Mitä toivot eniten joululahjaksi mutta et saa
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tulisin vihdoin raskaaksi lähes 1,5v yrityksen jälkeen.
Lottovoittokin kelpaisi, että voisin mennä vaikka yksityiselle kalliisiin hoitoihin ja tutkimuksiin.
Syntyvyys maailmassa on muutenkin liian suurta. Miksi sinulla olisi oikeus lisääntyä kun kehitysmaiden syntyvyyttäkin halutaan rajoittaa. Oletko mielestäsi erityisasemassa?
Tekis mieli aina lyödä naamaan sun kaltaisia ääliöitä. Miks sun on pakko avata suus?
Koska on oikeus ilmaista mielipiteensä ilman ääliöiden uhkailua väkivallalla?
Enhän mä uhkaile, kerroin vaan mitä tekis mieli. Säkin saat kertoa sun vittumaisen ja tyhmän mielipitees niin kai mäkin saan. Se on kai se oikeus mullakin jos se sn kaltasella paska-aivollakin on.
Että törmäisin yhteen tiettyyn, ihanaan mieheen, ja pääsisin hänen kanssaan ainakin drinksulle ja juttelemaan, mielellään suuteluasteelle ja siitä eteenpäinkin. Mulla on aivan järjetön ikävä, eikä mitään keinoa ottaa yhteyttä häneen, eli tuskin tapahtuu. Nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lottovoittokin kelpaisi, että voisin mennä vaikka yksityiselle kalliisiin hoitoihin ja tutkimuksiin.
Syntyvyys maailmassa on muutenkin liian suurta. Miksi sinulla olisi oikeus lisääntyä kun kehitysmaiden syntyvyyttäkin halutaan rajoittaa. Oletko mielestäsi erityisasemassa?
Tekis mieli aina lyödä naamaan sun kaltaisia ääliöitä. Miks sun on pakko avata suus?
Koska on oikeus ilmaista mielipiteensä ilman ääliöiden uhkailua väkivallalla?[/quote
Kun sitä empatiaa ei ole, niin kannattaa varautua väkivallalla uhkailuun! Ihmisillä on myös oikeus loukkaantua ja loukata takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen. Mutta se nyt ei oo enää mahdollista, kohtu poistettiin viimeviikolla. Kaikkea muuta sitten kai saankin mitä tahdon, mm matkan Thaimaahan mies varasi, lähdetään heti pyhien jälkeen. Mutta omaa lasta ei voi saada rahalla.
N33
Olen hyvin pahoillani tilanteestanne, mutta ehkä pieni toivo kuitenkin voisi olla saada lapsi adoptiolla tai ulkomailta sijaissynnytyksellä. Esim. Matkalla perheeksi-blogissa ilman kohtua syntynyt nainen sai kaksoset sijaissynnytyksellä. On toki varmasti ihan hirveän vaivalloista ja kallista, mutta mahdollisuus kuitenkin...
Ihanaa joulua ja Thaimaan matkaa teille. Ja sinulle pikaista paranemista leikkauksesta. Itse sain vuosien odotuksen ja toivomisen jälkeen esikoisen sektiolla kuukausi sitten, mahaa parantelen itsekin.
Näin adoptioäitinä suosittelen lämpimästi kotimaan adoptiota :) Suomesta saa kuitenkin ihan 2-3kk ikäisen vauvan ja oma kokemus on ainakin tähän asti ollut parasta ikinä
Homeeton koti, sekä homeettomat huonekalut ja vaatteet tänne, kiitos. Terveyskin olis kiva asia.
Vierailija kirjoitti:
Että törmäisin yhteen tiettyyn, ihanaan mieheen, ja pääsisin hänen kanssaan ainakin drinksulle ja juttelemaan, mielellään suuteluasteelle ja siitä eteenpäinkin. Mulla on aivan järjetön ikävä, eikä mitään keinoa ottaa yhteyttä häneen, eli tuskin tapahtuu. Nyyh.
Voi, minäkin toivon että sinun toiveesi toteutuisi. Olen pikkuisen samanlaisessa tilanteessa, paitsi että minulle riittäisi juttelu ja halaus. Voisin kyllä ottaa yhteyttä, en vain uskalla, vaikka kaipaan häntä joka päivä. Haluaisitko kertoa tarkemmin, miksi sinulla ei ole mitään keinoa ottaa yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän herätti paljon keskustelua! Kiitos minua ja toivettani puolustaneille :)
Vastaan kuitenkin nyt suoraan tälle kysyjälle: kyllä, olet tavallaan oikeassa ja itsekin ajattelin täysin samoin ja yhtä mustavalkoisesti nuorempana. Olen toki samaa mieltä siitä, että syntyvyys maailmassa on liian suurta tällä hetkellä, mutta se jakaudu tasaisesti ympäri planeetan. Suomessa syntyvyys laskee kuin lehmän häntä.
Kolmannen maailman maihin syntyvät lapset eivät kuitenkaan ole missään yleisessä jaossa, adoptioprosessi ulkomailta on pitkä, raskas, tuskallinen ja kallis, eivätkä sieltä tulevat lapset ole enää mitään vauvoja. Monilla on erityistarpeita ja huonoimmassa tapauksissa traumatisoivia kokemuksia taustalla. Piti alunperin lähteä kansainväliseen adoptioprosessiin, mutta päätinkin sitten että se on liian raskas paikka minulle (ja miehelle).
En pidä itseäni sen etuoikeutetumpana, kuin kukaan muukaan. Saavathan monissa maissa useimmat naiset tehtailla kymmenenkin lasta, miksi minä en saisi yhtä? Olen myös tullut siihen tulokseen, että huonommatkin geenit lisääntyy, ehkä voin antaa vähän armoa itselle tämän suhteen.
Itseasiassa myös A2 lisääntymisillassa asiantuntija oli sitä mieltä, että ulkomaan adoptiolla ei saada Suomeen tarpeeksi lisää porukkaa, syntyvyys laskee tällä hetkellä niin paljon. Eli biologisia lapsia Suomessa saavia on turha syyllistää maailman tilanteesta.
Sinulla on kuitenkin täysi oikeus pysyä lapsettomana tai vaikka adoptoida kehitysmaasta :)
- Se 1,5v yrittänyt
Perheen kotiin joulunviettoon.
Piti olla meidän vuoro saada lapsenlapsi jouluksi vanhempiensa kanssa meille mutta miniä päättikin mennä taas omille vanhemmilleen. Nyt mä olen paska anoppi kun kehtasin mainita asiasta. Jo toinen tynkäjoulu tulossa, itkettää ja surettaa:(