Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt paloi päreet postin kanssa! Boikottiin koko hemmetin firma

Vierailija
07.12.2016 |

Tilasin viime kuussa kurssikirjan, joka olisin tarvinnut jo viikko sitten. Kuukausi sitten posti antoi toimitusajankohdaksi 14.11.

Ei näkynyt eikä kuulunut tuolloin, soittelin postiin ja kysyin missä mättää. Tympeän oloinen virkailija tokaisi, ettei täällä mitään ole. Viikon päästä koitin käydä lähipostissa lähetyskoodin kanssa, ei löydy eikä pelkällä koodilla saa kuulemma lunastaa postia, kun pitäisi olla saapumisilmoitus.

Vielä viikko kului ja soitin taas postiin. "Eikun joo onhan se täällä! Ois vaan pitänyt jo hakea, lähti jo takaisin. Huolehdi ensi kerralla paremmin."

Hetken tapeltuani sain uuden tilauksen ilman postikuluja (hurraa).

KIRJAA EI VIELÄKÄÄN NÄY! Seurannassa saapumispäiväksi oli aamulla merkattu 7.12. klo 16:00
Nyt oli vaihtunut seuraava teksti "Lähetyksen toimituksessa on havaittu viive, jota selvitetään. Toimitusaikaennuste: 2.1.2017"

Siis ihan oikeasti. Soitin jälleen postiin ja siellä voivotellaan, että eivät he mitään voi, nyt on joulukuu, EI KANNATA TILATA MITÄÄN JOULUKUUSSA. :D

Mä en kestä tätä lafkaa.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo joka ei pidä paikkaansa täällä on nyt joku posti alasajo kamppanja, nopeasti tuli monet viestit ja peukutukset kuin tilauksesta. Luulevat raukat säästävän kun vaihtavat postin firmaan joka on konkurssissa ennenkuin oppikirjanen lähtee edes matkaan. 

Mikä tästä nyt provon tekee? :D

Näitä tarinoita on hurjasti kuullut parin vuoden ajalta. Posti toimi ennen, nykyään keskittyvät ruohonleikkuuseen joulukuussa.

Se että olen jo lukenut tuon mummo tarinan aikaisemmin, köyhän mummon oman käsin tekimistä paketeista ja jopa siskon mukana nykyään lopetuksineen sanasta sanaan. Jos haluatte oikeasti keskustella niin mikä olisi järkevä tapa toimittaa virallinen posti halpaan hintaan, toivon ettette blaastaisi vanhaa huolellisesti suunniteltua tarinaa edes uudestaan keskusteluun. Kiitos. Kerrotko miten virallinen posti tulisi hoitaa?

Mä olen itse tarinani täällä ennenkin kirjoittanut. Kyllä se sen verran otti kupoliin, että pitää jonnekin päästellä höyryjä. :D Vaikka silloin saattoi sisko olla veli ja mummo olla pappa.

Posti voisi opetella asiakaskäyttäytymistä ja jättää henkilökohtaisuudet pois. Voisi pahoitella, niin mäkin tein alkuun. Mokia sattuu kaikille, mutta oli suht törkeetä alkaa mussuttamaan vastaan ja väittämään asiaa, jota ei todellakaan voi todistaa.

Se ilmoituslappu, joka pitäisi tulla pakettien myötä on aika hepposta paprua ja pienikin. Tavisten paketeistakin voisi ottaa käytäntöön lähetysnumerokoodit ja puhelinviestit. En tiedä vaikka nyt oliskin, se olisi jo palvelun parantamista, mutta ei saa mua käyttämään postin palveluita enää.

Onneksi on vaihtoehtoja.

Eli kuka sinulle tuo virallisen postin joku vaihtoehto vai? Ja miten se sitten pitäisi hoitaa jos et kerran halua postia käytettävän siihen. Se että blaastaat sama tarinaa  uudestaan ei ratkaise mitään saa van ihmiset kuvittelemaan että näitä tarinoita on paljon. Kiitos etukäteen että kunnioitat minua ja vastaat näihin kysymyksiin!

Vierailija
22/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen typerän Postinen-nivaskan ne sen sijaan osaa joka saakelin päivä toimittaa.

Muutin nykyiseen asuntooni syyskuun alussa ja tasan kerran on Postinen tullut:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin viime kuussa kurssikirjan, joka olisin tarvinnut jo viikko sitten. Kuukausi sitten posti antoi toimitusajankohdaksi 14.11.

Ei näkynyt eikä kuulunut tuolloin, soittelin postiin ja kysyin missä mättää. Tympeän oloinen virkailija tokaisi, ettei täällä mitään ole. Viikon päästä koitin käydä lähipostissa lähetyskoodin kanssa, ei löydy eikä pelkällä koodilla saa kuulemma lunastaa postia, kun pitäisi olla saapumisilmoitus.

Ei ole tuo muuten totta. Jos on lähetystunnus ja kuvallinen henkilötodistus mukana niin pitäisi saada paketti. Oon postin pisteessä töissä. Harmi kun sulle kävi noin, ymmärrä kyllä se et vituttaa. Huonosti hyllytetty sun paketti, muuten olisi tullut saapumisilmoitus. En kyllä tajua mitä nyt toi uus sähellys sitten on, se taitaa olla tuon jakelukeskuksen puolella tapahtunut möhläys. :/ Toivottavasti saat paketin pian!

Vierailija
24/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo joka ei pidä paikkaansa täällä on nyt joku posti alasajo kamppanja, nopeasti tuli monet viestit ja peukutukset kuin tilauksesta. Luulevat raukat säästävän kun vaihtavat postin firmaan joka on konkurssissa ennenkuin oppikirjanen lähtee edes matkaan. 

Onpas sulla vaaleanpunaruusuinen maailmankuva. Olisivatkin asiat näin hyvin Postin suhteen. Voin sanoa, että eivät ole.

Olen kokenut useaan kertaan ihan samanlaisia kokemuksia.. viimeksi 2 viikkoa sitten ei tullut kännykkään ilmoitusta, kun paketti oli saapunut. Sähköpostin kautta tuli sitten ilmoitus, että on saapunut j noudettavissa. Tekstiviesti JA lähetystunnus saapuivat 3 arkipäivää + vkl myöhemmin (pe-ti).

Tosin usein olen saanut paketin haettua pelkällä ajokortilla, eivät ole edes kysyneet tekstaria.

Vierailija
25/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on viime ajoilta sysipaskoja kokemuksia postista, vaihtasin jakelijaa, jos voisin.

Miehelleni tulee brittiläinen aikakauslehti, joka ilmestyy kerran viikossa. Se käsittelee päivän politiikkaa. Suomessa se ilmestyy kauppoihin torstaina, ja vuosikaudet se tuli meille postissa perjantaina. Viimeisen n. vuoden se on järjestäen saapunut vasta seuraavalla viikolla, yleensä tiistaina tai keskiviikkona, joskus jopa torstaina, kun uusi numerokin olisi jo saatavilla. Hivenen kyrsii lukea vanhentuneita uutisia ja maksaa niistä.

Tilasin ifolorilta kuvia ja saapuivat lähikioskin postipisteeseen yllättävän nopeasti. Saapumisilmoituskin tuli kotiin. Itsellä oli vähän kiireitä, ja menin hakemaan pakettia "noudettava viimeistään"-päivänä. Paketti olikin lähetetty jo pari päivää aikaisemmin talkaisin, koska posti on ohjeistanut lähikioskia, että ei saa säilyttää viimeiseen päivään asti. Mitähän ihmettä taas.

Vierailija
26/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillähän kävi viime jouluna siten, että äiti laittoi lapsille paketin tulemaan, kuten ennenkin. Marraskuussa, koska hän on varovainen nainen ja suunnittelee kaiken valmiiksi.

Ihmettelin, kun äidin perinteistä pakettia ei kuulunut, mutten sitä ääneenkään sanonut. Äiti on vähissä varoissa, ettei vaan loukkaannu jos alan kyselemään lapsille lahjoja.

Aattona viimeistään soitellaan perinteisesti ja ihmetellään joulu ja kiitellään paketeista. Tällä kertaa äiti ei vastannut puhelimeen, yritin kolmesti. Seuraavana päivänä jne. Tarkistin siskolta, että onko siellä kaikki ok, kun ei vastaa puhelimeen. Sisko hieman nihkeästi totes, että on hyvissä ruumiinvoimissaan kyllä.

Meni pitkälle tammikuuhun, kun äitiin sain yhteyden. Tai hän soitti onnitellakseen esikoista synttäreiden johdosta. Siinä sitten kyselin, ettekö tule kahville. Ei. Okei, mitä nyt on tapahtunut, olenko mä loukannut jotenkin?!

No, kun hänen laittamat lahjat ei kelpaa meille. Hän on pienestä palkastaan saanut jotain säästettyä ja tehnyt kivat paketit, niin ei kelpaa. Tuo itkeä tihrusti puhelimeen. Mä olin ihan ällikällä, että mitä?! Hän laittoi paketin, mutta tuli avaamattomana takaisin. Äiti kulta, kun ei ole mitään ilmoitusta tullut. Ei lapun lappua, ei soittoa, tekstaria tms. Se oli vaan makuutettu postissa ja lähetetty takaisin.

Soitin tästä postiin tietty ja annoin palautetta. Siellä vaan suht lakonisesti todettiin, että jos ei pakettia noudeta, niin se lähetetään takaisin. MUTTA KUN EI TULLUT LAPPUA!!! Pitäskö mun osata piipahdella päivittäin kysymässä varmuudeksi, että jos joku olisi paketin laittanut.

"kyllä on laitettu lappu. (ehkä se on sitten mennyt naapurin laatikkoon, en tiedä, meille se ei ole tullut) sehän teidän henkilökohtainen asia, jos ette ole puheväleissä paketin laittajan kanssa". Siinä vaiheessa alkoi höyry nousta sen verran korvista, että laitoin luurin kiinni.

Sen lisäksi, että lapset jäivät ilman mummon paketteja jouluna (saivat sitten hiihtolomalla), mun äiti oli loukkaantunut mulle lähes kaksi kuukautta! Hän on herkkä loukkaantumaan, eikä mielellään puhu asioista, joten siksikin asia venyi.. Mutta kyllä tässä Postillakin on oma osuutensa. Eipä ole sen puljun palveluita enää käytetty.

Tänä vuonna äiti laittoikin siskon matkaan jo syyslomalla paketit meille. :D

Äiskäs olis kannattanut antaa sulle sen postin lähetystunnus, sillä tavoin voi ite seurata seurannasta onko paketti tullu perille. :) Se on mun mielestä paras tapa varmistaa missä paketti menee ja kun on tuon jakelun kanssa ollut häikkää. 

Vierailija
27/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti ajettiin jo alas vuosi sitten.

Vierailija
28/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postitusten toimintahan halutaan kilpailuttaa. Taannoin näin Suomen Ilmaisjakely Oy:n sivuilla linkin artikkeliin,  http://suomensuoramainonta.fi/fi/ajankohtaista/2016/09/vain-avoin-kilpa…

joka viittaa siihen.

ai niin, paikallisten sivujen kautta näistä suoramainontajakeluistakin voi valittaa lomakkeella.

Vierailija
29/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti ajettiin jo alas vuosi sitten.

Miten sinä hoitaisit postin liikkumisen?

Vierailija
30/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien paketteja ei ole saanut pelkällä lähetystunnuksella?

Nykyään onneksi suurimmasta osasta paketteja tulee saapumisilmoitus kännykkään. Mutta ei kuitenkaan kaikista ja ne paperiset saapumisilmoitukset jostain kumman syystä ei koskaan löydä perille meidän postilaatikkoon (paitsi kun paketit on jo lähetetty takaisin lähettäjälle). Ja olen siis useinkin hakenut paketit pelkällä tunnuksella, kun seurannasta nähnyt että paketti on postissa.

Samoin ihmetyttää ap:n viestissä, miten hänellä on lähipostinsa suora puhelinnumero? Sehän on erittäin salaista tietoa, jota tavallisille ihmisille ei kerrota.

Mutta se ei yllätä yhtään, että posti on jotain sössinyt.

Piti googlettaa ja kyllä lähipostin puhelinnumero oli heti toisensa tietona, sijaintiosoitteen jälkeen.

Hei, voisitko ystävällisesti kertoa minulle Lahden postin puhelinnumeron? Osoite Saksalankatu 4.

Itse en ole tätä saanut googlella selville ja kysyessäni suoraan paikan päällä, sain vain postin asiakaspalvelun numeron.

Kiitos!

Vierailija
31/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postitusten toimintahan halutaan kilpailuttaa. Taannoin näin Suomen Ilmaisjakely Oy:n sivuilla linkin artikkeliin,  http://suomensuoramainonta.fi/fi/ajankohtaista/2016/09/vain-avoin-kilpa…

joka viittaa siihen.

ai niin, paikallisten sivujen kautta näistä suoramainontajakeluistakin voi valittaa lomakkeella.

Ja kukahan niitä jakaa sinun mielestä tulevaisuudessa jakaa joku cannonballs tai vastaava vai luottamushan on ropissut nimenomaan kun on yhtiöitetty ja kilpailutettu. Ihan vaihto-ehtoja kehiin vaan, jos löytyy hyvä niin vaihdetaan vaan. Minun ehdotus on että annamme taloyhtiöissä rappujen avaimet kenelle vaan joka halvalla tarjoaa palveluitaan.

Vierailija
32/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä tarinoita on hurjasti kuullut parin vuoden ajalta. Posti toimi ennen, nykyään keskittyvät ruohonleikkuuseen joulukuussa.

Se että olen jo lukenut tuon mummo tarinan aikaisemmin, köyhän mummon oman käsin tekimistä paketeista ja jopa siskon mukana nykyään lopetuksineen sanasta sanaan. Jos haluatte oikeasti keskustella niin mikä olisi järkevä tapa toimittaa virallinen posti halpaan hintaan, toivon ettette blaastaisi vanhaa huolellisesti suunniteltua tarinaa edes uudestaan keskusteluun. Kiitos. Kerrotko miten virallinen posti tulisi hoitaa?

Mä olen itse tarinani täällä ennenkin kirjoittanut. Kyllä se sen verran otti kupoliin, että pitää jonnekin päästellä höyryjä. :D Vaikka silloin saattoi sisko olla veli ja mummo olla pappa.

Posti voisi opetella asiakaskäyttäytymistä ja jättää henkilökohtaisuudet pois. Voisi pahoitella, niin mäkin tein alkuun. Mokia sattuu kaikille, mutta oli suht törkeetä alkaa mussuttamaan vastaan ja väittämään asiaa, jota ei todellakaan voi todistaa.

Se ilmoituslappu, joka pitäisi tulla pakettien myötä on aika hepposta paprua ja pienikin. Tavisten paketeistakin voisi ottaa käytäntöön lähetysnumerokoodit ja puhelinviestit. En tiedä vaikka nyt oliskin, se olisi jo palvelun parantamista, mutta ei saa mua käyttämään postin palveluita enää.

Onneksi on vaihtoehtoja.

Eli kuka sinulle tuo virallisen postin joku vaihtoehto vai? Ja miten se sitten pitäisi hoitaa jos et kerran halua postia käytettävän siihen. Se että blaastaat sama tarinaa  uudestaan ei ratkaise mitään saa van ihmiset kuvittelemaan että näitä tarinoita on paljon. Kiitos etukäteen että kunnioitat minua ja vastaat näihin kysymyksiin!

Odotan vielä että koska alat kunnioittamaan muita vastaamalla kysymyksiini, kuka sinun postin sitten toimittaa jos ei posti ja miten paljon se maksaa?

Vierailija
33/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti pitäisi kilpailuttaa. Sen jälkeen kun luin lehdestä miten Posti hukkasi viime vuoden linnanjuhlien kutsun (kutsuttu sai sen 2vk myöhässä) en epäile mitään Postin törttöilyitä provoksi.

Toissaviikolla lähetin priorityssä  (löin siihen useamman tarran että näkyy joka ikisestä kulmasta kirjekuorta) töistä perjantaina kuoren. Välillä Helsinki - Tampere meni melkein kokonainen VIIKKO (oli seuraavan viikon torstaina vastaanottajalla) saapua perille. 

Soittelin läpi joka ikisen asiakaspalvelun ja vastaus oli "voi voi. Olisit lähettänyt seurantakoodin kanssa". Hei sori, en ajatellut että Priority + Normi posti on luokkaa "1/5 kirjeestä saapuu perille, 0.4% ajallaan".

Kilpailuttakaa se Posti!! Nykyinen posti voi mennä ulkoiluttamaan vanhuksia ja leikkailemaan nurmikoita.

Vierailija
34/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään onneksi suurimmasta osasta paketteja tulee saapumisilmoitus kännykkään. Mutta ei kuitenkaan kaikista ja ne paperiset saapumisilmoitukset jostain kumman syystä ei koskaan löydä perille meidän postilaatikkoon (paitsi kun paketit on jo lähetetty takaisin lähettäjälle). Ja olen siis useinkin hakenut paketit pelkällä tunnuksella, kun seurannasta nähnyt että paketti on postissa.

Samoin ihmetyttää ap:n viestissä, miten hänellä on lähipostinsa suora puhelinnumero? Sehän on erittäin salaista tietoa, jota tavallisille ihmisille ei kerrota.

Piti googlettaa ja kyllä lähipostin puhelinnumero oli heti toisensa tietona, sijaintiosoitteen jälkeen.

Hei, voisitko ystävällisesti kertoa minulle Lahden postin puhelinnumeron? Osoite Saksalankatu 4.

Itse en ole tätä saanut googlella selville ja kysyessäni suoraan paikan päällä, sain vain postin asiakaspalvelun numeron.

Kiitos!

Näytti olevan 020 4511.  En tiedä onko oikein. Tsekkasin samalla kertaa muutaman muun lähipostin ja jokaisella oli eri puhelinnumero tiedoissa, joten sillä perusteella voisi olettaa, että kysymys on tosiaan toimipistekohtaisesta numerosta. ei muutE kuin kilauttamaan, sillähän se selviää.

Vierailija
35/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Näytti olevan 020 4511.  En tiedä onko oikein. Tsekkasin samalla kertaa muutaman muun lähipostin ja jokaisella oli eri puhelinnumero tiedoissa, joten sillä perusteella voisi olettaa, että kysymys on tosiaan toimipistekohtaisesta numerosta. ei muutE kuin kilauttamaan, sillähän se selviää.

No kiitos, minäpä tallennan sen!

Kerrotko vielä mistä ihmeestä sen kaivoit?

Vierailija
36/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti pitäisi kilpailuttaa. Sen jälkeen kun luin lehdestä miten Posti hukkasi viime vuoden linnanjuhlien kutsun (kutsuttu sai sen 2vk myöhässä) en epäile mitään Postin törttöilyitä provoksi.

Toissaviikolla lähetin priorityssä  (löin siihen useamman tarran että näkyy joka ikisestä kulmasta kirjekuorta) töistä perjantaina kuoren. Välillä Helsinki - Tampere meni melkein kokonainen VIIKKO (oli seuraavan viikon torstaina vastaanottajalla) saapua perille. 

Soittelin läpi joka ikisen asiakaspalvelun ja vastaus oli "voi voi. Olisit lähettänyt seurantakoodin kanssa". Hei sori, en ajatellut että Priority + Normi posti on luokkaa "1/5 kirjeestä saapuu perille, 0.4% ajallaan".

Kilpailuttakaa se Posti!! Nykyinen posti voi mennä ulkoiluttamaan vanhuksia ja leikkailemaan nurmikoita.

Cannonballs on ehdottanut että ottaa pestin vastaan nimellä musketeurs kelpaako tekisi tosi halvalla, annatko avaimet heille palvelu halpenee ja varmasti paranee kuten uskot niin he lupaavat. 

Vierailija
37/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cannonballs on ehdottanut että ottaa pestin vastaan nimellä musketeurs kelpaako tekisi tosi halvalla, annatko avaimet heille palvelu halpenee ja varmasti paranee kuten uskot niin he lupaavat. 

Jos tosiaan uskot että moottoripyöräkerho alkaa jakamaan postiasi , et taida olla se penaalin terävin kynä?

Vierailija
38/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kenen pitäisi hoitaa posti postin sijaan? Kaikki jotka esittävät kilpåailutusta niin millä kriteereillä? Halvalla ja luotettavasti vai? Tottakai Mikä olisi esimerkikisi sellainen toimija?

Vierailija
39/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan uskot että moottoripyöräkerho alkaa jakamaan postiasi , et taida olla se penaalin terävin kynä?

Saa avaimet kaikkiin rappuihin eihän sellainen kiinnosta moottoripyörä kerhoa totta olet oikeassa. Kun olet noin terävä, niin olet varmaan keksinyt ihan itse tuon penaalin terävin kynä lauseen se on todella älykkäästi sanottu kunnioitan että keksit tuosta vaan kaikenlaista huimaa ja minä en. Nyt kun olet osoittanut oman älykkyytesi, niin sinulle ei varmaan tuota vaikeuksia kertoa kuka alkaa jakamaan postia postin sijaan. Nöyrimmät kiitokset ja anteeksipyynnöt.

Vierailija
40/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on vaihtoehtoja.

Odotan vielä että koska alat kunnioittamaan muita vastaamalla kysymyksiini, kuka sinun postin sitten toimittaa jos ei posti ja miten paljon se maksaa?

Näitä tarinoitahan on paljon, tässäkin ketjussa lukuisia. Valitettavasti normipostin jakelijaa ei voi vaihtaa, mutta paketit voi tilata paikoista, jotka kuljettaa esim. DHL. Mikä saa sinut puolustamaan postia noin raivolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi