Ostan itselleni joululahjaksi rannekellon. Suosittele merkkiä
Joku simppeli, selkeä, klassinen nahkarannekkein, hopean/teräksenvärinen, hinta maks 400 euroa.
Longines kiinnostaa mutta hinta karkaa pahasti.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostan itselleni rannekellon lahjaksi! Näin veljelläni nätin nahkarannekkeisen Leijona-kellon ja haluan samanlaisen, se on tyyliltään simppeli ja klassinen, lisäksi vielä kotimainen.
Ja liikkeessä saavat pistää lahjapakettiin, on sit oikein lahjafiilis jouluna.
Valitettavasti Leijona-kellot vaan suunnitellaan suomessa :( Ne valmistetaan Kiinassa ja ovat nykyään aikalailla sellaista kiinarihkamaa. Ei ole tarkoitus nyt lytätä sun suunnitelmaa tai mitään, ihan vaan tiedoksi. Suosittelisin lämpimästi jotain muuta merkkiä.
Miksi sä suosittelet lämpimästi muita merkkejä vaikka useampikin vastaaja on sanonut Leijona merkkisen toimivan hyvin? Samalla tavalla ne muutkin Kiinassa tehdään. Ja saattaapi olla, että kellon osaa koota kiinalaiset ihan yhtä hyvin kuin japanilaiset tai Saksassa turkkilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostan itselleni rannekellon lahjaksi! Näin veljelläni nätin nahkarannekkeisen Leijona-kellon ja haluan samanlaisen, se on tyyliltään simppeli ja klassinen, lisäksi vielä kotimainen.
Ja liikkeessä saavat pistää lahjapakettiin, on sit oikein lahjafiilis jouluna.
Valitettavasti Leijona-kellot vaan suunnitellaan suomessa :( Ne valmistetaan Kiinassa ja ovat nykyään aikalailla sellaista kiinarihkamaa. Ei ole tarkoitus nyt lytätä sun suunnitelmaa tai mitään, ihan vaan tiedoksi. Suosittelisin lämpimästi jotain muuta merkkiä.
Miksi sä suosittelet lämpimästi muita merkkejä vaikka useampikin vastaaja on sanonut Leijona merkkisen toimivan hyvin? Samalla tavalla ne muutkin Kiinassa tehdään. Ja saattaapi olla, että kellon osaa koota kiinalaiset ihan yhtä hyvin kuin japanilaiset tai Saksassa turkkilaiset.
Ajattelin että hän piti Leijonaa suomalaisena, ja että se kotimaisuus olisi jotenkin tärkeää hänelle, kun asiasta mainitsi. Leijonat tehdään ihan samalla tavalla kun kaikki muotikellot. Mallistot vaihtuvat muutaman vuoden välein, jolloin kellon huoltaminen vaikeutuu. Suosittelen Seikoa, Certinaa tai Tissottia, jos on tarkoitus hankkia edullisempi kello. Jos on laittaa yli 1000 euroa kelloon, suosittelen Tag Heuria, Longinesia tai Omegaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain muutama vuosi sitten kultakellon lahjaksi, mutta paristonvaihto on todella vaikeaa. Yhdessäkään kultasepänliikkeessä ei ole välineitä kellon avaamiseen.
Toinen juttu on, että sain sykemittarin eikä siihen löydy uutta nappiparistoa. Sen käyttöikä jäi siis yhden pariston mittaiseksi.
Kelloseppä pystyy kyllä vaihtamaan pariston. Mene sellaiseen koruliikkeeseen jossa on myös kelloseppä. Tai jos ei pysty, niin sitten epäilen että kellosi ei ehkä ole mikään "oikea" kello. Kuulostaa epäilyttävältä.
Mulla jjultaseppa vaihtoi Polarin sykemittariin paristoa, kello ei enää suostunut toimimaan. Sattuiko sulla olemaan Polar?
No Polar nyt ei ole mikään rannekello...se on sykemittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain muutama vuosi sitten kultakellon lahjaksi, mutta paristonvaihto on todella vaikeaa. Yhdessäkään kultasepänliikkeessä ei ole välineitä kellon avaamiseen.
Toinen juttu on, että sain sykemittarin eikä siihen löydy uutta nappiparistoa. Sen käyttöikä jäi siis yhden pariston mittaiseksi.
Kelloseppä pystyy kyllä vaihtamaan pariston. Mene sellaiseen koruliikkeeseen jossa on myös kelloseppä. Tai jos ei pysty, niin sitten epäilen että kellosi ei ehkä ole mikään "oikea" kello. Kuulostaa epäilyttävältä.
Mulla jjultaseppa vaihtoi Polarin sykemittariin paristoa, kello ei enää suostunut toimimaan. Sattuiko sulla olemaan Polar?
Väittikö joku muuta?? Luitko yhtään pidemmälle ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin tyttärelle Leijona merkkisen ruusukultaisen värisen kellon. On tykännyt ja on kestänyt jo useamman vuoden.
En minäkään ymmärrä miksi kellon pitäisi olla älyttömän kallis. Jos alle parilla sadalla saa hyvän niin ei enempää kannata maksaakaan.
Tähän pätee sama kun mihin tahansa muuhunkin käyttöesineeseen. Miksi ostaa Audi, kun Kiallakin pääsee? Tai miksi ostaa käsin tehty nahkalaukku, kun Seppälän kympin laukkukin on ihan hyvä? Työn jälki, viimeistely, materiaalien laatu, tekniikka ym. Kyllä näissä on eroja. Mutta on myös täysin sama asia, kun tavallinen pulliainen ei erota 15000 euron arvoista kelloa 150 euron arvoisesta kellosta, ja joku toinen ei taas erota 1000 euron arvoista viiniä maun perusteella 10 euron arvoisesta viinistä.
Kylläpäs sitä nyt ollaan rikkaita ja mahtavia!
Mä olen jokusen kerran kokeillut hankkia näitä rikkaiden kalliita merkkitavaroita ja todennut, että ei kannata. Vain yhden kerran oli selkeästi parempi kuin halvempi vastaava.
Ei kannata ostaa koko kallista lehmää jos halua vain lasillisen maitoa.
Tulikohan tuo sananlasku nyt ihan oikeaan ajatukseen??
kaikenlaisia sitä onkin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin koko tämän lainausten ketjun, mutta en ymmärrä mitä tarkoitat.
AP pyysi suosittelemaan varteenotettavia rannekelloja, tämä meidän vääntö tuskin auttaa häntä yhtään. Eiköhän lopeteta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP pyysi suosittelemaan varteenotettavia rannekelloja, tämä meidän vääntö tuskin auttaa häntä yhtään. Eiköhän lopeteta :)
Itsepä aloitit. Kun luet ajatuksella, huomaat että yhdessä vastauksessa mainitaan ettei sykemittariin löytynyt paristoa. Vaikka se ei olekaan rannekello, mua kiinnostaa tietää sattuiko olemaan merkiltään POLAR..... siis tuo SYKEMITTARI.
Huoh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa.
AP johan tässä on muutakin asiaan löyhästi liittyvää väännetty
Luulen, että käyn ostamassa sen Leijona kellon minäkin. En ole ap mutta olen kellon tarpeessa minäkin. Näinkin niitä jo jonkun liikkeen ikkunassa.
Mä oon kans miettinyt että voisin ostaa rannekellon itselleni joululahjaksi, mutta en oo vielä saanut säästettyä tarpeeksi rahaa :) Kun en halua tyytyä mihinkään, vaan haluaisin just sen tietyn. Nyt olis jo 2000€ kasassa, vielä uupuu hieman. Kello on kyllä mukava käyttöesine. Kaunis ja klassinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kans miettinyt että voisin ostaa rannekellon itselleni joululahjaksi, mutta en oo vielä saanut säästettyä tarpeeksi rahaa :) Kun en halua tyytyä mihinkään, vaan haluaisin just sen tietyn. Nyt olis jo 2000€ kasassa, vielä uupuu hieman. Kello on kyllä mukava käyttöesine. Kaunis ja klassinen.
Saako kysyä mikä juuri tietty sinulla on mielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä mikä juuri tietty sinulla on mielessä?
Toki saa. Mielessäni on Rolex Oyster Perpetual 39mm.
Ap on löytänyt The kellon http://www.suninen.fi/tuotemerkit/arvokellot/longines/l43204112.html
Tuosta kun lähtee 20% pois niin bubjetti ei kovin pahasti ylity.
Kiitos mielipiteistänne =)
Vierailija kirjoitti:
Ap on löytänyt The kellon http://www.suninen.fi/tuotemerkit/arvokellot/longines/l43204112.html
Tuosta kun lähtee 20% pois niin buDjetti ei kovin pahasti ylity.
Cluse, Rosefield tai Daniel Wellington
Vierailija kirjoitti:
Cluse, Rosefield tai Daniel Wellington
Ihan kivannäköisiä mutta Rosefieldin esittelyteksti ihan täyttää tuubaa
"Rosefield kellomerkki on perustettu New York Cityn ja Amsterdamin perusarvojen pohjalle. Rosefieldit ovat muodikkaita kelloja, joissa klassinen kohtaa modernin, joissa Amsterdam kohtaa New Yorkin ja joissa käytännöllisyys kohtaa muodin."
Vierailija kirjoitti:
Onpas arkinen!
Mä ajattelin, että joku oikeen hieno ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas arkinen!
Mä ajattelin, että joku oikeen hieno ....
Hienous on varmaan aika suhteellinen käsite ja makuasia =) En tykkää oikein kruusatuista tyyliin Guess tms. Tää on just niin mulle.
Vaikka te jotkut Kors merkkiä haukuttekin niin löysin suunnilleen sellaisen kellon minkä haluaisin.
https://www.timanttiset.fi/fi/Kellot/MICHAEL-KORS-Hartman-ladies-leath-…