Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua-ryhmästä bongattua: Eräs perhe toivoo:

Vierailija
13.12.2016 |

7-lapsinen perhe toivoo mm: Lämpimiä toppapukuja lapsille, erilaisia legoja tytöille ja pojille, puhelinta, suklaata kaikille, palapelejä ja ruoka-apua. Just joo....Mä tuun vihaiseksi näistä ilmotuksista.

Kommentit (239)

Vierailija
161/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yks perhe toivoo muistamisia kissoille... Kuka ottaa neljä kissaa jos on pa? Ja sairas äiti on raskaana kotona 1-vuotiaan kanssa. Miksi tehdä toinen lapsi heti putkeen jos rahat muutenkin tiukilla ja terveys reistaa jo valmiiksi?

Vierailija
162/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mun mielestä kyllä menee raja Jouluavussa, että viisikymppiset työttömät toivoo jouluruokaa ruokkiakseen aikuiset työttömät poikansa ja heidän aikuiset työttömät tyttöystävät. Ihmettelen kovasti, jos joku tuollaiselle porukalle rahaa antaa! Oli joku toinenkin ilmoitus, missä pyydettiin porukalle aikuisia ihmisiä lahjoja. EN ymmärrä =( 

Minä annan. Olen päälle viiskymppinen ja vietän joulun omien aikuisten lasteni sekä heidän puolisoidensa kanssa. Yhteinen joulu on minulle ja perheelleni tärkeä asia. Minulla on toki varaa kustantaa joulu itselleni ja lapsilleni, mutta mielelläni olen mahdollistanut yhteisen joulun myös sellaisille ikäisilleni, joilla ei ilman apuani olisi siihen varaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toppapuku on samanlainen perustarve kuin hammasharja, miksi sellaista toivotaan lahjaksi? Se pitää olla varaa hankkia itse, joko uutena tai käytettynä.

öh, joo,

minuaki vituttaa, kun ne ei siellä pyytele maailmanympärimatkoja ja purjeveneitä.

Vierailija
164/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut koko ketjua lukea, mutta se itselle tuli mieleen, että kyllä kiitos pitää osata sanoa!

Silloin, kun meidän perheellä oli tiukkaa ja saatiin eräältä ihanalta ihmiseltä lapselle muutamia hänen lapselleen pieneksi jääneitä vaatteita, olin todella kiitollinen. Hyvä, etten itkemään alkanut, kun ilahduin hänen huomaavaisuudesta. Ja kyllä todellakin sen hänelle kerroin ja näytin!!

Vierailija
165/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jotkut suuttuvat jos apua ei tule Esim:onko yp:tä ja Me tarvitsemme kaikkea jopa tulitikkuja :(

Vierailija
166/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset antako apua jos siitä tulee niin paha mieli! Älkää edes menkö sinne lukemaan mitä jotkut ovat vailla!

Vierailija
167/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himppu kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä 'kirpparilta saa halvalla talvivaatteita'. Joo hyvällä tuurilla saa, mutta kaikilla ei ole aikaa kierrellä monia kirppareita, tai lähiseudulla edes ole pahemmin. Ei nimittäin löydy tosta vaan, jos tarvii tiettyä kokoa ja sen verran hyväkuntoista, että vanut on kunnossa ja tarkenee ja kehtaa käyttää ihmisten ilmoilla. Ja kun suuri osa on vielä melkoisen sukupuolitettuja malleja niin sekin rajoittaa. Nettikirppareiltakaan kaikkea aina löydy ja hinnat ja postikulut voi olla jo aika korkeat ja siihen päälle riski, ettei tavaraa saakaan tai se liki uudenveroisena mainostettu onkin surkeassa kunnossa.

Ei ole aikaa jos ei ole missään työssä?

Vierailija
168/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huudella täällä pelkän ap:n aloituksen perusteella ilman, että käy itse lukemassa kyseistä ilmoitusta. Epäilen, että perhe saattaa olla uskonnolliset syyt lapsimäärälle, ainakin kun katsoo maantieteellistä sijaintia. Toiseksi toppapukuja toivotaan perheen pienemmille, missään ei mainia, että pitäisi olla uusia. Isommille lapsille toivotaan yhtä yhteistä puhelinta turvaksi pimeälle koulumatkalle, ei siinäkään mitään merkkivaatimuksia ole. Siellä lukee myös "Vakavan ja rankan elämäntilanteen vuoksi perhe tarvitsee ruoka-ja lahja-apua jouluksi" eli mistä sen tietää, vaikka toinen vanhemmista olisi vakavasti sairas tai kuollut.

On jotenkin pelottavaa, että ihmiset on näin kyynisiä ja ylimielisiä kuin tässä ketjussa. Varmasti on niitäkin, jotka käyttävät apua väärin, mutta itse uskon kyllä että suurin osa avunpyytäjistä on todella sen tarpeessa.

Vierailija
169/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yks perhe toivoo muistamisia kissoille... Kuka ottaa neljä kissaa jos on pa? Ja sairas äiti on raskaana kotona 1-vuotiaan kanssa. Miksi tehdä toinen lapsi heti putkeen jos rahat muutenkin tiukilla ja terveys reistaa jo valmiiksi?

Toisinsanoen sinä tiedät, miten toisten tulisi elää. Onko omassa elämässäsi niin tyhjää, ettei se riitä sinulle? Ja oletko varma, ettei itselläsi ole mitään parannettavaa, kun pyrit määräämään muiden elämää?

Vierailija
170/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huudella täällä pelkän ap:n aloituksen perusteella ilman, että käy itse lukemassa kyseistä ilmoitusta. Epäilen, että perhe saattaa olla uskonnolliset syyt lapsimäärälle, ainakin kun katsoo maantieteellistä sijaintia. Toiseksi toppapukuja toivotaan perheen pienemmille, missään ei mainia, että pitäisi olla uusia. Isommille lapsille toivotaan yhtä yhteistä puhelinta turvaksi pimeälle koulumatkalle, ei siinäkään mitään merkkivaatimuksia ole. Siellä lukee myös "Vakavan ja rankan elämäntilanteen vuoksi perhe tarvitsee ruoka-ja lahja-apua jouluksi" eli mistä sen tietää, vaikka toinen vanhemmista olisi vakavasti sairas tai kuollut.

On jotenkin pelottavaa, että ihmiset on näin kyynisiä ja ylimielisiä kuin tässä ketjussa. Varmasti on niitäkin, jotka käyttävät apua väärin, mutta itse uskon kyllä että suurin osa avunpyytäjistä on todella sen tarpeessa.

Näin on (vastaus edellä) ja on äärettömän surullista, miten ilkeitä ihmiset ovat toisilleen. Vasta tämä palsta on näyttänyt minulle, miten julmaksi maailma on muuttunut ja miten kade sellaisella ihmisellä on muita kohtaan, jolla itsellään on asiat hyvin. Tai eihän ne ole hyvin henkistä puolta ajatellen, jos pitää toisia parjata; sehän kertoo omasta pahoinvoinnista... Kaikkea hyvää niille ihmisille, joiden nimi on siellä avunpyyntölistassa, olette arvokkaita ihmisiä. Ja näille täällä huutelijoille sanon: Ihminen saa sitä mitä hän tilaa.

Vierailija
171/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ap on sitten todellinen joulumieli samoin kuin monella muullakin täällä kirjoittelevalla. Kun ihmisellä on kiero ja kateellinen luonne, näkee hän aina ja kaikessa vain pahaa. Jos jollakin ei mene yhtä hyvin kuin itsellä, normaali-ihmisellä herää empatia ja auttamisen halu huonompiosaista lähimmäistään kohtaan. Itsekkäällä ihmisellä syntyy mielessään vain kateutta ja ilkeitä ajatuksia. Ihmeellistä joulumieltä on jouluapu-palstan kyttääminen, joka tässä tapauksessa toimii auttamisen sijaan vihan lietsojana. Tällä tavoin ne sodatkin saavat alkunsa. Hyvää joulua vain sinulle ap siellä yltäkylläisyytesi keskellä.

Ymmärrän. Joulumieli ja auttamishalu ovat tärkeitä tässä usein kovassa maailmassa.

Ovatko siis mielestäsi täällä useamman mainitsemat kiittämättömyys ja välinpitämättömyys saatua apua kohtaan oikeutettuja ja niistä kertominen vain avunantajan pyyteellisyyttä ja epäpuhdasta asennetta?

Olematta sen kummemmin uskonnollinen, siteeraan raamattua, jossa sanotaan: "Älköön sinun vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee". Näin nykykielellä sanottunahan se tarkoittaa ettei ihmisen pitäisi odottaa kiitosta omista hyvistä töistään. Teen sinulle nyt vastakysymyksen: sitä vartenko autat/lahjoitat jotakin jollekin, että sinulle osoitettaisiin kiitollisuutta ja nöyryyttä? Eikö jo se, että tulet kertomaan tälle palstalle esimerkkejä, miten kiittämättömästi se ja se käyttäytyi sinun "almuasi" kohtaan, osoita että lahjoituksesi ei ole ollut pyyteetöntä? 

Vierailija
172/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joka aamu töihin, teen pitkää päivää, maksan tuloistani yli kolmanneksen veroja. Jos ja kun vielä käytän vähäistä vapaa-aikaani siihen, että käyn ostamassa vieraille ihmisille näiden toivomia ruokia ja tavaroita, niin todellakin minulla on odottaa, että edes kerran sanotaan ääneen kiitos. 

Vierailija
173/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon, että tuo perhe lopettaa lapsellisen lasten teon ja alkaa aikuisiksi. Käyvät töissä ja elävät sillä, mitä on käytettävissä. Ihan kuin aikuiset.

Sinusta tulisi hyvä ehkäisyneuvoja. Muistapa tämä, kun jäät työttömäksi!

Vierailija
174/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisinsanoen sinä tiedät, miten toisten tulisi elää. Onko omassa elämässäsi niin tyhjää, ettei se riitä sinulle? Ja oletko varma, ettei itselläsi ole mitään parannettavaa, kun pyrit määräämään muiden elämää?

Ei kai kukaan pyri määräämään, vaan ihmetyttää että miten ei tunnisteta omia rahkeita? Jos kissoille tarvii pyytää joululahjoja tuntemattomilta, niin miksi ne kissat on pitänyt ottaa? Miksi ei ota vaikka kahta kissaa? Ja miksi hankkia lapsia noin pienellä väliajalla jos ei pysty ensimmäisestäkään pitämään itse huolta?

Vierailija
175/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän tulee olla nöyrä ja huomaamaton. Ap on täysin oikeassa, nöyryys oli unohtunut matkasta.

Voisin jatkaa tätä: köyhän pitää olla kiitollinen, köyhä ei saa pyytää lapsilleen toppapukua eikä leegoja, köyhän pitää ostaa kirjastosta käytettyjä kirjoja, köyhän tulee asua ahtaasti ja tyytyä huonoon ruokaan. Mutta ennenkaikkea: köyhä ei saa lisääntyä eikä pitää kotieläimiä. Köyhän pitää aktiivisesti hakea työtä, ei saa sairastua eikä maata joutilaana. Nykyhallitus on luonut köyhälle liian hyvät olosuhteet, kateeksi käy köyhät!

Vierailija
176/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ainakin käy vähän jopa kateeksi näitä köyhiä. Lapset ovat ihanampia mitä tiedän ja aika, jolloin olin kotona lasten kanssa oli parasta aikaa elämässäni. Nyt ravaan töissä, kaupassa ja olen illalla kotona väsyneenä. Ei vain ollut pokkaa tehdä lapsia kolmea enempää, eikä myöskään jättäytyä työelämän ulkopuolelle, kun töitä on tarjolla.

Olen hyväpalkkainen, mutta mieluiten olisin monen lapsen äiti, vaikkakin vähävarainen. Olisin päivät kotona lasten kanssa ja pärjäisin minimaalisilla tuloilla. Mutta kuten totesin, moraali ei antanut periksi, että olisi tehnyt lapsia enemmän kuin on varaa ja töissäkin pitää käydä.

Vierailija
177/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluapu-palsta houkuttelee aina tietyn kiintiön näitä "tuohtujia" ja halveeraajia ja siunaajia . Saavat nämä omaan elämäänsä vettuuntuneet henkiset kääpiöt  jokavuotisen kiksinsä sieltä kun pääsevät oikein kunnolla plarailemaan kaikenlaisten lapsiperheiden lahjatoiveita ja "tuohtumaan" että kattokaas ny saatana tuotakin  kuinka kehtaa pyytää  .

Niin, en todella ymmärrä, miten jollakin on aikaa ja kiinnostusta kytätä tuollaisia (jouluapu) palstoja. Pitää olla todella tyhjää oma elämä, jos tuollaiset asiat saavat hermostumaan. Henkisesti tasapainoinen ihminen ymmärtää että lahjoittaminen on täysin vapaaehtoista eikä siitä tarvitse vaahdota sivukaupalla.

Vierailija
178/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan. (vanha suomalainen sananlasku)

Vierailija
179/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Himppu kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä 'kirpparilta saa halvalla talvivaatteita'. Joo hyvällä tuurilla saa, mutta kaikilla ei ole aikaa kierrellä monia kirppareita, tai lähiseudulla edes ole pahemmin. Ei nimittäin löydy tosta vaan, jos tarvii tiettyä kokoa ja sen verran hyväkuntoista, että vanut on kunnossa ja tarkenee ja kehtaa käyttää ihmisten ilmoilla. Ja kun suuri osa on vielä melkoisen sukupuolitettuja malleja niin sekin rajoittaa. Nettikirppareiltakaan kaikkea aina löydy ja hinnat ja postikulut voi olla jo aika korkeat ja siihen päälle riski, ettei tavaraa saakaan tai se liki uudenveroisena mainostettu onkin surkeassa kunnossa.

Ei ole aikaa jos ei ole missään työssä?

Öh, no jos et ole ennen kuullut niin voin paljastaa salaisuuden: köyhiä on muitakin kuin työttömiä. Ja bonuksena: aikas menee muuhunkin kuin työhön. Esim. niiden lasten hoitamiseen, ruokien tekemiseen edullisesti itse, lääkärissä ravaamiseen, Kelan kanssa asiointiin ja valitusten kirjoittamisern... On myös töissä käyviä köyhiä, opiskelevia köyhiä, sairaita köyhiä... Otetaas vaikka opiskelija, jolla on pari pientä lasta, osa-aikatöitä ja lapset sairastaa.

Vierailija
180/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tällaisten ketjujen aloittajien mielestä nuo ryhmät perustettu heitä, auttajia varten? Sitten tällainen ihminen tuohtuu, kun kokee, ettei hänen apuaan, joka ei riitä kymmenien eurojen haalareihin, arvosteta?

Minä taas en aio auttaa ketään, enkä pyytää apua, jja mulle on herttaisen yhdentekevää, millaisia lahjoja noissa ryhmissä pyydetään. En voisi mitenkään loukkaantua siitä, että joku pyytää liikaa. Senkus pyytää. Itkettää mun elämässä miten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä