Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!
En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.
Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.
Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.
Kommentit (1660)
Olen varmasti maailman yksinäisin ihminen. Joskus olisin halunnut kavereita ja ihmisiä elämääni. Olen aina ollut jotenkin epäpidetty. Enää tämä ei minua haittaa. Nykyään nautin yksinolosta. Yhtään ihmistä ei ole matkan varrelta elämääni ystäväksi jäänyt. Olen opiskellut, ollut töissä, harrastanut. En vaan mistään ole kavereita saanut. Olen ollut aina myös inhottu perheeni keskuudessa. Joten en ole väleissä heidänkään kanssa. Kaikki, mikä ei tapa se vahvistaa.
Kesäloma ja yöpaidassa olen ollut koko päivän. En ole käynyt yhtään missään tänään, en edes ulkona. Valvoin illalla myöhään ja nukuin aamulla pitkään. Parvekkeella olen riippukeinussa istunut ja lukenut ja syönytkin siellä. Asun kuudennessa kerroksessa, kukaan ei näe, vaikka on yöpuku päällä. Kyllä yksinolo lapsiperhe-elämän voittaa.
En tiedä mitään muuta niin hyvää asiaa kuin yksinäisyys. Parasta, parasta ja vielä kerran parasta. Mihin perhettä ja ihmisiä tarvii? Ei yhtään mihinkään.
Onneksi olen löytänyt itselleni erakkomiehen. Yhdessä on hyvä elää, muita ihmisiä emme kaipaa. Viihdymme vallan mainiosti yhdessä ja itseksemme. On harvinaista, että kaksi erakkoluonnetta löytää toisensa. Molemmilla on suht sosiaalinen työ.
Yksin en tunne oloani koskaan yksinäiseksi ja onnettomaksi, mutta muiden seurassa tunnen. Aikakaan ei käy koskaan pitkäksi yksin, vaikka mitä puuhaa riittää. Töissä saan sosiaalisenmittarini täyteen.
Kaksi kuukautta mennyt tapaamatta tai mitenkään muutenkaan pitänyt yhteyttä keneenkään. Ei ole ollut yhtään pitkästyttävää. Aika on ihan hurahtanut. Olen kävellyt, uinut, pyöräillyt, ollut metsässä, luonnossa ja rannoilla. Kotona myöskin viettänyt aikaa. Nyt aion vastata kahteen sähköpostiin, jotka ovat tulleet tänä aikana. Mukavia ihmisiä molemmat kirjoittajat. En ole edes käynyt sähköpostissa tai kännykässä. Ovat saaneet olla ihan rauhassa. Pitää alkaa pikku hiljaa ryhdistäytymään. Nyt alkaa jo ihmisiäkin kaipaamaan.
Kellään täällä kiinnostusta erakkomieheen? 20 jälkipuolella Kymenlaaksosta. Rauhallinen yhteisolo kiinnostaa, mutta olisi mukava tutustua ensin hyvin netissä. Kuvailisin itseäni rauhalliseksi ja jopa viisaaksi on joskus haukuttu. Vähän ylipainoa, mutta olen lähikuukausina ollut innostunut liikunnasta, naamasta aika perus. Päihteitä en käytä.
Itselleni henkinen koostumuksesi on tärkeämpää kuin ulkonäkö, haen siis itseni kaltaista rauhallista erakkoluonnetta, jonka kanssa voisi niin sanotusti kasvaa yhteen. Luovuus ja älykkyys on plussaa. Laittakaa rohkeasti viestiä jos jotain kiinnostaa: erakko111@gmail.com
Vierailija kirjoitti:
Kellään täällä kiinnostusta erakkomieheen? 20 jälkipuolella Kymenlaaksosta. Rauhallinen yhteisolo kiinnostaa, mutta olisi mukava tutustua ensin hyvin netissä. Kuvailisin itseäni rauhalliseksi ja jopa viisaaksi on joskus haukuttu. Vähän ylipainoa, mutta olen lähikuukausina ollut innostunut liikunnasta, naamasta aika perus. Päihteitä en käytä.
Itselleni henkinen koostumuksesi on tärkeämpää kuin ulkonäkö, haen siis itseni kaltaista rauhallista erakkoluonnetta, jonka kanssa voisi niin sanotusti kasvaa yhteen. Luovuus ja älykkyys on plussaa. Laittakaa rohkeasti viestiä jos jotain kiinnostaa: erakko111@gmail.com
Onnea erakkopuolison etsintään😀😀😀Itse löysin erakkopuolison. Ei ole ihan helppoa löytää samanlaista erakkoa kuin itse on. Nyt on helpotus. Muiden seuraa emme kaipaa. Hyvää erakkoelämää nyt yhdessä vietämme. Toivon, että löydät erakkopuoliskon💛
Minulla on yksi ystävä. Haluaisin jonkun toisen ystävän. Puhuu aina vaan itsestään ja omista asioitaan. Ei myöskään mitään positiivista sano ikinä minulle mistään minun elämästäni, vaan päinvastoin. Tarvisin ystävän, mutta en tuollaista, vaan jonkun muun. Yksin voin paremmin
Olen huomannut, että ihmiset valehtelevat ja keksivät omasta päästään juttuja, jotka eivät ole tosia. Valehtelevat ja kertovat elämäänsä paremmaksi.
En saa mitään arvostusta keneltäkään ympärilläni olevalta ihmiseltä. Haluan erakoitua. Se on ainut keino pysyä järjissään. Täytyy keksiä oma mukava elämä.
Olen kurkkuani myöten täynnä kaikkia ihmisiä. En saa heiltä yhtään mitään hyvää tai positiivista elämääni. Tuntuu, että kaikki hyvättekonikin käännetään pahaksi. Jos vaikka käy auttamassa jotakin jossakin asiassa, niin saa vinoilua palkaksi. Sitten jos vaikka kirjoittaa viestin jollekin, niin huomaa, ettei ole lukenut koko viestiä. Kysyy sellaisia asioita, joita on jo viestissä kertonut tai ei ollenkaan vastaa niihin kysymyksiin, joita on kysynyt. Nuorempana olin itse ihana kaikille, vaikka sain lokaakin niskaan. Vanhempana en enää jaksa olla itse hyvä ja katsella kaikkea läpi sormien. Pitää itseäänkin ajatella. Parempi olisi erakoitua. Saisi mielenrauhan. Se on tärkeämpää kuin olla ihmisten kanssa, jotka ei arvosta.
Vaikka olisin miten päin ja mitä tekisin, niin kukaan ei arvosta minua. Aina saan haukkuja. Olen itsekäs, jos en pidä yhteyttä. Sitten, jos muistan jotakin lahjalla, nin nyrpsitellään nenää ja lahja ei kelpaa. Kotiani arvostellaan. Elämänvalintojani arvostellaan. Ennen kun tein töitä ammattikoulupohjalla, haukuttiin, kun en ole käynyt kouluja tarpeeksi. Sitten, kun kouluttauduin enemmän ja kävin yliopiston. Haukuttiin, että en tee töitä, tuollainen hienohelma. Enää en jaksa välittää. Olen mikä olen.
Mä taas saan muista ihmisistä paljon virtaa itseeni, eikä mua pänni kukaan, mutta samalla silti kaipaan rauhallista ympäristöä, johon ei kuulu muut ihmiset kuin lähimmät. Sosiaalisuus tuo paljon virtaa päivään ja kuulee kaikenlaisia tarinoita ihmisistä itsestäänkim, mutta samalla se kuuntelu ja juttelu vie ihan tolkuttomasti energiaa. Introvertti erakko siis päivää. Onni asua sellaisessa paikassa, jossa lähin naapuri km päässä ja pikkukyläkin 40km päässä.
En osaa sitten ollenkaan olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ahdistaa vaan. Jos kehun jotakin tai sanon jotakin kaunista toiselle, niin sekin tulkitaan väärin. Minulle ei ole kertynyt yhtään ainutta ystävää elämän varrelta. Tee niin tai näin, aina menee väärinpäin. Yksinäisyys on helpottavaa.
Minua ahdistaa ihmisten kanssa olo. Yksin on parasta. En kaipaa kenenkään seuraa, saatikka kosketusta. Kirja ja tietokone ei ahdista.
Minulla on ihania työkavereita. Hyviä ystäviä. Tulisin hulluksi erakkona.
Miksi ihmeessä et sitten erakoidu, jos se kerran sinulle sopii paremmin kuin näille sinut tuoimitseville. Minä olen eläkkeelle jäätyäni erakoitunut täysin tänne ihmisten keskelle. En käy kenenkään luona eikä kukaan tietenkään käy luonani. Tämä on luontainen ja ainakin osittain oma valintani. Minä viihdyn näin.
Osapäiväerakko jo kolmannessa polvessa.
Olen ollut erakko vuoden verran. En käy enää missään.Olen kyllästynyt kaikkii ihmisiin ja kaikkiin asioihin. Terv. N52 Pohjois-Helsinki.
Tämä yksinolo on vaan niin mukavaa. Oikein tympii, kun huomenna on maanantai ja pitää mennä töihin ja siellä on ihmisiä. Täysi ruljanssi alkaa. Onneksi on vielä kaksi viikkoa kesälomaa jäljellä syyskuussa. Vietän sen parhaassa seurassa eli itseni kanssa.