Mitä kertoo naisista että he ovat valmiita ottamaan vieraan suvun nimen itselleen?
Jotenkin käsittämätöntä. Vieläpä nykyisillä eroprosenteilla ihan hullua että aletaan venkslaamaan sukunimiä väliaikaisen ja epävakaan romanttisen rakkauden mukaan oman suvun nimen kustannuksella. Naisten lojaaliutta parittelukumppaneita kohtaan on huvittava katsoa. Naisen sukunimen vaihto ja miehen sukuun liittyminen on muuten yksi syy siihen miksi tyttölapsia ei haluta. Heistä kasvaa toisen suvun jäseniä, kaunis naista alistava perinne siis.
Omalla kohdallani ei ole vaikea päättää kummalle haluan olla uskollinen, omalle verelleni vai miehelle joka haluaa heittää mällit päälleni. Jos sukunimestä tahtoo kauniimman, löytyy omasta suvusta varmasti vaihdettava nimi sinullekin.
On vain täydellisen älytöntä vaihtaa nimeä miehen mukaan joka on tarkoitettu siementämään useita naisia eikä vain sinua.
Nimi on osa identiteettiä. Nainen vaihtaa identiteettiään miehen takia. Hirveä vaiva ei minkään takia.
Kommentit (95)
Samaa mieltä aloittajan kanssa.
Kivaa että muutkin alkavat kyseenalaistaa asioita.
Huh Huh. Taas se alkaa. Koska nimi on kuitenkin henkilön jolla on penis niin se kannattaa vaihtaa vieraan nimeen jolla on penis? Tyhmät akat. Ei ihme ettette menesty missään kun äly ja logiikka on tätä luokkaa. Isäsi on omat geenisi, vieras mies ei. Urvelot.
Tiivistää kyllä nimeä vaihtavien naisten älyn hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miehen nimi se todennäköisesti on alun perinkin. Nimittäin isän nimi. Ei ole mitään "omia nimiä".
Mikä on oma nimi, jos ei se nimi, jonka olet vastasyntyneenä saanut? Ja isien niminä ne kaikki pysyvätkin, jos kaikki äidit jatkossakin lampaina ottavat miestensä nimet.
"Miehen nimi se kuitenki on jotai kautta nii vaihetaan lisää!!!! Hyvä perustelu ottaa runkkarin nimi!!!!" Ku kuitenki on niin jatketaan lisää!!"
Jotkut tavat ja perinteet on hauskempia kuin toiset. Minusta oli kivaa ottaa miehen sukunimi perheen yhteiseksi nimeksi.
Minä halusin vaihtaa. Se riittää syyksi kyselijöille :) Mitä järkeä mennä naimisiin jos ei usko liiton kestoon? Mulle sukuni nimi ei ole koskaan ollut erityisen tärkeä. Perhesuhteet pysyvät oli mun sukunimi Virtanen tai Korhonen. Näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen nimi se todennäköisesti on alun perinkin. Nimittäin isän nimi. Ei ole mitään "omia nimiä".
Mikä on oma nimi, jos ei se nimi, jonka olet vastasyntyneenä saanut? Ja isien niminä ne kaikki pysyvätkin, jos kaikki äidit jatkossakin lampaina ottavat miestensä nimet.
Niinpä. Turha tosin olettaa naisilta järkiargumentointia. Tätä kutsutaan menneisyyden ideologiseksi käytöksi, esitetään joku asia absoluuttisen luonnollisena koska niin ennenkin on ollut. Häpeän naisten puolesta jotka ottavat miehen nimen. Oma suku se olla pitää ja kyllä, oma isäsi on lähempänä geenejäsi kuin se muna jota imet.
Voihan sitä pitää "oman" nimen halutessaan. Mä haluan ottaa tulevan mieheni nimen, koska lähtökohtaisesti uskon avioliiton kestävän. Mies on myös tuonut ilmi, ettei vaadi minun vaihtavan nimeä, eli valinta on ihan vapaasti mun.
Mitäs kun miehesi menee bordelliin, kannatko hänen nimeään edelleen ylpeydellä? Onko järkevää kantaa nimeä joka perustuu hauraaseen romanttiseen suhteeseen? Miksi nainen on aina se joka vaihtaa nimensä? Miksi tehdä niin näillä eroprosenteilla? Miksi haluat liittyä vieraaseen sukuun? Koska häälehti käski?
Itsenäiset naiset Suomessa kai vaihtavat nimensä pää-asiassa lasten takia, halutaan että kaikilla on perheessä sama sukunimi. Jos haluttaisiin maksimoida tasa-arvo niin "paras" ratkaisu kai olisi että kumpikin pitäisi oman nimensä ja poikalapset ottaisivat isänsä nimen, tyttölapset äitinsä nimen.
Kylläpä aloittajaa nyt raivostuttaa toisten nimivalinnat oikein kunnolla! Hirveää kiukuttelua! Minä otin mieheni nimen koska se oli huomattavasti kauniimpi kuin omani. Harmittaako se sinua, ap? 😊
Tosiasiassahan tuo toisen sukunimen ottamisen "perinne" on erittäin lyhyt. Tuollainen tapahan oli Suomessa vain muutamia kymmeniä vuosia.
Tämä on se miesvihaaja Alba, joka kirjoittelee nimimerkillä 23 jälkeen.
Musta olisi outoa olla anopin kanssa samanniminen. Pidin omani.
Merkki naisen naiiviudesta. Miehet haluavat useimmin muita, ovat laiskempia perheessä ja miehet ovat vähemmän suhdekeskeisiä. Silti nainen vain paapoo ja sitten ihmetellään miksi miehet eivät tee mitään kun nainen näkee kaiken vaivan aina häistä lastenhoitoon ja nimenvaihtoon.
Noloa ottaa seksikumppanin nimi. Miehet ovat seksikeskeisiä. Ja opetelkaa parempia argumentteja kuin "niin se vaan on". Naiset eivät pohdi näitä asioita vaan tekevät sen mitä perinne käskee. Naisen käsissä kulttuuri ei ikinä muutu vaan se pysyy paikallaan. Hankaloitatte kaikkien naisten elämää tällä.
Turhan provosoiva aloitus, mutta itse en aio ottaa mieheni nimeä naimisiin mennessäni. Sukunimeni on myös osa identetiteettiäni ja haluan säilyttää sen, ei mieskään aio vaihtaa nimeänsä minun nimeeni. Uskon kyllä ihan täysillä liiton kestoon, mutta en koe että nimiasialla on sen suhteen merkitystä. Toisaalta emme aio myöskään hankkia lapsia joten sitäkään seikkaa ei tarvitse nimiasiassa miettiä.
Oma nimi on kökkö, miehen sukunimi kuulostaa paremmalta. Joku voi haluta pois ( esim oman hyväksikäyttäjäisän yhteydestä). Parasta olisi keksiä itselle ihan oma nimi.
Jotkut ottaa saman nimen yhteenkuuluvuuden takia. Toisaalta on perheitä, jossa jokaisella on eri sukunimi. Tärkeintä että muuten voidaan hyvin. Hienojen nimien ja perhekulissien takana voi olla vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko tämän kommentin älyttömyyden? Syntymänimi ei ole oma nimi? :D Se nimenomaan on se oma nimi eikä isän nimi ole perustelu ottaa seksikumppanin nimeä.
Ehkä ihan hyvä ettei naisilla ole liikaa päätäntävaltaa. Edes omasta nimestä ei pidetä kiinni. Ei mitään periaatteita.
Minä en tullut oikein isäni kanssa juttuun, että siihen nimeen ei mitään erityisiä (hyviä) tunteita liittynyt. Serkkuni ovat serkkujani sukunimestä riippumatta. Ja mieheni olen valinnut vähän tiukemmilla kriteereillä kuin, että on joku, joka heittää mällit päälle