Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!

Vierailija
09.12.2016 |

En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.

Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.

Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.

Kommentit (1660)

Vierailija
881/1660 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lottovoittoa ei olekaan tullut, rakennettiin omakotitalo maaseudulle järven rannalle. Aikaisemmin en ikinä olisi voinut kuvitellakaan, että joskus asun maalla. Ikämme oltiin asuttu kaupungissa, mutta enää en muuttaisi kaupunkiin mistään hinnasta. Täällä saa olla rauhassa. Tämä on paratiisi.

Vierailija
882/1660 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tulevaisuus kuuluu suurkaupungeille, ihmisiä viliseville kasvukeskuksille, halvoille betonikuutioille, joissa ihmiset asuvat seinän päässä toisistaan, tungokselle ja joukkoliikenteelle.

Koita siinä sitten erakoitua.

No miten tuon erakkouden sitten määrittelee.

Minusta se on aina myös mielentila ja suhde toisiin. Skitsoidit ihmiset ovat erakkoja luonteensa rakenteen takia.

Kaupungeissa asuu paljon tavalla tai toisella epäsosiaalista väkeä.

Iso osa on toki tahtomattaan yksin ja yksinäinen.

Mutta onko missään enää helppo tutustua ihmisiin? Siis aidot pitkäikäiset ystävyydet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1660 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinolo on ongelmatonta ja stressivapaata. Yksinasuminen on luxusta. Ihmisten ja myös lastenkin kanssa ja jopa eläinten kanssa tulee aina jotakin ongelmaa, pettymystä, surua jne. Kun olet itse itsellesi paras ystävä ja välillä rukouksen kautta keskustelet Jumalan kanssa, niin ei muuta seuraa kaipaa. Aina on hyvä olla ja asiat luistaa. Minulla on se onnellinen tilanne, että voin tehdä etätyötä. Olen eronnut ajat sitten. Lapsia en ole halunnut enkä eläimiäkään. Ystäviäkään ei enää ole ja uusia en kaipaa. Tykkään olla paljon kotona ja ulkoilla yksin.

Vierailija
884/1660 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin hyvän rahasumman lotossa pari vuotta sitten. Ostin uuden hienon asunnon hyvältä asuinalueelta. Ostin myös hyvän kesämökin ja vaihdoin auton ihan uuteen ja hienoon. Vielä jäikin rahaa kaiken kivan hankintaan. Erakoidun samalla, vaihdoin osoitteeni ja puhelinnumeroni samalla salaiseksi. Töissä käyn ihan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta teen osapäivätyötä toistaiseksi, vaihdoin työpaikan samalla, kun muutin asuinpaikkaa ja asuntoa. En kaipaa kavereita. Enkä tarvi puolisoa ja lapsia. Kuntosalilla käyn ja kuntoilen nyt enemmän kuin ennen, kun teen vain osa-aikatyötä. Kävelen ja ulkoilen myös paljon vapaa-aikana. Lottovoitosta en ole kertonut kenellekään. Pitäähän minullakin olla joku salaisuus. Kyllä raha onnea tuo ja ihmisiä en kaipaa onneani viemään.

Vierailija
885/1660 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kait rakastan ja nautin yksinolosta. Minulta on ihan kysytty, että miten voin elää ilman puolisoa, lapsia tai kotieläimiä. Olen sanonut, että olen onnellinen näin. Minulle puoliso, lapset ja kotieläimet olisivat pelkkiä rasitteita. Enkä tarvi ystäviäkään. Minun ystäviäni ovat kuntosali, lenkkipolut, kirjat, matkat, siisti koti ja minä itse. Lapsiani ovat vaatteet, korut, laukut ja kengät. Kotieläimiä ovat koristeet, taulut ja pehmolelut. Puolisoni on rauha, yksinäisyys ja vapaus. En ole koskaan pitänyt ihmisistä, lapsista ja eläimistä.

Vierailija
886/1660 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tykkää ihmisistä. En ole paha enkä viallinen, mutta rehellinen. Kaikkein ihaninta oon yksin. Parasta. Ennen olin sosiaalinen, tuli vain pettymyksiä pettymysten perään. Enää en itse halua ympärilleni ihmisiä pyörimään ja ongelmia tuottamaan. Paljon helpommalla pääsee ja paljon onnellisempi on, kun on yksin. Kehittää itseään ja menee elämässä eteenpäin ja kulkee omia polkujaan. Minulla on ollut kaveri, joka puukotti selkään, huono ilmapiiri en työyhteisö, ilkeä miesystävä, sisko joka haukkuu koko ajan jne. Olen saanut ihmisistä tarpeekseni.

Vierailija
887/1660 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös erakko. Välillä myös sosiaalinen erakko. Välillä tuntuu pahalta, kun miettii loppuelämää yksin. Mutta jo hetkittäinen oleminen ihmisten parissa, niin muutama päivä menee toipuessa. Nykymaailma on mennyt myös oudoksi, välillä tuntuu etten osaa "elää oikein" enkä myöskään olla ihmisten kanssa. Minua pidetään myös outona, eikä ymmärretä miten voin viihtyä yksin. Kuulemma outoa olla omissa oloissaan. Kiusallisimpia on kysymykset, että mitä olet tehnyt ja miksi sinua ei ole näkynyt.

Minun mielestä jos ei ole toiselle mitään kivaa sanottavaa, niin olisiko parempi olla hiljaa. Itse koitan olla hienotunteinen muita kohtaan. Kun minun mielestä se ei kuulu muille miten sitä elää omaa ainutkertaista elämää. Jos kuitenkin elää yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Ulkonäköä myös arvostellaan tosi herkästi, jopa ihan joutavanpäiväisiä asioita mitkä hyvin itse tiedostan. Olen ottanut tosi paljon etäisyyttä sellaisiin mielensäpahoittajiin. Mun elämääni kuuluu lähinnä omat lapseni.

Joslus leikittelen ajatuksella, että muuttaisin tosi kauas muista ihmisistä. Mutta tällä hetkellä oma kotini on linnani. Tietynlainen saareke missä puolustan omaa tapaani elää. Tsemppiä meille erakoille.

Vierailija
888/1660 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan eläkkeelle pääsyä ja toteutan unelmani erakoitumisesta. Nyt on Sosiaalinen työ. Lapsia en ole halunnut. Onneksi saan jo nyt viettää vapaa-aikani yksin. Ystäviä en myöskään ole tarvinnut. Muutan eläkkeellä pois pääkaupungista. Ostan ihan uuden asunnon halvemmasta paikasta ja laitaan sinne itselleni kaikki mukavuudet. Laitan sitten siellä pihaa ja kotiani kauniiksi. Olla köllöttelen.

Vierailija
889/1660 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen saanut itselleni erakkopuolison. Lapsia emme kaipaa ja voimme tehdä etätyötä. Parasta. Ostokset tilaamme netistä. Ainut missä käymme on lähikauppa ja pari kertaa viikossa ulkoilemme. Meillä on tilava koti, jossa riittää puuhaa. Ja on myös kaikki mukavuudet. Molemmilla on onneksi omat huoneet, omat vessat ja omat telkkarit sekä tietokoneet. Tarvitsemme paljon omaa aikaa ja tilaa. Emme jaksa koko ajan edes toisiamme katsella. Sosiaalinen elämämme on täysin nolla. Emme kaipaa ystäviä, emme vieraile, meillä ei käy ketään, emme käytä Facebookia, emme ole sukulaisten kanssa tekemisissä, vanhempamme ovat kuolleet, emmekä käy kuntosalilla, uimahallissa, missään sosiaalisissa riennoissa jne. Tällainen elämä on niin stressivapaata, ongelmatonta ja helppoa. Luonnollista elämää meille. Tykkäämme lukea, katsella elokuvia, kuunnella musiikkia, saunoa, tehdä kotitöitä, jumpata jne.

Vierailija
890/1660 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää että onko ne yksin omasta tahdostaan olevien ihmisten sosiaaliset kanssakäymiset sitten täällä vauvapalstalla? Eli kuitenkin akivataan sitä muiden kanssa vuorovaikutuksessaoloa ja ajatusten vaihtoa, vaikka mielletään itsensä erakoiksi.

Oikea erakko ei tällaista kaipaa, vaan haluaa nimen omaan olla YKSIN.

Itse olen myös omasta tahdostani vetäytynyt ihmisistä kauemmaksi, mutta koen silti kyllä yksinäisyyttä, ja tarvetta esim sille että olisi joku ystävä jolle voisi puhua omista asioistaan, ja kuunnella myös toisen juttuja. Omalla kohdallani vetäytymiseen syynä on ollut pitkäaikainen raskas elämäntilanne jota en enää ole halunnut jakaa muiden kanssa. Sekä se että olen kokenut vuosien varrella niin monta pettymystä muiden ihmisten taholta, ja kun en alunperinkään ole ollut hyvä pääsemään porukoihin, niin olen sitten vain lopettanut oman aktiivisuuteni, ja huomannut että jos minä en ota yhteyttä, niin ei sitä tee muutkaan, eli olen itse aina ollut se yhteydenpitäjä.

Nautin yksinolosta äärettömästi, mutta en haluaisi olla täysin irrallaan ihmissuhteista.

Vierailija
891/1660 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut vainoharhaisen varovainen ihmisten kanssa ja olen erakoitunut olosuhteiden pakosta. Olen pettynyt ihmisiin monia kertoja. Enää en oikein osaisikaan olla ihmisten kanssa. Erakkona on nyt hyvä olla. Halusin aina ennen ystäviä jne. Mutta en kelvannut kenellekään. Minua on arvosteltu ilkeästi niin naisten kuin miestenkin taholta ja myös työelämässä. Itse olen liian hienotunteinen ja yli kiltti. Mieluummin valehtelen ja kaunistellen ihmisille kuin sanon suoria ja rumia totuuksia. Minulla on hyvä koulutus, hyvä työ, olen kivannäköinen, asiani ovat hyvin. Silti minua vaan mollataan ja seurani ei kelpaa. Olen nyt huomannut itsessäni ikäviä piirteitä. Ajattelen ihmisistä pahasti ja en haluakaan enää tutustua. Vietän hyvää elämää yksin. Ulkoilu, luonto, metsä, oma koti, kuntoilu jne. Antavat minulle hyvin paljon. En enää tarvi kaan ketään elämääni pilaamaan. Nautin yksinolosta.

Vierailija
892/1660 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työt hoitoalalla, koska en tykkää ihmisistä. Kyllä työstäni tykkäsin ja olin ahkera töissä ja tein työni hyvin. Mutta en vaan voinut sietää ihmisiä. Nyt opiskelen alaa, missä ei tarvi olla ihmisten kanssa tekemisissä. Saan tehdä kotoa käsin etätyötä.

Vierailija
893/1660 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä päivältä koen vain yhä vaikeammaksi ihmisten kanssa olemisen. Ei kiinnosta yhtään kenenkään asiat, jutut ja puheet. Mitä minulle kertovat kakaroitaan. Velaihmisenä ei kakarat kiinnosta. Olen töissä koko ajan muutenkin ärtynyt. Suorastaan inhoan ihmisiä. Tekisin niin mielelläni etätyötä kotoa käsin. Ei sitä onnea ole minulle suotu. Heti kun saan työpaikan oven kiinni ja pääsen kotiin. Olen kuin eri ihminen. Mies minulla on, mutta molemmat tykkäämme olla omissa oloissamme. Onneksi on asunnossa tilaa, että ei tarvi koko ajan kököttää kylki kyljessä kiinni. Kotona ja omissa oloissani olo on parasta. Tulisin hulluksi, jos tällaista voimavaraa ei olisi.

Vierailija
894/1660 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllästynyt tähän seksuaaliseen maailmaan. Ihmisillä ei ole mitään muuta kuin seksi ja lisääntyminen. Itseäni ei kumpikaan kiinnosta. Saisi kuolla sukupuuttoon koko ihmiskunta, niin saisi olla rauhassa. Eivät olisi minua kiusaamassa ja häiritsemässä. Aseksuaalisena ihmisenä ei se seksi ja lisääntyminen kiinnosta. Ihmisillä ei ole mitään muuta kysyttävää minulta kuin että joko olen kaverin löytänyt ja milloin alat tekemään lapsia. Elämässäni on paljon mielenkiintoisempia asioita kuin seksi ja lisääntyminen. En halua pilata elämääni seksillä ja lisääntymisellä. Sitten kun kerron olevani aseksuaali, niin olen viallinen. Olkoon sitten vika, pääasia, että olen itse onnellinen. Minusta se on valtava lahja Jumalalta, että on luonut aseksuaaliksi. Ei ole omien himojensa orja. Niissä kait se vika on, jotka seksiä harrastaa ja lisääntyy. Sehän on eläinten hommaa. Ei siveellinen ihminen seksiä kaipaa. On vaikea elää tällaisessa seksuaalisessa maailmassa, aseksuaalina. On pakko erakoitua. Tehdä vaan omia mukavia juttuja.

Vierailija
895/1660 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin työt hoitoalalla, koska en tykkää ihmisistä. Kyllä työstäni tykkäsin ja olin ahkera töissä ja tein työni hyvin. Mutta en vaan voinut sietää ihmisiä. Nyt opiskelen alaa, missä ei tarvi olla ihmisten kanssa tekemisissä. Saan tehdä kotoa käsin etätyötä.

Saanko udella että mitä alaa opiskelet?

Vierailija
896/1660 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samaa. En vain jaksa ihmisiä yhtään. Eilen jouduin tosin työn puolesta tapaamaan pomon ja vieläkin olen ihan loppu. Onneksi kumminkin voin tehdä työni yksin.

Muutama ystävä on mutta hekin vähän erakkoja joten yhteydenpito todella vähäistä.

Vierailija
897/1660 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan eläkkeelle pääsyä ja toteutan unelmani erakoitumisesta. Nyt on Sosiaalinen työ. Lapsia en ole halunnut. Onneksi saan jo nyt viettää vapaa-aikani yksin. Ystäviä en myöskään ole tarvinnut. Muutan eläkkeellä pois pääkaupungista. Ostan ihan uuden asunnon halvemmasta paikasta ja laitaan sinne itselleni kaikki mukavuudet. Laitan sitten siellä pihaa ja kotiani kauniiksi. Olla köllöttelen.

Mulla samanlaiset suunnitelmat.

Vierailija
898/1660 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllästynyt tähän seksuaaliseen maailmaan. Ihmisillä ei ole mitään muuta kuin seksi ja lisääntyminen. Itseäni ei kumpikaan kiinnosta. Saisi kuolla sukupuuttoon koko ihmiskunta, niin saisi olla rauhassa. Eivät olisi minua kiusaamassa ja häiritsemässä. Aseksuaalisena ihmisenä ei se seksi ja lisääntyminen kiinnosta. Ihmisillä ei ole mitään muuta kysyttävää minulta kuin että joko olen kaverin löytänyt ja milloin alat tekemään lapsia. Elämässäni on paljon mielenkiintoisempia asioita kuin seksi ja lisääntyminen. En halua pilata elämääni seksillä ja lisääntymisellä. Sitten kun kerron olevani aseksuaali, niin olen viallinen. Olkoon sitten vika, pääasia, että olen itse onnellinen. Minusta se on valtava lahja Jumalalta, että on luonut aseksuaaliksi. Ei ole omien himojensa orja. Niissä kait se vika on, jotka seksiä harrastaa ja lisääntyy. Sehän on eläinten hommaa. Ei siveellinen ihminen seksiä kaipaa. On vaikea elää tällaisessa seksuaalisessa maailmassa, aseksuaalina. On pakko erakoitua. Tehdä vaan omia mukavia juttuja.

Lisääntymistä ei kukaan enää velvoita.

Seksi voi olla kivaa oikean ihmisen kanssa. Aika yksisilmäistä tuo ajattelusi.

899/1660 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikansa on yksin alkaa nauttia siitä vapaudesta. Huomaat että olet hyvillä mielin, onnellinen, et välttämättä tarvitse ketään.

Vierailija
900/1660 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi