Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostan itselleni joululahjaksi rannekellon. Suosittele merkkiä

Vierailija
13.12.2016 |

Joku simppeli, selkeä, klassinen nahkarannekkein, hopean/teräksenvärinen, hinta maks 400 euroa.
Longines kiinnostaa mutta hinta karkaa pahasti.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käkikello.

Vierailija
62/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka te jotkut Kors merkkiä haukuttekin niin löysin suunnilleen sellaisen kellon minkä haluaisin. 

https://www.timanttiset.fi/fi/Kellot/MICHAEL-KORS-Hartman-ladies-leath-…

En minä ainakaan Korsia hauku, se vaan ei ole mun tyyliäni. Linkin kello on aika hillitty Kors, ei paha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapten & Son, Paul Hewitt

Vierailija
64/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guess merkillä on paljon kelloja alle 400e! Michael Korsilla ja Marc Jacobsilla on jotain myös. Nää kolme on mun suosikki merkkejä. Marc Jacobsilla on ehkä kaikista hillityimmät mallit näistä. Katso keskisenkello.fi netti sivuja, sieltä minä olen tilaillut ja siellä on usein hyvät tarjoukset :)

Siinähän tuli oikein luettelo WT-rupumerkkejä.

Kouluttamattomilla, työttömillä WT-porukoilla on tuskin varaa mihikään 400 euron kelloihin! :D

WT-porukka ostaa korkeintaan nolon ja laittoman feikki-Korsin tai feikki-Rolexin muutamalla kympillä!

65/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nuo kellon hintaa kritisoivat. Jos haluaa ihan peruskellon, miksi sen tarvitsee maksaa tuhansia? Aiotteko käyttää vain yhtä kello lopunikäänne? 

Minä ostin miehelle n. 9v sitten ihan perussuunnon (olisikohan ollut 700e?) ja se toimii ihan yhtä hyvin kuin miehellä työkäytössä oleva RM. Hinnassa vain järjetön ero. Kumpikin näyttää aikaa melko tehokkaasti. En tiedä mitä mekaaninen tarkoittaa, mutta olettaisin tuon RM:n sellainen olevan. Tämän parin vuoden aikana kun se on miehellä ollut, minulle on jäänyt hyvin epäselväksi miten sen hinta perustellaan verrattuna mihin tahansa vaikka 100e kelloon...

Minulla taitaa olla 40e kello jo viidettätoistavuotta. Paristoja olen siihen käynyt vaihtamassa ja kerran hihnan.

Vierailija
66/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Ihmetyttää nuo kellon hintaa kritisoivat. Jos haluaa ihan peruskellon, miksi sen tarvitsee maksaa tuhansia? Aiotteko käyttää vain yhtä kello lopunikäänne? 

Minä ostin miehelle n. 9v sitten ihan perussuunnon (olisikohan ollut 700e?) ja se toimii ihan yhtä hyvin kuin miehellä työkäytössä oleva RM. Hinnassa vain järjetön ero. Kumpikin näyttää aikaa melko tehokkaasti. En tiedä mitä mekaaninen tarkoittaa, mutta olettaisin tuon RM:n sellainen olevan. Tämän parin vuoden aikana kun se on miehellä ollut, minulle on jäänyt hyvin epäselväksi miten sen hinta perustellaan verrattuna mihin tahansa vaikka 100e kelloon...

Minulla taitaa olla 40e kello jo viidettätoistavuotta. Paristoja olen siihen käynyt vaihtamassa ja kerran hihnan.

Syitä jotka itselleni tulee mieleen:

1. Ne on tehty laadukkaasti (kuka jatkossa maksaa paljon kellosta, mikä menee rikki? Ne on pakko tehdä hyvin)

2. Niihin käytetään laadukkaampia (lue: kalliimpia) materiaaleja

3. Valmistusprosessi on todennäköisesti vaikeampi mitä se halvimmillaan voi olla

4. Kellolla on historia ja on hienoa olla osa sitä ( Käsintehty uniikkikappale, Kello jota astronautit käyttivät ensimmäisellä lennolla kuuhun jne.)

5. Jälleenmyyntiarvo. Voit saada maksamasi summan takaisin, todennäköisesti kuitenkin jonkinlainen arvo säilyy vaikka et kaikkia saisikaan.

6. Kalliit kellot usein säilyvät perheessä, on hienoa saada vanhemmaltaan arvokas kello, jonka voi edelleen antaa lapselleen.

Vierailija
67/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Sitäpä juuri!

Nykyään ei voi enää luottaa siihen, että kun maksaa enemmän saa parempaa. Melkein sanoisin, että ei kannata maksaa yhtään enempää kuin sen verran, että saa sellaisen tuotteen kuin haluaa.  

Ainakin mulle on osunut kohdalle noita kalliimpia maanantaikappaleita niin monta, että olen tullut epäluuloiseksi.

Vierailija
68/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tiukka hintaraja. Jos oikeasti haluat kunnollisen kellon loppuelämäksi laita budjettiin nolla perään. Suosittelen lämpimästi jotain mekaanista kelloa. Omega on itselläni.

Omega on kallis. Suosittelen, että kerrot budjetin 2,5-3:lla ja ostat mekaanisen ORIS kellon. Hyvä laatu eikä tarvitse maksaa ylihintaa brändistä.

Itsellä Blue diver

http://www.ablogtowatch.com/oris-divers-date-watch-solid-choice/

Vierailija
69/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guess merkillä on paljon kelloja alle 400e! Michael Korsilla ja Marc Jacobsilla on jotain myös. Nää kolme on mun suosikki merkkejä. Marc Jacobsilla on ehkä kaikista hillityimmät mallit näistä. Katso keskisenkello.fi netti sivuja, sieltä minä olen tilaillut ja siellä on usein hyvät tarjoukset :)

Siinähän tuli oikein luettelo WT-rupumerkkejä.

Kouluttamattomilla, työttömillä WT-porukalla on tuskin varaa mihikään 400 euron kelloihin! :D

WT-porukka ostaa korkeintaan nolon ja laittoman feikki-Korsin tai feikki-Rolexin muutamalla kympillä!

Vierailija
70/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta ostaa sellainen mistä näkee ajan ihan vilkaisemalla ja näkee että mitkä viisarit on niitä, jotka aikaa näyttää ja mitkä jotain muuta toimintoa.  Antaa äkkiä tyhmän vaikutelman mikäli pitää puolikin minuuttia katsoa kelloa kun haluaa ajan selvittää, vaikkapa jonkun kysyessä sitä.

Mieluummin vähintään taustavalolla varustettu.  Reilusti erikokoinen tunti ja minuuttiviisari, eikä sellaiset jotka ohenevat kovasti ulkoreunaa kohti.

Huono esimerkki juuri noista ominaisuuksista on tuollainen kello, jonka tosin itse lahjaksi erehdyin ostamaan.  En onneksi itselleni.

Liike itsessään ei saa multa moitteita ja samoja kelloja ne myy toisetkin kellokaupat. Nopeasti tuli ja asiallisesti pakattuna.

http://www.keskisenkello.fi/seiko-perpetual-alarm-chronograph-spc125p1-…

Valkosena vielä huonommin luettavissa aika. Tosin sinisessäkin taulussa luonnossa häiritsi mitä moninaisimmat heijastumat ja taulunpohjan ruutukuvio.

Lisäksi nupit näyttäisi siltä, että kun johonkin tarttuvat, niin ei ihan heti silmukka irtoa, kun painikkeen päässä paksunnos.

Tuon lisäksi lian monikäyttöiset nupit, joiden kanssa joutuu pelaamaan ja painelemaan mitä tahansa asetusta tehdessään.  Ei ollu mun juttu., eli käyttöohje pitää pitää hyvin tallessa josta katsoo.  Ainoastaan rannekkeen lyhennys oli suht helppo kun netistä katsoin ohjeet.

Tyhmänä en vain ymmärtänyt, ettei kellossa tarvi olla liikaa toimintoja (edes lahjaksi annettavassa).  Esimerkiksi vuotta tavallisen muistin omaavan tarvitsee harvemmin mistään tarkistaa.  Senkin joutui tuosta ulkokehästä useamman painalluksen jälkeen päättelemään. Siis että onko parillinen vai pariton... tai jotain sellaista.

Vierailija
71/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt Leijonaan.

Lapsellani kesti 2 vuotta. Itselläni kesti 2 vuotta ja siskollani kesti 3 kuukautta.

Kaikki vaan pysähtyivät. Vaihdettiin uusi patteri kellosepänliikkeessä ja taas muutaman viikon päästä pysähtyi. Eli ei ollut enää järkeä käyttää, kun ei voinut luottaa. Patterit vielä mittautettiin siellä kellosepänliikkeessä ja hyviä olivat. (Siis oikea kellosepänliike, ei kultasepänliike tms)

Leijona oli hyvä ennen muinoin. Enää ei ole.

Vierailija
72/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on löytänyt The kellon  http://www.suninen.fi/tuotemerkit/arvokellot/longines/l43204112.html

Tuosta kun lähtee 20% pois niin bubjetti ei kovin pahasti ylity.

Kiitos mielipiteistänne =)

Onpas arkinen!

Mä ajattelin, että joku oikeen hieno ....

Hieno! Mulla on Gantin samantyylinen, siinä on hihnassa tuota samaa kuviota. :)

Vierailija
73/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pettynyt Leijonaan.

Lapsellani kesti 2 vuotta. Itselläni kesti 2 vuotta ja siskollani kesti 3 kuukautta.

Kaikki vaan pysähtyivät. Vaihdettiin uusi patteri kellosepänliikkeessä ja taas muutaman viikon päästä pysähtyi. Eli ei ollut enää järkeä käyttää, kun ei voinut luottaa. Patterit vielä mittautettiin siellä kellosepänliikkeessä ja hyviä olivat. (Siis oikea kellosepänliike, ei kultasepänliike tms)

Leijona oli hyvä ennen muinoin. Enää ei ole.

Mulla kans leijona-kultakuorisen (ei tosin vaikuta asiaan muuten mitenkään) rannekellon kvartiskoneisto pysähtyi  jokusen käyttövuoden jälkeen. Ja lisäksi nuppi josta laitetaan aikaan ruostui !!!!  Siis ihan tuli pintaan paksu ruostekerros ja nuppi turposi. Raaputtelemalla sain entisen kokoiseksi, mutten väriseksi.

Kellohan ei muutenkaan kyllä ole hintansa väärti, ei kuorensa, puolesta, eikä muutenkaan. Tosin taitaakin olla hinnoteltu siihen malliin, että on ehkä suosittu lahjaesine työnantajalta työntekijälle, tietyt työvuosikymmenet täyteen saaville työntekijöille.

Jotenkin ei laatu vakuuttanut tämän kellon suhteen. ns. pukukello, mutta hyvä kun kestää edes käsien pesusta roiskuvan veden, joka mielestäni olisi kellolle se vähimmäisvaatimus.

Nahkahihnallisen kellon hihnaa voi sitten varautua vaihtamaan tai vaihdattamaan suunnilleen kerran vuodessa. Hiestä ainakin kostuu, kopristuu, ja murtuilee, kunnes katkeaa.

Vierailija
74/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Syitä jotka itselleni tulee mieleen:

1. Ne on tehty laadukkaasti (kuka jatkossa maksaa paljon kellosta, mikä menee rikki? Ne on pakko tehdä hyvin)

2. Niihin käytetään laadukkaampia (lue: kalliimpia) materiaaleja

3. Valmistusprosessi on todennäköisesti vaikeampi mitä se halvimmillaan voi olla

4. Kellolla on historia ja on hienoa olla osa sitä ( Käsintehty uniikkikappale, Kello jota astronautit käyttivät ensimmäisellä lennolla kuuhun jne.)

5. Jälleenmyyntiarvo. Voit saada maksamasi summan takaisin, todennäköisesti kuitenkin jonkinlainen arvo säilyy vaikka et kaikkia saisikaan.

6. Kalliit kellot usein säilyvät perheessä, on hienoa saada vanhemmaltaan arvokas kello, jonka voi edelleen antaa lapselleen.

...jonka lapsi hukkaa keskimäärin viidessä kuukaudessa.

Taidat olla joku alan harrastaja eli kelloseppäpelle, normikansalaista ei yksinkertaisesti kiinnosta kaupata käytettyjä kelloja eteenpäin. Probleema on siinä, että kun lasi menee paskaksi, se maksaa sen halvemman kellon verran uusia niihin laatukelloihin.

Vierailija
75/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kans miettinyt että voisin ostaa rannekellon itselleni joululahjaksi, mutta en oo vielä saanut säästettyä tarpeeksi rahaa :) Kun en halua tyytyä mihinkään, vaan haluaisin just sen tietyn. Nyt olis jo 2000€ kasassa, vielä uupuu hieman. Kello on kyllä mukava käyttöesine. Kaunis ja klassinen.

Saako kysyä mikä juuri tietty sinulla on mielessä?

Toki saa. Mielessäni on Rolex Oyster Perpetual 39mm.

Eikai noita enää käytä muut kuin amerikkalaiset miespuoliset räppärit?

Naisella pitää olla Patek Philippe, ne ovat tyylikkäitä ja harvinaisempia.

Vierailija
76/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kellovalinta ap:lla! :)

Longinesistä itsekin haaveilen. 

Vierailija
77/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieletäni kellon tulee olla sellainen, että se miellyttää silmää ja sen kanssa on mukava muutenkin olla. 

Itselläni oli koko työhistorian ajan sellainen Citizenin digi-ana-alarm. 

Alussa tuntui,että kalenterin ohjelmointi pitkälle tulevaisuuteen, mutta siitä huolimatta se aika tuli jolloin ohjelmointi loppui. Pariston pystyi itse vaihtamaan kun kellon sen vaihdon ilmaisi.

Tuollainen.   Ennen kellot olivat kauniin näköisiä.  Toivottavasti tuon näköiset tulee joskus jälleen muotiin.  Mulla kesti kovaa käyttöä 36 vuotta ja vieläkin toimii. Pelkillä pariston vaihdoilla.

http://www.ebay.com/cln/pcoling/vintage-watch/131196656016

Vierailija
78/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kännykkänä Applen iPhone tai Samsung Galaxy niin suosittelen niiden kaveriksi ranteeseen Applewatchin tai Samsung Gearin.

Smartwatchit ovat nykyaikaa. Jopa Michael Korsiltakin on tullut smartwatch.

Minulla on Applen kello, ystävälläni Samsungin kello.

Applen kello synkkaa puhelimen kanssa lähes kaiken. Siinä on ladattava akku joten ei tarvitse paristojen vaihtoja.

Kellotauluja voi vaihdella mieleisekseen hyvästä valikoimasta, samoin kellon rannekkeita voi ostaa eri värisinä.

Kellossa on askelmittarit ja kalorimittarit, voit vastata tai hylätä sillä puheluita jos puhelin on laukussa,  voit lukea sillä tekstiviestejä ja vastata valmiilla lyhyillä viesteillä jos et halua kaivaa puhelinta laukusta tai hakea toisesta huoneesta. Se toimii myös iPhonen soittimen kaukosäätimenä.

Siihen saat lentotiedot

http://flyanddine.boardingarea.com/wp-content/uploads/2015/03/Screen_Sh…

ja boarding pass-koodit eli näytät lähtöportilla vain kelloa jossa tuo koodi

http://static.airnewzealand.com/assets/Images-AirNewZealand/apple-watch…

Kellon avulla voit tehdä lyhyitä mindfulness-hengitysharjoituksia kellossa mukana olleella mindfulness-applikaatiolla eli kello tärisee ranteessa kun hengität sisään ja vapautuu kun hengität ulos. Samalla kello mittaa pulssin.

Jenkeissä noita Apple watcheja  tuntui olevan kaikilla, Suomessa niitä ei pahemmin näe.

Vierailija
79/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieletäni kellon tulee olla sellainen, että se miellyttää silmää ja sen kanssa on mukava muutenkin olla. 

Itselläni oli koko työhistorian ajan sellainen Citizenin digi-ana-alarm. 

Alussa tuntui,että kalenterin ohjelmointi pitkälle tulevaisuuteen, mutta siitä huolimatta se aika tuli jolloin ohjelmointi loppui. Pariston pystyi itse vaihtamaan kun kellon sen vaihdon ilmaisi.

Tuollainen.   Ennen kellot olivat kauniin näköisiä.  Toivottavasti tuon näköiset tulee joskus jälleen muotiin.  Mulla kesti kovaa käyttöä 36 vuotta ja vieläkin toimii. Pelkillä pariston vaihdoilla.

http://www.ebay.com/cln/pcoling/vintage-watch/131196656016

siis tällainen

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-CITIZEN-LC-41-9516-LCD-CRYSTRON-DIGI-AN…

Vierailija
80/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain muutama vuosi sitten kultakellon lahjaksi, mutta paristonvaihto on todella vaikeaa. Yhdessäkään kultasepänliikkeessä ei ole välineitä kellon avaamiseen.

Toinen juttu on, että sain sykemittarin eikä siihen löydy uutta nappiparistoa. Sen käyttöikä jäi siis yhden pariston mittaiseksi.

Kelloseppä pystyy kyllä vaihtamaan pariston. Mene sellaiseen koruliikkeeseen jossa on myös kelloseppä. Tai jos ei pysty, niin sitten epäilen että kellosi ei ehkä ole mikään "oikea" kello. Kuulostaa epäilyttävältä.

Mulla jjultaseppa vaihtoi Polarin sykemittariin paristoa, kello ei enää suostunut toimimaan. Sattuiko sulla olemaan Polar?

Tuossa tapauksessa ottakaa yhteyttä Polariin. Netistä saa kyllä vaikka millaista paristoa jos kultasepältä ei löydy. Käy sitten sen kanssa vaihtamassa sen liikkeessä. Ei kellon kuulu hajota paruston vaihtoon. Ehkä menee takuuseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan