Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostan itselleni joululahjaksi rannekellon. Suosittele merkkiä

Vierailija
13.12.2016 |

Joku simppeli, selkeä, klassinen nahkarannekkein, hopean/teräksenvärinen, hinta maks 400 euroa.
Longines kiinnostaa mutta hinta karkaa pahasti.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaa kirjoitti:

Jos sinulla on kännykkänä Applen iPhone tai Samsung Galaxy niin suosittelen niiden kaveriksi ranteeseen Applewatchin tai Samsung Gearin.

Smartwatchit ovat nykyaikaa. Jopa Michael Korsiltakin on tullut smartwatch.

Minulla on Applen kello, ystävälläni Samsungin kello.

Applen kello synkkaa puhelimen kanssa lähes kaiken. Siinä on ladattava akku joten ei tarvitse paristojen vaihtoja.

Kellotauluja voi vaihdella mieleisekseen hyvästä valikoimasta, samoin kellon rannekkeita voi ostaa eri värisinä.

Kellossa on askelmittarit ja kalorimittarit, voit vastata tai hylätä sillä puheluita jos puhelin on laukussa,  voit lukea sillä tekstiviestejä ja vastata valmiilla lyhyillä viesteillä jos et halua kaivaa puhelinta laukusta tai hakea toisesta huoneesta. Se toimii myös iPhonen soittimen kaukosäätimenä.

Siihen saat lentotiedot

http://flyanddine.boardingarea.com/wp-content/uploads/2015/03/Screen_Sh…

ja boarding pass-koodit eli näytät lähtöportilla vain kelloa jossa tuo koodi

http://static.airnewzealand.com/assets/Images-AirNewZealand/apple-watch…

Kellon avulla voit tehdä lyhyitä mindfulness-hengitysharjoituksia kellossa mukana olleella mindfulness-applikaatiolla eli kello tärisee ranteessa kun hengität sisään ja vapautuu kun hengität ulos. Samalla kello mittaa pulssin.

Jenkeissä noita Apple watcheja  tuntui olevan kaikilla, Suomessa niitä ei pahemmin näe.

Kiitos, mielenkiintoinen mutta en halua. Lenkillä käytän sykemittaria, älypuhelimella hoitelen soittamiset, viestit. Boarding-passi on ihan hyvä paperisenakin. Haluan tavallisen vanhanaikaisen kauniin rannekellon.

Mä en halua sotkea älyä ja tietotekniikkaa joka paikkaan.

Vierailija
82/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieletäni kellon tulee olla sellainen, että se miellyttää silmää ja sen kanssa on mukava muutenkin olla. 

Itselläni oli koko työhistorian ajan sellainen Citizenin digi-ana-alarm. 

Alussa tuntui,että kalenterin ohjelmointi pitkälle tulevaisuuteen, mutta siitä huolimatta se aika tuli jolloin ohjelmointi loppui. Pariston pystyi itse vaihtamaan kun kellon sen vaihdon ilmaisi.

Tuollainen.   Ennen kellot olivat kauniin näköisiä.  Toivottavasti tuon näköiset tulee joskus jälleen muotiin.  Mulla kesti kovaa käyttöä 36 vuotta ja vieläkin toimii. Pelkillä pariston vaihdoilla.

http://www.ebay.com/cln/pcoling/vintage-watch/131196656016

siis tällainen

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-CITIZEN-LC-41-9516-LCD-CRYSTRON-DIGI-AN…

Melko ruma =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Ihmetyttää nuo kellon hintaa kritisoivat. Jos haluaa ihan peruskellon, miksi sen tarvitsee maksaa tuhansia? Aiotteko käyttää vain yhtä kello lopunikäänne? 

Minä ostin miehelle n. 9v sitten ihan perussuunnon (olisikohan ollut 700e?) ja se toimii ihan yhtä hyvin kuin miehellä työkäytössä oleva RM. Hinnassa vain järjetön ero. Kumpikin näyttää aikaa melko tehokkaasti. En tiedä mitä mekaaninen tarkoittaa, mutta olettaisin tuon RM:n sellainen olevan. Tämän parin vuoden aikana kun se on miehellä ollut, minulle on jäänyt hyvin epäselväksi miten sen hinta perustellaan verrattuna mihintahansa vaikka 100e kelloon...

Minulla taitaa olla 40e kello jo viidettätoistavuotta. Paristoja olen siihen käynyt vaihtamassa ja kerran hihnan.

Mitä sitä ostamaan edes 40 euron kelloa, kun lidlistä saa 7 eurolla..

Eiköhän määrätyissä piireissä kellonkin merkki ole merkki menestyksestä. Siinä missä asuinalue, auto ja kaunis vaimo.

Vierailija
84/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieletäni kellon tulee olla sellainen, että se miellyttää silmää ja sen kanssa on mukava muutenkin olla. 

Itselläni oli koko työhistorian ajan sellainen Citizenin digi-ana-alarm. 

Alussa tuntui,että kalenterin ohjelmointi pitkälle tulevaisuuteen, mutta siitä huolimatta se aika tuli jolloin ohjelmointi loppui. Pariston pystyi itse vaihtamaan kun kellon sen vaihdon ilmaisi.

Tuollainen.   Ennen kellot olivat kauniin näköisiä.  Toivottavasti tuon näköiset tulee joskus jälleen muotiin.  Mulla kesti kovaa käyttöä 36 vuotta ja vieläkin toimii. Pelkillä pariston vaihdoilla.

http://www.ebay.com/cln/pcoling/vintage-watch/131196656016

siis tällainen

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-CITIZEN-LC-41-9516-LCD-CRYSTRON-DIGI-AN…

Melko ruma =)

Makuasia.  Mun mielestäni ihan nätti.  Tosin pitkään käytettynä käyttö jättää jälkensä kun tavallinen mineraalilasi.  Kellon kuitenkin toiminut hyvin.  Tietty muotoilu saattaa nykyaikaiseen tottuneelle olla hieman vanhanaikainen  :)

Vierailija
85/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Ihmetyttää nuo kellon hintaa kritisoivat. Jos haluaa ihan peruskellon, miksi sen tarvitsee maksaa tuhansia? Aiotteko käyttää vain yhtä kello lopunikäänne? 

Minä ostin miehelle n. 9v sitten ihan perussuunnon (olisikohan ollut 700e?) ja se toimii ihan yhtä hyvin kuin miehellä työkäytössä oleva RM. Hinnassa vain järjetön ero. Kumpikin näyttää aikaa melko tehokkaasti. En tiedä mitä mekaaninen tarkoittaa, mutta olettaisin tuon RM:n sellainen olevan. Tämän parin vuoden aikana kun se on miehellä ollut, minulle on jäänyt hyvin epäselväksi miten sen hinta perustellaan verrattuna mihintahansa vaikka 100e kelloon...

Minulla taitaa olla 40e kello jo viidettätoistavuotta. Paristoja olen siihen käynyt vaihtamassa ja kerran hihnan.

Eiköhän määrätyissä piireissä kellonkin merkki ole merkki menestyksestä. Siinä missä asuinalue, auto ja kaunis vaimo.

Ja joissain piireissä se menestys on järkevintä edelleenkin piilottaa. Jos ostan 500 euron kellon, en todellakaan kerro sitä kenellekään. Ja voin olla melko varma etteivät minun tuttavani tunnista itse merkkiä&hintaa. Mutta näin on ihan hyviä, ostankin sen itseäni varten, se tuottaa minulle iloa ja hyvää mieltä.

Vierailija
86/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin sellaisen merkin joka on oikeasti kellon valmistaja eikä vaatemerkki jonka valikoimiin kuuluu kelloja. Halvemmista ehkä Festina. Mutta Longines on sveitsiläinen arvostettu merkki. Säästäisin lisää ja ostaisin sen, jos malli miellyttää.

Vierailija
87/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Ja joissain piireissä se menestys on järkevintä edelleenkin piilottaa. Jos ostan 500 euron kellon, en todellakaan kerro sitä kenellekään. Ja voin olla melko varma etteivät minun tuttavani tunnista itse merkkiä&hintaa. Mutta näin on ihan hyviä, ostankin sen itseäni varten, se tuottaa minulle iloa ja hyvää mieltä.

Ihan vain uteliaisuuttani, mutta missä piireissä pitää piilotella 500 euron kelloa? Revitäänkö noissa piireissä vähän kalliimmista vaatteista merkit vai eikö sellaisia osteta? Mitä tapahtuu jos joku saisi tietää hinnan?

Vierailija
88/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissotilla on klassisen kauniita yksinkertaisia malleja ja tuolla rahalla saa jo aika laajan valikoiman Tissotin kelloja.

Vierailija
89/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Ihan vain uteliaisuuttani, mutta missä piireissä pitää piilotella 500 euron kelloa? Revitäänkö noissa piireissä vähän kalliimmista vaatteista merkit vai eikö sellaisia osteta? Mitä tapahtuu jos joku saisi tietää hinnan?[/quote]

Maalaiskylässä. Suurin osa ei osta kalliimpia merkkejä, itse en pidä kauhean näkyvistä merkeistä ja logoista mutta tykkään laadusta. Voin käyttää 300 euron kashmir-neuletakkia mutta sitä ei kukaan tiedä/se ei näy päällepäin. 

Päivittelyn määrää en pysty edes kuvittelemaan jos kertoisin jollekin että ostin juuri 800 euron mustan nahkaisen käsilaukun (sillä ei ole mitään merkitystä että käytin edellistä laukkuani 8 vuotta). 500 euron kellosta mut leimattaisiin jo täysin turhanpäiväiseksi hempukaksi =)

Vierailija
90/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunto

Vierailija
91/92 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Ihan vain uteliaisuuttani, mutta missä piireissä pitää piilotella 500 euron kelloa? Revitäänkö noissa piireissä vähän kalliimmista vaatteista merkit vai eikö sellaisia osteta? Mitä tapahtuu jos joku saisi tietää hinnan?

Maalaiskylässä. Suurin osa ei osta kalliimpia merkkejä, itse en pidä kauhean näkyvistä merkeistä ja logoista mutta tykkään laadusta. Voin käyttää 300 euron kashmir-neuletakkia mutta sitä ei kukaan tiedä/se ei näy päällepäin. 

Päivittelyn määrää en pysty edes kuvittelemaan jos kertoisin jollekin että ostin juuri 800 euron mustan nahkaisen käsilaukun (sillä ei ole mitään merkitystä että käytin edellistä laukkuani 8 vuotta). 500 euron kellosta mut leimattaisiin jo täysin turhanpäiväiseksi hempukaksi =)

.

Sama juttu.  Itseeni varten ostan tuollaisia mitä haluan, eikä se hinta ja sen kertominen ihmetteleville ja päivitteleville ole se pääasia.  En edes itsekään muistele pitempään ostamieni tuotteitten hintaa, vaan nautin itse tuotteesta kun se on hyvä käyttää, mukava päällä tai muuten hyvin toimiva...  

Vierailija
92/92 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijona kello kotimainen? :)

Eihän se ole ollut 100 vuotta sittenkäön kotimainen vaan Sveitsiläinen. Nykyisin Kiinalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän