Nyt paloi päreet postin kanssa! Boikottiin koko hemmetin firma
Tilasin viime kuussa kurssikirjan, joka olisin tarvinnut jo viikko sitten. Kuukausi sitten posti antoi toimitusajankohdaksi 14.11.
Ei näkynyt eikä kuulunut tuolloin, soittelin postiin ja kysyin missä mättää. Tympeän oloinen virkailija tokaisi, ettei täällä mitään ole. Viikon päästä koitin käydä lähipostissa lähetyskoodin kanssa, ei löydy eikä pelkällä koodilla saa kuulemma lunastaa postia, kun pitäisi olla saapumisilmoitus.
Vielä viikko kului ja soitin taas postiin. "Eikun joo onhan se täällä! Ois vaan pitänyt jo hakea, lähti jo takaisin. Huolehdi ensi kerralla paremmin."
Hetken tapeltuani sain uuden tilauksen ilman postikuluja (hurraa).
KIRJAA EI VIELÄKÄÄN NÄY! Seurannassa saapumispäiväksi oli aamulla merkattu 7.12. klo 16:00
Nyt oli vaihtunut seuraava teksti "Lähetyksen toimituksessa on havaittu viive, jota selvitetään. Toimitusaikaennuste: 2.1.2017"
Siis ihan oikeasti. Soitin jälleen postiin ja siellä voivotellaan, että eivät he mitään voi, nyt on joulukuu, EI KANNATA TILATA MITÄÄN JOULUKUUSSA. :D
Mä en kestä tätä lafkaa.
Kommentit (83)
Itse käytän nykyään lähinnä smartpostia, jos postin palveluita ylipäätään käytän. Jokin aika sitten tuli saapumisviesti eräästä smartpost paketista, ja heti perään viesti, että nouda paketti mahdollisimman pian, jotta automaattiin voidaan tuoda lisää uusia paketteja. Silloin pääsin nopeasti noutamaan, mutta eihän se aina onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän nykyään lähinnä smartpostia, jos postin palveluita ylipäätään käytän. Jokin aika sitten tuli saapumisviesti eräästä smartpost paketista, ja heti perään viesti, että nouda paketti mahdollisimman pian, jotta automaattiin voidaan tuoda lisää uusia paketteja. Silloin pääsin nopeasti noutamaan, mutta eihän se aina onnistu.
Ei ne sitä pakettia hävitä ennen säilytysajan loppumista vaikka automaatti olisi miten täynnä, joten tuollaisilla viesteillä voi "pyyhkiä persettä" ja hakea paketin sitten kun se itselle sopii.
Tilasin firmalle tuotteen X puljusta Y. Tuli kolme saapumisilmoitusta. Eka tuli suoraan sähköpostiini ja seuraavina peräkkäisinä päivinä vielä paperiversiona sama lappu. Eikö Postissa kulje info vai miksi aikaa tuhlataan siellä siihen että lähetetään sama ilmo kolmeen kertaan? Hieman tehotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien paketteja ei ole saanut pelkällä lähetystunnuksella?
Nykyään onneksi suurimmasta osasta paketteja tulee saapumisilmoitus kännykkään. Mutta ei kuitenkaan kaikista ja ne paperiset saapumisilmoitukset jostain kumman syystä ei koskaan löydä perille meidän postilaatikkoon (paitsi kun paketit on jo lähetetty takaisin lähettäjälle). Ja olen siis useinkin hakenut paketit pelkällä tunnuksella, kun seurannasta nähnyt että paketti on postissa.
Samoin ihmetyttää ap:n viestissä, miten hänellä on lähipostinsa suora puhelinnumero? Sehän on erittäin salaista tietoa, jota tavallisille ihmisille ei kerrota.
Mutta se ei yllätä yhtään, että posti on jotain sössinyt.Piti googlettaa ja kyllä lähipostin puhelinnumero oli heti toisensa tietona, sijaintiosoitteen jälkeen.
Hei, voisitko ystävällisesti kertoa minulle Lahden postin puhelinnumeron? Osoite Saksalankatu 4.
Itse en ole tätä saanut googlella selville ja kysyessäni suoraan paikan päällä, sain vain postin asiakaspalvelun numeron.
Kiitos!Näytti olevan 020 4511. En tiedä onko oikein. Tsekkasin samalla kertaa muutaman muun lähipostin ja jokaisella oli eri puhelinnumero tiedoissa, joten sillä perusteella voisi olettaa, että kysymys on tosiaan toimipistekohtaisesta numerosta. ei muutE kuin kilauttamaan, sillähän se selviää.
No kiitos, minäpä tallennan sen!
Kerrotko vielä mistä ihmeestä sen kaivoit?
Hakukenttään mielikuvitukselliset "Posti Lahti Saksalankatu 4" ja haku käyntiin. Tulee näkyviin ihan siihen hakutuloksiin POSTI OY-ikkunaan karttoineen, kuvineen, ossuineen ja aukioloaikoineen.
Vierailija kirjoitti:
Sen typerän Postinen-nivaskan ne sen sijaan osaa joka saakelin päivä toimittaa.
Joka päivä? Ne kantaa varmaan sinulle minunkin postisen, kun sitä ei ole tullut meille kuin joskus kerran kesässä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla odottelemme täällä meillä, jahkas alkaa tuo joulukorttiaika, tai kun niitä aletaan jakamaan, että mihin aikaan ne tulevat??! Normaalisti posti tulee meille klo 16-18 välissä, joulukorttisouvissa tunnetusti menee aikaaaaaaaaa....
Postilaissa ei lue kellonaikaa mihin mennessä posti on jaettava. Eli on ihan lakien mukaista, jos posti tulee vaikka 23.59.
Ja mitä hemmetin väliä tuleeko se joulukortti klo 14, 18 tai 23 tai vaikka vasta seuraavana päivänä??? Hanki elämä.
Vierailija kirjoitti:
Voisi hallitus tehdä edes sen verran, että vaihtaa postin johdon ja katsoo jos uusi johto saisi muutoksen aikaan.
Ei vaan hallituksen tulee tehdä laki että paperipostia jaetaan jatkossa vain kaksi kertaa viikossa. Sähköisesti postin saa 24/7/365.
Vierailija kirjoitti:
Se on tietysti helppo sohvalla tätäkin asiaa arvostella. Alalla toimivana voin todeta, että niinkin massiivisen logistiikkajärjestelmän organisointi kuin postilla on, ei ole niin yksinkertaista kuin moni olettaa. Eikä tuokaan systeemi voi eliminoida inhimillisiä virheitä arjen toiminnassaan.
Asiakas voi itse vaikuttaa päivittäisen jakelun toimivuuteen mm. huolehtimalla siit' ett' postilaatikko on asianmukaisessa kunnossa.
Joo, huolehdittu on. Meille tuli postilta ukaasit, että postilaatikot on ryhmiteltävä uudestaan. Tiettynä päivänä tiettyyn aikaan (jolloin työssäkäyvien on tietysti järkättävä itselleen etäpäivä tai livistettävä kotiin ennen aikojaan) postin edustaja tulee näyttämään paikat, kertomaan keiden laatikot kuhunkin paikkaan pannaan, millainen kiinnityksen pitää olla ja milloin pitää olla valmista. Tehtiin kaikki huolella ja oikein. Kun kaikki oli valmista, postilta ilmoitettiin että hei, älkää tehkö vielä, vanha systeemi pidetäänkin vielä voimassa. Kahtena päivänä meidän tuttu postinjakaja toi postin kotiportaille kun ei kai tiennyt mihin postin laittais, kun laatikot oli siirretty portin pielestä ajotien toiselle puolelle ja niissä oli kissankokoisin numeroin ja kirjaimin merkitty talot/asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla odottelemme täällä meillä, jahkas alkaa tuo joulukorttiaika, tai kun niitä aletaan jakamaan, että mihin aikaan ne tulevat??! Normaalisti posti tulee meille klo 16-18 välissä, joulukorttisouvissa tunnetusti menee aikaaaaaaaaa....
Postilaissa ei lue kellonaikaa mihin mennessä posti on jaettava. Eli on ihan lakien mukaista, jos posti tulee vaikka 23.59.
Ja mitä hemmetin väliä tuleeko se joulukortti klo 14, 18 tai 23 tai vaikka vasta seuraavana päivänä??? Hanki elämä.
Meille tulivat viimeiset joulukortit kesäkuussa. Miten sen ottaa, olihan ne tosi ajoissa seuraavaan jouluun nähden.
Vierailija kirjoitti:
Asioista tietävä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä postinjakajien mollaajat tuskin ovat itse koskaan kokeilleet kyseistä työtä tai edes aatelleet, miten raskasta se on. Varsinkin näin joulun alla postia on ihan tuhottomasti, joten jo postin lajittelussa menee paljon aikaa. Jakaminen on raskasta: poljet tuulessa ja tuiskussa painavalla pyörällä ja ramppaat kerrostaloissa. Ylitöitä ei oo pakko tehdä, mutta käytännössä pitäisi, koska työaika ei aina riitä postin jakamiseen. Ei ole jakajien vika, että työntekijöitä ei ole tarpeeksi.
Siitä vaan kaikki yrittämään postinjakajan hommaa. T: Jouluapulainen
Ei täällä mollata jakajia eikä tiskin takana seisovia. Kyllähän se on ihan yleisesti tiedossa, että työehtoja on kiristetty ja jakajia vähennetty niin, että laatu kärsii rajusti. Vaan kritisoidaan niitä säästöpäätöksiä, jotka tähän on johtaneet. Posti ei enää täytä sille annettua tehtävää, ei se tietenkään ole niiden vika, jotka eivät voi työnkuvaansa edes vaikuttaa.
Tilatkaa sanomalehtiä ja lähettäkää kirjeitä samassa määrin kuin ennen, niin Posti voi täyttää sen velvoitteensa, mikä sille joskus aikoinaan vallinneessa tilanteessa annettiin.
Jaettava vähenee vähenemistään, mikä vaikuttaa väistämättä toiminnan kannattavuuteen, ja se taas mm. jakajien määrään ja jakelupäiviin. Tyhjän postiauton pyörittäminen ympäri viikon ei ole perusteltua.
On ihan ok, että posti muokkaa toimintaansa tämän mukaan, esim. jättää ykkösluokan kirjeet kokonaan pois. Se on ihan jees, kun kuluttajallekin se saatetaan tiedoksi. Toistaiseksi Postilla kuitenkin on paljon palveluja, jotka eivät toimi luvatusti. Eniten kyrsii siis se, että maksan jostain, mitä ei sitten olekaan. Posti ampuu tässä myös omaan nilkkaansa, ei enää tee mieli tilata kerran viikkoon saapuvia lehtiä (esim. Suomen kuvalehti) kun ne eivät ikinä, siis ikinä saavu ajallaan.
Pakettien määrä on vissiin kuitenkin nettikaupan myötä lisääntynyt? Näissä kuluttajalla on valinnanvapautta ja kun postista kokemukset on jatkuvasti huonoja, tulee mieluummin valittua vaikka Matkahuolto.
Sen Suomen Kuvalehden voi varmasti lukea sähköisenäversiona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tietysti helppo sohvalla tätäkin asiaa arvostella. Alalla toimivana voin todeta, että niinkin massiivisen logistiikkajärjestelmän organisointi kuin postilla on, ei ole niin yksinkertaista kuin moni olettaa. Eikä tuokaan systeemi voi eliminoida inhimillisiä virheitä arjen toiminnassaan.
Asiakas voi itse vaikuttaa päivittäisen jakelun toimivuuteen mm. huolehtimalla siit' ett' postilaatikko on asianmukaisessa kunnossa.
Heh, hirvittävä alapeukkusade asialliseen ja asiantuntevaan kommenttiin. Kuinkas muuten.
Sohvien länkyttäjien perusinhokit: VR, Finnair ja Posti. Jos joku näistä on myöhässä, niin voi sitä teatraalista uhriutumista. Se on maailman loppu. Asiasta ei mitään ymmärretä, mutta suu sen kuin louskuttaa.
"MGTOW-miehistä "Aggressiivinen Uhriutuja" on töissä logistiikka-alan yrityksessä."
* kirjoittaa Tiimarin vihkoon palsta muistiin panon *
Käytän paljon postia, lähetän n.100 kirjettä ja pakettia viikossa. Lisäksi tilaan itse paljon netistä, tällä viikolla esim tullut jo kuusi pakettia, joista osa laatikkoon ja osa noutona.
Kahden vuoden aikana posti on hukannut kaksi lähettämääni kirjettä. Kaikki tilaamani ovat saapuneet pääsääntöisesti hyvin nopeasti. Olen siis melko tyytyväinen postin asiakas. Ymmärrän kuitenkin, että ongelmia on (esim tällä hetkellä monet smartpost automaatit ovat täynnä, eikä niihin pystytä toimittamaan paketteja).
Minulle olisi ihan ok esimerkiksi seuraavat muutokset:
Kirjeet jaetaan 2-3 kertaa viikossa.
Pakettien ja kirjeiden luvattua toimitusaikaa pidennetään. Harvoin minkään tarvitsee olla perillä seuraavana päivänä.
Pakettien noutoa ja lähetystä automatisoidaan ja konttoreita suljetaan.
Pakettien toimitustiedot täytetään netissä ja maksetaan etukäteen (nykyinen helposti-paketti), paketti viedään automaattiin tai muuhun noutopisteeseen.
Kirjeiden lähettämiseen automaattipiste, jossa olisi kirjeen kokoa mittaava kolo (mahtuuko kirjeenä vai ei), sen jälkeen kirje vaa'alle ja maksu -> automaatti sylkäsee sen lapun joka korvaa postimerkin -> kirje laatikkoon. Itse en tykkää ostaa merkkejä kotiin, pitäisi hankkia myös kirjevaaka, jottei tarvitse arpoa merkkimäärän kanssa.
Koska en tunne postin logistiikkaa, en osaa puuttua siihen mitä muutoksia siellä pitäisi tehdä. Nämä siis sitä mistä asiakkaana voisin tinkiä, jos se auttaisi postin toimivuuteen ja mahdollisesti jopa laskisi hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin firmalle tuotteen X puljusta Y. Tuli kolme saapumisilmoitusta. Eka tuli suoraan sähköpostiini ja seuraavina peräkkäisinä päivinä vielä paperiversiona sama lappu. Eikö Postissa kulje info vai miksi aikaa tuhlataan siellä siihen että lähetetään sama ilmo kolmeen kertaan? Hieman tehotonta.
Heh, tätä noutoilmoituspolitiikkaa olen ihmetellyt itsekin. Vähän aikaa sitten tilasin paketin, noutoilmoitus saapui tekstiviestillä ja kävin paketin hakemassa. Meni viikko ja kotiin tupsahti paperinen noutoilmoitus. Olin jo lähdössä hakemaan tätäkin pakettia (luulin nopealla vilkaisulla sen olevan eräs toinen paketti, tilailen aika paljon nettikaupoista) kunnes onneksi eteisessä vaatteita päälleni pukiessa hoksasin, että se onkin se sama minkä hain jo viime viikolla! Ihan käsittämätöntä :D
Saa lähetyksen pelkällä koodilla ja pystyy itsekin näkemään siitä milloin ähetys on saapunut omaan postiin ja sen jälkeen koodin kanssa hakemaan.
Joissakin tapauksissa ei tulekaan kuin tekstiviesti-ilmoitus jossa lähetystunnus eli lähetyskoodi saapuneesta lähetyksestä, joskus sähköposti-ilmoitus.
Ei ehkä näin joulun alla kannattaisi ollenkaan kuormittaa työväkeä kilometritehtaalle laittanutta postia, ei joulukorteilla, eikä ainakaan paketeilla. Itse ainakin aion olla lähettämättä mitään postin kautta. Luokoot lumia näin talvella, kun ruoho ei täällä pohjolassa niin huimasti kasva, että sitä voisivat ajella.
No saahan posti jakaa vaikka joka päivä 10 kertoja kunhan ne, jotka haluavat tällaista palvelua sen myös maksavat itse. Itselle riittää 98% tapauksista että posti (sisältäen kirjeet, mainokset ja lehdet) tulisi pelkästään sähköisessä muodossa. Onneksi valtio ajaa kovaavauhti omia palveluitaan sähköistä postilaatikkoa käyttäväksi. Paperin saa mutta siihen voi mennä viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin esimerkin mun kirjatilauksen toimituksesta. PostNord söhlää vielä monin verroin enemmän kuin meikäposti. Tilasin Saksasta tavaraa, jonka Suomen jakelun hoiti PostNord. Tilauksen seurantalinkistä näkyi Saksan kaikki terminaalit, joiden läpi paketti porhalsi. Sitten ei mitään. Koska toimitusaika alkoi lähestyä, käytin toimittajan antamia linkkejä sopiakseni perilletoimituksesta. Ne eivät toimineet, joten - kun sivuilla pyydettiin - niin tein hienon virheilmon näyttökaappauksineen ja lähetin postnordille.
Toisaalta niiden omilta sivuilta löysin ohjeen toimituksesta sopimiseksi ja kävin tekemässä valtakirjan (=esitäytin netissä, tulostin, lisäsin allekirjoituksen, skannasin & lähetin PostNordiin) että paketin saa jättää ulko-oven taa. Meni taas pari päivää eikä sillä välillä kuulunut muuta kuin että "llmoituksesi on vielä käsittelyssä" liittyen siihen virheilmoitukseen. Pistin sähköpostia aspaan, että onko valtakirja tullut. Aspa vastasi, että ei näy, laitatko uudestaan omasta sähköpostista. Laitoin. Aspa vahvisti, että kaikki ok ja paketti toimitetaan päivänä x.
Ei toimitettu. Seuraavana aamuna postilaatikossa oli kuitenkin lappu, että olivat yrittäneet toimittaa eivätkä onnistuneet, kehotus sopia uudesta toimituksesta ja että paketti lähetettäis takaisin lähettäjälle y päivän kuluessa. Saatelapun linkki tuotti taas virheilmon, joten soitin aspaan, maksulliseen numeroon. Jonotuksen jälkeen ystävällinen Jonna vastasi. Selitin asian.
"Joo meillei tosiaan netti oikein toimi... Joo meillon nyt ihan kauhee ruuhka täällä... Etsä vois täyttää sitä kuljettajan jättämän paperin takana olevaa valtakirjaa ja kiinnittää oveen? " Vastasin että ei oikein onnistu tällai etänä, ja sitä paitsi mä olen lähettänyt jo valtakirjan, kahdesti. "Ei täällä ole mitään sähköpostia. Eikun onhan täällä, mutta ei tässä ole mitään valtakirjaa. Eikun onhan täällä valtakirja. Joo kyllä tämä riittää. Ja paketti tulee tänään ihan varmasti. Sovin kuljettajan kanssa."
Jatkoin töitä pari tuntia, kunnes tuli puhelu tuntemattomasta numerosta. "Jonna täällä hei, sulle olis täällä paketti." Ihmettelin, että mitä, mähän soitin teille pari tuntia sitten tästä. "Joo sä soitit varmaan aspaan, ne on luurit päässä ihan toisaalla, mä oon täällä misson paketit. Voisitsä tehdä valtakirjan ja laittaa sen kuljettajaa varten oveen." (Niillä oli siis oikeasti Jonnia kummassakin paikassa!)
Tässä vaiheessa alkoi rauhallisuus rakoilla ja sanoin että heillä on siellä jo 2 valtakirjaa. "Joo voiolla mut ne ei näy tässä." Sanoin, että ei muuta kun panet ne näkymään sitten. "Okei, kyltää riittää. Paketti tulee tänään klo 12-16."
Olin kotona kello 19. Ei pakettia. Mutta kun läksin pissittämään koiria iltakahdeksan jälkeen, PostNordin ninja oli tällä välin toimittanut paketin ja jättänyt sen keskelle pihaa = ei oven taa, mihin oli sovittu. Ehkä kuriirininja oli säikähtänyt havaitessaan, että on valot päällä ja ollaan kotona.
Heti seuraavana päivänä puhelimeen kilahti viesti, että "moikkeliskoikkelis! Olit käyttänyt palveluitamme. Jätä palaute oheisesta linkistä! Terveisin PostNord."
Olen tässä nyt pari päivää päästänyt pahimpia savuja ulos ja kohta ehkä uskaltaudun laittamaan asiallisessa muodossa palautteen joka on vähän tarkempi kuin että teillä kusee ihan kaikki. Mutta luulen kyllä, ettei tuokaan palautelinkki pelitä :D
DHL:n ja Matkahuollon kanssa asiat toimii sentään aika vaivattomasti.
Tilasin Ruotsista tavaroita dhl:n kuljetuksena. Kaksi pakettia, toinen tuli ihan sovituun aikaan ja kun kummastelin lähetille, ettei tässä ole kaikki tavarat vaan toinen paketti pelkästään, niin aloin tarkastella paketti seurannan kautta jossa luki että yritetty toimittaa ja toimitettu lähimpään postiin koska en muka ollut kotona. Paketit oli isoja ja halusin ne kotiin koska niiden kuljettaminen on minulle hankalaa. No dhl oli pudottanut puolet tilauksistani postiin vaikka olin tilannut ne varta vasten kotiin. Postista sain sitten lätkäkassin avulla haettua polkupyörällä paketin jonka dhl:n oli tarkotus toimittaa minulle. Joten ei kovin luotettavaa toimintaa dhl:tä.
DHL ei toimita pakettejaan Suomessa. Posti toimittaa kaikki DHL:n paketit.
Tänään tuli eka joulukortti. Siinä oli poron kuva. Kortin oli lähettänyt Posti. Se muistutti, että kaimaar sää nyt tänäkin vuonna muistat lähimmäisiä joulupostilla.
Esimerkkejä miten postin työmaa on vähentynyt viime vuosina:
- pankkien tiliotteet loppuneet paperisina lähes kokonaan, muutenkin pankit vähentäneet paperien määrää ja siirtäneet toiminnan verkkopankkeihin
- S- ja K-ryhmä siirtäneet lehtensä nettiin + poistaneet papriset boonus-/plussakirjeet
- Yritykset siirtyneet sähköiseen laskutukseen keskenään
- kuluttajien laskut/kirjeet siirtyneet sähköiseen muotoon
- palkkapaperit siirtyneet sähköiseen muotoon
- Kela lopetti postimaksu maksettu kuorien jakamisen ja siirtänyt liitteiden lähettämisen sähköisessä muodossa.
- Monet virastot,laitokset ja kunnat siirtyneet sähköiseen asiointiin jossa ei tarvitse lähetellä puolin eikä toisin
- sähköpostilla liitteineen korvataan entistä useammat kirjeet.
- synttäri-, nippari-, matka- ja joulukortit jne. ovat vaihtuneet sähköisiksi onnitteluiksi
Paperipostin määrän vähentäjiä tulevaisuudessa:
- valtion ja kuntien postin siirtäminen suomi.fi palveluun perustettaviin sähköposteihin. Eli tippuu pois suurelta osin mm. verottajan, Trafin, TE-toimistojen paperipostin lähetys.
- kaikenlaisten korttien lähettäminen hiipuu entisestään
- jakelun harveneminen saa ihmiset sirtämään postinsa sähköiseen muotoon
- postimaksujen nousu
- alv-veron alentaminen nettilehdiltä
- mainosten siirtyminen entistä enemmän paperista nettiin esim. kauppojen omat appikset
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli eka joulukortti. Siinä oli poron kuva. Kortin oli lähettänyt Posti. Se muistutti, että kaimaar sää nyt tänäkin vuonna muistat lähimmäisiä joulupostilla.
Ajettelinpa itse lopettaa tämänkin perinteen tähän vuoteen. Nimppari- ja synttärikorttien lähettämisestä luovuttu jo parisen vuotta sitten. Matkoilta en lähettele kortteja.
Muutenkin olen postia tukenut tänä vuonna 0 eurolla. Kaikki mahdollinen on siirretty sähköiseen muotoon, joten ei ole tarvetta lähetellä mihinkään mitään postia. Kun entistä useampi päätyy tähän ratkaisuun ei postilla ole yksinkertaisesti mitä jakaa.
On ihan ok, että posti muokkaa toimintaansa tämän mukaan, esim. jättää ykkösluokan kirjeet kokonaan pois. Se on ihan jees, kun kuluttajallekin se saatetaan tiedoksi. Toistaiseksi Postilla kuitenkin on paljon palveluja, jotka eivät toimi luvatusti. Eniten kyrsii siis se, että maksan jostain, mitä ei sitten olekaan. Posti ampuu tässä myös omaan nilkkaansa, ei enää tee mieli tilata kerran viikkoon saapuvia lehtiä (esim. Suomen kuvalehti) kun ne eivät ikinä, siis ikinä saavu ajallaan.
Pakettien määrä on vissiin kuitenkin nettikaupan myötä lisääntynyt? Näissä kuluttajalla on valinnanvapautta ja kun postista kokemukset on jatkuvasti huonoja, tulee mieluummin valittua vaikka Matkahuolto.