Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua-ryhmästä bongattua: Eräs perhe toivoo:

Vierailija
13.12.2016 |

7-lapsinen perhe toivoo mm: Lämpimiä toppapukuja lapsille, erilaisia legoja tytöille ja pojille, puhelinta, suklaata kaikille, palapelejä ja ruoka-apua. Just joo....Mä tuun vihaiseksi näistä ilmotuksista.

Kommentit (239)

Vierailija
221/239 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7-lapsinen perhe toivoo mm: Lämpimiä toppapukuja lapsille, erilaisia legoja tytöille ja pojille, puhelinta, suklaata kaikille, palapelejä ja ruoka-apua. Just joo....Mä tuun vihaiseksi näistä ilmotuksista.

Miksi tulet vihaiseksi tuollaisesta?

En ole aloittaja, mutta minäkin tulen vihaiseksi, kun tässä yhteiskunnassa meno on nykyisin sellaista, että lapsiperheiden pitää pyytää tuntemattomilta ihmisiltä lapsilleen talvivaatteita ja ruokaa. Nuo muut on ihan ok joululahjatoiveita, mutta ei vaatteet ja ruoka. Jos vilu ja nälkä johtuvat vanhempien elämänhallinnan puutteesta, pitäisi lastensuojelun puuttua asiaan ja huolehtia tavalla tai toisella siitä, että lapsilla on Suomen sääolosuhteisiin  nähden tarvittavat vaatteet sekä riittävästi ruokaa. 

Vierailija
222/239 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän tulee olla nöyrä ja huomaamaton. Ap on täysin oikeassa, nöyryys oli unohtunut matkasta.

Voisin jatkaa tätä: köyhän pitää olla kiitollinen, köyhä ei saa pyytää lapsilleen toppapukua eikä leegoja, köyhän pitää ostaa kirjastosta käytettyjä kirjoja, köyhän tulee asua ahtaasti ja tyytyä huonoon ruokaan. Mutta ennenkaikkea: köyhä ei saa lisääntyä eikä pitää kotieläimiä. Köyhän pitää aktiivisesti hakea työtä, ei saa sairastua eikä maata joutilaana. Nykyhallitus on luonut köyhälle liian hyvät olosuhteet, kateeksi käy köyhät!

En pidä itseäni köyhänä mutta kiitollinen ja nöyrä olen sydämestäni ja osaan kiittää (kiitos äidilleni, joka opetti kiitolliseksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/239 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin lapsuudessa työttömän alkoholisti-äidin ja vähävaraisen isän kanssa. Sossun ja työkkärin päivärahoilla eleltiin 80-90-luvulla. Jäin vaan miettimään, että meillä oli aina jouluna lahjoja, ei varmaan ihan järjettömiä määriä eikä juurikaan kai leluja mutta en mä ole ainakaan traumatisoitunut. Lapsena leikin nukeilla, barbeilla ja poneilla, luin kirjoja, kuuntelin musiikkia yms. Jouluruokaa oli ja sitä suklaatakin. Talvisin oli talvivaatteet. Ja niin mitään nettiä jossa pyydellä tavaraa ei kyllä ollut..

Vierailija
224/239 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ihan kohtuullisia toiveita mielestäni. 

Ja mistäs sinä tiedät mistä se 7 henkeä koostuu... kyse voi olla vaikka uusperheestä, eli kahdesta normikokoisesta lapsiperheestä tullut yksi. 

On seitsemän lasta tuossa perheessä ilmoituksen mukaan. Hmm. Uusperheen tilanteessa asia on vielä oudompi: kaksi vanhempaakaan ei pysty elättämään lapsiaan ja kerjää mediassa aika vaativaan tyyliin.

Elämänhallinta ei ole näköjään parhaita ominaisuuksia noillakaan, mutta eihän ketään pakoteta lahjoittamaankaan. Lapset eivät ole syypäitä vanhempiensa kyvyttömyyteen hoitaa taloutta. Voivat muuten kyllä olla hyviä rakastavia vanhempia. Rakkaus ei vaadi rahaa.

Vierailija
225/239 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille, joka kyseli sitä miksi ei tehdä vaan senverran lapsia kuin on vara elättää...eihän sitä etukäteen tiedä kuinka yhtäkkiä voit lapsinesi pudota kelkasta, vaikka työttömyyden, asuntovelan tai vakavan sairauden takia.

Mitä se haittaa, jos pyytävät apuja eihän ketään pakoteta auttamaan.

Sellaisilta sivuilta kannattaa pysyä pois silloin ja tutkia jotain vähemmän stressaavia sivustoja, kuten vaikka tätä vauva foorumia.

Ai niin ja lähes aina ovat kiittäneet, kun olen auttanut.

Kyllä se vähän harmittaa vaikka eipä mun rahoista ole pois. Ja minä mm. kommentoin. Mulle on opetettu että se lapsi elätetään omilla duunimasseilla, eikä niin että saadaan leveempää sosiaalisoppaa. Jos ei rahaa ole elättää itseä, niin ei kyllä sitä kakaraakaan. Kumeja saa ilmaiseksi. 

On ihan okei olla köyhä, yksin, varsinkaan jos sille ei mitään mahda. Mutta se että sä sotket siihen viattoman lapsen niin onhan se nyt iha vitun väärin.

Ja tasan tarkkaan voin seurata vauvasivuja. Ei olla lasta hommaamassa ja mies ei ees halua lasta, tietenkin kunnioitan MYÖS hänen päätöstään. en ole näitä ämyleitä, jotka "pakottaa" ukon hommaamaan lapsen, vain kun itseä huvittaisi.

t. opiskelija kenen tuet loppui

Yhtälailla sulle voisi sanoa,että mikset mene töihin vaan nostelet opintotukea?

Sulla taitaa olla hieman harhainen kuvitelma siitä miten "leveää sosiaalisoppaa" perheelliset saavat.

Saan opintotukea kuten sinäkin olet saanut,lisäksi nostan opintolainaa kuten muutkin lapsettomat opiskelijat ja saan asumistukea.

Ainoa tuki jota EN saisi jos olisin lapseton,on lapsilisä.

Lapsilisää saavat kuitenkin myös työssäkäyvät,miksi minun pitäisi tuntea siitä huonoa omaatuntoa?

Se raha minkä keskiverto-opiskelija laittaa opiskelijabileisiin ja baareihin, minä laitan lapseen.

Tulevaisuudessa kun sinä siirryt työelämääm ja pian jäät äitiyslomille ja vanhempainvapaille,minä voin olla täysipainoisesti töissä sillä lapset on jo tehty.

226/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tuolla sivustolla oli kyllä aika paksua kun siellä joku viisikymppinen kärttää itselleen ja kolmelle aikuiselle (vanhin kolmekymppinen) "lapselleen" joululahjoituksia. Tuo sivusto on tarkoitettu lapsiperheille, ei tosiaankaan aikuisille, jotka ovat ohittaneet lapsi-iän jo hyvin kauan sitten. Mutta pokka on näköjään joillain rajaton.

227/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan näissä toiveissa tultu siihen, että kun kattovat telkkarista Amerikan formaatteja. esim kun se käheä ääninen jätkä pelleilee ja seitsemän firmaa rakentaa perheille upeita taloja ja sisustusta, kun perhe matkustaa tietty tuotannon piikkiin.... En nyt muista nimeä, enkä googleta. Niin hämärtyy härmälässäkin todellisuus, että mitä voi saada. Eikun pyyntiin vaan.

Eihän se ole hölmö, joka pyytää, vaan se joka antaa/ostaa.. < surkea sananlaskun puolikas, mutta törkeeksihän jengillä on haluamiset toisinaan mennyt.

228/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette sairaita ketkä olette vihaisia tuosta pyynnöstä tai toiveesta tai ketkä ajattelette, että se on perustarve, eikä perustarvetta saa toivoa lahjaksi ja että lapsia ei saa tehdä mikäli ei ole varaa ostaa toppapukua.

Perhe on voinut jäädä työttömäksi tai joutua ulosottoon firman pystyynlaittamisen jälkeen tai perhe voi olla huonosta taustasta lähtöisin, missä on vaikea rakentaa keskitason elämää.

On vaikka minkälaisia tilanteita olemassa. Ei pelkästään se teidän tilanteenne.

Yksi toppapuku, kestävä eli laatumerkkinen maksaa niin paljon että meidän lapset jää vaille niitä joka vuosi.

Käytettyjä pidetään mutta ne ei kestä kauaa ja saa olla alituiseen niitä hankkimassa. Kirppuorilla paremmat maksaa 25 euroa ja enemmänkin joten siihenkään meillä ei aina ole varaa.

Meille tuli konkurssi. Ja ulosmitattiin talot ja kaikki. Ulosotto vie kolmanneksen ennenkuin päästään velkasaneeraukseen. Rakennuksilla töitä vain kuusi tuntia päivässä ja palkja kuukaudessa 900 e josta lähtee ulosottoon. Vielä pitäisi elatusapua maksaa kuudelle lapselle, jotka eivät asu meillä.

Entinen perhe hajosi kun mies otti toisen naisen. Että kyllä kannattaa se tyhmyys jättää sinne kotiin eikä tänne tulla tyhmyyttään julki tuomaan.

Ja kaikki saa haluta vauvaa, se on luonnollinen halu ihmisellä. Suomessa ei noin voi ajatella, ettei köyhemmät saisi tehdä lapsia. Venäjällä tuo voisi pitää paikkansakin. Täällä on sosiaaliturva kuitenkin.

Minä pärjäsin ihan hyvin yksinhuoltajana, sossun avulla kutakuinkin ja kelan kunnes sain töitä.

Tällähetkellä olen s. Odotusajalla eli saan nolla euroa kelalta ei ole ammattia, jäin lastenhoidon tuelta pois ja haen töitä. Meille keillä ei ole ammattia, on odotusaika ennenkuin työmarkkinatuki alkaa pyörimään. Olen yrittänyt opiskella koko nuoruuteni, muttei siitä ole kunnolla tullut mitään koska aina aina on tapahtunut jotain katastrofaalista kuten isä kuoli ja mies toisen naisen kanssa. Sittemmin mies murhattiin ja minä sairastuin vakavaan sairauteen. Nyt olen invalidi ja kun lääkärin paperit ovat valmiit niin saan työkyvyttömyyseläkkeen, enkä ole kuin kolmekymppinen.

me saadaan kaupasta ruokaa, joka menisi roskiin muuten. Hyvin kelpaa. Meillä on vanha iso koirakin jota ei todellakaan anneta pois sen takia että firma meni konkkaan.

Ja tarpeeks köyhä ei säästä yhtään mistään että saisi joskus säästörahoilla jotain. Lindorf saa viidenkymnenen sentin laskusta satasen. Oikeuden käynti kulut..... miten käydään oikeutta edes viidestäkymnenestä sentistä?

Lindorf elää sillä että tekee tällaista. Jos kaikki laskut on maksettu ja jää 50 senttiä puuttumaan, niin se menee perintäön se 50 senttiä ja jos vaan ei tilille tule seuraavaa palkkaa tarpeeks nopeesti niin se jää maksamatta se 50 senttiä oikeesti. Eikä tuommosta välttämättä edes huomaa burn outissa oleva ihminen. Rakennusfirmat ei maksa palkkoja aina ajallaan.

229/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka me emme ole sossussa aiemmin asioineet niin nyt oli pakko. Haettiin toimeentulotukea ja meillä katsottiin olevan normierotusta 900 e . Lainan lyhennys 600 plus muut asumismenot ja lääkkeet. Perheemme saa siis noin 900 e kuukaudessa palkkaa rakennuksilta.

Sillä ei pärjää. Lapsilisät kahdesta lapsesta menee laskuihin tai ruokaan.

Kuultiin, että sossu myöntää vielä vähävaraisille perheille 150 e joulurahaa ja me saadan yksi lahjoitus. Oletteko kateellisia? Voi voi. Saa lapset jouluna ruokaa sentäs. Olisitte iloisia.

Vierailija
230/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras jouluapu on se,kun lakkaatte äänestämästä näitä nykyisiä hallituspuolueita.

Vierailija
231/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt kumma että niitä perustarpeitakaan ei saisi enää pyytää. Niitä pleikkareita sitten vai?

Vierailija
232/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka kirjoitti:

Te olette sairaita ketkä olette vihaisia tuosta pyynnöstä tai toiveesta tai ketkä ajattelette, että se on perustarve, eikä perustarvetta saa toivoa lahjaksi ja että lapsia ei saa tehdä mikäli ei ole varaa ostaa toppapukua.

Perhe on voinut jäädä työttömäksi tai joutua ulosottoon firman pystyynlaittamisen jälkeen tai perhe voi olla huonosta taustasta lähtöisin, missä on vaikea rakentaa keskitason elämää.

On vaikka minkälaisia tilanteita olemassa. Ei pelkästään se teidän tilanteenne.

Yksi toppapuku, kestävä eli laatumerkkinen maksaa niin paljon että meidän lapset jää vaille niitä joka vuosi.

Käytettyjä pidetään mutta ne ei kestä kauaa ja saa olla alituiseen niitä hankkimassa. Kirppuorilla paremmat maksaa 25 euroa ja enemmänkin joten siihenkään meillä ei aina ole varaa.

Meille tuli konkurssi. Ja ulosmitattiin talot ja kaikki. Ulosotto vie kolmanneksen ennenkuin päästään velkasaneeraukseen. Rakennuksilla töitä vain kuusi tuntia päivässä ja palkja kuukaudessa 900 e josta lähtee ulosottoon. Vielä pitäisi elatusapua maksaa kuudelle lapselle, jotka eivät asu meillä.

Entinen perhe hajosi kun mies otti toisen naisen. Että kyllä kannattaa se tyhmyys jättää sinne kotiin eikä tänne tulla tyhmyyttään julki tuomaan.

Ja kaikki saa haluta vauvaa, se on luonnollinen halu ihmisellä. Suomessa ei noin voi ajatella, ettei köyhemmät saisi tehdä lapsia. Venäjällä tuo voisi pitää paikkansakin. Täällä on sosiaaliturva kuitenkin.

Minä pärjäsin ihan hyvin yksinhuoltajana, sossun avulla kutakuinkin ja kelan kunnes sain töitä.

Tällähetkellä olen s. Odotusajalla eli saan nolla euroa kelalta ei ole ammattia, jäin lastenhoidon tuelta pois ja haen töitä. Meille keillä ei ole ammattia, on odotusaika ennenkuin työmarkkinatuki alkaa pyörimään. Olen yrittänyt opiskella koko nuoruuteni, muttei siitä ole kunnolla tullut mitään koska aina aina on tapahtunut jotain katastrofaalista kuten isä kuoli ja mies toisen naisen kanssa. Sittemmin mies murhattiin ja minä sairastuin vakavaan sairauteen. Nyt olen invalidi ja kun lääkärin paperit ovat valmiit niin saan työkyvyttömyyseläkkeen, enkä ole kuin kolmekymppinen.

me saadaan kaupasta ruokaa, joka menisi roskiin muuten. Hyvin kelpaa. Meillä on vanha iso koirakin jota ei todellakaan anneta pois sen takia että firma meni konkkaan.

Ja tarpeeks köyhä ei säästä yhtään mistään että saisi joskus säästörahoilla jotain. Lindorf saa viidenkymnenen sentin laskusta satasen. Oikeuden käynti kulut..... miten käydään oikeutta edes viidestäkymnenestä sentistä?

Lindorf elää sillä että tekee tällaista. Jos kaikki laskut on maksettu ja jää 50 senttiä puuttumaan, niin se menee perintäön se 50 senttiä ja jos vaan ei tilille tule seuraavaa palkkaa tarpeeks nopeesti niin se jää maksamatta se 50 senttiä oikeesti. Eikä tuommosta välttämättä edes huomaa burn outissa oleva ihminen. Rakennusfirmat ei maksa palkkoja aina ajallaan.

Ootko se sama jonka perheessä poika ajoi jotain mettäkonetta tms ettekä maksaneet sille palkkaa? Yritys vaan vaihtunut jossain kohtaa. .

Vierailija
233/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis - Miksi yrittäjiksi ryhtyvät ihmiset ja siihen edelleen kannustetaan ihmisiä, joilla ei ole mitään koulutusta tai kykyä ymmärtää yrittäjyyden vaatimuksia ja yhteiskunnan rakenteita? Pienyrittäjyys on jokin halvaksi ja helpoksi kuviteltu oljenkorsi, kun mitään muuta ei ole näköpiirissä. Tilastojen siivoaminenkaan ei kaikkea selitä.

Vierailija
234/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

herravarjele kirjoitti:

Joo olen kyllä niin huomannut...ilmoitus "huutava pula vaatteista" ja äidin facebookin taustalla pikkuvauvasta lähtien vauvat poseeraa converseissa...tajusin etteivät meidän vauvan vanhat vaatteet tuolle perheelle ees kelpaa!

taí toinen perhe...huutava pula siitä sun tästä....ja lapset poseeraa minirodinin haalareissa??????

Meilläkin on ollut pulaa vaikka mistä ja lapsilla oli Molon haalarit, Meandin sisävaatetta ja muita merkkivaatteita. Haalarit sai isovanhemmilta (pyysimme lapsille lahjaksi vain haalarit, merkit ja mallit saivat itse päättää), sisävaatteet on sisarteni lasten vanhoja sekä kaverini lasten vanhoja. Kaverini suvussa kierrättävät vaatteet ja hän antaa niitä meille heidän käytön jälkeen. Joten meillä on siis hyvät tulot ihan vain vaatteiden perusteella??

Vierailija
235/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin 6v. pojalle supersankaria ja vuoden ikäiselle pehmolelua.

Ei saatu supersankaria mutta legoja.

Ollaan tosi tyytyväisiä, että meillä on pari pakettia jouluaatoksi.

Ei olla pyytämässä enempää sillä yksi lahja riittää.

Vietämme joulun kolmestaan koska ei ole ketään tai paikkaa minne jouluksi kokoontua.

Silti jouluniloa on pienille hieman.

En ymmärrä niitä jotka pyytävät lahjoja joihin tavallisilla ok tuloisilla perheilläkään ei ole varaa kuten pelikonsoleita. En kehtaisi ikinä pyytää mitään kallista.

Vierailija
236/239 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä epäkiitollisuuden ja pahansuovuuden määrä kaikilta puolin kumpuaa tämmösissä keskusteluissa.

KUKA haluaa tilanteeseen jossa on asiat huonosti? KUKA haluaa hyötyä ja käyttää hyväksi kun tuolla on ihmisiä joilla ei ole varaa juhlia mitään joulua.

Ne jotka puhuvat elämänhallinnan puutteesta eivät tiedä mitään siitä, kun putoaa pohja kaikelta

ja oletkin niiden paljon puhuttujen tukien varassa haluamattas. Et voi enää pitää säästöjä koska ne menee ensimmäisenä. Et voi ennakoida koska et pysty vaikuttamaan etuuksien päivämääriin ja ne menee tärkeysjärjestyksessä. Jos pitää valita ruoan ja vuokran välillä niin totta hemmetissä ostat ruokaa ja maksat sitten vuokraa vaikka vähemmän. Mut ei hyvätuloiset pysty käsittämään mitä se elämä on kun huonosti menee. Sosiaalinen kuilu on ihan totta Suomessa ja riittää kun lukee tämmösiä vessaketjuja aiheesta.

Tekisi hyvää kaikille teille ennakkoluuloisille mennä vapaaehtoiseksi vaikka Hopelle tai diakoniatyöhön katsomaan mitä se elämä oikeasti on kun vain puhua pahaa täällä. Vois silmät aueta.

Vierailija
237/239 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna trendi näyttää olevan pyytää PS4-pelejä tai jopa konsolia. :) Myös koirille ja kissoille mangutaan omia paketteja.

Vierailija
238/239 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty VUODEN aikana säästämään euroakaan,vika on vain omassa rahankäytössä.Mikähän on tämän perheen päiväruoka? No tilataanpa pizzalähetiltä jättiannos ja ihmetellään kun rahat ei riitä.

Vierailija
239/239 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen verran on totta ettei niillä ole rahaa.Tosin syy on se mihin rahat on käytetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän