Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt paloi päreet postin kanssa! Boikottiin koko hemmetin firma

Vierailija
07.12.2016 |

Tilasin viime kuussa kurssikirjan, joka olisin tarvinnut jo viikko sitten. Kuukausi sitten posti antoi toimitusajankohdaksi 14.11.

Ei näkynyt eikä kuulunut tuolloin, soittelin postiin ja kysyin missä mättää. Tympeän oloinen virkailija tokaisi, ettei täällä mitään ole. Viikon päästä koitin käydä lähipostissa lähetyskoodin kanssa, ei löydy eikä pelkällä koodilla saa kuulemma lunastaa postia, kun pitäisi olla saapumisilmoitus.

Vielä viikko kului ja soitin taas postiin. "Eikun joo onhan se täällä! Ois vaan pitänyt jo hakea, lähti jo takaisin. Huolehdi ensi kerralla paremmin."

Hetken tapeltuani sain uuden tilauksen ilman postikuluja (hurraa).

KIRJAA EI VIELÄKÄÄN NÄY! Seurannassa saapumispäiväksi oli aamulla merkattu 7.12. klo 16:00
Nyt oli vaihtunut seuraava teksti "Lähetyksen toimituksessa on havaittu viive, jota selvitetään. Toimitusaikaennuste: 2.1.2017"

Siis ihan oikeasti. Soitin jälleen postiin ja siellä voivotellaan, että eivät he mitään voi, nyt on joulukuu, EI KANNATA TILATA MITÄÄN JOULUKUUSSA. :D

Mä en kestä tätä lafkaa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla odottelemme täällä meillä, jahkas alkaa tuo joulukorttiaika, tai kun niitä aletaan jakamaan, että mihin aikaan ne tulevat??! Normaalisti posti tulee meille klo 16-18 välissä, joulukorttisouvissa tunnetusti menee aikaaaaaaaaa....

Nämä postinjakajien mollaajat tuskin ovat itse koskaan kokeilleet kyseistä työtä tai edes aatelleet, miten raskasta se on. Varsinkin näin joulun alla postia on ihan tuhottomasti, joten jo postin lajittelussa menee paljon aikaa. Jakaminen on raskasta: poljet tuulessa ja tuiskussa painavalla pyörällä ja ramppaat kerrostaloissa. Ylitöitä ei oo pakko tehdä, mutta käytännössä pitäisi, koska työaika ei aina riitä postin jakamiseen. Ei ole jakajien vika, että työntekijöitä ei ole tarpeeksi.

Siitä vaan kaikki yrittämään postinjakajan hommaa. T: Jouluapulainen

Vierailija
42/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti jaetaan kerran viikossa tai ei jaeta ollenkaan vaan haetaan posteista, kauppakeskuksista ym. Myös postilaatikot pitäisi siirtää rappukäytäviin. Siinä ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa Akaassakaan postin numeroa. Valtakunnallinen numero yhdistää. Meillä on ollut postin kanssa ongelmia kymmenen vuotta.

Vierailija
44/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT SE TULI UUTISISSA! 3PV JAKELU!!

Vierailija
45/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla odottelemme täällä meillä, jahkas alkaa tuo joulukorttiaika, tai kun niitä aletaan jakamaan, että mihin aikaan ne tulevat??! Normaalisti posti tulee meille klo 16-18 välissä, joulukorttisouvissa tunnetusti menee aikaaaaaaaaa....

Nämä postinjakajien mollaajat tuskin ovat itse koskaan kokeilleet kyseistä työtä tai edes aatelleet, miten raskasta se on. Varsinkin näin joulun alla postia on ihan tuhottomasti, joten jo postin lajittelussa menee paljon aikaa. Jakaminen on raskasta: poljet tuulessa ja tuiskussa painavalla pyörällä ja ramppaat kerrostaloissa. Ylitöitä ei oo pakko tehdä, mutta käytännössä pitäisi, koska työaika ei aina riitä postin jakamiseen. Ei ole jakajien vika, että työntekijöitä ei ole tarpeeksi.

Ei täällä mollata jakajia eikä tiskin takana seisovia. Kyllähän se on ihan yleisesti tiedossa, että työehtoja on kiristetty ja jakajia vähennetty niin, että laatu kärsii rajusti. Vaan kritisoidaan niitä säästöpäätöksiä, jotka tähän on johtaneet. Posti ei enää täytä sille annettua tehtävää, ei se tietenkään ole niiden vika, jotka eivät voi työnkuvaansa edes vaikuttaa.

Vierailija
46/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo joka ei pidä paikkaansa täällä on nyt joku posti alasajo kamppanja, nopeasti tuli monet viestit ja peukutukset kuin tilauksesta. Luulevat raukat säästävän kun vaihtavat postin firmaan joka on konkurssissa ennenkuin oppikirjanen lähtee edes matkaan. 

Mikä tästä nyt provon tekee? :D

Näitä tarinoita on hurjasti kuullut parin vuoden ajalta. Posti toimi ennen, nykyään keskittyvät ruohonleikkuuseen joulukuussa.

Se että olen jo lukenut tuon mummo tarinan aikaisemmin, köyhän mummon oman käsin tekimistä paketeista ja jopa siskon mukana nykyään lopetuksineen sanasta sanaan. Jos haluatte oikeasti keskustella niin mikä olisi järkevä tapa toimittaa virallinen posti halpaan hintaan, toivon ettette blaastaisi vanhaa huolellisesti suunniteltua tarinaa edes uudestaan keskusteluun. Kiitos. Kerrotko miten virallinen posti tulisi hoitaa?

Mä olen itse tarinani täällä ennenkin kirjoittanut. Kyllä se sen verran otti kupoliin, että pitää jonnekin päästellä höyryjä. :D Vaikka silloin saattoi sisko olla veli ja mummo olla pappa.

Posti voisi opetella asiakaskäyttäytymistä ja jättää henkilökohtaisuudet pois. Voisi pahoitella, niin mäkin tein alkuun. Mokia sattuu kaikille, mutta oli suht törkeetä alkaa mussuttamaan vastaan ja väittämään asiaa, jota ei todellakaan voi todistaa.

Se ilmoituslappu, joka pitäisi tulla pakettien myötä on aika hepposta paprua ja pienikin. Tavisten paketeistakin voisi ottaa käytäntöön lähetysnumerokoodit ja puhelinviestit. En tiedä vaikka nyt oliskin, se olisi jo palvelun parantamista, mutta ei saa mua käyttämään postin palveluita enää.

Onneksi on vaihtoehtoja.

Eli kuka sinulle tuo virallisen postin joku vaihtoehto vai? Ja miten se sitten pitäisi hoitaa jos et kerran halua postia käytettävän siihen. Se että blaastaat sama tarinaa  uudestaan ei ratkaise mitään saa van ihmiset kuvittelemaan että näitä tarinoita on paljon. Kiitos etukäteen että kunnioitat minua ja vastaat näihin kysymyksiin!

Odotan vielä että koska alat kunnioittamaan muita vastaamalla kysymyksiini, kuka sinun postin sitten toimittaa jos ei posti ja miten paljon se maksaa?

Näitä tarinoitahan on paljon, tässäkin ketjussa lukuisia. Valitettavasti normipostin jakelijaa ei voi vaihtaa, mutta paketit voi tilata paikoista, jotka kuljettaa esim. DHL. Mikä saa sinut puolustamaan postia noin raivolla?

Ei minulla ole syytä puolustaa postia miksi ihmeessä niin luulet, vaan älykkyyttä ja keskustelua joka johtaa johonkin järkevään ratkaisuun eikä vain turhaan tyhjäpäiseen blaastaukseen. Miten paljon dhl veloittaisi jokaisesta kirjeestä jokaiselle luukulle suomessa. Postihan on kallis koska joutuu velvollisuudesta toimittamaan virallisen postin sinullekkin vaikka et sitä ilmeisesti halua. Miksi dhl olisi parempi vaihtoehto? Oletko varma että vaihtaminen on kannattavaa ja miten perustelet sen? Luuletko että tarinat loppuisivat jos vaikka esim dhl hoitaisi postin?

Vierailija
47/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kirjettä sairaalasta (toimenpideajasta ohjeineen). Postitettu viime viikon torstaina, ei tullut vielä tänään. No, kai se itsenäisyyspäivä vaikuttaa niin että tulee vasta ensi viikolla - jos tulee ollenkaan. Kirje lähetetty Helsingistä ja vastaanottaja asuu Helsingissä..

Vierailija
48/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen typerän Postinen-nivaskan ne sen sijaan osaa joka saakelin päivä toimittaa.

Mulle tuli tänään tyhjä postinen. Se taitaakin olla Postin tärkein lähetys.

Vierailija
49/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Meille ei osaa tuoda sitäkään jos on muutakin postia tulossa. Joko tulee pelkkä Postinen ja muu posti jää saamatta tai tulee se muu posti ja Postinen jää tulematta :D.

Vierailija
50/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietysti helppo sohvalla tätäkin asiaa arvostella. Alalla toimivana  voin todeta, että niinkin massiivisen logistiikkajärjestelmän organisointi kuin postilla on, ei ole niin yksinkertaista kuin moni olettaa. Eikä tuokaan systeemi voi eliminoida inhimillisiä virheitä arjen toiminnassaan.

Asiakas voi itse vaikuttaa päivittäisen jakelun toimivuuteen mm. huolehtimalla siit' ett' postilaatikko on asianmukaisessa kunnossa. 

Vierailija
51/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarinat on ihan kivoja tarinoita mutta miten se posti tulisi hoitaa? Parmpi valita toimija joka hoitaisi vielä huonommin vai? Otetaan neuvostoliittolainen posti, lomakortit kyllä tulivat muttei välttämättä samana  vuonna kun oli matkalla. Onko posti muka oikeasti huono vai huononisiko posti vain kilpailutuksen myötä. Nythän kilpailutus on nimenomaan heikentänyt postin palveluita saaden ihmiset tyytymättömiksi. Kuka haluaa ottaa virallisten kirjeiden kuskaamisen vastuulleen jos posti laukkautetaan. Jotain järkeä tulisi saada keskusteluun.

Vierailija
52/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin esimerkin mun kirjatilauksen toimituksesta.  PostNord söhlää vielä monin verroin enemmän kuin meikäposti. Tilasin Saksasta tavaraa, jonka Suomen jakelun hoiti PostNord. Tilauksen seurantalinkistä näkyi Saksan kaikki terminaalit, joiden läpi paketti porhalsi. Sitten ei mitään. Koska toimitusaika alkoi lähestyä, käytin toimittajan antamia linkkejä sopiakseni perilletoimituksesta. Ne  eivät toimineet, joten - kun sivuilla pyydettiin - niin tein hienon virheilmon näyttökaappauksineen ja lähetin postnordille.

Toisaalta niiden omilta sivuilta löysin ohjeen toimituksesta sopimiseksi ja kävin tekemässä valtakirjan (=esitäytin netissä, tulostin, lisäsin allekirjoituksen, skannasin & lähetin PostNordiin) että paketin saa jättää  ulko-oven taa.  Meni taas pari päivää eikä sillä välillä  kuulunut muuta kuin että "llmoituksesi on vielä käsittelyssä" liittyen siihen virheilmoitukseen. Pistin sähköpostia aspaan, että onko valtakirja tullut.  Aspa vastasi, että ei näy, laitatko uudestaan omasta sähköpostista. Laitoin.  Aspa vahvisti, että kaikki ok ja paketti toimitetaan päivänä x. 

Ei toimitettu. Seuraavana aamuna postilaatikossa oli kuitenkin lappu, että olivat yrittäneet toimittaa eivätkä onnistuneet, kehotus sopia uudesta toimituksesta ja että paketti lähetettäis takaisin lähettäjälle y päivän kuluessa. Saatelapun linkki tuotti taas virheilmon, joten soitin aspaan, maksulliseen numeroon. Jonotuksen jälkeen ystävällinen Jonna vastasi.  Selitin asian.

"Joo meillei tosiaan netti oikein toimi... Joo meillon nyt ihan kauhee ruuhka täällä... Etsä vois täyttää sitä kuljettajan jättämän paperin takana olevaa valtakirjaa ja kiinnittää oveen? "  Vastasin että ei oikein onnistu tällai etänä, ja sitä paitsi mä olen lähettänyt  jo valtakirjan, kahdesti. "Ei täällä ole mitään sähköpostia. Eikun onhan täällä, mutta ei tässä ole mitään valtakirjaa.  Eikun onhan täällä valtakirja. Joo kyllä tämä riittää. Ja paketti tulee tänään ihan varmasti. Sovin kuljettajan kanssa."

Jatkoin  töitä pari tuntia, kunnes tuli puhelu tuntemattomasta numerosta. "Jonna täällä hei, sulle olis täällä paketti." Ihmettelin, että mitä, mähän soitin teille pari tuntia sitten tästä. "Joo sä soitit varmaan aspaan, ne on luurit päässä ihan toisaalla, mä oon täällä misson paketit. Voisitsä tehdä valtakirjan ja laittaa sen kuljettajaa varten oveen." (Niillä oli siis oikeasti Jonnia kummassakin paikassa!) 

Tässä vaiheessa alkoi rauhallisuus rakoilla ja sanoin että heillä on siellä jo 2 valtakirjaa. "Joo voiolla mut ne ei näy tässä."  Sanoin, että ei muuta kun panet ne näkymään sitten. "Okei, kyltää riittää. Paketti tulee tänään klo 12-16." 

Olin kotona kello 19. Ei pakettia. Mutta kun läksin pissittämään koiria iltakahdeksan jälkeen, PostNordin ninja oli  tällä välin toimittanut paketin ja jättänyt sen  keskelle pihaa = ei oven taa, mihin oli sovittu. Ehkä kuriirininja oli säikähtänyt havaitessaan, että on valot päällä ja ollaan kotona.  

Heti seuraavana päivänä puhelimeen kilahti viesti, että "moikkeliskoikkelis!  Olit käyttänyt palveluitamme. Jätä palaute oheisesta linkistä! Terveisin PostNord."

Olen tässä nyt pari päivää päästänyt pahimpia savuja ulos ja kohta ehkä uskaltaudun laittamaan asiallisessa muodossa palautteen joka on vähän tarkempi kuin että teillä kusee ihan kaikki. Mutta luulen kyllä, ettei tuokaan palautelinkki pelitä :D

DHL:n ja Matkahuollon kanssa asiat toimii sentään aika vaivattomasti.

Vierailija
53/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AAMEN! 🙏🏻

Vierailija
54/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan siis postin virkailijan suusta tämä "ei kannata tilata mitään joulukuussa"

Niinpä ne joulupaketitkin varmaan löytävät ihmisten luo.

ap

Älähän joulupaketeista huolehdi, sillä onneksi meillä on joulupukki. Luotettavampi kuin posti

Vierailija
55/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin esimerkin mun kirjatilauksen toimituksesta.  PostNord söhlää vielä monin verroin enemmän kuin meikäposti. Tilasin Saksasta tavaraa, jonka Suomen jakelun hoiti PostNord. Tilauksen seurantalinkistä näkyi Saksan kaikki terminaalit, joiden läpi paketti porhalsi. Sitten ei mitään. Koska toimitusaika alkoi lähestyä, käytin toimittajan antamia linkkejä sopiakseni perilletoimituksesta. Ne  eivät toimineet, joten - kun sivuilla pyydettiin - niin tein hienon virheilmon näyttökaappauksineen ja lähetin postnordille.

Toisaalta niiden omilta sivuilta löysin ohjeen toimituksesta sopimiseksi ja kävin tekemässä valtakirjan (=esitäytin netissä, tulostin, lisäsin allekirjoituksen, skannasin & lähetin PostNordiin) että paketin saa jättää  ulko-oven taa.  Meni taas pari päivää eikä sillä välillä  kuulunut muuta kuin että "llmoituksesi on vielä käsittelyssä" liittyen siihen virheilmoitukseen. Pistin sähköpostia aspaan, että onko valtakirja tullut.  Aspa vastasi, että ei näy, laitatko uudestaan omasta sähköpostista. Laitoin.  Aspa vahvisti, että kaikki ok ja paketti toimitetaan päivänä x. 

Ei toimitettu. Seuraavana aamuna postilaatikossa oli kuitenkin lappu, että olivat yrittäneet toimittaa eivätkä onnistuneet, kehotus sopia uudesta toimituksesta ja että paketti lähetettäis takaisin lähettäjälle y päivän kuluessa. Saatelapun linkki tuotti taas virheilmon, joten soitin aspaan, maksulliseen numeroon. Jonotuksen jälkeen ystävällinen Jonna vastasi.  Selitin asian.

"Joo meillei tosiaan netti oikein toimi... Joo meillon nyt ihan kauhee ruuhka täällä... Etsä vois täyttää sitä kuljettajan jättämän paperin takana olevaa valtakirjaa ja kiinnittää oveen? "  Vastasin että ei oikein onnistu tällai etänä, ja sitä paitsi mä olen lähettänyt  jo valtakirjan, kahdesti. "Ei täällä ole mitään sähköpostia. Eikun onhan täällä, mutta ei tässä ole mitään valtakirjaa.  Eikun onhan täällä valtakirja. Joo kyllä tämä riittää. Ja paketti tulee tänään ihan varmasti. Sovin kuljettajan kanssa."

Jatkoin  töitä pari tuntia, kunnes tuli puhelu tuntemattomasta numerosta. "Jonna täällä hei, sulle olis täällä paketti." Ihmettelin, että mitä, mähän soitin teille pari tuntia sitten tästä. "Joo sä soitit varmaan aspaan, ne on luurit päässä ihan toisaalla, mä oon täällä misson paketit. Voisitsä tehdä valtakirjan ja laittaa sen kuljettajaa varten oveen." (Niillä oli siis oikeasti Jonnia kummassakin paikassa!) 

Tässä vaiheessa alkoi rauhallisuus rakoilla ja sanoin että heillä on siellä jo 2 valtakirjaa. "Joo voiolla mut ne ei näy tässä."  Sanoin, että ei muuta kun panet ne näkymään sitten. "Okei, kyltää riittää. Paketti tulee tänään klo 12-16." 

Olin kotona kello 19. Ei pakettia. Mutta kun läksin pissittämään koiria iltakahdeksan jälkeen, PostNordin ninja oli  tällä välin toimittanut paketin ja jättänyt sen  keskelle pihaa = ei oven taa, mihin oli sovittu. Ehkä kuriirininja oli säikähtänyt havaitessaan, että on valot päällä ja ollaan kotona.  

Heti seuraavana päivänä puhelimeen kilahti viesti, että "moikkeliskoikkelis!  Olit käyttänyt palveluitamme. Jätä palaute oheisesta linkistä! Terveisin PostNord."

Olen tässä nyt pari päivää päästänyt pahimpia savuja ulos ja kohta ehkä uskaltaudun laittamaan asiallisessa muodossa palautteen joka on vähän tarkempi kuin että teillä kusee ihan kaikki. Mutta luulen kyllä, ettei tuokaan palautelinkki pelitä :D

Tilasin Ruotsista tavaroita dhl:n kuljetuksena. Kaksi pakettia, toinen tuli ihan sovituun aikaan ja kun kummastelin lähetille, ettei tässä ole kaikki tavarat vaan toinen paketti pelkästään, niin aloin tarkastella paketti seurannan kautta jossa luki että yritetty toimittaa ja toimitettu lähimpään postiin koska en muka ollut kotona. Paketit oli isoja ja halusin ne kotiin koska niiden kuljettaminen on minulle hankalaa. No dhl oli pudottanut puolet tilauksistani postiin vaikka olin tilannut ne varta vasten kotiin. Postista sain sitten lätkäkassin avulla haettua polkupyörällä paketin jonka dhl:n oli tarkotus toimittaa minulle. Joten ei kovin luotettavaa toimintaa dhl:tä.

Vierailija
56/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

dhl ja postnord ovat syvältä. usps toimii

Vierailija
57/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Ruotsista tavaroita dhl:n kuljetuksena. Kaksi pakettia, toinen tuli ihan sovituun aikaan ja kun kummastelin lähetille, ettei tässä ole kaikki tavarat vaan toinen paketti pelkästään, niin aloin tarkastella paketti seurannan kautta jossa luki että yritetty toimittaa ja toimitettu lähimpään postiin koska en muka ollut kotona. Paketit oli isoja ja halusin ne kotiin koska niiden kuljettaminen on minulle hankalaa. No dhl oli pudottanut puolet tilauksistani postiin vaikka olin tilannut ne varta vasten kotiin. Postista sain sitten lätkäkassin avulla haettua polkupyörällä paketin jonka dhl:n oli tarkotus toimittaa minulle. Joten ei kovin luotettavaa toimintaa dhl:tä.

Miten olisi käynyt ilman postia, olisiko paketti ollut jossain dhl:n toimipisteessä, monta kertaa kauempana kuin posti(n. 2km päässä) Olisivatko toimittaneet perille vai olisinko joutunut hakemaan vielä kauempaa. En tiedä. Tein reklamaation dhl:lle. Eräs kaverini tilasi musiikki vehkeitä kotiovelle ja hänelle kävi samoin että oli muka yritetty toimittaa mutta postista jouduttiin hakemaan ne kuitenkin

Vierailija
58/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tietysti helppo sohvalla tätäkin asiaa arvostella. Alalla toimivana  voin todeta, että niinkin massiivisen logistiikkajärjestelmän organisointi kuin postilla on, ei ole niin yksinkertaista kuin moni olettaa. Eikä tuokaan systeemi voi eliminoida inhimillisiä virheitä arjen toiminnassaan.

Asiakas voi itse vaikuttaa päivittäisen jakelun toimivuuteen mm. huolehtimalla siit' ett' postilaatikko on asianmukaisessa kunnossa. 

Heh, hirvittävä alapeukkusade asialliseen ja asiantuntevaan kommenttiin. Kuinkas muuten.

Sohvien länkyttäjien perusinhokit: VR, Finnair ja Posti. Jos joku näistä on myöhässä, niin voi sitä teatraalista uhriutumista.  Se on maailman loppu. Asiasta ei mitään ymmärretä, mutta suu sen kuin louskuttaa.

Vierailija
59/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, hirvittävä alapeukkusade asialliseen ja asiantuntevaan kommenttiin. Kuinkas muuten.

Sohvien länkyttäjien perusinhokit: VR, Finnair ja Posti. Jos joku näistä on myöhässä, niin voi sitä teatraalista uhriutumista.  Se on maailman loppu. Asiasta ei mitään ymmärretä, mutta suu sen kuin louskuttaa.

Tokikaan moni meistä ei ole logistiikka-alan ammattilainen, mutta koen, että kun kuitenkin maksan postin palveluista (plus että se on valtion subventoimaa), minulla on oikeus vaatia, että palvelu toimii edes jollain tasolla. Ihan niin kuin maksavana asiakkaana koen saavani palveluntarjoajalta sen lupaaman palvelun kaupassa, teatterissa ja autohuollossa. Ei ole minun tehtäväni ratkaista, miten palveluntarjoaja lupauksensa pitää, koska en tosiaankaan ole se ammattilainen. Tämän hetkinen tilanne näyttää ihan muuta, eikä tämä ole vain minun kokemukseni. Tällä hetkellä postin lupauksiin ja toimitusehtoihin ei voi luottaa lainkaan, esim. ykkösluokan kirje on harvoin päivässä perillä, vaikka maksan juuri siitä nopeudesta valitessani ykkösen kakkosluokan sijaan. Posti toimi ihan luotettavasti vielä muutamia vuosia sitten, mikä on saanut tilanteen muuttumaan niin radikaalisti lyhyessä ajassa?

Mainitsemiisi VR:ään ja Finnairiin verrattuna Postin toiminnassa näkyy myös tietty välinpitämättömyys. Molemmilla ensinmainituilla on selkeä ohjelma ja suunnitelma virheiden ja suunnitelmien varalle. Korvausta saa viivästyksistä, jotka eivät johdu edes itse firmasta, vaan esim. säästä. Postista saa olankohautuksia, vaikka viivästys olisi toistuvaa ja säännönmukaista (niin kuin meillä eräs aikakauslehti).

Kukaan tässä ketjussa valittanut ei varmaan oletakaan, että posti toimittaisi luonnonilmiöistä ja nimettömistä postilaatikoista huolimatta. Monen kokemus on se, että virheet ja viivästykset ovat säännönmukaisia ja ero entiseen on huomattava.

Vierailija
60/83 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä mollata jakajia eikä tiskin takana seisovia. Kyllähän se on ihan yleisesti tiedossa, että työehtoja on kiristetty ja jakajia vähennetty niin, että laatu kärsii rajusti. Vaan kritisoidaan niitä säästöpäätöksiä, jotka tähän on johtaneet. Posti ei enää täytä sille annettua tehtävää, ei se tietenkään ole niiden vika, jotka eivät voi työnkuvaansa edes vaikuttaa.

Tilatkaa sanomalehtiä ja lähettäkää kirjeitä samassa määrin kuin ennen, niin Posti voi täyttää sen velvoitteensa, mikä sille joskus aikoinaan vallinneessa tilanteessa annettiin.

Jaettava vähenee vähenemistään, mikä vaikuttaa väistämättä toiminnan kannattavuuteen, ja se taas mm. jakajien määrään ja jakelupäiviin. Tyhjän postiauton pyörittäminen ympäri viikon ei ole perusteltua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi