Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua-ryhmästä bongattua: Eräs perhe toivoo:

Vierailija
13.12.2016 |

7-lapsinen perhe toivoo mm: Lämpimiä toppapukuja lapsille, erilaisia legoja tytöille ja pojille, puhelinta, suklaata kaikille, palapelejä ja ruoka-apua. Just joo....Mä tuun vihaiseksi näistä ilmotuksista.

Kommentit (239)

Vierailija
141/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon, että tuo perhe lopettaa lapsellisen lasten teon ja alkaa aikuisiksi. Käyvät töissä ja elävät sillä, mitä on käytettävissä. Ihan kuin aikuiset.

Vierailija
142/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat todella julmia ja kateellisia jopa vähävaraisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tällaiset ilmoitukset ei herätä yhtään sympatiaa. Voisin lahjoittaa äidille kierukan ja asennuksen yks. gynellä. Joo, kyllä minäkin toivon vaikka mitä ja lapseni myös. Mutta sen takia olen säästänyt koko syksyn ajan ja joutunut palkoistani rahat säästämään. Autan mielelläni jotain, jonka tiedän olevan hädässä " vastoin omaa  valintaansa", mutta nää 10 lapsen perheet joissa kumpikin vanhempi " työelämän ulkopuolella" ei herätä empatiaa. Joo , toki voi sairastua kuka vaan, mutta paljon siellä on myös näitä joilla ei vakavia perussairauksia ole. Toki laiskamato on nykyään yhtä kuin masennus ja ahdistus yms, töihin kun ei sitten pystytä niiden takia. 

Ehdin jo olla samaa mieltä kunnes luin loppuosan. Itse työelämässä aina ollut ja lapset hoitanut kunnes sairastuin paniikkihäiriöön ja ahdistukseen enkä pystynyt palaamaan työpaikkaani. Nyt jo uusi työ alkamassa ja aion ehdottomasti taistella joka solullani että selviän siellä, sillä työttömäksi en ikinä halua. Pointti on se, että ei kannata niputtaa kovin herkästi ahdistusta, masennusta yms laiskuuden kanssa samaan lauseeseen. Vaikka ehkä tarkoitus oli muu, niin sellaiselle joka näistä kärsii (ja kärsimys on lievä ilmaisu) voi tuollainen ilmaisu olla todella syyllistävä.

Vierailija
144/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdeksän sivua tekstiä siitä millaista on oikea auttaminen? jos käyttäisitte energiaa siihen itse auttamiseen niin ei tarvis käyttää aikaa muiden kyttäämiseen... kuka tietää, ehkä joudutte itse joskus pyytämään apua muilta.

Vierailija
145/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluapu-palsta houkuttelee aina tietyn kiintiön näitä "tuohtujia" ja halveeraajia ja siunaajia . Saavat nämä omaan elämäänsä vettuuntuneet henkiset kääpiöt  jokavuotisen kiksinsä sieltä kun pääsevät oikein kunnolla plarailemaan kaikenlaisten lapsiperheiden lahjatoiveita ja "tuohtumaan" että kattokaas ny saatana tuotakin  kuinka kehtaa pyytää  .

Kyllä, ja nää on niin nähty.

Karma opettaa.

Helppoa se on huudella kun oma terveys ja työllisyys kunnossa.

Mutta sinäkin useamman lapsen äiti, jolla töitä ja terveyttä riittää kuten puolisollakin, on oma talo (lue pankin), hienot autot ja lomamatkat voit jo ensi vuonna olla ruinaamassa apua.

Ajattele omalle kohdalle puolison kuolema, oma sairaus ja siitä johtuva työttömyys.

Silloin lasket kaupassa, että laitetaanko tänään makaronilaatikkoon yksi vai kaksi sipulia.

Ja vaikka ongelmat johtuisivat vanhempien rahankäytön osaamattomuudesta, se ei koskaan ole lasten vika.

Vierailija
146/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs tuttu pariskunta päätti hankkia kolmannen lapsen, koska kyllähän se siinä sivussa menee ja siihen riittää rahatkin. Noh, lapsi syntyi sairaana, on kasvaimia ja tulevaisuudesta ei tietoa, tuleeko lapsesta vaikeasti kehitysvammainen niin, että äiti joutuu jäämään omaishoitajaksi. Mitään ennakkovaroitusta asiasta ei tullut, huomattiin vasta synnytyksen jälkeen ja nyt lapsi ravaa tutkimuksissa eri kaupungeissa (mikä erikoistunut mihinkin).

Eipä arvannut sekään pariskunta, että noin voisi käydä. Vielä ei toki tiedetä, joutuvatko hekin joskus hakemaan jotain tällaista apua, jos lapsen tilanne on paha. Ei monet osaa edes ajatella tuollaista, kun lapsen päättää hankkia.

Empatiaa nyt kriitikoilta, mites se nainen joka halusi vielä yhden mukulan ja tulikin neljä? Kaikkea ei elämässä voi suunnitella. Jos toisten elämäntilanne niin raivostuttaa, niin lakatkaa ramppaamassa noissa ryhmissä ihan vain omaa egoa nostaaksenne. Kaikkea sitä, aikuiset ihmiset ja ihan innoissaan raakkuvat täällä kuin korppikotkat raadon ympärillä. Hävetkää.

Vierailija
147/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhdeksän sivua tekstiä siitä millaista on oikea auttaminen? jos käyttäisitte energiaa siihen itse auttamiseen niin ei tarvis käyttää aikaa muiden kyttäämiseen... kuka tietää, ehkä joudutte itse joskus pyytämään apua muilta.

Eikös oikea auttaminen ole sellaista, mikä sopii parhaiten auttajalle ja autettavalle? Ihmiset ovat erilaisia ja yhdelle sopii yksi tapa, toiselle toinen tapa. Erilaisista avustusryhmistä ja valtakunnallisista keräyksistä löytyy varmasti jokaiselle auttamishaluiselle mieleinen tapa auttaa. 

Vierailija
148/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä 'kirpparilta saa halvalla talvivaatteita'. Joo hyvällä tuurilla saa, mutta kaikilla ei ole aikaa kierrellä monia kirppareita, tai lähiseudulla edes ole pahemmin. Ei nimittäin löydy tosta vaan, jos tarvii tiettyä kokoa ja sen verran hyväkuntoista, että vanut on kunnossa ja tarkenee ja kehtaa käyttää ihmisten ilmoilla. Ja kun suuri osa on vielä melkoisen sukupuolitettuja malleja niin sekin rajoittaa. Nettikirppareiltakaan kaikkea aina löydy ja hinnat ja postikulut voi olla jo aika korkeat ja siihen päälle riski, ettei tavaraa saakaan tai se liki uudenveroisena mainostettu onkin surkeassa kunnossa.

Vierailija
149/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mä olen yhden 6-v lapsen yh-äiti, sossupummi olen. Aina on varaa ostaa uudet hyvät varusteet joka säähän, Hennesistä nätit sisävaatteet, leluja, pelejä, kirjoja on aina varaa ostaa kun tuntuu, että tarvitsee uutta. Samalla vielä harrastelen kodin sisustelua ja siihenkin riittää rahat. Syömme terveellisesti, joka päivä hedelmiä, vihanneksia, salaattia jne. Mahdollisimman paljon luomua ja yrttejä ja marjoja syödään myös usein. Tässä kuussa ollaan käyty peräti 3 kertaa ulkona syömässä, ei missään huippukalliissa, muttei missään mäkissäkään. Aika luksusta sanoisin.

Että ei puhettakaan, etteikö riittäisi joululahjoihin rahaa :D. Ihan tosi. Käyn vielä n. kerran kuussa viihteelläkin (enkä juo olutta, enkä aloittele kotona) ja silti ne rahat vaan riittää. Kyllä saa olla aika hemmetin juoppo tai narkkari jos ne soskunrahat saa käytettyä niin, ettei oikeesti muka riitä perustarpeisiin. Laskutkin ja lääkkeet yms. kun maksetaan puolesta.

Jaa, 1,5kk ja alkaa uusi työ. Ei taideta enää näin leveästi elellä jatkossa.

Vierailija
150/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aino toive olis saada maistaa pillua kerran elämässä.

Vierailija
151/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himppu kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä 'kirpparilta saa halvalla talvivaatteita'. Joo hyvällä tuurilla saa, mutta kaikilla ei ole aikaa kierrellä monia kirppareita, tai lähiseudulla edes ole pahemmin. Ei nimittäin löydy tosta vaan, jos tarvii tiettyä kokoa ja sen verran hyväkuntoista, että vanut on kunnossa ja tarkenee ja kehtaa käyttää ihmisten ilmoilla. Ja kun suuri osa on vielä melkoisen sukupuolitettuja malleja niin sekin rajoittaa. Nettikirppareiltakaan kaikkea aina löydy ja hinnat ja postikulut voi olla jo aika korkeat ja siihen päälle riski, ettei tavaraa saakaan tai se liki uudenveroisena mainostettu onkin surkeassa kunnossa.

Tämä on totta. Pidämme itse kirpparipöytää ja kun siivoamme pöydän, kierrämme kirpparin, joka on tämän kaupungin parhaita. Ostan sieltä lapsille vaatteita ja myös isompia kokoja tulevaisuutta ajatellen, mutta silti on vaan pakko edes välillä ostaa uutta. Ei köyhällä ole välttämättä mahdollista suhata autolla ympäri kaupunkia kirppareilla, täällä ne ainakin ovat suureksi osaksi kaupungin laidoilla, eivät keskustassa (mihin pääsisi bussilla). Ja monet talvivaatteet ja -kengät mitä ovat myynnissä ovat jo huonokuntoisia. Itsekin myyn joskus kuluneempia talvihaalareita, mutta todella halvalla ja jo lapussa mainitsen, että käy varahaalariksi mummolaan tms. eli en oletakaan, että se olisi kenellekään se kätevin vaate, joka pitää kosteutta jne. Samaten ainakin pojille on vaikea tietyssä iässä löytää college-housuja, koska ne käytetään polvista puhki.

Vierailija
152/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mulla tulis mieleenkään tähän taloustilanteeseen jotain lasta hankkia. .......Ja ei, ei en hyväksy selitystä että "silloin kun lapset hommattiin asia oli toisin". Kyllä jokainen tietää voiko elättää 1-2 lasta vai sen 5.

Kerropa meille muillekin, mistä sen voi tietää?

Onko opiskellut ammattiin jossa vastaava tulotaso mahdollinen fertiili-iässä....../quote]

Hahhahahhah! FERTIILI-IÄSSÄ ! HAHHAH , niin kuin joku fretti fertiili-iässä, hah hah !

ootte te kanssa hassuja.

Vierailija
153/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7-lapsinen perhe toivoo mm: Lämpimiä toppapukuja lapsille, erilaisia legoja tytöille ja pojille, puhelinta, suklaata kaikille, palapelejä ja ruoka-apua. Just joo....Mä tuun vihaiseksi näistä ilmotuksista.

Ja kas siinä yksi kermaperse päätti hampaitaan kiristellen kadehtia jonku 7-lapsisen perheen lahjatoiveita.

On se kovaa.

Pakko vetää tollasten päänsä noille hyväntekeväisyyspalstoille että saa kiukkukiksit köyhien pyynnöistä, voi jumalauta.Kipeetä.

Jahas! Vinkuvan perheen mamma löysi itsensä täältä ja aktivoitui! Mee duuniin ja lakkaa tööttäämästä niitä pentuja joka vuosi - tai jos olet uusioperhemamma, niin olisit nyt piru vieköön valkannut paremmin tienaavan isukin!

täydellinen ihminen sauhuaa.....En ole kyseinen mamma mutta tuutko mulle tarjoo sitä kuuluisaa duunipaikkaa,tuntuu olevan kiven alla kaikki paikat

Täydellinen en taida olla, mutta en ole koskaan eläessäni heittäytynyt yhteiskunnan vinkuvaksi elätiksi. Vain yhteen lapseen rahkeet riittivät ja eron jälkeen en edes kuvitellut mitään uusioperhettä, kasvatin ainoani yksin. Duuneista puheen ollen, eikös kaikki media toitota työvoimapulaa?! Ymmärrän kyllä (vaikken hyväksy), että himassa on kiva maata, kun tuet juoksevat!

Vierailija
154/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kas siinä yksi kermaperse päätti hampaitaan kiristellen kadehtia jonku 7-lapsisen perheen lahjatoiveita.

On se kovaa.

Pakko vetää tollasten päänsä noille hyväntekeväisyyspalstoille että saa kiukkukiksit köyhien pyynnöistä, voi jumalauta.Kipeetä.

Jahas! Vinkuvan perheen mamma löysi itsensä täältä ja aktivoitui! Mee duuniin ja lakkaa tööttäämästä niitä pentuja joka vuosi - tai jos olet uusioperhemamma, niin olisit nyt piru vieköön valkannut paremmin tienaavan isukin!

täydellinen ihminen sauhuaa.....En ole kyseinen mamma mutta tuutko mulle tarjoo sitä kuuluisaa duunipaikkaa,tuntuu olevan kiven alla kaikki paikat

Täydellinen en taida olla, mutta en ole koskaan eläessäni heittäytynyt yhteiskunnan vinkuvaksi elätiksi. Vain yhteen lapseen rahkeet riittivät ja eron jälkeen en edes kuvitellut mitään uusioperhettä, kasvatin ainoani yksin. Duuneista puheen ollen, eikös kaikki media toitota työvoimapulaa?! Ymmärrän kyllä (vaikken hyväksy), että himassa on kiva maata, kun tuet juoksevat!

Ohi aiheen, mutta pakko vastata. Mitä mediaa sinä seuraat? Oletko kuullut, että nyt on lama ja ihmisiltä menee jatkuvasti työpaikkoja alta, eikä uusia tule? Hölmö.

Vierailija
155/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mun mielestä kyllä menee raja Jouluavussa, että viisikymppiset työttömät toivoo jouluruokaa ruokkiakseen aikuiset työttömät poikansa ja heidän aikuiset työttömät tyttöystävät. Ihmettelen kovasti, jos joku tuollaiselle porukalle rahaa antaa! Oli joku toinenkin ilmoitus, missä pyydettiin porukalle aikuisia ihmisiä lahjoja. EN ymmärrä =( 

Vierailija
156/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ap on sitten todellinen joulumieli samoin kuin monella muullakin täällä kirjoittelevalla. Kun ihmisellä on kiero ja kateellinen luonne, näkee hän aina ja kaikessa vain pahaa. Jos jollakin ei mene yhtä hyvin kuin itsellä, normaali-ihmisellä herää empatia ja auttamisen halu huonompiosaista lähimmäistään kohtaan. Itsekkäällä ihmisellä syntyy mielessään vain kateutta ja ilkeitä ajatuksia. Ihmeellistä joulumieltä on jouluapu-palstan kyttääminen, joka tässä tapauksessa toimii auttamisen sijaan vihan lietsojana. Tällä tavoin ne sodatkin saavat alkunsa. Hyvää joulua vain sinulle ap siellä yltäkylläisyytesi keskellä.

Vierailija
157/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ap on sitten todellinen joulumieli samoin kuin monella muullakin täällä kirjoittelevalla. Kun ihmisellä on kiero ja kateellinen luonne, näkee hän aina ja kaikessa vain pahaa. Jos jollakin ei mene yhtä hyvin kuin itsellä, normaali-ihmisellä herää empatia ja auttamisen halu huonompiosaista lähimmäistään kohtaan. Itsekkäällä ihmisellä syntyy mielessään vain kateutta ja ilkeitä ajatuksia. Ihmeellistä joulumieltä on jouluapu-palstan kyttääminen, joka tässä tapauksessa toimii auttamisen sijaan vihan lietsojana. Tällä tavoin ne sodatkin saavat alkunsa. Hyvää joulua vain sinulle ap siellä yltäkylläisyytesi keskellä.

Ymmärrän. Joulumieli ja auttamishalu ovat tärkeitä tässä usein kovassa maailmassa.

Ovatko siis mielestäsi täällä useamman mainitsemat kiittämättömyys ja välinpitämättömyys saatua apua kohtaan oikeutettuja ja niistä kertominen vain avunantajan pyyteellisyyttä ja epäpuhdasta asennetta?

Vierailija
158/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)

mun mielestä on iso kynnys tunnustautua köyhäksi julkisesti, joten suurin osa näistä ihmisistä on oikeassa tarpeessa, paljosta vailla. 

b) auttaa voi vain silloin, jos kokee että itsellä riittää annettavaa. Jos itsellä on jotain liian vähän (rahaa, työtä, materiaa, rakkautta, joulumieltä, empatiaa) silloin ei voi antaa. Vain silloin pystyy antamaan kun on jotain annettavaa. Se, ettei tänä vuonna voi auttaa, ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä ja joulu tulee osallistumattakin. Itsekään en osallistu tuohon, spr:n joulupataan vien lasten vähänkäytettyjä/ käyttämättömiä vaatteita, kirjoja ja leluja, joista ovat kasvaneet ulos. Mutta mulla ei tällä hetkellä ole varaa rahallisesti auttaa toisia. Toivon, että joskus vielä on, eli samalla toivon, että vähän vaurastuisin itsekkäästi itse tässä elämän varrella... 

c) kiitollisuuden vaatimus on aika kinkkinen. Monille on ehkä vaikeaa ja nolostuttavaa osoittaa sitä kiitollisuutta, toisille sen tunteminenkin voi olla vaikeaa. Jos elää koko vuoden puutteessa ja vaikeassa elämäntilanteessa, ei joulupaketti ehkä riitä täyttämään sitä hyvinvointikuilua. (Sitä että toisilla on talot ja tavarat, vakituiset työt, terveyttä, Thaimaan-matkat, autot yms. yms) ja itse yrittää säästää vaikka sairaseläkkeestä sen verran, että lapsen kanssa pääsis kerran kuussa linja-autolla uimahalliin. 

d) En ymmärrä oikein hyvinvoivien katkeraa mieltä. Tässä asiassa Suomalaisten pitäisi ottaa mallia maista, joissa vietetään kiitospäivää tai vastaavaa. Ne keillä on (perhettä, terveyttä, työtä ja rahaa) osoittavat kiitollisuutta ja jakamisen tahtoa. Meillä on yleistynyt viime vuosina sellainen kiero suuntaus, että hyvinvoivat kansalaiset ovat kateellisia työttömille, vähävaraisille ja sairaille ihmisille. Nämä kaikki keräyksetkin toimivat jotenkin itseään vastaan (?) Ne eivät tuo ihmisille empatiaa, joulumieltä, antamisen ja jakamisen iloa, vaan tällaista ihmeellistä mustaa vihaa ja kaunaa. Ollaan vihaisia siitä, että jotkut oikeasti ovat köyhiä. 

e) Lahjoittaminen ei ole pakollista eikä mikään tae omasta hyvyydestä, joten nämä keräyssivut voi ohittaa. Sinne ei todellakaan pidä mennä sydän valmiiksi myrkyttyneenä kokeakseen ylemmyyttä ja vihaa toisia ihmisiä kohtaan. 

Vierailija
159/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyytää lahjaksi toppapuvun niin paheksutaan kun vanhemmilla ei ole varaa täyttää lapsen perustarpeita. Jos sitten vaikka leluja niin ne on turhakkeita jne. Pyysit mitä tahansa niin se ei kuitenkaan mene oikein

Vierailija
160/239 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat tarvitsevalle , saat sen muuta kautta itsellesi takaisin eli et menetä mitään.

Päinvastoin saat hyvän mielen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme