen kerran jättänyt maksamatta yhden paketin ja oikeasti se oli nolo juttu. Huomasin maksuhetkellä, että lompakossa oli 5 senttiä... Ihan tyhjä kolikkopuoli eikä seteleitäkään. Ei edes taskun pohjalta löytynyt kärrykolikkoa. Normaalisti maksan se Euron per paketti, viimeksi annoin kolme Euroa kahdesta paketista. Tai vähän sen mukaan, mitä sattuu lompakosta löytymään, mutta en edes mene enää siihen, ellen ole varma, että on jotain rahaa maksua varten. Jopa sairaalloisen pihi äitini antaa paketeista kolikoita, tosin varmaan vähemmän kuin minä, mutta antaa kuitenkin ja kyse on ihmisestä, joka laskee jokaisen sentin elämässä. Nuukuudestaan huolimatta ei ole hyväksikäyttäjä tai röyhkeä.

Minusta paketointipalvelu on kiva juttu. Tekevät töitä ja saavat vähän rahaa toimintaansa.

Vierailija
49/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan se olla ettei mies vain ymmärtänyt että mistä siinä on kyse, jos on muitakin jotka on luulleet palvelun tulevan kaupan puolesta, tarkoituksena houkutella enemmän asiakkaita paikalle, niin ymmärrettäväähän se on. Olisi pitänyt sen paketoijan mainita, että kyseessä on urheiluseuran rahankeräyskampanja, ottaisimme ilolla valitsemasi summan vastaan tms.

Vierailija
50/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksu on vapaaehtoinen siksi, että määritetty hinta vaatisi myyntiluvan. Ei siksi että maksaa voi jos haluaa.

Olisin kyllä ojentanut miestä joulumielestä.

Vapaaehtoinen on vapaaehtoinen. Jos se onkin oikeesti pakollinen niin hankkikoon myyjä tarvittavat luvat.

Vierailija
51/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööö.... Kannattais varmaan laittaa hinta palvelulle, jos rahaa haluaa.

Ajatelkaa nyt jos kaupassakin olisi maksaminen vapaaehtoista ja sitten kauppias itkisi netissä kun iPadit ja telkkarit vaan viedään ilmaiseksi.

Vierailija
52/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menestyvältä ulospäin näyttänyt aikuinen mies paketoitutti tänään kuusi isoa pakettia paketointipisteellä, jossa oli vapaaehtoinen paketointimaksu. Kaivoi lompakkonsa esille ja kysyi, että paljonkos se tekisi. "Maksu on ihan vapaaehtoinen", totesi toinen nuorista. Tähän mies tosiaan totesi nauraen, että "ai hyvä en mä sit maksa teille mitään!" Luulin ensin, että mies tarkoitti sitä vitsinä, mutta niin hän poistui paikalta nuorten vapaaehtoisten paketoimien joululahjojen kanssa. Menin ihan sanattomaksi. :o Voiko tuollaisia ihmisperseitä olla olemassa?

Nuoret saivat kuitenkin arvokkaan oppitunnin markkinatalouden toiminnasta. Toivottavasti älyävät seuraavalla kerralla laittaa minimihinnan palveluilleen.

Vierailija
53/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä opetus nuorille paketoijille. Jos haluaa olla aivan varma, että saa maksun tehtystä työstä, tuollainen "maksu on vapaaehtoinen" -käytäntö on vähän huono. Tai kyllä se toimii, mutta täytyy aina varautua siihen, että kaikki eivät maksa. 

"Omantunnon mukaan" olisi ollut parempi vastaus, mutta vielä parempi "rahatilanteen mukaan". 

Tosin käteisrahatilanne on monella muutenkin aina huono. 

Vierailija
54/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Jouluisinhan noita paketointipisteitä näkee, mutta en ole koskaan huomannut, että niissä olisi jonkun urheiluseuran tms sponsorointia mukana. (Minulla ei kylläkään ole kovin hyvä huomiokyky, saa olla aika iso plakaatti, että hoksaan lukea sen.) Toivottavasti en ole vahingossa ollut törkeä. Eikö kuitenkin aivan valtaosa noista paketointipalveluista ole kaupan tarjoamia, palkka tulee kaupalta ja paketointi on asiakkaalle ilmaista?

Vierailija
55/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, TÖRKEYDEN HUIPPU! Minä sen sijaan lyön tiskiin AINA vähintään 50€ setelin, PER PAKETTI. Vain joku paskavammainen luuseri antaa pikkuhiluja näön vuoksi.

Vierailija
56/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilman myyntilupaa paketoiminen on niin vaativaa ja tärkeää hommaa, että taidan mennä viemään koko lahjabudjetin heille! Heillä kun ei ole mitään tuloja koko loppuvuonna!

Vierailija
57/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne koululuokat, jotka haukkana vaanii kassoilla "saanko pakata ostoksesi" on järkyttäviä. Kaksi maitoa ja leipä, niissä sitä pakkausapua tosiaan kaipaa. Ja harvalla edes on käteistä.

Vierailija
58/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi urheilijoille pitäisi maksaa? Itsehän ovat harrastuksensa aloittaneet. En ylipäätäänkään ymmärrä miksi urheilijoita palvotaan ja tuetaan rahallisesti kaiken maailman yhteisrahoista. Todellisia avuntarvitsijoita on maailmassa kyllä aivan tarpeeksi.

En todellakaan ala kaivamaan rahaa jonkun trikooteinin kippoon siitä että hän laittaa lahjat pakettiin. Menisi oikeisiin töihin jos fyrkkaa tarvitsee. Ryyppyreissuihin ne rahat menevät, urheiluseuraväki on kovimpia dokaajia olleet aina.

Miksi? Siksi, että lahjasi paketoitiin juuri puolestasi.

Vierailija
59/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se maailma toimii. Jos mielitte joskus hiemenkaan isomman yrityksen toimariksi niin tuollainen törkeys ja loputon ahneus kannattaa omaksua mahdollisimman varhaisessa iässä. Miksi luulette, että työntekijät ovat järjestäytyneet ja työntekijäinliittoja on perustettu? Juuri tästä syystä, että useimmiten ne työnantajat ovat aivan helvetin törkeitä ihmisiä, jotka vain pyrkivät maksimoimaan firman tuloksen keinolla millä hyvänsä. Toki tuo on ihan ymmärrettävää, koska se on yritysten nimenomainen tarkoitus.

On vain opittava, että omalle työlleen on asetettava joku hinta. Jos se hinta on määrittelemätön ja omaantuntoon perustuva, tekee työntekijä työtä sillä oletuksella, että pahimmassa tapauksessa hän ei saa palkkaa ollenkaan. Itku ei auta enää siinä vaiheessa kun paska on niin sanotusti housussa.

Vierailija
60/140 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa pelisilmää teiltäkin, olisitte vaan sanonut "10€, kiitos!" kun kerran rahaa oli tarjolla.

Olen täysin eri mieltä. Jos maksu on vapaaehtoinen, se on sitä kaikille. Asiakas oli moukka.