Millaisella kahvinkeittimellä keität kahvia? Tuntuu että joka taloudessa on moccamaster. Onko sinullakin vai keitätkö jollain muulla?
Kommentit (169)
Smeg espressokeitin ollut viimeiset 7 vuotta. En juo enää suodatinkahvia. Kun vahvaan kahviin on oppinut niin suodatinkahvi maistuu kuravedeltä, valitettavasti. Ennen espressokeitintä oli Moccamaster mutta annoin sen kaverille.
Moccamaster on aika pasga hintaansa nähden. Et pysty mitenkään säätämään uuttoaikaa etkä lämpötilaa. Ja kun kahviharrastajana tiedän, että jokainen kahvilaatu vaatii omanlaisensa säädöt niin on selvää, että moccamaster voi tehdä hyvää kahvia vain silloin kun sattumalta osuu ostoskoriin juuri oikeanlaiset pavut.
Itse käytän mielummin pressipannua tai espressokeitintä kahvinvalmistukseen.
Mumma keittää pannussa liedenkulmalla, puppa ei juo kuin pannukahvia.
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster on aika pasga hintaansa nähden. Et pysty mitenkään säätämään uuttoaikaa etkä lämpötilaa. Ja kun kahviharrastajana tiedän, että jokainen kahvilaatu vaatii omanlaisensa säädöt niin on selvää, että moccamaster voi tehdä hyvää kahvia vain silloin kun sattumalta osuu ostoskoriin juuri oikeanlaiset pavut.
Eihän pressopannulla saa säädettyä noita mitenkään. Espressokeittimellä ehkä
Perkolaattorilla keitän ja mocca masterkin löytyy jostain kaapista muiden huonojen keittimien seasta.
Moccamaster on samanlainen kultti kuin fazerin sininen suklaa. Uskovaiset hokee että se on aivan parasta vaikka eivät oikeasti ole koskaan hyvää kahvia tai suklaata maistaneet.
Juon pikakahvia, joten vedenkeittimellä. En pidä suodatinkahvin mausta.
Juon kahvia niin harvoin mutta keittiössäni seisoo 20 vuotta vanha Moccamaster, en aio vaihtaa toiseen, ellei vieraille kelpaa niin juokoot kahvinsa muualla.
Moccamasterissa on tosi hyvä että voi ostaa uuden osan kun joku menee rikki.
Toisen merkin koneen voi joutua laittamaan kierrätykseen kun osa hajoaa. Moccamasteriin myydään lähes joka osa irtokappaleina, jos vaikka tippuisi ja särkyisi
No nyt en muista mikä meillä on, miehen Saksasta roudaama joku... mutta ei oo moccis.
Moccamaster on. Parempiakin kyllä olisi.
Olen vannoutunut Braunin käyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän pressopannulla saa säädettyä noita mitenkään. Espressokeittimellä ehkä
täh? Juuri pressopannullahan voit kontrolloida lopputulosta kaikista helpoiten. Kaadat keittimeen haluamasi lämpöistä vettä ja painat männän alas kun haluamasi uuttoaika on täynnä. Lisäksi kahvin rasvat tulevat juomaan mukaan. Kaikki eivät siitä pidä, mutta omaan suuhuni suodatinkeittimellä (esim moccamaster) kahvi maistuu lantratulta ja hengettömältä.
20 euron halpiskeittimil oon ite aina mennyt ja tainnut kerran joutua ostamaan uuden aika pian kun tiputin sen vahingossa humalassa lattialle. Useita vuosia ovat muuten toimineet, et kai mul on sit käynyt hyvä tuuri.
Minulla DeLonghi MagnificaS kahvikone. Sinkkutaloudessa riittävän hyvä ja helppo. Mutteripannu on myös mutta koneella nykyään enimmäjseen kupillinen valmistuu.
Inhoan suodatinkahvia ja käytössä onkin ollut papukone jo viitisentoista vuotta, viimeiset vuodet DeLonghi Dinamica.